Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 november 2017, 20:14   #41
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Trump heeft gelijk.

"Brussels is the Hell- Hole of Europe" geworden.
Als Brussel dat al is wat zou hij dan vinden van Las Vegas
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 20:16   #42
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Dat is de verklaring van de politie. Deze verklaring is meer waard dan die van willekeurige voorbijgangers.

Aanwezigheid van politie betekent niet dat ze agressief zijn. Die verwarring blijkt nogal vaak bij mensen te bestaan.
En zelfs moesten ze agressief geweest zijn, so what, je moet daar niet aanwezig zijn.

De politie heeft geen voertuigen afgebroken. Toch zijn er voertuigen afgebroken
De politie heeft geen winkeletalages in frut geslagen. Toch zijn er etalages in frut geslagen.

De blanken hebben dat zelfs gedaan?
Begrijp je het dan echt niet?
"Je moet daar niet zijn"? Wat voor een debiele opmerking is dat nu?

ter info, de rechtstreekse weg tussen de Beurs en Rogier (waar ik een afspraak had in Sint-Jan), is via de Muntplein... maar ik moest daar niet zijn, jij weet dat vanuit uw luie zetel...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 20:16   #43
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik zat er gewoon tussen te lopen en heb ogen om te zien.
En ik beschik net over hersenen om een eigen mening te hebben.
Je mag gerust je eigen mening hebben. De beelden spreken echter voor zicht. Het waren de "jongeren" die de politie bekogelden, niet andersom. Het waren de "jongeren" die etalages ingooiden, niet andersom. Om dat vast te stellen moest je niet terplekke zijn, je moet gewoon de camerabeelden bekijken in het journaal.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 20:17   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het schorremorrie dat "La Capitale" tegenwoordig onveilig maakt voelt zich kiplekker in een volkomen verloederde omgeving. Dat past bij hun "urban subculture". Dus doen ze er alles aan om die verloedering te bevorderen en te bestendigen. Zo lang de Brusselse franstalige politici hun eigen politiekorpsen het adequaat optreden beletten zal het alleen maar erger worden. Doe zo verder jongens, jullie stad heeft zelfs geen Trump meer nodig om de aandacht op de hell hole te vestigen. Wat jullie zelf doen doen jullie beter .
Hoe zou Trump Las Vegas benoemen ? Er gaat geen week voorbij of er schiet ergens een gek een paar tientallen onschuldige mensen overhoop in de VS ...Dus laat de preken van Trump maar achterwege. Trouwens die nar denkt zelfs dat België een stad is.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 20:18   #45
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
"Je moet daar niet zijn"? Wat voor een debiele opmerking is dat nu?

ter info, de rechtstreekse weg tussen de Beurs en Rogier (waar ik een afspraak had in Sint-Jan), is via de Muntplein... maar ik moest daar niet zijn, jij weet dat vanuit uw luie zetel...
Moesten die "jongeren" hun manieren nu eens houden, dan was de politie daar niet nodig geweest en had je zonder problemen over de munt kunnen lopen. Het feit dat je vandaag geambeteerd werd lag niet aan de politie, het lag aan de jongeren, zo simpel is dat.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 20:19   #46
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Weet je, wanneer je van de ene kant van het plein naar het andere moet (van achter de Beurs komende naar de Nieuwstraat), en er lopen tientallen jongeren (vooral dan giechelende meisjes van gemiddeld 14 tot 16 jaar) rondom jou in tegenovergestelde richting, dan besef je snel waar je terecht zijt gekomen.

En wanneer je verder loopt tot de linie flikken waar je ook doorheen moet, is de sfeer eventjes anders...

Maar zeker en vast in niks te vergelijken met wat vorig WE heeft plaatsgevonden.
Mogelijk werd dan dit hele spel georkestreerd? Door....de politiek? False flag?
Kan ook zijn maar zoals de (leugen)pers het uitbrengt, is het toch de franse rapper die hier olie op het vuur komt gooien in de nasleep van de rellen voor WK....en dat strookt echt wel met de mentaliteit van dat soort van t rifgebergte....

Intussen komt selahattin kocak zich ook eens bemoeien, alsof wij niet weten dat turken en marokkanen elkaars bloed wel kunnen drinken behalve als ze ongelovigen tegenover zich krijgen, dán sluiten ze de rangen als 'geloofsbroeders' om erop te kloppen.

Deze politieke turk zweeg wél als vermoord als zijn turken achterban met trouwstoeten en bij doortocht van een bus Koerden hetzelfde achterlijke, haat gedrag vertonen als de marokkanen nu. Net als het groen-turks spook, het calf en de sossen, DIE hoor je nu niet...zegt genoeg?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 20:24   #47
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik ben er een uur geleden gepasseerd, het leek toch allemaal vrij onschuldig hoor, op een paar heethoofden na....

Politie was veel agressiever dan de jongeren.
Schandalig hoe politieagenten die ruiten van de bibliotheek kapot gooiden en die DJ van Q Music in elkaar hebben geklopt en dit nadat ze enkele dagen geleden al een meubel- en een nachtwinkel hadden 'verbouwd'.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 20:29   #48
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je mag gerust je eigen mening hebben. De beelden spreken echter voor zicht. Het waren de "jongeren" die de politie bekogelden, niet andersom. Het waren de "jongeren" die etalages ingooiden, niet andersom. Om dat vast te stellen moest je niet terplekke zijn, je moet gewoon de camerabeelden bekijken in het journaal.
Beelden geven steeds een gefragmenteerde context weer, zeker op tv: ze duren een fractie van het gebeuren en focussen op bepaalde punten. In casu op de heethoofden die ik ook in mijn oorspronkelijke mail vermeld.

Maar daarnaast gaat het om een massa van honderden mensen, vaak duidelijk heel jonge meisjes, die daar niet waren om geweld te plegen.

Resultaat, het beeld is honderden jongeren die de hele boel op stelten zetten, terwijl het om een heel kleine minderheid gaat. Een minderheid die je helaas bijna overal terugvind bij massaevenementen...

Ik ben toegekomen op het moment dat de oproerpolitie toekwam. Ik ben beginnen beseffen dat er iets niet pluis was toen de massa de straat inliep (herhaling: op twee, drie heethoofden na, vooral schoolgaande giechelende schoolmeisjes die al dansend liepen), net aan de ingang van het plein. Geloof het of niet, in de straten naast het plein was het business en usual, niemand had tot dan iets gemerkt.
Het moeten nogal rellen geweest zijn, nietwaar?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 20:29   #49
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Vlaams minister bevoegd voor Brussel Sven Gatz dient klacht in tegen de Franse social media-ster Vargasss92, die aan de basis lag van de rellen in Brussel. Er werd onder meer schade toegebracht aan het Muntpunt, waarvoor Gatz bevoegd is. “Potje breken is potje betalen”, klinkt het.

Social media-ster Vargasss92, die duizenden volgers heeft op Snapchat en Instagram, had opgeroepen om deze namiddag om 16 uur aanwezig te zijn op het Muntplein. Het evenement trok heel wat jongeren en toen de politie tussenkwam omdat de volkstoeloop te groot was en de man geen vergunning had, reageerden de fans boos en richtten ze zich tegen de politie.

“We zullen klacht met burgerlijke partijstelling indienden tegen de man die dit heeft georganiseerd”, aldus Sven Gatz woensdagavond. “In de echte wereld bestaan ook echte wetten. Het is misschien heel leuk om op sociale media bekend te zijn omdat je bekend bent, maar als je enkele dagen na een van de zwaarste incidenten die deze stad de laatste jaren heeft gekend stampij komt verkopen, zal je wel voelen wat je in gang hebt gezet. Het kan me niet schelen welke persoon schade aan de ruiten van het Muntpunt heeft toegebracht. Vargasss is de organisator en hij zal betalen.”
HLN

Juist. Alsof zoiets wettelijk haalbaar is....

Een gasssboete voor meneer Vergasss graag.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 15 november 2017 om 20:33.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 20:32   #50
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Schandalig hoe politieagenten die ruiten van de bibliotheek kapot gooiden en die DJ van Q Music in elkaar hebben geklopt en dit nadat ze enkele dagen geleden al een meubel- en een nachtwinkel hadden 'verbouwd'.
Jij hebt precies andere zaken dan ik gezien...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 20:34   #51
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Moesten die "jongeren" hun manieren nu eens houden, dan was de politie daar niet nodig geweest en had je zonder problemen over de munt kunnen lopen. Het feit dat je vandaag geambeteerd werd lag niet aan de politie, het lag aan de jongeren, zo simpel is dat.
En zou mijn moeder een koe zijn, dan zou ik Distel als nickname hebben...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 20:35   #52
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Beelden geven steeds een gefragmenteerde context weer, zeker op tv: ze duren een fractie van het gebeuren en focussen op bepaalde punten. In casu op de heethoofden die ik ook in mijn oorspronkelijke mail vermeld.

Maar daarnaast gaat het om een massa van honderden mensen, vaak duidelijk heel jonge meisjes, die daar niet waren om geweld te plegen.

Resultaat, het beeld is honderden jongeren die de hele boel op stelten zetten, terwijl het om een heel kleine minderheid gaat. Een minderheid die je helaas bijna overal terugvind bij massaevenementen...

Ik ben toegekomen op het moment dat de oproerpolitie toekwam. Ik ben beginnen beseffen dat er iets niet pluis was toen de massa de straat inliep (herhaling: op twee, drie heethoofden na, vooral schoolgaande giechelende schoolmeisjes die al dansend liepen), net aan de ingang van het plein. Geloof het of niet, in de straten naast het plein was het business en usual, niemand had tot dan iets gemerkt.
Het moeten nogal rellen geweest zijn, nietwaar?
Het wordt nog erger. De politie heeft verdorie gechargeerd tegen een klasje dansmariekes.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 20:36   #53
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe zou Trump Las Vegas benoemen ? Er gaat geen week voorbij of er schiet ergens een gek een paar tientallen onschuldige mensen overhoop in de VS ...Dus laat de preken van Trump maar achterwege. Trouwens die nar denkt zelfs dat België een stad is.
Waarom roep jij hier nu een stad in die in de verste verte niet met Brussel kan vergeleken worden? Las Vegas is geen hoofdstad, zelfs niet eens de hoofdstad van de Staat waarin het gelegen is. Het is, zoals u ook wel weet, in de eerste plaats een "gambling hole" en als dusdanig officieel erkend. Brussel heeft een véél grotere politieke betekenis, zowel Europees als Belgisch. Alleen reeds daarom is wat zich de laatste tijd in die ouwe francofone cocotte afspeelt een echte schande. Brussel zal pas een echte stad worden als die 19 baronieën samengevoegd worden tot één stad en één politiezone. En tegelijkertijd ook met meer doeltreffendheid bestuurd wordt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 20:45   #54
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Het wordt nog erger. De politie heeft verdorie gechargeerd tegen een klasje dansmariekes.
Zo kan U dat stellen. Maar wel pas na enig beraad en het afwachten van de nodige versterking.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 20:46   #55
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als Brussel dat al is wat zou hij dan vinden van Las Vegas
Ooit al eens in Vegas geweest ?


Daar komen zulke rellen als in Brussel niet voor .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 20:56   #56
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ooit al eens in Vegas geweest ?


Daar komen zulke rellen als in Brussel niet voor .
Neen, daar schieten ze met scherp

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 20:57   #57
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Moesten die "jongeren" hun manieren nu eens houden, dan was de politie daar niet nodig geweest en had je zonder problemen over de munt kunnen lopen. Het feit dat je vandaag geambeteerd werd lag niet aan de politie, het lag aan de jongeren, zo simpel is dat.
Kijk Bad Atilla,hier draait het nu eenmaal om....

Niet meer en niet minder....

Willen ze écht de baldadige uithangen,moeten ze er maar tegen kunnen dat ze enkele toeken op hun smoel gaan terug krijgen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 21:00   #58
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Beelden geven steeds een gefragmenteerde context weer, zeker op tv: ze duren een fractie van het gebeuren en focussen op bepaalde punten. In casu op de heethoofden die ik ook in mijn oorspronkelijke mail vermeld.

Maar daarnaast gaat het om een massa van honderden mensen, vaak duidelijk heel jonge meisjes, die daar niet waren om geweld te plegen.

Resultaat, het beeld is honderden jongeren die de hele boel op stelten zetten, terwijl het om een heel kleine minderheid gaat. Een minderheid die je helaas bijna overal terugvind bij massaevenementen...

Ik ben toegekomen op het moment dat de oproerpolitie toekwam. Ik ben beginnen beseffen dat er iets niet pluis was toen de massa de straat inliep (herhaling: op twee, drie heethoofden na, vooral schoolgaande giechelende schoolmeisjes die al dansend liepen), net aan de ingang van het plein. Geloof het of niet, in de straten naast het plein was het business en usual, niemand had tot dan iets gemerkt.
Het moeten nogal rellen geweest zijn, nietwaar?
Wat ik op TV gezien heb was dat er een groepje bezig was met de ruiten van een auto in te slagen en een hoop die er rond stonden te kijken (met plezier blijkbaar).

Zorg dat daar zeer goede camera's staan overal en identificeer die gasten (dat groepje) en veroordeel ze dan en bij recidive den bak in.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 15 november 2017 om 21:00.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 21:02   #59
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Neen, daar schieten ze met scherp


Ik begrijp Uw teleurstelling, maar hier mag de politie dat niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 21:02   #60
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Jij hebt precies andere zaken dan ik gezien...
Inderdaad. Ik draag geen oogkleppen. Moet je ook maar eens proberen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen

Laatst gewijzigd door No Apologies : 15 november 2017 om 21:06.
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be