Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2017, 12:48   #181
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat Stalin betreft lopen de schattingen enorm uiteen. Van 200 miljoen (dus de hele bevolking van de Sovjet-Unie toen) tot 0 onschuldige slachtoffers (volgens echte Stalinisten). Mijn schatting is een paar 100000, vooral slachtoffers van een te ondoordachte landbouwpolitiek. WOII werd veroorzaakt door Hitler, Stalin heeft net alles gedaan om dit te vermijden. De Poolse officieren of Oekraïense nationalisten reken ik niet tot onschuldige slachtoffers, zij vertegenwoordigen overheden en organisaties die voor grote misdaden verantwoordelijk waren.
War W. betreft, zeker al een miljoen in Irak alleen.
De Poolse officieren vertegenwoordigden overheden die voor grote misdaden verantwoordelijk waren?

Kan u me er even aan herinneren wat de - naar schatting - 20.000 Poolse officieren en intellectuelen die in 1940 geëxecuteerd werden in Katyn hadden misdaan?

Welke misdaden had de Poolse overheid begaan? Het niet behoren tot het Sovjet-Unie is een misdaad die op die manier moet worden bestraft?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 5 mei 2017 om 12:48.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 13:13   #182
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
1207
Nee, de Holocaust gebeurde niet enkel in Duitsland, niet enkel Duitsers waren betrokken, en Joden van over heel Europa waren het slachtoffer.

dus iedereen kan de feiten onderzoeken behalve bij communistisch misdaden.
dan mogen enkel de gelijkgezinden dat "onderzoeken". Onderzoeken als synoniem van doofpot

Citaat:
Wat zijn feiten? In de geschiedenis zijn feiten op zich niets,

feiten die je niet aanstaan zijn niets
feiten die je voorafbepaalde resultaat onderuit schoffelen meoten genegeerd worden

Citaat:
als ze niet geïnterpreteerd worden. Ja, feit is dat er hongerdoden gevallen zijn in Oekraïne en Zuid-Rusland,
het ging er initieel niet om hongersnoden met mekaar te vergelijken. het gaat over de oorzaak van deze ene specifieke hongersnood. Deze specifieke hongersnood was niet het gevolg van een mislukte teelt maar was georganiseerd door Stalin.

Citaat:
De Sovjet-Unie was multinationaal,
en toch mogen enkel Russische historici Stalin onderzoeken? intekgenstalling tot de holocaust (ook multinationaal)
Ik neem aan dat jij geen tegenspraak ziet

Citaat:
Nee, ik sta open voor elk onderzoek.
zolang de voorafbepaalde uitkomst gehaald zal worden.
ik snap niet waarom je constant met het westen afkomt, Mij interesseert het echt niet wat de Franse regering zegt over misdaad huppeldepup, ik zal m'n eigen mening wel vormen.
Mensen in dictaturen kunnen dat niet, in Rusland worden ze afgeschoten en in de Turkse dictatuur vliegt iedereen in de cel.

Citaat:
De schrijver van "Rood Rubber" kreeg nochtans verschillende malen de staatsveiligheid over de vloer in de jaren 80. Ik ken hem persoonlijk.
voor welke misdaad? vloog 'm in de Limburgse goelag, een doodstraf op z'n chinees, ...
dat boek is gewoon op bol.com verkrijgbaar. Gaan we eens naar de Standaard boekhandel in Peking en een boek zoeken over Mao's massamoord?

Citaat:
Ook voor het Westen, daarom wordt de mythe van Churchill en andere historische leiders in stand gehouden.
we hebben het hier over Rusland, ik snap niet waarom je constant er van alles anders bijsleurt.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 23:22   #183
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Tomm is het prototype van de linkse gedachte: Lopend over de massagraven van de andersdenkenden die hij noodzakelijk acht om die gedachte te ondersteunen. Met de vinger wijzend naar de andere kant, met 'Propaganda' als sleutelwoord; de communistisch tirannen opvrijen en hun wreedaardig beleid minimaliseren, en nergens hoor ik iets veroordelend over hun. Nooit in eigen boezem kijkend.
Waar zie ik U in eigen boezem kijken? Of kies je geen kant? Lekker gemakkelijk natuurlijk.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 23:25   #184
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De Poolse officieren vertegenwoordigden overheden die voor grote misdaden verantwoordelijk waren?

Kan u me er even aan herinneren wat de - naar schatting - 20.000 Poolse officieren en intellectuelen die in 1940 geëxecuteerd werden in Katyn hadden misdaan?

Welke misdaden had de Poolse overheid begaan? Het niet behoren tot het Sovjet-Unie is een misdaad die op die manier moet worden bestraft?
Ook deze kwestie is ver van uitgeklaard. Feit is dat de Polen in de jaren 20 onnoemlijke misdaden begaan hebben tegen Russen en andere ex-Sovjet volkeren. En loontje komt vroeg of laat om z'n boontje. Dat ze officieren wilden raken is ook logisch, die vertegenwoordigen het bestuur, kun je niet als onschuldige burgers zien.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 23:34   #185
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

1207


Citaat:
dus iedereen kan de feiten onderzoeken behalve bij communistisch misdaden.
dan mogen enkel de gelijkgezinden dat "onderzoeken". Onderzoeken als synoniem van doofpot
iedereen mag alles onderzoeken, maar als een groep Russen of Chinezen tot de conclusie komt dat westerse leiders als Bush of Blair oorlogsmisdadigers zijn, dan wordt dit doodgezwegen in de westerse pers.


Citaat:

feiten die je niet aanstaan zijn niets
feiten die je voorafbepaalde resultaat onderuit schoffelen meoten genegeerd worden
nu vat je de westerse media goed samen.


Citaat:
het ging er initieel niet om hongersnoden met mekaar te vergelijken. het gaat over de oorzaak van deze ene specifieke hongersnood. Deze specifieke hongersnood was niet het gevolg van een mislukte teelt maar was georganiseerd door Stalin.
Deze conclusie wordt niet algemeen gedeeld door alle historici, in het bijzonder niet door de ex-Sovjet historici die deze materie het beste kennen.


Citaat:
en toch mogen enkel Russische historici Stalin onderzoeken? intekgenstalling tot de holocaust (ook multinationaal)
Ik neem aan dat jij geen tegenspraak ziet
iedereen mag dat onderzoeken, maar dat de mening van de historici die deze materie het beste kennen onder tafel geschoven wordt, is niet correct.


Citaat:
zolang de voorafbepaalde uitkomst gehaald zal worden.
ik snap niet waarom je constant met het westen afkomt, Mij interesseert het echt niet wat de Franse regering zegt over misdaad huppeldepup, ik zal m'n eigen mening wel vormen.

Wel de mening van de elite van het Westen wordt hier er in geramd, en ook wat je er over hoort is niet representatief.


Citaat:
Mensen in dictaturen kunnen dat niet, in Rusland worden ze afgeschoten en in de Turkse dictatuur vliegt iedereen in de cel.
afgeschoten? Het is geen echte democratie dat geef ik toe, maar ook hier zal de elite nooit toelaten dat iemand als Mélenchon of Le Pen president wordt wees gerust. De methoden zijn alleen wat geraffineerder.


Citaat:
voor welke misdaad? vloog 'm in de Limburgse goelag, een doodstraf op z'n chinees, ...
dat boek is gewoon op bol.com verkrijgbaar. Gaan we eens naar de Standaard boekhandel in Peking en een boek zoeken over Mao's massamoord?
ja, propaganda werken die de westerse mening verkondigen zijn hier overal verkrijgbaar.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 06:22   #186
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
1207
iedereen mag alles onderzoeken, maar als een groep Russen of Chinezen tot de conclusie komt dat westerse leiders als Bush of Blair oorlogsmisdadigers zijn, dan wordt dit doodgezwegen in de westerse pers.
Hoe komt het dan dat jij en ik dat weten en daar kunnen over praten zonder enig risico op bestraffing, folter, werkkamp en er zelfs op onze scholen over leren?
jouw verhaal over het Westen, jij behoort daar ook toe, en Westerse media, ook communistische gazetten behoren tot die media, is redelijk onduidelijk

Citaat:
Deze conclusie wordt niet algemeen gedeeld door alle historici, in het bijzonder niet door de ex-Sovjet historici die deze materie het beste kennen.
Wat is het nu? Russische historici, Sovjet-historici? echt duidelijk ben je niet hé

Citaat:
iedereen mag dat onderzoeken, maar dat de mening van de historici die deze materie het beste kennen onder tafel geschoven wordt, is niet correct.
die meningen worden niet terzijde grshcoven, hun bevindingen/conclusies ed zijn nu eenmaal weerlegd.
om politieke redenen blijft men die herhalen en herhaling tot mensen het geloven is een bekend propagandamiddel (Goebbels wist dat maar al te goed)

Citaat:
Wel de mening van de elite van het Westen
Wie is die Elite? Wie is dat Westen? Hoe komt dat jij nog nooit opgepakt en gefolterd bent omwille van je kritiek op het Westerse regime? Jij lijkt toch t suggereren dat het allemaal hetzelfde is.

Citaat:
ook hier zal de elite nooit toelaten dat iemand als Mélenchon of Le Pen president wordt wees gerust.
Draai de klok een half jaar terug en jij had waarschijnlijk Brexit en Trump aan dit lijstje toegevoegd. Jij suggereert dus verkiezingsfraude maar als de Brexit en Trump nu 1 ding bewijzen.

Citaat:
ja, propaganda werken die de westerse mening verkondigen zijn hier overal verkrijgbaar.
en toch krijg je overal propagandawerken te pakken die de elite en het Westen bekritiseren, die hun misdaden beschrijven en kinderen leren dit hier zelfs op school.

zoals ik zei
laat ons dezelfde discussie op een Chinees forum voeren over Mao en binnen de 48u zit ik in een werkkamp ergens in N-Korea voor belediging vh volk/staat/...
90% vd Chinezen zal me voor gek verklaren omdat ze nog nooit vd studentenrevoltes eind jaren 80 gehoord/geleerd hebben

toch blijf jij hier, als forumtrol, volhouden dat het hier net hetzelfde is.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2017, 13:54   #187
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Waar zie ik U in eigen boezem kijken? Of kies je geen kant? Lekker gemakkelijk natuurlijk.

En waar moet ik in eigen boezem kijken? Ik verheerlijk geen massamoordenaars, geen enkele! Dat doe jij wel.
Dit schreef ik:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Waar lees jij dat ik Churchill verheerlijk, of de nazi's?
Nergens verheerlijk ik massamoordenaars en hun doctrines.
Kan jij hetzelfde zeggen over de communistische leiders?
Op het laatste zinnetje kwam geen antwoord. Lekker gemakkelijk natuurlijk.
Of komt er weer een antwoord: "jamaar meester, de anderen hebben dat en dat gedaan, dus ik ben niet stout..."
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 7 mei 2017 om 14:01.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2017, 21:03   #188
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ook deze kwestie is ver van uitgeklaard. Feit is dat de Polen in de jaren 20 onnoemlijke misdaden begaan hebben tegen Russen en andere ex-Sovjet volkeren. En loontje komt vroeg of laat om z'n boontje. Dat ze officieren wilden raken is ook logisch, die vertegenwoordigen het bestuur, kun je niet als onschuldige burgers zien.
Typische redenering voor harde stalinistisch reagerende communisten. Iedereen in de samenleving die ergens een of andere hogere opleiding heeft genoten is bij voorbaat verdacht en is een "vijand van het volk". Bijgevolg moeten die zo snel mogelijk "geneutraliseerd worden. Krak dezelfde redenering werd toegepast door Pol Pot in Cambodja en door Mao Tse Tung tijdens zijn waanzinnige "culturele revolutie". Door die kille afslachting van 20 000 Poolse officieren in Katyn te willen goedpraten toon je jouw ware aard Tommeke. In de gepaste omstandigheden zijn mensen met uw gedachtegoed gevaarlijk.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 09:45   #189
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
WOII werd veroorzaakt door Hitler, Stalin heeft net alles gedaan om dit te vermijden.
Wie gaf Duitsland op grote schaal geheime trainingsmogelijkheden om ver bovenop de beperkingen opgelegd na WO I, haar leger en vooral luchtmacht op te bouwen?

Toch wel Stalin zeker!

Wie sloot in augustus 1939 het Molotov-Ribbentroppact dat Polen verdeelde tussen Duitsland en de Soviet-Unie?

Toch wel Stalin zeker!

Ter herinnering: Duitsland viel daarop Polen binnen op 1 september, De Soviet Unie viel Polen binnen 2 weken later. De verdeling van het land was zo minitieus uitgewerkt dat Duitse generaals, ontwetend van het pact en te ver doorgedrongen, zich tot hun grote woede moesten terugtrekken naar het vooraf afgesproken gebied.

Of hoe Tomm's propaganda soms toch stoot op de historische en verifieerbare werkelijkheid
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 10:31   #190
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ook deze kwestie is ver van uitgeklaard. Feit is dat de Polen in de jaren 20 onnoemlijke misdaden begaan hebben tegen Russen en andere ex-Sovjet volkeren. En loontje komt vroeg of laat om z'n boontje. Dat ze officieren wilden raken is ook logisch, die vertegenwoordigen het bestuur, kun je niet als onschuldige burgers zien.
Welke onnoemelijke misdrijven? En hoe waren ze daar persoonlijk verantwoordelijk voor? En mensenrechten gelden niet meer als je officier bent? Ook niet vergeten dat Polen tijdens WO I opgedeeld was tss Pruisen en tsaristisch Rusland. Dat zal ook niet onder de vriendelijkste omstandigheden hebben plaatsgevonden.

Je zit teveel in een defensieve egelstelling Tomm.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 15:42   #191
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
En waar moet ik in eigen boezem kijken? Ik verheerlijk geen massamoordenaars, geen enkele! Dat doe jij wel.
Dit schreef ik:


Op het laatste zinnetje kwam geen antwoord. Lekker gemakkelijk natuurlijk.
Of komt er weer een antwoord: "jamaar meester, de anderen hebben dat en dat gedaan, dus ik ben niet stout..."
Ik verheerlijk Stalin en Mao niet. Ik heb gezegd dat het grote leiders waren die veel bereikt hebben, maar dat ze ook fouten en misdaden begaan hebben.

Velen in Rusland en andere republieken verheerlijken Stalin en in China wordt Mao verheerlijkt, net als figuren als Churchill bij ons.
Churchill heeft onmiskenbaar een grote rol gespeeld in WOII, net als Stalin, het het was zonder twijfel ook een oorlogsmisdadiger.

Waar ik kritiek op heb is niet dat Stalin en Mao hier niet verheerlijkt worden, wel dar ze eenzijdig als grote boemannen worden voorgesteld terwijl westerse oorlogsmisdadigers verheerlijkt worden.
Een eerlijke pers en academische wereld zou zowel de verwezenlijkingen als de donkere kanten van al deze historische leiders moeten vermelden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 15:52   #192
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Typische redenering voor harde stalinistisch reagerende communisten. Iedereen in de samenleving die ergens een of andere hogere opleiding heeft genoten is bij voorbaat verdacht en is een "vijand van het volk". Bijgevolg moeten die zo snel mogelijk "geneutraliseerd worden. Krak dezelfde redenering werd toegepast door Pol Pot in Cambodja en door Mao Tse Tung tijdens zijn waanzinnige "culturele revolutie". Door die kille afslachting van 20 000 Poolse officieren in Katyn te willen goedpraten toon je jouw ware aard Tommeke. In de gepaste omstandigheden zijn mensen met uw gedachtegoed gevaarlijk.
Alle hoge functionarissen van het nazi-regime werden vervolgd, ook deze die niets met de Holocaust te zien hadden. Ook bij ons de "oorlogsburgemeesters" die samenwerkten met de bezetter.
En het is nu eenmaal zo dat de elite verdacht is, dikwijls hebben ze hun rijkdom en positie op oneerlijke manier verkregen. Het zijn meestal geen eerlijke mensen. Maar om dat te begrijpen moet je meer naar niet-westerse landen reizen. Daar heb je veelal een elite, meestal niet meer dan enkele families, die heel de maatschappij parasiteert. Democratie stelt in zulke landen weinig voor. Dat was ook zo in tsaristisch Rusland EN in het vooroorlogse Polen. Dat zie je ook in Venezuela. Chavez noch Maduro hebben komaf gemaakt met die elite, en ze blijven heel de boel saboteren tot ze terug aan de macht komen.
Hetzelfde maakt Johan nu mee in Bolivia, Morales heeft de corrupte juridische kaste niet aangepakt, en dus blijven die parasiteren en echte gerechtigheid onmogelijk maken.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 mei 2017 om 15:54.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 16:02   #193
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

JeeBee
Citaat:
Wie gaf Duitsland op grote schaal geheime trainingsmogelijkheden om ver bovenop de beperkingen opgelegd na WO I, haar leger en vooral luchtmacht op te bouwen?

Toch wel Stalin zeker!

Wie sloot in augustus 1939 het Molotov-Ribbentroppact dat Polen verdeelde tussen Duitsland en de Soviet-Unie?
Het Westen had in Munchen een pakt met Hitler gesloten tegen de Sovjet-Unie, dus Stalin gaf het Westen een koekje van eigen deeg. Ondertussen werd de industrie in snel tempo verhuisd van Oekraïne en West-Rusland naar de Oeral en Siberië, een beslissing die de Sovjet-Unie gered heeft.

Citaat:
Toch wel Stalin zeker!
Die paar maanden zullen heus geen verschil gemaakt hebben voor het Duitse leger, voor de Sovjet-Unie was dat jaar uitstel cruciaal.
Citaat:
Ter herinnering: Duitsland viel daarop Polen binnen op 1 september, De Soviet Unie viel Polen binnen 2 weken later. De verdeling van het land was zo minitieus uitgewerkt dat Duitse generaals, ontwetend van het pact en te ver doorgedrongen, zich tot hun grote woede moesten terugtrekken naar het vooraf afgesproken gebied.
De Russen namen terug wat de Polen hen in de jaren 20 ontnomen hadden. Daar woonden trouwens weinig Polen, het waren onderdrukte Oekraïense en Wit-Russische minderheden. Zelfs de Oekraïense nationalisten, die niet verdacht kunnen worden van pro-Sovjet sympathieën, hadden een nog grotere hekel aan de Polen, waarvan ze er 10000'en uitgemoord hebben, samen met de Joden. De echte geschiedenis is niet zwart tegen wit, maar vele grijze partijen die tegen elkaar vechten met wisselende coalities.
Citaat:
Of hoe Tomm's propaganda soms toch stoot op de historische en verifieerbare werkelijkheid[
Stalin heeft een beslissende rol gespeeld in het verslaan van Hitler, dat kunnen zelfs westerse historici niet ontkennen. Ik heb gisteren een muntthee gedronken op de Stalingradlaan in Brussel.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 16:22   #194
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Stalin heeft een beslissende rol gespeeld in het verslaan van Hitler, .
maar dat was nog niet aan de orde bij de inval in Polen, Toen was Stalin niet van Plan Hitler te vernietigen, Controle over en tem Polen volstond.
pas na operatie Barbarossa ...

Churchill heeft misdaden begaan maar als je hem met Stalin wil vergelijken moet je me toch eens laten weten waar in de UK al die werkkampen zitten
enne Churchill was natuurlijk geen dictator zoals Stalin en Mao,

Leuk dat je in de retoriek meestapt dat er in Polen geen Polen wonen, had niet anders verwacht want veroordelen kun je niet.

de Russen spreken over Wit-russen en de Duitsers over Sudetendeutsche.
Inderdaad de argumentatie van Stalin en Hitler om binnen te vallen en Polen te annexeren en verdelen + het uitroeien vd militairen (waartoe die 20 000 behoorden)
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 16:28   #195
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Welke onnoemelijke misdrijven? En hoe waren ze daar persoonlijk verantwoordelijk voor? En mensenrechten gelden niet meer als je officier bent? Ook niet vergeten dat Polen tijdens WO I opgedeeld was tss Pruisen en tsaristisch Rusland. Dat zal ook niet onder de vriendelijkste omstandigheden hebben plaatsgevonden.

Je zit teveel in een defensieve egelstelling Tomm.
Churchill's misdaden? Iraakse burgers met gifgas bestoken, Indië uithongeren, vernietiging van Dresden en andere steden tijdens een bombardement dat uit militair oogpunt totaal nutteloos was, enzovoort.
Dat je dat niet weet, maar wel alles over de misdaden van Stalin, zegt veel over onze media en onderwijs.

Afghanistan:


“We proceeded systematically, village by village, and we destroyed the houses, filled up the wells, blew down the towers, cut down the great shady trees, burned the crops and broke the reservoirs in punitive devastation.” – Churchill on how the British carried on in Afghanistan, and he was only too happy to be part of it.
Churchill would also write of how “every tribesman caught was speared or cut down at once”.

Griekenland:

The British Army under the guidance of Churchill perpetrated a massacre on the streets of Athens in the month of December 1944. 28 protesters were shot dead, a further 128 injured. The British demanded that all guerrilla groups should disarm on the 2nd December 1944. The following day 200,000 people took to the streets, and this is when the British Army under Churchill’s orders turned their guns on the people. Churchill regarded ELAS (Greek People’s Liberation Army) and EAM (National Liberation Front) as “miserable banditti”, these were the very people who ran the Nazis out. His actions in the month of December were purely out of his hatred and paranoia for communism.

Indië:

Churchill was de architect van de bloedige burgeroorlog in het land.

“I’d rather see them have a good civil war”. – Churchill wishing partition on India

Churchill’s hatred for Indians led to four million starving to death during the Bengal ‘famine’ of 1943. “I hate Indians. They are a beastly people with a beastly religion” he would say.


Bengal had a better than normal harvest during the British enforced famine. The British Army took millions of tons of rice from starving people to ship to the Middle East – where it wasn’t even needed. When the starving people of Bengal asked for food, Churchill said the ‘famine’ was their own fault “for breeding like rabbits”. The Viceroy of India said “Churchill’s attitude towards India and the famine is negligent, hostile and contemptuous”. Even right wing imperialist Leo Amery who was the British Secretary of State in India said he “didn’t see much difference between his [Churchill] outlook and Hitler’s”. Churchill refused all of the offers to send aid to Bengal, Canada offered 10,000 tons of rice, the U.S 100,000, he just point blank refused to allow it. Churchill was still swilling champaign while he caused four million men, women and children to starve to death in Bengal.

Throughout WW2 India was forced to ‘lend’ Britain money. Churchill moaned about “Indian money lenders” the whole time.


Iran:
In June 1914 Churchill proposed a bill in the House of Commons that would see the British government become become the major shareholder of the Anglo-Iranian Oil Company. The company would go on to refrain from paying Iran its share of the dividends before paying tax to the British exchequer. Essentially the British were illegally taxing the Iranian government.

When the nationalist government of Mohammad Mosaddegh threatened British ‘interests’ in Iran, Churchill was there, ready to protect them at any cost. Even if that meant desecrating democracy. He helped organise a coup against Mosaddegh in August 1953. He told the CIA operations officer that helped carry out the plan “if i had been but a few years younger, I would have loved nothing better than to have served under your command in this great venture”.


Churchill went on to privately describe the coup as “the finest operation since the end of the war [WW2]”. Being a proud product of imperialism he had no issue ousting Mosaddegh so Britain could get back to sapping the riches of Iran.

Mossadegh was de eerste democratisch verkozen Iraanse premier. Hij wilde de olie nationaliseren en het geld gebruiken om miljoenen Iraniërs uit de armoede te brengen. Zijn afzetting door de Britten en Amerikanen leidde tot veel haat en uiteindelijk tot het aan de macht komen van Khomeini.

Irak:

“I am strongly in favour of using poisoned gas against the uncivilized tribes… it would spread a lively terror.” – Churchill on the use of gas in the Middle East and India
Churchill was appointed ‘Secretary of State for the Colonies’ in 1921 and he formed the ‘Middle East Department’ which was responsible for Iraq. Determined to have his beloved empire on the cheap he decided air power could replace ground troops. A strategy of bombing any resistance to British rule was now employed.

Several times in the 1920s various groups in the region now known as Iraq rose up against the British. The air force was then put into action, indiscriminately bombing civilian areas so to subdue the population.

Churchill was also an advocate for the use of mustard and poison gases. Whilst ‘Secretary for War and Air’ he advised that “the provision of some kind of asphyxiating bombs” should be used “for use in preliminary operations against turbulent tribes” in order to take control of Iraq.

When Iraqi tribes stood up for themselves, under the direction of Churchill the British unleashed terror on mud, stone and reed villages.


“The Arab and Kurd now know what real bombing means within 45 minutes a full-sized village can be practically wiped out, and a third of its inhabitants killed or injured, by four or five machines which offer them no real target, no opportunity for glory as warriors, no effective means of escape”. – Arthur ‘Bomber’ Harris

Kenya:

Britain declared a state of emergency in Kenya in 1952 to protect its system of institutionalised racism that they established throughout their colonies so to exploit the indigenous population. Churchill being your archetypical British supremacist believed that Kenya’s fertile highlands should be only for white colonial settlers. He approved the forcible removal of the local population, which he termed “blackamoors”.

150,000 men, women and children were forced into concentration camps. Children’s schools were shut by the British who branded them “training grounds for rebellion”. Rape, castration, cigarettes, electric shocks and fire all used by the British to torture the Kenyan people under Churchill’s watch.


Nadien zouden er nog veel gruwelijkere maatregelen volgen, Churchill was toen niet langer de baas, maar het is duidelijk dat zijn politiek en advies werden opgevolgd.

Saudi-Arabië. Het huidige Saudi-Arabië was een creatie van Churchill, het regime dus dat extremisme in heel de wereld verspreidt.




He knew of the dangers of wahhabism, but was content to use the House of Saud’s twisted ideology for benefit of British imperialism. Just as the British had done a few years earlier when they teamed up with Al-Saud and their wahhabism to wage an internal war in the Ottoman Empire. He described Ibn Saud’s wahhabis as “intolerant, well-armed and bloodthirsty’. Of course, as long as they were on the side of the British, Winston was happy.

Churchill went on to write that his “admiration for him [Ibn Saud] was deep, because of his unfailing loyalty to us”.


https://crimesofbritain.com/2016/09/...ton-churchill/


Britse minister van buitenlandse zaken is een hevige van van Churchill en schreef een boek over hem, eerder en soort heiligverklaring van zijn grote held.
http://cobra.canvas.be/cm/cobra/boek/1.2216115

Dus een onvoorstelbare oorlogsmisdadiger kan opgehemeld worden door de Britse minister van buitenlandse zaken, maar als Putin op Stalins positieve punten wijst, zonder zijn misdaden te vergeten te vermelden, komt hem dat op een gigantische kritiek te staan, veelal ook van de Britse pers.
Merk je hier geen dubbele moraal, om het zeer zacht uit te drukken?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 17:33   #196
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
JeeBee


Het Westen had in Munchen een pakt met Hitler gesloten tegen de Sovjet-Unie, dus Stalin gaf het Westen een koekje van eigen deeg. Ondertussen werd de industrie in snel tempo verhuisd van Oekraïne en West-Rusland naar de Oeral en Siberië, een beslissing die de Sovjet-Unie gered heeft.



Die paar maanden zullen heus geen verschil gemaakt hebben voor het Duitse leger, voor de Sovjet-Unie was dat jaar uitstel cruciaal.


De Russen namen terug wat de Polen hen in de jaren 20 ontnomen hadden. Daar woonden trouwens weinig Polen, het waren onderdrukte Oekraïense en Wit-Russische minderheden. Zelfs de Oekraïense nationalisten, die niet verdacht kunnen worden van pro-Sovjet sympathieën, hadden een nog grotere hekel aan de Polen, waarvan ze er 10000'en uitgemoord hebben, samen met de Joden. De echte geschiedenis is niet zwart tegen wit, maar vele grijze partijen die tegen elkaar vechten met wisselende coalities.


Stalin heeft een beslissende rol gespeeld in het verslaan van Hitler, dat kunnen zelfs westerse historici niet ontkennen. Ik heb gisteren een muntthee gedronken op de Stalingradlaan in Brussel.
Belachelijke post.

Vernederend voor jou.

Verhelderend voor de lezers.

Het westen heeft in Munchen pertinent GEEN pact gesloten tegen de Soviet-Unie.

Stalin gaf het 'westen' dan ook geen koekje van eigen deeg. Polen en ook Finland dat werd binnen gevallen kan je overigens moeilijk 'het westen' noemen.

Het zijn precies juist wel de Soviets die eerst met de nazi's een niet aanvalspact tekenden (waardoor Hitler vrij spel kreeg) en nadien een pact met de nazi's om Polen onder elkaar te verdelen.

En de Polen hebben de Soviets niet veel ontnomen. Integendeel, lees de drie opdelingen van Polen er geschiedkundig er maar eens op na. Bij alle drie was Rusland betrokken partij en pikte het stukken van Polen in tot Polen als zelfstandige staat ophield te bestaan. Van een dief het gestolen goed terugnemen, daar is niets mis mee. Je zou eerder wat meer empathie aan de dag moeten leggen voor de tragische geschiedenis van Polen en de Baltische staten waarin Rusland een vuile rol heeft gespeeld en grote verantwoordelijkheid draagt.

Het is pas na de inval de de Duitsers 22 juni 1941 dat de Soviets een grote rol hebben gespeeld, dat kan niemand ontkennen. Maar voordien hield Stalin ook de communistische westerse ondergrondse weerstand passief, pas na die datum mochten ze anti Duits zijn. En je kan ook niet ontkennen dat het westerse materiële hulp is die de Soviets eerst overeind hebben gehouden en later de logistieke middelen hebben gegeven om op te rukken. Dat vele honderdduizenden Soviets onnodig 'op het veld van eer' sneuvelden had alleen maar te maken met de eer van de grote leider en niet met normale oorlogsvoering.

Veel koekjes, niet van eigen deeg en niet van het soort die jij lust want gesteund op verifieerbare feitelijkheden.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 18:01   #197
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

mja

http://historianet.nl/techniek/wapen...l-kreeg-stalin

Volgens Tomm sloot de Vs met Hitler een pact tegen de Russen, waarna de VS na 41 massa's oorlogsmateriaal aan de Russen begonnen te leveren? zeer logisch

Wil Tomm zijn kennis over WO2 bijspijkeren zijn er 2 opties
saaie geschiedenisboeken of een concertje van Sabaton

wanneer was D-Day?
https://www.youtube.com/watch?v=NRbDLIXAp4o

Laatst gewijzigd door 1207 : 8 mei 2017 om 18:02.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 22:49   #198
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

1207

Citaat:
maar dat was nog niet aan de orde bij de inval in Polen, Toen was Stalin niet van Plan Hitler te vernietigen, Controle over en tem Polen volstond.
pas na operatie Barbarossa ...
Iedereen wist dat Hitler de Sovjet-Unie vroeg of laat zou binnenvallen, dat stond zelfs in Das Kampf. Stalin wilde geen oorlog met Duitsland,maar wist dat het slechts uitstel van executie was. Hij had uitstekende spionnen die de strategie van Hitler (eerst het Westen overheersen, dan het Oosten aanvallen en laten koloniseren door het "Herrenvolk") weergaven. Op een jaar tijd werd de hele industrie van Oekraïne ontmanteld en overgebracht naar de Oeral en Siberië. Denk je dat dat gebeurde omdat Stalin het volste vertrouwen had in Hitler? Het Westen heeft Rusland altijd willen aanvallen en koloniseren, het begon met de Teutonen, Napoleon, etc. Dit hield pas op toen Rusland een atoomarsenaal ter beschikking kreeg.


Citaat:

Churchill heeft misdaden begaan maar als je hem met Stalin wil vergelijken moet je me toch eens laten weten waar in de UK al die werkkampen zitten
enne Churchill was natuurlijk geen dictator zoals Stalin en Mao,
De werkkampen zaten in verschillende delen van het Britse rijk. Niet in het VK, dat klopt. Anders dan de Sovjet-Unie was het Britse rijk intens racistisch.
Niet-europese delen van het Britse rijk werden zwaar mishandeld en onderdrukt, in het VK zelf was Churchill een "gentleman". In feite heeft het Westen nog steeds die mentaliteit.


Citaat:
Leuk dat je in de retoriek meestapt dat er in Polen geen Polen wonen, had niet anders verwacht want veroordelen kun je niet.
In de delen die de Sovjet-Unie in 1940 overnam woonden slechts een minderheid Polen. https://en.wikipedia.org/wiki/Territ...e_Soviet_Union
De Polen hebben die delen van Oekraïne en Wit-Rusland steeds erg hardvochtig behandeld, slechts 10% van de bevolking kon lezen en schrijven, en op Oekraïens spreken en de orthodoxe godsdienst belijden stonden strenge straffen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Histor...rity_in_Poland


Citaat:
de Russen spreken over Wit-russen en de Duitsers over Sudetendeutsche.
Inderdaad de argumentatie van Stalin en Hitler om binnen te vallen en Polen te annexeren en verdelen + het uitroeien vd militairen (waartoe die 20 000 behoorden)
De Duitsers annexeerden ook delen waar uitsluitend Polen woonden. Deel van hun plan om heel Oost-europa te koloniseren en de lokale, slavische "Untermensch" bevolking te laten werken als slaven voor het Herrenvolk.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2017, 23:55   #199
Polletak
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 mei 2015
Berichten: 33
Standaard

Zullen we de venezolanen dan zelf ff aan het woord laten?ben benieuwd wat je nu weer uit je duim gaat zuigen.propaganda?
https://youtu.be/krhObInn4EA
Polletak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 06:48   #200
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Churchill's misdaden? Iraakse burgers met gifgas bestoken, Indië uithongeren, vernietiging van Dresden en andere steden tijdens een bombardement dat uit militair oogpunt totaal nutteloos was, enzovoort.
Dat je dat niet weet, maar wel alles over de misdaden van Stalin, zegt veel over onze media en onderwijs.


Tomm, ik weet dat je iets hebt met Churchill maar in dit geval vroeg ik naar de oorlogsmisdaden die de Polen zouden hebben gepleegd die volgens jouw de slachting in Katyn enigszins zou goedpraten.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be