Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 november 2017, 10:57   #21
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Ik ben beroepsmatig nogal vertrouwd met vastgoed, en deontologie die aan ambtenaren opgelegd wordt.
Gaan eten met een ontwikkelaar terwijl de "slachthuisdeal" nog hangende is is not done.
Een ambtenaar riskeert hiervoor een sanctie.
Ik mag hopelijk veronderstellen dat beleidsmakers het goede voorbeeld moeten geven qua naleving van hun eigen goedgekeurde reglementen?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 11:03   #22
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Van Besien speelt natuurlijk een politiek spelletje dat typisch is voor de linkerzijde in dit land. Een tijd geleden bleek dat Almaci onterecht vette premies opstreek ten nadele van de Antwerpse burger en omdat dat toen naar buiten is gebracht brengen zij dit nu naar buiten...

Ik denk echter wel dat De Wever wel moet oppassen met dit soort zaken want dit is zoals reeds gezegd echt niet goed voor de perceptie.
Over welke onterecht opgestreken vette premies zou het dan moeten gaan?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 15:49   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik ben beroepsmatig nogal vertrouwd met vastgoed, en deontologie die aan ambtenaren opgelegd wordt.
Gaan eten met een ontwikkelaar terwijl de "slachthuisdeal" nog hangende is is not done.
Een ambtenaar riskeert hiervoor een sanctie.
Ik mag hopelijk veronderstellen dat beleidsmakers het goede voorbeeld moeten geven qua naleving van hun eigen goedgekeurde reglementen?
Ik ben nogal vertrouwd met begrippen als waarheid en leugen.
Je mag van mij aannemen: een coca zero is geen maaltijd.
En een verjaardag valt op een dag in het jaar.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 16:20   #24
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Sinds wanneer is BDW gestopt met reclame maken voor 't Draakske ?
In Merksem was het nieuwe Draakske na drie maanden al terug dicht. Zou het kunnen dat De Wever met de verkiezingen wel eens voor een serieuze verassing komt te staan ? De rattenvanger van Deurne zijn wijsje is hier misschien wel uitgespeeld. De Winter heeft het al aangevoeld. De autochtone bevolking in de stad heeft de moed verloren. Het VB gaat zich op 'den buiten' concentreren. De steden zijn verloren. De demografie doet z'n werk.
Anti-democraten als Jos Geysels en Verafstoot hebben het pleit gewonnen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 16:28   #25
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Van Besien speelt natuurlijk een politiek spelletje dat typisch is voor de linkerzijde in dit land. Een tijd geleden bleek dat Almaci onterecht vette premies opstreek ten nadele van de Antwerpse burger en omdat dat toen naar buiten is gebracht brengen zij dit nu naar buiten...

Ik denk echter wel dat De Wever wel moet oppassen met dit soort zaken want dit is zoals reeds gezegd echt niet goed voor de perceptie.
Raar dat het samen drinken van een Cola zero blijkbaar slechter is voor de perceptie dan wederom alle adviezen naast zich neerleggen om weeral dezelfde firma en mensen te bevoordelen door het goedkeuren van een vastgoedproject waarmee problemen zijn ivm het aantal mensen dat er zal mogen wonen (mobiliteit, dichtheid, licht/schaduw, ...)
Net hetzelfde als vorige keer.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 16:38   #26
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Groen is blijkbaar gewoon radicaal tegen het project.
De negatieve 'adviezen' zijn die op wetenschappelijke basis? Want in België is het de trend om samen uiteindelijk niets te doen door continu de voor-en nadelen tegenover elkaar te zetten. Uiteindelijk ben ik wel voorzichtig blij dat er iets met de slachthuissite gebeurd. Ik kan me niet voorstellen dat Nva de stad ten onder wil laten gaan ofzo.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 19 november 2017 om 16:39.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 16:44   #27
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.092
Standaard

Waarom De Wever niet langer voorzitter van de NV-A kan zijn.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 19 november 2017 om 16:45.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 16:52   #28
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Groen is blijkbaar gewoon radicaal tegen het project.
De negatieve 'adviezen' zijn die op wetenschappelijke basis? Want in België is het de trend om samen uiteindelijk niets te doen door continu de voor-en nadelen tegenover elkaar te zetten. Uiteindelijk ben ik wel voorzichtig blij dat er iets met de slachthuissite gebeurd. Ik kan me niet voorstellen dat Nva de stad ten onder wil laten gaan ofzo.
Mocht men daarin alle projectontwikkelaars gelijk behandelen: geen probleem. Maar zoals in de Renaultsite eerst een koop voor opvallend veel geld zien gebeuren aan Land Invest, en daarna de bestemming wijzigen zodat er hoger mag worden gebouwd dan op het moment van die verkoop, stinkt. Als je dan weet dat Van der Paal stille vennoot is in Land Invest en goed bevriend sinds jaren met BDW én dat zijn kabinetschef van dat moment bij Land Invest had gewerkt, weet je genoeg.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 17:08   #29
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben nogal vertrouwd met begrippen als waarheid en leugen.
Je mag van mij aannemen: een coca zero is geen maaltijd.
En een verjaardag valt op een dag in het jaar.
Al was hij zonder consumeren buitengegaan, je gaat als beslissende overheid niet naar een feestje van iemand die nog een dossier in behandeling heeft.
Dat geeft een schijn van partijdigheid, vriendjespolitiek, belangenvermenging, bevoordeling, ons kent ons, of u het ook wil noemen.
Zelf al was het familie, dan nog zou een ambtenaar dit VOORAF moeten melden aan zijn overste, en eventueel van het dossier gehaald worden.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 17:28   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Al was hij zonder consumeren buitengegaan, je gaat als beslissende overheid niet naar een feestje van iemand die nog een dossier in behandeling heeft.
Dat geeft een schijn van partijdigheid, vriendjespolitiek, belangenvermenging, bevoordeling, ons kent ons, of u het ook wil noemen.
Zelf al was het familie, dan nog zou een ambtenaar dit VOORAF moeten melden aan zijn overste, en eventueel van het dossier gehaald worden.
Precies, schoof schijnt niet te begrijpen dat het niets uitmaakt of dat De Wever nu een colatje of een emmer champagne heeft gedronken.

Het probleem bestaat erin dat hij daar op bezoek gaat.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 17:46   #31
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Precies, schoof schijnt niet te begrijpen dat het niets uitmaakt of dat De Wever nu een colatje of een emmer champagne heeft gedronken.

Het probleem bestaat erin dat hij daar op bezoek gaat.
De kwestie is natuurlijk ook dat dit in feite een niemendalletje is wanneer je dit vergelijkt met de criminele feiten die de sossen in dit land hebben gepleegd. En met die partij in zeer gaan daar heeft Van Besien geen enkele moeite mee. Linkse hypocrisie in het kwadraat.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 17:50   #32
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Al was hij zonder consumeren buitengegaan, je gaat als beslissende overheid niet naar een feestje van iemand die nog een dossier in behandeling heeft.
Dat geeft een schijn van partijdigheid, vriendjespolitiek, belangenvermenging, bevoordeling, ons kent ons, of u het ook wil noemen.
Zelf al was het familie, dan nog zou een ambtenaar dit VOORAF moeten melden aan zijn overste, en eventueel van het dossier gehaald worden.
Hetgeen ik frappant vind is dat niemand van de NVA aanhang ook maar een opmerking maakt: ja dat had hij beter niet gedaan. Onmiddellijk sluit iedereen de rangen om de leider te verdedigen en nep excuses te zoeken. Wat hij daar al dan niet gegeten of gedronken heeft is niet eens relevant.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 17:54   #33
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De kwestie is natuurlijk ook dat dit in feite een niemendalletje is wanneer je dit vergelijkt met de criminele feiten die de sossen in dit land hebben gepleegd. En met die partij in zeer gaan daar heeft Van Besien geen enkele moeite mee. Linkse hypocrisie in het kwadraat.
2!!!

idd, daar was het telkens wel "iets meer" dan schijn of perceptie.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 17:57   #34
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Hetgeen ik frappant vind is dat niemand van de NVA aanhang ook maar een opmerking maakt: ja dat had hij beter niet gedaan. Onmiddellijk sluit iedereen de rangen om de leider te verdedigen en nep excuses te zoeken. Wat hij daar al dan niet gegeten of gedronken heeft is niet eens relevant.
Hun afgod is perfect, de grote veranderaar is immers perfect
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 18:00   #35
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Hun afgod is perfect, de grote veranderaar is immers perfect
De voormalige linkse afgod die zijn partijtje naar hoge sferen moest brengen vertoeft momenteel in minder aangename kringen:

Citaat:
Als een Rundskop staat John Crombez pal in de wind.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171117_03193366
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 18:07   #36
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De voormalige linkse afgod die zijn partijtje naar hoge sferen moest brengen vertoeft momenteel in minder aangename kringen:



http://www.standaard.be/cnt/dmf20171117_03193366
Je bent zoals steeds weer met kleuterklas praatjes bezig.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 18:13   #37
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Je bent zoals steeds weer met kleuterklas praatjes bezig.
Ik pas mij aan aan het niveau van sommigen hier. En wat je daar leest over Crombez klopt: hij voelt zich niet goed

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 19 november 2017 om 18:14.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 18:17   #38
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik pas mij aan aan het niveau van sommigen hier. En wat je daar leest over Crombez klopt: hij voelt zich niet goed
Zat hij naast Dewever Colakes te drinken dat je over hem begint, of ligt het aan je kleuterklas niveau dat je over Crombez begint als het over Dewever gaat.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 18:18   #39
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zat hij naast Dewever Colakes te drinken dat je over hem begint, of ligt het aan je kleuterklas niveau dat je over Crombez begint als het over Dewever gaat.
Crombez is aan het bulken zodat hij de gistende sossenbeerput kan dichthouden als er weer eens een eruptie is.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 18:19   #40
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
2!!!

idd, daar was het telkens wel "iets meer" dan schijn of perceptie.
Hier ook he. Of vind je de gang van zaken rond de Renaultsite normaal?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be