Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 mei 2017, 10:07   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woef Bekijk bericht
http://www.payscale.com/research/US/...er/Hourly_Rate

Average wage is $11.65/uur oftewel 10.46 euro/uur - wat gemiddeld 1840 euro/maand is zonder bonussen/profit sharing en overtime pay

Eind van de rit : $26.000 op jaarbasis == 23300 euro - netto.

belzieke lonen liggen in het algemeen 25%-50% lager dan voor vergelijkbare jobs in de USA.
En Amerikanen betalen geen belastingen ? Geen ziektekosten verzekering ?

In BE zijn mensen met lagere lonen oneindig veel beter af hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 10:28   #22
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Inderdaad en dus hoog tijd om de uitkeringen te beperken in de tijd. No mercy voor de porches van deze tijd!
Dat is even naïef als een voorstel om alle honden dood te schieten omdat we nog steeds hondenstront op straat vinden.

Kuis de stront gewoon op.

In dit geval .... zorg voor een correct loon - afgestemd op de hoge onkosten in dit land. Wie denkt van met een zweep de mensen naar een job te jagen waar ze ook niet van kunnen leven moet maar eens twee minuten nadenken.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 10:47   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De zon schijnt niet alle dagen, zeker in Belgie niet.

En ik heb oneindig meer respect voor een allochtoon die werkt dan voor een vlaming die op zijn lui gat gaat liggen.
Ik heb dan weer oneindig meer respect voor een autochtoon die werkt dan voor een vreemdeling die op zijn lui gat gaat liggen.

Zo, heb je nog van die betekenisloze dooddoeners?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 10:50   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dat is even naïef als een voorstel om alle honden dood te schieten omdat we nog steeds hondenstront op straat vinden.

Kuis de stront gewoon op.

In dit geval .... zorg voor een correct loon - afgestemd op de hoge onkosten in dit land. Wie denkt van met een zweep de mensen naar een job te jagen waar ze ook niet van kunnen leven moet maar eens twee minuten nadenken.
Fanatici - en zeker Belgische - kunnen niet meer redelijk nadenken, dat is net waar het psychologische compensatie-mechanisme met fanatisme tot gevolg voor dient.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 10:53   #25
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dat is even naïef als een voorstel om alle honden dood te schieten omdat we nog steeds hondenstront op straat vinden.

Kuis de stront gewoon op.

In dit geval .... zorg voor een correct loon - afgestemd op de hoge onkosten in dit land. Wie denkt van met een zweep de mensen naar een job te jagen waar ze ook niet van kunnen leven moet maar eens twee minuten nadenken.
Dit zeg ik toch ook!

Door uitkeringen te beperken in de tijd ruim je automatisch de stront op. Daar moet je niks voor doen.

En verder....als je na 2 jaar nog geen job gevonden hebt, dan mag van mijn part de zweep al eens bovengehaald worden voor porches en andere hangmatters die van het systeem ronduit profiteren.
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 11:23   #26
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woef Bekijk bericht
http://www.payscale.com/research/US/...er/Hourly_Rate

Average wage is $11.65/uur oftewel 10.46 euro/uur - wat gemiddeld 1840 euro/maand is zonder bonussen/profit sharing en overtime pay

Eind van de rit : $26.000 op jaarbasis == 23300 euro - netto.

belzieke lonen liggen in het algemeen 25%-50% lager dan voor vergelijkbare jobs in de USA.
Had ik maar zoveel gehad. Ik moest het stellen met $10.00/uur oftwel $1.600/maand. Bruto welteverstaan. Maar ja, de levensduurte en lonen kunnen in Amerika sterk verschillen van staat tot staat. Gemiddeld krijgt een cipier in Oklahoma zo'n $11.00/uur betaald terwijl zijn collega in Colorado $18.00/uur krijgt.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 30 mei 2017 om 11:23.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 11:25   #27
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Deze voormiddag gewoon iets hilarisch gezien. Ik moest iemand op de luchthaven van Zaventem gaan afzetten en zette mij op de parking drop of zone. Er liepen daar enkele gemachtigde opzichters van de security rond en nog even een praatje mee gedaan. Die mannen staan daar dus acht uur en langer in volle uitrusting in de hete zon.
Gij zijt een watje.

Ik heb gisteren bijna de ganse dag buiten in mijn hof gewerkt. Dat is nog wat anders dan rondwandelen. En mijn vergoeding bedraagt niet meer dan een mooi uitzicht vanuit de huiskamer.

Babyboomers zijn precies toch wat meer gewoon dan de jeugd van tegenwoordig.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 11:52   #28
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Dit zeg ik toch ook!

Door uitkeringen te beperken in de tijd ruim je automatisch de stront op. Daar moet je niks voor doen.

En verder....als je na 2 jaar nog geen job gevonden hebt, dan mag van mijn part de zweep al eens bovengehaald worden voor porches en andere hangmatters die van het systeem ronduit profiteren.

De basisbehoeftes zijn voor ieder mens hetzelfde.
Eten - warmte - droog blijven, en als het even mag, gewassen/geschoren/fatsoenlijk geknipt en aangekleed door het leven stappen.
Dat kost geld en dat zal dus van ergens moeten komen.
De laagste inkomens uit loon zijn voor alleenstaanden al onvoldoende om bovenstaande behoeftes te dekken.

Dus worden er enkelen geschrapt. Gewassen, geschoren , geknipt en netjes gekleed dient men al te vergeten. Zichzelf warm houden is gemakkelijker onder een pak dekens met de verwarming op nul.
Zich voeden kan goedkoop als je maar tevreden bent met de grootste ongezonde rommel die je kan vinden.
Op die manier kan je als alleenstaande overleven met de uitkeringen van vandaag. De sprong naar een job met een voldoende loon om die extra's opnieuw bij uw 'basis pallet' te voegen is veel te groot en betekent nog meer armoede.

Pak uw zweep maar... of wacht op wat inzicht om alles correct in te schatten.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 30 mei 2017 om 11:58.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 12:06   #29
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb dan weer oneindig meer respect voor een autochtoon die werkt dan voor een vreemdeling die op zijn lui gat gaat liggen.

Zo, heb je nog van die betekenisloze dooddoeners?
Voelde ge u aangesproken?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 12:08   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voelde ge u aangesproken?
Ik vond het mild amusant.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 mei 2017 om 12:11.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 12:38   #31
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woef Bekijk bericht
In de USA is er Blue Cross, 401K en de gemiddelde BTW (local + state) is 8%. Ook zijn huizen (but location, location, location), levensmiddelen, kleding en nutsvoorzieningen er stukken goedkoper.

Als ge alles rekent is de levensstandaard van een Amerikaan vergeleken met zijn belzieke collega ongeveer 25% hoger. Hij werkt er ook harder voor en er zijn zeker andere nadelen, maar deze discussie ging over centen
Het is bitter gesteld met de koopkracht van de gemiddelde Amerikaan. Dat mag u gerust van mij aannemen. En al die extra-legale voordelen die je daar opsomt krijg je bijlange niet met elke job. En al zeker niet in security.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 13:19   #32
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woef Bekijk bericht
Appelen met appelen vergelijken - de originele stelling was dat een security 1500 euro/maand job goed betaald was naar US normen. Niet dus - zie mijn link met de USA data

Dat iemand specifiek slecht of onderbetaald wordt komt overal voor, maar dat was het punt niet.
Je link naar de USA dat is geen bal waard aangezien daar niks vermeld staat over de extra legale voordelen en de levensduurte ter plaatse. Uw claim van 25% meer koopkracht is dan ook op helemaal niks gebaseerd.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 14:32   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
En dat terwijl wij massaal vluchtelingen met open armen ontvangen en ze direct een gouden hangmat aanbieden. Arm Belgistan
De meeste landen waar die vluchtelingen vandaan komen is het het hele jaar door 24 op 24 uur 35 graden en meer.En daar worden ook gebouwen en stadiums neergepoot wegene aangelegd en tunnels gegraven......en dat alleen als je geluk hebt dat je werk hebt.
Ik denk dat ge na 1 dag wel zult wenen om terug in uw arm Belgistan de blaaskaak te komen uithangen....in uw porschke van 8000 euro
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 14:37   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gij zijt een watje.

Ik heb gisteren bijna de ganse dag buiten in mijn hof gewerkt. Dat is nog wat anders dan rondwandelen. En mijn vergoeding bedraagt niet meer dan een mooi uitzicht vanuit de huiskamer.

Babyboomers zijn precies toch wat meer gewoon dan de jeugd van tegenwoordig.
Inderdaad in de helft van de wereld is het alle dagen 24 op 24 30 graden....hier is het precies of ze gaan 2 dagen zon niet overleven.

http://www.klimaatinfo.nl/vietnam/

En zo zijn er nog een hondertal landen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 14:39   #35
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Kort samengevat: ge zijt een dikke profiteur die liever op kosten van de gemeenschap zijn tijd besteedt aan het zwart maken van allochtonen in plaats van te werken.

Zum kotzen.
yep Probleem mee = ga bij onze dikbetaalde politici zagen. Zij hebben dit zo gecreëerd en laten het toe.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 14:40   #36
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De meeste landen waar die vluchtelingen vandaan komen is het het hele jaar door 24 op 24 uur 35 graden en meer.En daar worden ook gebouwen en stadiums neergepoot wegene aangelegd en tunnels gegraven......en dat alleen als je geluk hebt dat je werk hebt.
Ik denk dat ge na 1 dag wel zult wenen om terug in uw arm Belgistan de blaaskaak te komen uithangen....in uw porschke van 8000 euro
Fredje jongetje toch. Zoveel afgunst en jaloezie Laat me raden : uitgebluste ambtenaar die van verveling tegen de muren oploopt? Jij bent dus niet beter dan ik : betaald door de overheid om uw lui gat te gaan zitten. Dus ga bij uw baas blèten en stop met dat zelfbeklag
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 15:03   #37
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
yep Probleem mee = ga bij onze dikbetaalde politici zagen. Zij hebben dit zo gecreëerd en laten het toe.
Geen problemen mee, eerder medelijden. Ook wel een beetje plaatsvervangende schaamte, moet ik toegeven.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 15:32   #38
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woef Bekijk bericht
In de USA is er Blue Cross, 401K en de gemiddelde BTW (local + state) is 8%. Ook zijn huizen (but location, location, location), levensmiddelen, kleding en nutsvoorzieningen er stukken goedkoper.

Als ge alles rekent is de levensstandaard van een Amerikaan vergeleken met zijn belzieke collega ongeveer 25% hoger. Hij werkt er ook harder voor en er zijn zeker andere nadelen, maar deze discussie ging over centen
Jij denkt dat die beveiligingsagenten die 25k per jaar verdienen health care van de firma krijgen en een 401k krijgen?

Dat soort hamburgerjobs krijgt zo goed als niks van benefits. Aangezien zo goed als niks verplicht is, itt Europa.

Neen, die mensen mogen 200-300 dollar per maand ophoesten voor health care met franchise van enkele duizenden dollars en pensioen is een raadsel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 15:35   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Fredje jongetje toch. Zoveel afgunst en jaloezie Laat me raden : uitgebluste ambtenaar die van verveling tegen de muren oploopt? Jij bent dus niet beter dan ik : betaald door de overheid om uw lui gat te gaan zitten. Dus ga bij uw baas blèten en stop met dat zelfbeklag
Ik heb geen baas.....verveel me niet.....en moest jij weten waar Fredje achter zijn pc zit is de kans groot dat eerder jij wel eens jaloers zou kunnen zijn. Want waar jij van droomt en over kwijlt is voor Fredje al werkelijkheid
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 15:45   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het is bitter gesteld met de koopkracht van de gemiddelde Amerikaan. Dat mag u gerust van mij aannemen. En al die extra-legale voordelen die je daar opsomt krijg je bijlange niet met elke job. En al zeker niet in security.
De ganse Midwest woont in een trailer. In de grote steden in de huishuur onbetaalbaar. En de gezondheidszorg is enkel weggelegd voor wel stellenden.Ik heb nog nergens zoveel mensen met rotte tanden zien rondlopen als in de VS.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 mei 2017 om 15:47.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be