Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2005, 15:23   #1
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard milieu-activisten zetten banden terreinwagens plat

Activisten zetten banden terreinwagens plat


BRUSSEL - Een bende, die zich de 'Flagadas' noemt, heeft afgelopen weekend de banden platgezet van een veertigtal terreinwagens in Brussel. Volgens de milieuactivisten verbruiken de terreinwagens meer brandstof en zijn ze ook meer vervuilend. Volgens de krant La Dernière Heure vindt de actie tegen de 4x4-terreinwagens zijn oorsprong in Frankrijk.
Een zekere 'Annick Tamère' eiste de actie op via het internet. De activisten sloegen volgens de politie vooral toe in Vorst. De agenten weigerden processen-verbaal op te stellen, omdat er niet echt materiële schade was aangebracht aan de auto’s. De eigenaars van de jeeps zijn boos op de politie. 18/10/2005

---------------------------------------------------

ik vind het ook vreselijk als ik met mijn fiets rijd en er passeert zo'n rijke met z'n 4x4 wegmonster, blaast zijn vuile dieseluitlaat recht in mijn longen.
om maar te zwijgen van hun agressieve rijgedrag vaak, ze voelen zich precies meer dan een ander op de weg.
wat vinden jullie van deze actie?
ik vind 'm wel leuk.


Laatst gewijzigd door Mitgard : 18 oktober 2005 om 15:23.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 15:40   #2
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Dat ze die gasten maar gauw oppakken en bedenken met een ferme straf. Kwestie van een ondubbelzinnig signaal te geven aan iedereen die overweegt om het recht in eigen handen te nemen. Van andermans eigendom blijf je met je fikken af ! Niet ingewikkelder dan dat.

Er zijn andere manieren om je ongenoegen te uiten.
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 15:41   #3
Leviathan
Provinciaal Statenlid
 
Leviathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2003
Berichten: 677
Standaard

Ik noem dit een hoop hypocriet gezeik. Een zware mercedes of bmw verbruikt nog stukken meer dan een jeep. Trouwens, zo overdreven veel verbruikt een 4x4 ook niet. Meer dan een gewone auto, maar die activisten doen net alsof die twintig liter zuipen wat gewoon dikke zever is. En dat van dat agressief rijgedrag is ook een hoop lulkoek, in gewone auto's zitten ook agressieve chauffeurs genoeg.
In kringen van linkse vandalen en milieufanatici lijkt de 4x4 tegenwoordig wel de verpersoonlijking van het kwade. Een paar jaar geleden zei niemand daar iets van maar nu de laatste tijd zijn ze er ineens allemaal fanatiek tegen. Het lijkt wel een kudde kalveren, als er één begint te loeien zijn ze even later allemaal bezig zonder dat ze eigenlijk weten waarom.
__________________

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 15:43   #4
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Activisten zetten banden terreinwagens plat


BRUSSEL - Een bende, die zich de 'Flagadas' noemt, heeft afgelopen weekend de banden platgezet van een veertigtal terreinwagens in Brussel. Volgens de milieuactivisten verbruiken de terreinwagens meer brandstof en zijn ze ook meer vervuilend. Volgens de krant La Dernière Heure vindt de actie tegen de 4x4-terreinwagens zijn oorsprong in Frankrijk.
Een zekere 'Annick Tamère' eiste de actie op via het internet. De activisten sloegen volgens de politie vooral toe in Vorst. De agenten weigerden processen-verbaal op te stellen, omdat er niet echt materiële schade was aangebracht aan de auto’s. De eigenaars van de jeeps zijn boos op de politie. 18/10/2005

---------------------------------------------------

ik vind het ook vreselijk als ik met mijn fiets rijd en er passeert zo'n rijke met z'n 4x4 wegmonster, blaast zijn vuile dieseluitlaat recht in mijn longen.
om maar te zwijgen van hun agressieve rijgedrag vaak, ze voelen zich precies meer dan een ander op de weg.
wat vinden jullie van deze actie?
ik vind 'm wel leuk.

http://www.blogg.org/afficher_image....=217248&img_x=
Ik ben ook al eens van de baan gereden door een 4x4 dus mij zul je niet horen klagen dat ze het doen. Het is wel leuk voor eventjes maar ze moeten wel redelijk blijven en het hierbij houden.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 15:45   #5
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan
Ik noem dit een hoop hypocriet gezeik. Een zware mercedes of bmw verbruikt nog stukken meer dan een jeep. Trouwens, zo overdreven veel verbruikt een 4x4 ook niet. Meer dan een gewone auto, maar die activisten doen net alsof die twintig liter zuipen wat gewoon dikke zever is. En dat van dat agressief rijgedrag is ook een hoop lulkoek, in gewone auto's zitten ook agressieve chauffeurs genoeg.
In kringen van linkse vandalen en milieufanatici lijkt de 4x4 tegenwoordig wel de verpersoonlijking van het kwade. Een paar jaar geleden zei niemand daar iets van maar nu de laatste tijd zijn ze er ineens allemaal fanatiek tegen. Het lijkt wel een kudde kalveren, als er één begint te loeien zijn ze even later allemaal bezig zonder dat ze eigenlijk weten waarom.
Statistisch is bewezen dat 4x4 voertuigen veel meer ongelukken veroorzaken dan anderen. Conclusie : ofwel kunnen ze niet rijden ofwel zijn het agressieve chauffeurs. ... of beide natuurlijk.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 15:50   #6
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Wie heeft er nu een 4x4 nodig in Belgie buiten aannemers, landbouwers of landmeters? Die 'banden-vandalen' verdienen wel geen respect en 'should get a life'.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 16:22   #7
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Waarschijnlijk zijn die "milieu-activisten" tot daar gesukkeld met een oud dieselvretend autowrak uit de jaren stillekes dat meer roetdampen de atmosfeer inslingert dan 50 terreinwagens tesamen.. Kwestie van niet te hypocriet te zijn 8)
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 16:23   #8
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Onvoldoende.
Je moet ze zonder wielen zetten.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 16:36   #9
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

tja, als die gastjes maar 2 keer in de maand moeten gaan stempelen, moeten ze wel iets zoeken om zich bezig te houden hé.

Op de keuring met mijn pas aangekochte Dodge Durango werd een CO gemeten die pakken lager was dan de gemiddelde gewone auto. Hij staat wel op LPG.
Die typ van de keuring vertelde mij ook dat het grote zever was dat 4x4 meer zouden uitstoren.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 16:43   #10
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Statistisch is bewezen dat 4x4 voertuigen veel meer ongelukken veroorzaken dan anderen. Conclusie : ofwel kunnen ze niet rijden ofwel zijn het agressieve chauffeurs. ... of beide natuurlijk.
ik ben nog aangereden door een Geit.
Statistisch is ook bewezen dat geiden in den tijd gevaarlijke auto's waren.

Ik zou eens willen weten wat gevaarlijker is, een opgefokte GOLF in handen van een snotneus of een terreinwagen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 16:43   #11
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Wie heeft er nu een 4x4 nodig in Belgie buiten aannemers, landbouwers of landmeters? Die 'banden-vandalen' verdienen wel geen respect en 'should get a life'.
ik heb die ook nodig, om muziekinstrumenten te kunnen verveoren.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 17:10   #12
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

[quote=giserke]tja, als die gastjes maar 2 keer in de maand moeten gaan stempelen, moeten ze wel iets zoeken om zich bezig te houden hé.

------------


Goe bezig.

De controle is afgeschaft en de afschaffing van de terreinwagens volgt.

GM zit toch al zo goed als op zijn gat, met zijn terreinwagens.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 17:29   #13
puud
Parlementslid
 
Geregistreerd: 2 april 2005
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
ik heb die ook nodig, om muziekinstrumenten te kunnen verveoren.
Koop een paard en kar.
Wel een pamper rond die paard zijn kont, kwestie van milieuvervuiling.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 17:31   #14
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Den eerste die ik bezig zie krijgt gewoon een trap onder zijn kont. Het hoeft daarom nog niet eens mijn wagen te zijn. Van andermans spullen blijf je af.
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 17:34   #15
Bill
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
Standaard

Weer eens een lulkoekaktie van links tuig dat beter zou gaan werken ipv zich bezig te houden met zaken waarvan ze geen kneit kennen. Een ingebouwde compressor in sommige 4x4's zal de eigenaars dan ook hoogstens eens doen geeuwen . Als ik zo'n mislukte hippie aan mijn auto betrap zal het echter zijn/haar(?) ,of hoe noemde zoiets, beste dag niet zijn.
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 19:31   #16
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Statistisch is bewezen dat 4x4 voertuigen veel meer ongelukken veroorzaken dan anderen. Conclusie : ofwel kunnen ze niet rijden ofwel zijn het agressieve chauffeurs. ... of beide natuurlijk.
Die statistieken hebben niks te maken met de 4X4 voertuigen die hier rondrijden, maar met grote SUV's in de VS. Véél groter dan wat er hier in Europa rondrijdt. Nog los daarvan: 4x4 wijst op aandrijving. 4x4 aandrijving zorgt eigenlijk eerder voor minder ongevallen dan iets anders.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 19:35   #17
De Nachtuil
Gouverneur
 
De Nachtuil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.472
Standaard

Maar ze zijn,tijdens een ongeval, hoe dan ook gevaarlijker voor mensen die er niet in zitten(sedan-rijders, fietsers, voetgangers).
Aangezien ik zelf geen zin(of geld) heb om zo'n SUV te kopen,loop ik dus een hoger risico alleen omdat anderen ze nodig hebben voor die woeste Vlaamse verkeersdrempels en onze miezerige Vlaamse stortregens.
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 19:38   #18
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius
Dat ze die gasten maar gauw oppakken en bedenken met een ferme straf. Kwestie van een ondubbelzinnig signaal te geven aan iedereen die overweegt om het recht in eigen handen te nemen. Van andermans eigendom blijf je met je fikken af ! Niet ingewikkelder dan dat.

Er zijn andere manieren om je ongenoegen te uiten.
Voila! Daar ben ik het helemaal mee eens.
__________________

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 21:35   #19
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil
Maar ze zijn,tijdens een ongeval, hoe dan ook gevaarlijker voor mensen die er niet in zitten(sedan-rijders, fietsers, voetgangers).
Aangezien ik zelf geen zin(of geld) heb om zo'n SUV te kopen,loop ik dus een hoger risico alleen omdat anderen ze nodig hebben voor die woeste Vlaamse verkeersdrempels en onze miezerige Vlaamse stortregens.
laten we efkes eerlijk zijn hé, de meerderheid houdt zich aan de verkeersregels. Ik rij ook zelden te snel. Bijna nooit zelfs. Daarom alle 4x4 bestuurders uitkafferen is wat bij het haar gegrepen medunkt!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 07:03   #20
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
ik ben nog aangereden door een Geit.
Statistisch is ook bewezen dat geiden in den tijd gevaarlijke auto's waren.

Ik zou eens willen weten wat gevaarlijker is, een opgefokte GOLF in handen van een snotneus of een terreinwagen.
Momenteel toch de terreinwagen. De opgefokte golf wordt meestal vertroeteld door de eigenaars en deze zijn meestal dubbel zo voorzichtig.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be