Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2017, 17:51   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard Drie gewonden bij ontploffing in Borgerhout, politie bekogeld met eieren

BRON

Citaat:
BORGERHOUT Bij een ontploffing in een garage in de Somméstraat in Borgerhout zijn deze namiddag drie mensen zwaargewond geraakt. Toen de hulpdiensten ter plaatse kwamen, ontstond er herrie met de talrijk opgekomen buurtbewoners. De politie werd bekogeld met eieren. Door tussenkomst van oudere buurtbewoners keerde de rust snel weer terug.
Het gaat van kwaad naar erger zeg maar.

De herrieschoppers van dienst die kochten zichzelve nu een ticket 'return to sender' dacht ik.

Dit kan echt niet meer door de beugel daar het zwaar de spuigaten uitloopt.

Als men het nu nog niet begrijpt in de Politieke kringen dan zijn er zoals Toon Hermans zaliger het zo mooi wist te vertellen: niet nader te omschrijven bestanddelen aan de knikker.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 18:04   #2
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BRON



Het gaat van kwaad naar erger zeg maar.

De herrieschoppers van dienst die kochten zichzelve nu een ticket 'return to sender' dacht ik.

Dit kan echt niet meer door de beugel daar het zwaar de spuigaten uitloopt.

Als men het nu nog niet begrijpt in de Politieke kringen dan zijn er zoals Toon Hermans zaliger het zo mooi wist te vertellen: niet nader te omschrijven bestanddelen aan de knikker.
Duidelijk een andere cultuur: hulpverleners aanvallen. De sociale rijkdom groeit verder en verder.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 19:49   #3
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

2 eieren ...
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 19:52   #4
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
2 eieren ...
twee te veel...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 19:40   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
2 eieren ...
Wat is dit voor een reactie?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 06:00   #6
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
2 eieren ...
Is dat je verontschuldiging?
(laat maar, = retorische vraag. Ik meen te weten van waar je wind komt.)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 06:30   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Zeker niet opkuisen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 06:36   #8
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Ik dacht zelf eerst verontwaardigd deze draad te beginnen tot ik in de krant de foto zag van de twee gebroken eieren (en zag dat er al een draad was) ... toen dacht ik wtf. Wat staken wij allemaal niet uit toen we snotneuzen waren. Ik herinner me bvb nog dat we de kabels van de luidsprekers langs de weg doorknipten net voor we gingen slapen als het processie was ...
Ik ben akkoord dat kalasjnikovs of vechtpartijen geen fait divers zijn maar twee eieren ... Bekijk die foto : nationaal nieuws :s
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Schermafdruk_2017-09-22_07-28-05.jpeg‎
Bekeken: 65
Grootte:  141,9 KB
ID: 107039  


Laatst gewijzigd door Vlad : 22 september 2017 om 06:38.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 07:05   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik dacht zelf eerst verontwaardigd deze draad te beginnen tot ik in de krant de foto zag van de twee gebroken eieren (en zag dat er al een draad was) ... toen dacht ik wtf. Wat staken wij allemaal niet uit toen we snotneuzen waren. Ik herinner me bvb nog dat we de kabels van de luidsprekers langs de weg doorknipten net voor we gingen slapen als het processie was ...
Ik ben akkoord dat kalasjnikovs of vechtpartijen geen fait divers zijn maar twee eieren ... Bekijk die foto : nationaal nieuws :s
Het is al wat geweest de laatste tijden met de eieren.

Nu hebben ze als iets tegen de varkentjes, nu nog tegen de kiekens ook al tsssss

Als snotneus in een ver verleden was ik de braafheid zelve. Nog steeds denk ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 september 2017 om 07:06.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 08:25   #10
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik dacht zelf eerst verontwaardigd deze draad te beginnen tot ik in de krant de foto zag van de twee gebroken eieren (en zag dat er al een draad was) ... toen dacht ik wtf. Wat staken wij allemaal niet uit toen we snotneuzen waren. Ik herinner me bvb nog dat we de kabels van de luidsprekers langs de weg doorknipten net voor we gingen slapen als het processie was ...
Ik ben akkoord dat kalasjnikovs of vechtpartijen geen fait divers zijn maar twee eieren ... Bekijk die foto : nationaal nieuws :s
Sorry maar eieren gooien naar politie of hulpverleners is niet ok. Je geeft daarmee een duidelijk signaal, jullie zijn in " onze" wijk niet welkom.
En omdat al eerder er ook sprake was van geweld, krijgt dit terecht aandacht.

Het probleem is dat die wijken vol ambtenaren lopen die of om 5 uur weg zijn, of denken dat ze, wanneer ze al informatie hebben, dit niet kunnen delen omdat ze daarmee de relatie met doelgroepen beschadigen.
Je hebt mensen nodig die werkelijk duurzame contacten hebben binnen die groepen, met zowel moskees, jongerenverenigingen, straatburgemeesters, ouders en scholen.
Want vaak is dit soort problemen wel aangestuurd, door mensen die aanzetten tot afkeer en haat tegen de samenleving, waarbij politie en hulpverlening als de " bezetter" worden gezien. Internet speelt ook een grote rol.
Pas wanneer dat patroon duidelijk is kun je er iets aan doen, anders blijft het dweilen met open kraan.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 09:16   #11
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik dacht zelf eerst verontwaardigd deze draad te beginnen tot ik in de krant de foto zag van de twee gebroken eieren (en zag dat er al een draad was) ... toen dacht ik wtf. Wat staken wij allemaal niet uit toen we snotneuzen waren. Ik herinner me bvb nog dat we de kabels van de luidsprekers langs de weg doorknipten net voor we gingen slapen als het processie was ...
Het begint met een ei en het eindigt met naar Syrie te gaan vechten. Moest dit een geisoleerd feit zijn dan zou ik er ook de schouders van ophalen. Maar dit kadert in een algemene malaise en een negatieve houding die "jongeren" al een tijdje aan het cultiveren zijn.

Moest dit enkel leeftijdsgebonden zijn zou het mss nog niet zo'n vaart lopen. Maar als dit het resultaat is van compleet mislukte integratie en aankweken van anti-samenlevingssentimenten dan zit het toch goed scheef in de grootsteden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 14:34   #12
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik dacht zelf eerst verontwaardigd deze draad te beginnen tot ik in de krant de foto zag van de twee gebroken eieren (en zag dat er al een draad was) ... toen dacht ik wtf. Wat staken wij allemaal niet uit toen we snotneuzen waren. Ik herinner me bvb nog dat we de kabels van de luidsprekers langs de weg doorknipten net voor we gingen slapen als het processie was ...
Ik ben akkoord dat kalasjnikovs of vechtpartijen geen fait divers zijn maar twee eieren ... Bekijk die foto : nationaal nieuws :s
Snotneuzen van toen werden volwassenen, die wérken, hebben een gezin, deze snotneuzen radicaliseren en na een opleiding tot moordenaar keren ze terug naar hun 'europese thuisland' om hun opleiding om te zetten in praktijk: terreur zaaien in de gehate maatschappij waarin ze opgroeiden.

En natuurlijk is deze berichtgeving van de leugenpers tweeledig: uitvergroten van 2 eitjes om verdeel en heers te veroorzaken en een wit voetje te halen bij de eigen bevolking, en verkiezingspropaganda voor bdw, die voor een keer aan de kant van de Vlaming (en nu nog Vlaamse politie agenten) zou staan.
Met nog een gevolg in de toekomst voor als allochtone moslim agenten hun macht én wapen als beëdigd ambtenaar tegen de autochtone burgers zouden misbruiken: bescherming en onaantastbaarheid van agenten want dat heeft de burger zelf geëist....

Zulke methode is een rode draad: eerst een probleem veroorzaken - politie wordt aangevallen - verontwaardiging wekken bij de bevolking over het aanvallen van ordehandhavers zodat maatregelen geëist worden door de bevolking zelf (moet vrijwillig gebeuren zodat de politiek achteraf hun handen in onschuld kunnen wassen en de schuld kunnen leggen bij de bevolking die vragende partij was) - meer allochtone moslim agenten aanwerven onder het mom van diversiteit - om dan met de 'oplossing' te komen dat achteraf het doel blijkt te zijn: onaantastbaarheid van (inmiddels overheersend moslim)politie die dan legaal en gewapend hun gang kunnen gaan tegen onze autochtone bevolking.
Voorbereiding op legale genocide van eigen bevolking.
Deze strategie wordt al jaren gevolgd en bewezen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 17:18   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik dacht zelf eerst verontwaardigd deze draad te beginnen tot ik in de krant de foto zag van de twee gebroken eieren (en zag dat er al een draad was) ... toen dacht ik wtf. Wat staken wij allemaal niet uit toen we snotneuzen waren. Ik herinner me bvb nog dat we de kabels van de luidsprekers langs de weg doorknipten net voor we gingen slapen als het processie was ...
Ik ben akkoord dat kalasjnikovs of vechtpartijen geen fait divers zijn maar twee eieren ... Bekijk die foto : nationaal nieuws :s
Zelfs één ei is al teveel.
Degene die dat niet snapt is niet beter dan de eiergooier.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 13:48   #14
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
dat achteraf het doel blijkt te zijn: onaantastbaarheid van (inmiddels overheersend moslim)politie die dan legaal en gewapend hun gang kunnen gaan tegen onze autochtone bevolking.
Voorbereiding op legale genocide van eigen bevolking.
Een van de meer geslaagde VB-parodieën van de laatste maanden denk ik?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 14:02   #15
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik dacht zelf eerst verontwaardigd deze draad te beginnen tot ik in de krant de foto zag van de twee gebroken eieren (en zag dat er al een draad was) ... toen dacht ik wtf. Wat staken wij allemaal niet uit toen we snotneuzen waren. Ik herinner me bvb nog dat we de kabels van de luidsprekers langs de weg doorknipten net voor we gingen slapen als het processie was ...
Ik ben akkoord dat kalasjnikovs of vechtpartijen geen fait divers zijn maar twee eieren ... Bekijk die foto : nationaal nieuws :s
²

zijn die agenten vandaag idd zo'n mietjes geworden ???
of is dat de politievakbond die te weinig te doen heeft?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 14:04   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zelfs één ei is al teveel.
Degene die dat niet snapt is niet beter dan de eiergooier.
lap, nu heb ik dat weer voor, zo ver had ik nog niet gelezen ...


een beetje relativeren is wel op z'n plaats hier, me dunkt.

zijn al die zwaar verontwaardigde kritikasters hier wel zeker dat ze zelf toen ze jong waren nooit of nooit zijn moeten gaan lopen van de flikken??
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 14:13   #17
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zijn al die zwaar verontwaardigde kritikasters hier wel zeker dat ze zelf toen ze jong waren nooit of nooit zijn moeten gaan lopen van de flikken??
Wij hebben in elk geval nooit de politie omsingeld omdat die een verkeersovertreder wou aanhouden

Brandweer of ambulanciers bekogelen tijdens een interventie was er ook al niet bij...


Zelf heb ik ons gedrag nooit als abnormaal beschouwd. Onterecht?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 19:07   #18
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik dacht zelf eerst verontwaardigd deze draad te beginnen tot ik in de krant de foto zag van de twee gebroken eieren (en zag dat er al een draad was) ... toen dacht ik wtf. Wat staken wij allemaal niet uit toen we snotneuzen waren. Ik herinner me bvb nog dat we de kabels van de luidsprekers langs de weg doorknipten net voor we gingen slapen als het processie was ...
Ik ben akkoord dat kalasjnikovs of vechtpartijen geen fait divers zijn maar twee eieren ... Bekijk die foto : nationaal nieuws :s
Wat is dan het kritieke aantal qua gegooide eieren? En bestaat er ook een aanvaardbare grens voor duwen, stampen, ...? En door hoeveel personen mogen politieagenten maximaal verbaal belaagd worden bij een interventie om toch nog als acceptabel te worden beschouwd?
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 19:21   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Wat is dan het kritieke aantal qua gegooide eieren? En bestaat er ook een aanvaardbare grens voor duwen, stampen, ...? En door hoeveel personen mogen politieagenten maximaal verbaal belaagd worden bij een interventie om toch nog als acceptabel te worden beschouwd?
Het heeft met het aantal eieren niets te zien, noch met het aantal personen dat de politie belaagd.

Het gaat over het gedrag van de politie zelf.

Als ze gaan lopen ( om erger te voorkomen, of om de moslims niet te schofferen... ) wordt het alleen maar erger. Men lokt door het angsthaas gedrag het erger worden zelf uit. Ik heb het al eens gezegd, een troep Noord-Afrikanen gedraagt zich net zoals als een troep Hyena's, die ruiken de angst en vallen aan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2017, 15:23   #20
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het heeft met het aantal eieren niets te zien, noch met het aantal personen dat de politie belaagd.

Het gaat over het gedrag van de politie zelf.

Als ze gaan lopen ( om erger te voorkomen, of om de moslims niet te schofferen... ) wordt het alleen maar erger. Men lokt door het angsthaas gedrag het erger worden zelf uit. Ik heb het al eens gezegd, een troep Noord-Afrikanen gedraagt zich net zoals als een troep Hyena's, die ruiken de angst en vallen aan.
Wees maar gerust dat er bij de Antwerpse politie meer dan genoeg volk zit dat liever wat daadkrachtiger zou optreden, maar B. De Wever zou heel snel het verwijt krijgen dat zijn stad een politiestaat binnen de staat vormt. Centrumlinks, links en alle media zou hij over zich heen krijgen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be