Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 februari 2015, 01:43   #21
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
De jeugd zou de linkse elite die hun toekomst door het toilet gesjast heeft eigenlijk met hun haren naar het schavot moeten sleuren, zoals het volk tijdens de Franse revolutie met de elite deed.
Zover is het natuurlijk nog niet, maar wat niet is kan nog komen.
Dan zal eerst de voltallige jeugd moeten ontwaken want nu zijn er nog veel te veel die in 't slaap gewiegd zijn door links. Tegen dat die gaan ontnuchtert zijn, dat zal nog niet voor vandaag of morgen zijn denk ik. eerder pas tegen dat die zelf de pensioengerechtigde leeftijd zullen bereikt hebben om dan hard met de neus op de feiten geploft te worden.

Laatst gewijzigd door Garry : 10 februari 2015 om 01:45.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 11:07   #22
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
"bezetten moskee"....

Een paar kaalkopjes die niets beter hadden te doen dan op het dak klimmen van een moskee....
Marginalen, niets anders dan marginalen.....................
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 11:10   #23
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Deze jongeren zeggen in dit korte filmpje al meer zinnige dingen dan De Winter en Wilders in heel hun politieke carrière hebben gezegd.

Beetje jammer van het feit dat het allemaal ingestudeerd is, maar toch....
"Het probleem" voor hen is dat ze niets betekeken. Hoeveel zijn ze? Het is zoals in Vlaanderen met al hun TAK, NSV, VNJ, enz..................Het zijn maar groeperingen en ze vertegenwoordigen helemaal niets, vergeleken met het gros van de Vlaamse bevolking.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 11:11   #24
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Zoiets had ik nou ook.

Dit is hun boodschap op schrift.



De jeugd heeft de toekomst.
Zo'n "jeugd" heb ik helemaal niet nodig.

Laatst gewijzigd door Everytime : 10 februari 2015 om 11:11.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 11:12   #25
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Geloof toch niet dat deze beweging te vergelijken is met Front National.
Ze stemmen zeker voor hen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 11:21   #26
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dan zal eerst de voltallige jeugd moeten ontwaken want nu zijn er nog veel te veel die in 't slaap gewiegd zijn door links. Tegen dat die gaan ontnuchtert zijn, dat zal nog niet voor vandaag of morgen zijn denk ik. eerder pas tegen dat die zelf de pensioengerechtigde leeftijd zullen bereikt hebben om dan hard met de neus op de feiten geploft te worden.
Het zal wel sneller gebeuren. Binnenkort volgen de eerste evenementen als publieke steniging enzo. Kunnen ze eens een kijkje gaan nemen.

Maar over die "moskee"? Als ik het goed begrepen heb, gaat dit toch over een gebouw in aanbouw dat later moskee zal worden. Wordt een moskee ook gewijd of zoiets? of is alles wat men moskee noemt dan ineens ook maar moskee en mag men daar zelfs geen schelletje hesp meer laten vallen, laat staan verorberen;

Andersom is het echter niet allemaal zo erg. Als ze kerken afbranden blijft dat helemaal niet zo'n drama te zijn.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 11:43   #27
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ik tel één man.
Waren die anderen te tam om te poseren voor de fotografen of was hij de enige?

De Europide revolutie is precies niet voor morgen als we die klungelaars mogen aanschouwen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 11:51   #28
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

De Europese revolutie komt er niet Jacky.

Links zal worden verslagen door hun eigen addergebroed.

En ik, ik koop een burka.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 11:55   #29
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De Europese revolutie komt er niet Jacky.

Links zal worden verslagen door hun eigen addergebroed.

En ik, ik koop een burka.
Ik vind die azuurblauwe best wel mooi.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 12:01   #30
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vind die azuurblauwe best wel mooi.
beetje eigen cultuur behouden mag nog hoop ik.
Ik ben het kijkgaatje aan het klossen in Brugse kant.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 12:03   #31
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik tel één man.
En da's nationaal nieuws.

'Moskeeën in spoedoverleg' enzo...

Hoe leuk is dat.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 10 februari 2015 om 12:04.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 12:03   #32
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het zal wel sneller gebeuren. Binnenkort volgen de eerste evenementen als publieke steniging enzo. Kunnen ze eens een kijkje gaan nemen.

Maar over die "moskee"? Als ik het goed begrepen heb, gaat dit toch over een gebouw in aanbouw dat later moskee zal worden. Wordt een moskee ook gewijd of zoiets? of is alles wat men moskee noemt dan ineens ook maar moskee en mag men daar zelfs geen schelletje hesp meer laten vallen, laat staan verorberen;

Andersom is het echter niet allemaal zo erg. Als ze kerken afbranden blijft dat helemaal niet zo'n drama te zijn.
en mijn woorden zijn nog niet koud. Het affikken van een synagoge is gewoon "een daad van protest", dat is wat anders dan die criminelen in leiden hoor!

http://www.thedailybeast.com/article...f-protest.html

Citaat:
German Court Rules Synagogue Firebombing an ‘Act of Protest’
After three men firebombed a German synagogue, a judge let them off with just arson charges because they intended to ‘bring attention to the Gaza conflict.’ That ruling is as wrong as it is dangerous.
Imagine the following scenario.

A group of skinheads torch a black church somewhere in the Deep South. Upon being apprehended by the police, they cite the injustices that Zimbabwean dictator Robert Mugabe has visited upon the white farmers of his country as justification for their arson. Mugabe is black, he rules on behalf of “the black race,” and therefore black people everywhere must be made to feel responsible for his crimes.

Anyone making such a ridiculous argument would rightly be labeled a racist. But change the victims from black people to Jews, and the perpetrators from pale neo-Nazis to dark-skinned Muslims, and a great many people will claim that what is obviously a crime motivated by blatant bigotry is in fact a politically-inspired protest.

Included in these enlightened ranks we can now add a German jurist from the city of Wuppertal. Last week, the judge convicted two German-Palestinian men of attempted serious arson against a synagogue in the city, along with a juvenile accomplice. But in his ruling, the wise man of the law declared that the crime was motivated not by anti-Semitism, but instead by a desire to “bring attention to the Gaza conflict.”

The torching occurred on July 29, in the midst of Israel’s Operation Protective Edge, a 50-day armed conflict waged in response to Hamas rocket attacks. A few days before the firebombing, “Free Palestine” had been scrawled on the synagogue walls.

This was not the first time, of course, that people had tried to burn down the synagogue in Wuppertal. It was destroyed during the Kristallnacht pogrom of 1938. According to the logic of the judge, the Jews of yesteryear must have had it coming, too. Perhaps if so many of them had not tried to stab Germany in the back during the First World War, the brown shirts would not have felt the need to ransack their shops and raze their houses of worship to the ground.

The torching of a synagogue is anti-Semitism, plain and simple. To call it anything else is moral cowardice.
Never mind the question of why Jews in Germany should have to suffer for the supposed sins of a government half a world away. In a liberal democracy, there are many ways one can “bring attention” to pressing issues elsewhere in the world. One can write newspaper articles. One can petition elected officials. One can hold public demonstrations. One cannot, however, commit acts of violence.

When one does commit an act of violence, it is incumbent upon responsible members of society to call it out for what it is.

The torching of a synagogue is anti-Semitism, plain and simple. To call it anything else is moral cowardice.

More than that, to deny that it is anti-Semitism is to capitulate to the anti-Semites and be complicit in their anti-Semitism, just as to deny that the racist motives of a black man’s lynching would make one complicit in racism. Had the perpetrators wanted to make their point about Israel untainted by anti-Semitism, they could have easily done so by torching the Israeli embassy. It would have still been unlawful and unreasonable, but not necessarily anti-Semitic. But attacking a Jewish house of worship crosses the line from political protest to unambiguous bigotry.

This distinction should be obvious. Yet across the European continent, it is a commonly held opinion that when Muslims commit hate crimes against Jews, they are merely expressing legitimate frustrations regarding the Israeli-Arab conflict.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 12:04   #33
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

dobbel
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 februari 2015 om 12:05.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 12:16   #34
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Links zal worden verslagen door hun eigen addergebroed.
Het zijn harde tijden voor links.
Alles waar ze ooit in geloofden stort als een kaartenhuis in mekaar voor hun ogen.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 12:33   #35
Yordin
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 december 2014
Berichten: 299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
En da's nationaal nieuws.

'Moskeeën in spoedoverleg' enzo...

Hoe leuk is dat.
Moslims en de niet-moslimgroupies van de islam gaan nu eenmaal door het dak bij elke bagatel, dat de sommige buurtbewoners een steen door het raam kregen was dan weer minder belangrijk.
Citaat:
http://www.leidschdagblad.nl/regiona...-Leidse-moskee
Stenen door ruit bij buren Leidse moskee
Door Annet van Aarsen - 10-2-2015, 8:00 (Update 10-2-2015, 10:35)
LEIDEN - Een paar stenen door twee ruiten in de Leidse Ten Katestraat, vrijdagavond, vormden de aanleiding voor de actiegroep Identitair Verzet om zaterdag de moskee in aanbouw op de hoek van de Haagweg te bezetten. Dick van der Weijden, één van de buurtbewoner die de komst van de moskee tot bij de rechter probeerde te voorkomen, is één van de slachtoffers.
,,Vrijdagavond, half elf. Ik was net thuis en toen hoorde ik een enorme klap’’, zegt hij. Niet voor het eerst: in augustus gingen op de Ter Haarkade een paar ruiten in. Van der Weijden volgde de jongens die dit keer stenen gooiden. ,,Vier Marokkaanse jongens, tussen de 13 en 16 jaar.’’
,,Komt die Asscher ook naar mijn raam kijken’’, vraagt hij zich af. De minister bezocht na de actie bij de nieuwbouw maandagochtend de oude moskee aan de Rembrandtstraat, maar sloeg de wijk waar het gebeurde over. ,,Hij is nieuwsgierig naar de helft van het verhaal.’’
Yordin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 18:33   #36
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
En da's nationaal nieuws.

'Moskeeën in spoedoverleg' enzo...

Hoe leuk is dat.
Ook hier: ik schat dat er 4 imams wat hebben zitten keuvelen in een achterkamertje...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 18:37   #37
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Deze jongeren zeggen in dit korte filmpje al meer zinnige dingen dan De Winter en Wilders in heel hun politieke carrière hebben gezegd.

Beetje jammer van het feit dat het allemaal ingestudeerd is, maar toch....
Weet jij wat FDW en Wilders allemaal al gezegd hebben? Sta mij toe hieraan te twijfelen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 18:39   #38
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Zoiets had ik nou ook.

Dit is hun boodschap op schrift.



De jeugd heeft de toekomst.
Maar niet deze jeugd. Wat een gehouwehoer zeggen ze in NL
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 18:41   #39
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Geloof toch niet dat deze beweging te vergelijken is met Front National.
Het FN van nu is niet het FN van de vader. Maar alles gaat voorbij.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2015, 19:07   #40
vuggie
Parlementsvoorzitter
 
vuggie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2009
Berichten: 2.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zo'n "jeugd" heb ik helemaal niet nodig.
Dat is wederzijds zoals je in hun statement kon lezen.
__________________
I want to light the lights of patriotism.
Lech Walesa
vuggie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be