Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 21 september 2016, 09:09   #21
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je hebt gelijk.
Dat vermoedde ik maar het is altijd fijn dat eens van een ander te horen.

Citaat:
Oorlogen bestaan niet, hongersnood bestaat niet en hongersnood al evenmin.
Niet akkoord. Die bestaan wél!

Citaat:
Die zogenaamde vluchtelingen komen allemaal uit Zwitserland om de filerijdende, door de Waal uitgezogene en door zijn kijvende vrouw vernederde verkavelingsvlaam nog dieper in de ellende te duwen. Allemaal op last van Frau Merkel, die al die kijvende vrouwen in het kwadraat vertegenwoordigt.
Vreemde ideeën heb jij. Ik heb het er lastig mee.

Ik denk daarentegen wel dat het overgrote deel - ik plak er geen cijfer op om de discussie niet nodeloos complexer te maken - van de asielzoekers niet op de vlucht zijn voor politieke vervolging. En degenen die vluchten voor oorlog en hongersnood, hoeven niet per sé naar het verre Europa te vluchten. De veelgeciteerde Belgen die destijds vluchtten voor de eerste en de tweede wereldoorlog, konden terecht in Nederland, Frankrijk en (het verste) Engeland.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 21 september 2016 om 09:12.
E. Gidius is offline  
Oud 21 september 2016, 09:31   #22
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat vermoedde ik maar het is altijd fijn dat eens van een ander te horen.



Niet akkoord. Die bestaan wél!



Vreemde ideeën heb jij. Ik heb het er lastig mee.

Ik denk daarentegen wel dat het overgrote deel - ik plak er geen cijfer op om de discussie niet nodeloos complexer te maken - van de asielzoekers niet op de vlucht zijn voor politieke vervolging. En degenen die vluchten voor oorlog en hongersnood, hoeven niet per sé naar het verre Europa te vluchten. De veelgeciteerde Belgen die destijds vluchtten voor de eerste en de tweede wereldoorlog, konden terecht in Nederland, Frankrijk en (het verste) Engeland.
Goed opgemerkt...
alice is offline  
Oud 21 september 2016, 10:45   #23
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mee eens maar wel menswaardige tijdelijk opvang! Voor wie werkelijk vluchteling is, niet voor iedere economische migrant.
Volledig mee eens Alice. Wie hier toekomt als echte oorlogsvluchteling heeft recht op een fatsoenlijk onthaal en medische verzorging. Maar er hoort van begin af aan hen zeer duidelijk gemaakt te worden dat, eenmaal in hun land van herkomst de rust hersteld, zij opnieuw horen te vertrekken. Diegenen die uit niet-oorlogsgebied komen zijn doodeenvoudig economische migranten. Als blijkt dat zij ongeschoold zijn dan maken praktisch geen kans op een job. Te meer dat ook onze autochtone ongeschoolden het reeds erg moeilijk hebben om een bestaanszekerheid op te bouwen. Dergelijke hier binnen komende gelukzoekers zijn omzeggens altijd ten laste van onze eigen sociale zekerheid. Dit kan niet meer. Om die reden ook moet de idiote "shuttle" manier van werken van de Europese marineschepen in de Middellandse zee stoppen. Die "oorlogsvluchtelingen" (waarvan het merendeel er eigenlijk geen zijn) worden door de Europese schepen bijna op het Lybische strand opgepikt en netjes gedeponeerd in een Italiaanse haven. Dit is een vorm van politiek-correcte menslievendheid die aan het misdadige grenst.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline  
Oud 21 september 2016, 14:15   #24
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat vermoedde ik maar het is altijd fijn dat eens van een ander te horen.
Graag gedaan. Het zegt veel over je vertrouwen in mij dat mijn bevestiging jouw vermoeden in een zekerheid heeft kunnen doen veranderen!

Citaat:
Niet akkoord. Die bestaan wél!
Hoezo? Je zei toch dat dit een fabeltje was? Heb je dan geen gelijk meer? Nu is mijn hele wereldbeeld overhoop...

Citaat:
Vreemde ideeën heb jij. Ik heb het er lastig mee.
Waarom? Zijn fileleed, belastingsdruk, transfers naar Nederlandsonkundige en op Vlamingen neerkijkende Walen of, erger nog, naar criminogene en terrorisme producerende ghetto's van uit de Derde Wereld afkomstige populaties, kijvende vrouwen, e.d. dan geen vaak gehoorde verzuchtingen onder bepaalde bewoners van bepaalde lintbebouwde verkavelingen?

Citaat:
Ik denk daarentegen wel dat het overgrote deel - ik plak er geen cijfer op om de discussie niet nodeloos complexer te maken - van de asielzoekers niet op de vlucht zijn voor politieke vervolging.
Dat mag je denken. Maar zonder er cijfers over te plakken is het zelfs niet duidelijk wat je denkt. "Overgroot" is voor de ene 40%, voor de andere 99,9% en voor nog een andere 100%. Ook is het niet voldoende om er cijfers op te plakken, men moet ook nog eens aantonen dat die cijfers met de waarheid overeenkomen.

Citaat:
En degenen die vluchten voor oorlog en hongersnood, hoeven niet per sé naar het verre Europa te vluchten. De veelgeciteerde Belgen die destijds vluchtten voor de eerste en de tweede wereldoorlog, konden terecht in Nederland, Frankrijk en (het verste) Engeland.
Klopt, maar dat doen ze ook niet. Het grootste deel van de vluchtelingen blijft dan ook binnen de regio. Maar in Jordanië zitten ze ondertussen al met een ratio van twee vluchtelingen (één Syriër en één Palestijn) voor één Jordaniër. Ook Libanon en Turkije nemen buitensporig veel vluchtelingen op, terwijl ze armer zijn dan de Europese landen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 21 september 2016, 15:55   #25
Chapiro
Provinciaal Statenlid
 
Chapiro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2015
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hoe zou je zelf zijn....Indien je ergens ter wereld, waar de leefomstandigheden beter zijn dan thuis, je het (minstens)10-voudige kan krijgen dan wat je in uw eigen land kan verdienen door te werken?
Een voorbeeld
Een gewone wedde hier 1700€ netto en ergens ter wereld KRIJG je 17000€....Morgen, of liever nog vandaag, vertrekken?
Je kan ze geen ongelijk geven....maar moet je het daarvoor toelaten?
Het gaat ze om de hoge sociale voorzieningen.
Berooid komen, een huis krijgen, 10.000 gratis voor inrichting en als klap op de vuurpijl een werkeloosheids uitkering.
Dat zijn de sprinkhanen die ons kaalvreten, met medewerking van de overheid.
__________________
Zij die de zee bevaren veranderen van klimaat maar niet van aard.
Horatius
Chapiro is offline  
Oud 21 september 2016, 16:16   #26
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarom zou ik een hekel aan je hebben? Dit is een discussieforum dus we hoeven het niet steeds met mekaar eens te zijn, dat moet je niet persoonlijk opvatten. Je bevestigt wat ik schreef.
Citaat:
Wat is nu je punt?
Waarom niemand iets wil doen aan de problemen en de tekortkomingen in landen waar er geen sociale zekerheid aanwezig is , ons stelsel is één van de beste van de wereld maar het is in een fabel geloven dat zo'n klein landje als België dat aankan héél de Wereld naar hier laten komen om uit te delen in eeuwigheid dat is mijn vraag ...wij hebben hier zoveel politiekers ,ook in het Europees Parlement ze kunnen toch méér bereiken om problemen op te lossen .... dat bedoel ik , ze ondernemen niet genoeg ...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 21 september 2016 om 16:18.
de vuile muilekoek is offline  
Oud 22 september 2016, 08:45   #27
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Waarom niemand iets wil doen aan de problemen en de tekortkomingen in landen waar er geen sociale zekerheid aanwezig is , ons stelsel is één van de beste van de wereld maar het is in een fabel geloven dat zo'n klein landje als België dat aankan héél de Wereld naar hier laten komen om uit te delen in eeuwigheid dat is mijn vraag ...wij hebben hier zoveel politiekers ,ook in het Europees Parlement ze kunnen toch méér bereiken om problemen op te lossen .... dat bedoel ik , ze ondernemen niet genoeg ...
Of ze ondernemen de verkeerde dingen, zoals wapens leveren aan terreurgroepen om de regering van Syrië omver te werpen, al dan niet via het fundamentalistische terreurregime in Ryadh. Of met datzelfde terreurregime in Ryadh "strategische investeringen" afspreken in de Antwerpse haven.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 22 september 2016, 09:09   #28
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Waarom niemand iets wil doen aan de problemen en de tekortkomingen in landen waar er geen sociale zekerheid aanwezig is , ons stelsel is één van de beste van de wereld maar het is in een fabel geloven dat zo'n klein landje als België dat aankan héél de Wereld naar hier laten komen om uit te delen in eeuwigheid dat is mijn vraag ...wij hebben hier zoveel politiekers ,ook in het Europees Parlement ze kunnen toch méér bereiken om problemen op te lossen .... dat bedoel ik , ze ondernemen niet genoeg ...
Wij zijn " ze"?
Niet ieder land heeft dezelfde geschiedenis, laat staan dat wereldwijd alle burgers dezelfde mogelijkheden hebben.

Wie geboren wordt in armoede heeft andere dingen aan het hoofd dan revolutie. Anders dan jij neem ik het mensen niet kwalijk dat ze aangetrokken worden door de rijkdom hier. Vaak hangt een hele familie van hen af, voor basisnoden en dus waag je je kans, het is dat of dood gaan in kommer en kwel.

Wat mis loopt in onze eigen organisatie, er zou veel grotere politieke druk moeten zijn om wereldwijd basisnoden te garanderen. Maar we worden rijk aan de armoede industrie, dus gebeurt dit niet.

Er is morele moed nodig om te erkennen dat we geen toekomst hebben voor economische vluchtelingen hier. We kunnen niet nog meer ongeschoolden een faire kans geven, dus is een stop gewoon nodig, enkel Siriers zouden we nog kunnen toelaten met een tijdelijk statuut, en die controle moet aan de grens van Europa gebeuren,of nog beter aan landen die niet Europees zijn maar aan de Middellandse zee liggen, alle anderen moeten terug.
Turkije vangt op, maar kent ook geen sociale zekerheid voor eigen burgers, slechts voor de beperkte groep van ambtenaren en dan nog, dus blijven mensen proberen daar te komen waar in hun ogen geld aan bomen groeit.
alice is offline  
Oud 22 september 2016, 09:13   #29
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro Bekijk bericht
Het gaat ze om de hoge sociale voorzieningen.
Berooid komen, een huis krijgen, 10.000 gratis voor inrichting en als klap op de vuurpijl een werkeloosheids uitkering.
Dat zijn de sprinkhanen die ons kaalvreten, met medewerking van de overheid.
Kom zeg, dat is ook niet waar, mensen zijn geen sprinkhanen, de rest is zo van de pot gerukt, geen beginnen aan!
alice is offline  
Oud 22 september 2016, 09:33   #30
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kom zeg, dat is ook niet waar, mensen zijn geen sprinkhanen, de rest is zo van de pot gerukt, geen beginnen aan!
De moderne mens heeft er nochtans veel van weg, meis.
Het verschil tussen de objectieve en de subjectieve werkelijkheid is hem vreemd.
Stel je een deur voor. De moderne mens is in staat om te zeggen dat het een hond is.
En ho maar als je zegt dat het niet waar is.
__________________
Ex Gladio Libertas

Laatst gewijzigd door Gamla : 22 september 2016 om 09:42.
Gamla is offline  
Oud 22 september 2016, 09:42   #31
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kom zeg, dat is ook niet waar, mensen zijn geen sprinkhanen, de rest is zo van de pot gerukt, geen beginnen aan!
En toch....denk je dat de asielige zoekers hier gaan blijven als alle potten zijn leeggevreten en ze ergens anders weer zouden kunnen herbeginnen?
Skobelev is offline  
Oud 22 september 2016, 09:44   #32
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En toch....denk je dat de asielige zoekers hier gaan blijven als alle potten zijn leeggevreten en ze ergens anders weer zouden kunnen herbeginnen?
Ja.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 22 september 2016, 10:02   #33
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En toch....denk je dat de asielige zoekers hier gaan blijven als alle potten zijn leeggevreten en ze ergens anders weer zouden kunnen herbeginnen?
Wat ik denk kunt u al lezen toch?
Ja, die mensen blijven, zelfs wanneer je illegaal bent valt hier meer te rapen dan elders.
alice is offline  
Oud 22 september 2016, 10:17   #34
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Gaat dat vreemde uitschot blijven? Ja. Gaan we wat ondernemen? Nee.
Waarom niet? Omdat we een bende bangschijters zijn.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 22 september 2016, 10:23   #35
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Gaat dat vreemde uitschot blijven? Ja. Gaan we wat ondernemen? Nee.
Waarom niet? Omdat we een bende bangschijters zijn.
Waarom er dan over blijven zagen?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 22 september 2016, 10:28   #36
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Waarom er dan over blijven zagen?
Omdat ze weg moeten. Het is frustratie. Je moet dat kwijt op het internet.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 22 september 2016, 10:31   #37
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Betreft het hier niet een vorm van kolonisatie en hebben we niet het recht ons er tegen te verdedigen, desnoods met geweld ?
strijkijzer is offline  
Oud 22 september 2016, 10:34   #38
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Omdat ze weg moeten. Het is frustratie. Je moet dat kwijt op het internet.
En lucht dat werkelijk op? Is het niet beter van te gaan sporten, en/of een bezoekje te brengen aan de thermen?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 22 september 2016, 10:37   #39
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
Betreft het hier niet een vorm van kolonisatie en hebben we niet het recht ons er tegen te verdedigen, desnoods met geweld ?
We hebben dat recht niet omdat er zes miljoen mensen zijn gestorven in Auschwitz.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 22 september 2016, 12:00   #40
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
We hebben dat recht niet omdat er zes miljoen mensen zijn gestorven in Auschwitz.
Wat is dit voor een opmerking?
Het een heeft niets met het ander te maken!
alice is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be