Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2005, 19:57   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard linke boel, weinig geld!

Hoeveel geld geven we zo gemiddeld uit?
En vanaf wanneer ben je zogenaamd "arm"?
Klik op de link en het korte filmpje rekent u één en ander eens voor.
Het gaat vrij snel, dus geen paniek.

http://www.armoede.be/armoede/default.asp?id=58
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 20:37   #2
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

de site is van een organisatie die behoort tot het institunionele armoedenetwerk dat er bestaat en waarop het vierde wereld syndicaat al veel kritiek heeft geuit. Ik vond het wel een zeer goede manier om op het internet naar niet armen toe in kaart te brengen wat armoede ongeveer is.

natuurlijk toch enkele opmerkingen ...

voor alleenstaanden is het rode cijfer nog veel hoger. Je moet bvb als je samen woont per persoon gerekend veeel minder betalen voor huur en nutsvoorzieningen. Met zijn vieren zijn is dus een zeer grote voordeelsituatie

In feite vind ik dat het filmpje het totaalbeeld van armoede ook wat bagatelliseerd.
Het lijkt teveel alsof de armen alleen maar ontspanning en luxe en cultuur enzo moeten ontberen terwijl niet weinig mensen moeite hebben om in hun noodzakelijke basisbehoeften te kunnen voorzien. Ik wist echter al eerder dat zelfs de mensen die dit soort van organisaties leiden gewoon nog altijd niet schijnen te beseffen dat die echte armoede wel degelijk nog bestaat !

De normen van veel armen zijn ook geheel anders dan die van de niet armen die dit soort filmpjes maken. Persoonlijk geef ik kwa kleding bvb nagenoeg geen geld uit ( alleen schoenen ) - het kan mij geen zak schelen om oude dingen te dragen en tweedehands ed maar mijn internetaansluiting en wat daar aan materiaal ( hardware ) nog bij komt vind ik dan persoonlijk wel weer zeer belangrijk.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 oktober 2005 om 20:39.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 20:49   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Je hebt daar wel gelijk, maar ik vond het toch eens nuttig om een beeld te krijgen van de gemiddelde kost.
We hadden het er al vaak over gehad vanaf wanneer je feitelijk arm bent.
Dit leek me kort en krachtig en vrij goed in beeld gezet. Kunnen we het materiaal net zo goed eens "lenen" vond ik dus.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 21:03   #4
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

ja zo is het idd wel
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be