Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2005, 16:10   #41
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan
Ik noem dit een hoop hypocriet gezeik. Een zware mercedes of bmw verbruikt nog stukken meer dan een jeep. Trouwens, zo overdreven veel verbruikt een 4x4 ook niet. Meer dan een gewone auto, maar die activisten doen net alsof die twintig liter zuipen wat gewoon dikke zever is. En dat van dat agressief rijgedrag is ook een hoop lulkoek, in gewone auto's zitten ook agressieve chauffeurs genoeg.
In kringen van linkse vandalen en milieufanatici lijkt de 4x4 tegenwoordig wel de verpersoonlijking van het kwade. Een paar jaar geleden zei niemand daar iets van maar nu de laatste tijd zijn ze er ineens allemaal fanatiek tegen. Het lijkt wel een kudde kalveren, als er één begint te loeien zijn ze even later allemaal bezig zonder dat ze eigenlijk weten waarom.
Hoeveel verbruiken die wagens nu echt eigenlijk (as a matter of fact)?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 16:11   #42
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Statistisch is bewezen dat 4x4 voertuigen veel meer ongelukken veroorzaken dan anderen. Conclusie : ofwel kunnen ze niet rijden ofwel zijn het agressieve chauffeurs. ... of beide natuurlijk.


Dit kan je toch niet menen?

Oké, over die wet die er mocht komen inzake bestraffing van bestuurders van een bepaald types voertuigen zoals ik hierboven zei ... Ik vind die ineens precies helemaal niet onrechtvaardig meer!!
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 16:14   #43
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Onvoldoende.
Je moet ze zonder wielen zetten.





Ik heb ook een goed idee:

Zodanig omtimmeren dat hun uitlaatgassen terug in de wagen komen.
(Foei wat ben ik slecht.)

Doet me eraan denken... nu ik 20 ben heb ik verdomd spijt van dat ik geen gebruik gemaakt heb van het feit dat je strafblad vervalt als je 18 wordt.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 16:17   #44
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Die statistieken hebben niks te maken met de 4X4 voertuigen die hier rondrijden, maar met grote SUV's in de VS. Véél groter dan wat er hier in Europa rondrijdt. Nog los daarvan: 4x4 wijst op aandrijving. 4x4 aandrijving zorgt eigenlijk eerder voor minder ongevallen dan iets anders.
Je meent het?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 16:18   #45
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
laten we efkes eerlijk zijn hé, de meerderheid houdt zich aan de verkeersregels. Ik rij ook zelden te snel. Bijna nooit zelfs. Daarom alle 4x4 bestuurders uitkafferen is wat bij het haar gegrepen medunkt!
Dat is altijd zo.

Maar de dingen op individueel ipv globaal niveau bekijken helpt ons in deze niet veel vooruit.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 16:25   #46
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Het verbaast mij, met de huidige stand van zaken in het steeds verder deteriorerende milieu, dat er nog geen begin gemaakt werd met het de fik steken van de auto's - voor de precies die reden.
Er worden her en der al kleinschalige acties ondernomen:

De oehoe's zijn al een jaar ofzo bezig met het werpen van stenen (steentjes) op auto's.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 16:29   #47
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius
Dat ze die gasten maar gauw oppakken en bedenken met een ferme straf. Kwestie van een ondubbelzinnig signaal te geven aan iedereen die overweegt om het recht in eigen handen te nemen. Van andermans eigendom blijf je met je fikken af ! Niet ingewikkelder dan dat.

Er zijn andere manieren om je ongenoegen te uiten.
Er werd geen schade aangericht. Er werden 'slechts' een 40-tal auto's aangepakt. En ik vind het eerlijk gezegd een goede actie. Dat mensen maar leren leven met de gevolgen van hun asociaal koopgedrag.

Het is nog geeneens jaloezie wat mij kwaadmaakt op de eigenaren van die tractoren. Het is de weerzinwekkende, ontstellende lelijkheid / aggressiviteit van die apparaten. Verbieden binnen de ring van het stadscentrum, zou ik zo willen zeggen.

Zowieso voor auto's trouwens. Enkel nog milieu'vriendelijke' oplossingen toelaten in stadscentra, zoals electromotoren en <500cc autootjes. Zullen ze het snel afleren om met de traktor naar de stad te komen, stelletje boeren..
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]

Laatst gewijzigd door Mephisto : 21 oktober 2005 om 16:30.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 16:30   #48
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
[SIZE=5]IK BEN NOG ALTIJD AAN HET WACHTEN ![/SIZE]


Alléé......... waar zitten de mannen die voor ALLES een oplossing weten.....

[SIZE=4]GRAAG EEN OPLOSSING A.U.B. !!!!!!

[/SIZE]aan al diegenen die de 4X4's haten heb ik een vraag : "reik me een alternatief aan en ik verander (paard en kar komen niet in aanmerking !)

vroeger reden we beroepshalve door het brusselse drukke stadsverkeer met een kleine vrachtwagen die zo een 29 liter diesel verbruikte en voor dringende interventie's hadden we ook nog een stationwagen die zo een 9 liter loodvrije benzine verbruikte.... vooral de lompe vrachtwagen zorgde voor enorme problemen bij het parkeren en eveneens bij het vlot rijden tijdens de spitsuren......

momenteel rijden we met een 4X4 door brussel, omdat dit het enige voertuig is dat wettelijk gezien, kan en mag rijden met een aanhangwagen van 2.350 kgr.... deze wagen verbruikt 8,5 liter diesel en vraagt minder onderhoud en is milieuvriendelijker dan onze 2 vorige bedrijfsvoertuigen die hij vervangt..... en dan nog gezwegen over de verzekering en de verkeersbelasting....

[SIZE=3]kent iemand een betere oplossing ?????????????[/SIZE]
Ik lees het nu pas, laat mij nadenken.



Meng wat plantaardige olie bij uw diesel. Zolang er meer echte diesel in zit zou het geen problemen (mogen) geven. (Maar zoek misschien toch maar beter even op op internet, ik ben allesbehalve technisch onderlegd.

Op termijn volledig op plantaardige rijden natuurlijk. Wel zorgen voor een warmtewisselaar want die stolt bij lage temperaturen.

En vooral: let heel erg op voetgangers, fietsers en andere weggebruikers want weet dat hun kansen nihil zijn als je ze raakt met je transporteertuig...


Op lange termijn: die wagen moet nog uitgevonden worden.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 oktober 2005 om 16:31.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 16:31   #49
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan
In kringen van linkse vandalen en milieufanatici lijkt de 4x4 tegenwoordig wel de verpersoonlijking van het kwade.
Uit goede bron weet ik dat de loge een cordon sanitaire tegen SÜV's overweegt.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 16:37   #50
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Als België voor 3/4 uit landweggetjes, moerassen en bossen bestond ...
was het maar waar..

en die gasten die klagen dat bmw's en mercedessen nog vervuilender zijn.. ook platsteken!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 19:11   #51
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
.Mag ik voorstellen, dat je verhuist naar het Wilde Westen, waar elkaar dood schieten voor een wissewasje legaal is, ofwel je te houden aan de Belgische wetgeving die moord uitdrukkelijk verbied...
Nog een tijdje, en het wilde westen is aanwezig hier.
De Belgische wetgeving bepaalt dat dit soort van misdrijven(zoals beschadigen van andersman eigendom) niet meer wettelijk bestraft kan worden, dus wat houd je nog tegen......
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 19:33   #52
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Statistisch is bewezen dat 4x4 voertuigen veel meer ongelukken veroorzaken dan anderen.
Mooi zo, geef dat statistisch bewijs dan eens?

Citaat:
Conclusie : ofwel kunnen ze niet rijden ofwel zijn het agressieve chauffeurs. ... of beide natuurlijk.
En toon dan daarna eens deze gevolgtrekking aan. Heb je daar ook statistische bewijzen voor? Kan je aantonen dat meer ongelukken enkel veroozaakt kunnen worden door agressie of slechte rijkunsten?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 19:37   #53
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote
BAN DE AUTO'S, ZEKER DE TERREINWAGENS.
Laat uw hond zoveel mogelijk pissen en kakken op hun wielen; als er iemand een opmerking durft maken, kras dan met uwe sleutel op hun carrosserie!!!!!!!!!!!
JIHIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!
U hebt duidelijk geld teveel? 8)
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 19:48   #54
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Achachach, wat een jaloezie en egoïsme toch... "ik Kan zoiets niet kopen dus niemand mag die kopen, ik vind die niet mooi dus niemand mag ermee rijden..."

Ik stel dan ook voor om sito presto alle wagens van meer dan 3 jaar oud te verbieden wegens te vervuilend, teveel verbruikend en wegens natuurlijke sleet te onzeker qua veiligheid. Geen goedkope tweedehandjes meer op de baan, iedereen moet maar genoeg kunnen ophoesten. Daarna volgt natuurlijk het verbod op wagens die niet minimum aan een steeds steigende veiligheidseis voldoen. Dat ze dan duurder zijn neemt iedereen er vanzelfsprekend met veel plezier bij.
Bussen schaffen we natuurlijk dadelijk af. Bij ongelukken hebben die een waanzinniggrote kans op doden en zwaar gekwetsten, en niet iedereen heeft genoeg geld om een bus te kopen, dus die schaffen we af.
Wat komt daarna? De overgang naar een carroserie die als een kussen aanvoelt bij impact voor fietsers en voetgangers. Zo'n zware stalen plaat tegen je kanis is niet gezond; een te groot risisco dus elke auto verplicht zo'n koetswerk. Dat kost wel wat extra, maar dat is dan maar zo.
En zo kunnen we verder blijven gaan natuurlijk... Het is toch zo fijn om afgunstig te zijn...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 21:18   #55
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Statistisch is bewezen dat 4x4 voertuigen veel meer ongelukken veroorzaken dan anderen. Conclusie : ofwel kunnen ze niet rijden ofwel zijn het agressieve chauffeurs. ... of beide natuurlijk.
ik dacht dat het statistisch vooral de bmw rijders zijn die uit de band springen (goede woordkeuze). In ieder geval valt het ons dikwijls op dat, indien er iemand tussenwringt of de pas afsnijdt dat het nogal dikwijls iemand is met een bmw. Wat uiteraard niet wil zeggen dat alle bmw rijders wegvandalen zijn. Niet omdraaien hé.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 22:38   #56
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik lees het nu pas, laat mij nadenken.



Meng wat plantaardige olie bij uw diesel. Zolang er meer echte diesel in zit zou het geen problemen (mogen) geven. (Maar zoek misschien toch maar beter even op op internet, ik ben allesbehalve technisch onderlegd.

Op termijn volledig op plantaardige rijden natuurlijk. Wel zorgen voor een warmtewisselaar want die stolt bij lage temperaturen.

En vooral: let heel erg op voetgangers, fietsers en andere weggebruikers want weet dat hun kansen nihil zijn als je ze raakt met je transporteertuig...


Op lange termijn: die wagen moet nog uitgevonden worden.
ik heb 212.000 km op de teller van de 4X4 gesjeesd ZONDER accidenten

de zwakke weggebruikers mogen op hun 2 oren slapen als ik eraan kom gereden.....

ze mogen maar beter oppassen voor de laagvliegende johnny-en-marina-cars.....
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 23:11   #57
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Annick tamère (in het frans 'nick ta mère') subtiel gevonden. Iedereen ontgaan precies
Ik rij zelf met een so called terreinwagen en zulke wagens kunnen wel eens je leven redden geloof me. Je zit hoger en hebt een beter overzicht, het rijden wordt aangenamer en veiliger voor de bestuurder en inzittenden!
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 23:31   #58
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut
Annick tamère (in het frans 'nick ta mère') subtiel gevonden. Iedereen ontgaan precies
Ik rij zelf met een so called terreinwagen en zulke wagens kunnen wel eens je leven redden geloof me. Je zit hoger en hebt een beter overzicht, het rijden wordt aangenamer en veiliger voor de bestuurder en inzittenden!
doordat jij hoger zit, zit ik lager liefje.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 09:00   #59
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma
doordat jij hoger zit, zit ik lager liefje.
Mss een kussen onder uw achterste steken?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 09:36   #60
Sounds of silence
Partijlid
 
Sounds of silence's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2005
Locatie: Limburg NL
Berichten: 244
Standaard

Die 4x4 wagens zijn wel veeeeeel veiliger...
__________________
Real people aren't perfect, perfect people aren't real.
Sounds of silence is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be