Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2004, 22:44   #1
Beagle
Schepen
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Berichten: 405
Standaard Turkse voetbalploeg gaat op de vuist

Citaat:
Voetbalploeg gaat op de vuistDe politie van Gent heeft zondag 14 voetbalspelers van de Turkse ploeg United Gent opgepakt. Dat gebeurde na een vechtpartij tijdens de thuiswedstrijd tegen Excelsior Balgerhoeke, in vierde provinciale Oost- Vlaanderen. De scheidsrechter had een speler van United een rode kaart gegeven en werd daarna door de voltallige ploeg achternagezeten, neergeslagen en geschopt. De scheidsrechter liep geen zware verwondingen op. Maaar de politie kwam ter plaatse met agenten in gevechtskleding en met de hondenbrigade. Daarop kwam het tot een regelrecht gevecht. De ploeg van United werd in zijn geheel opgepakt. Excelsior Balgerhoeke weigert nog te spelen tegen de Turkse ploeg, omdat ze bang zijn, en omdat het niet het eerste incident is.
Heeft dit iets met hooliganisme te maken of is dit een vertoning van de relatie tot gezag (in dit geval een scheidsrechter) die sommige bevolkingsgroepen typeert? Bij Belgische ploegen zijn het toch meestal de supporters die zich verlagen tot hooliganisme en niet de spelers (individuele gevallen buiten beschouwing gelaten).
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 22:48   #2
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle
Heeft dit iets met hooliganisme te maken of is dit een vertoning van de relatie tot gezag (in dit geval een scheidsrechter) die sommige bevolkingsgroepen typeert? Bij Belgische ploegen zijn het toch meestal de supporters die zich verlagen tot hooliganisme en niet de spelers (individuele gevallen buiten beschouwing gelaten).
dan moet je maar eens spreken met wat arbiters uit de lagere afdelingen, je zal nogal verschieten wat die meemaken met spelers.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 23:06   #3
SethMoN
Provinciaal Statenlid
 
SethMoN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Locatie: Celles
Berichten: 696
Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
dan moet je maar eens spreken met wat arbiters uit de lagere afdelingen, je zal nogal verschieten wat die meemaken met spelers.
Yep als basketspelende Vlaming die nu al 13 jaar woon in Henegouwen weet ik waartoe spelers uit lagere divisies in staat zijn. Vooral de Borinage is de hel. Vele malen is de match uitgedraaid tot een waar slag(versta: slacht-)veld. Ik scheer niet alle ploegen in de Borinage over dezelfde kam, zeker niet! Maar sommige spelers konden het niet laten om: Sal Flammmin (sal Flammand) naar me te roepen. Het raarste van al is dat na de match we (ik en die betrokken spelers) achteraf samen een pint in de kantine gedronken hebben.

Tussen haakjes, ik had vrijdagavond een heel boeiend gesprek met een aantal van mijn Waalse medespelers (chieke gasten) en we waren ermee akkoord dat er iets moet veranderen in Wallonië. Mar da's een andere discussie...
__________________
"Iedereen weet dat de druppel opgaat in de oceaan, slechts weinigen weten dat de oceaan opgaat in de druppel." Kabir (1450-1510)

Laatst gewijzigd door SethMoN : 29 november 2004 om 23:18.
SethMoN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 23:12   #4
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN
Yep als basketspelende Vlaming die nu al 13 jaar woon in Henegouwen weet ik waartoe spelers uit lagere divisies in staat zijn. Vooral de Borinage is de hel. Vele malen is de match uitgedraaid tot een waar slag(versta: slacht-)veld. Ik scheer niet alle ploegen in de Borinage over dezelfde kam, zeker niet! Maar sommige spelers konden het niet laten om: Sal Flammmin (sal Flammand) naar me te roepen. Het raarse van al dat na de match we (ik en die betrokken spelers) achteraf samen een pint in de kantine.

Tussen haakjes, ik had vrijdagavond een heel boeiend gesprek met een aantal van mijn Waalse medespelers (chieke gasten) en we waren ermee akkoord dat er iets moet veranderen in Wallonië. Mar da's een andere discussie...
een tijdje terug is er ook een match van racing basket antwerpen (1e klasse) volledig ontaard. ik denk dat het een europese match was, vorig seizoen, of 2 seizoenen geleden. geweldadig volkje, die basketters
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 23:14   #5
SethMoN
Provinciaal Statenlid
 
SethMoN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Locatie: Celles
Berichten: 696
Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
een tijdje terug is er ook een match van racing basket antwerpen (1e klasse) volledig ontaard. ik denk dat het een europese match was, vorig seizoen, of 2 seizoenen geleden. geweldadig volkje, die basketters
Damn daar gaat mijn vredelievend imagootje
__________________
"Iedereen weet dat de druppel opgaat in de oceaan, slechts weinigen weten dat de oceaan opgaat in de druppel." Kabir (1450-1510)
SethMoN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 23:27   #6
Beagle
Schepen
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Berichten: 405
Standaard

Citaat:
dan moet je maar eens spreken met wat arbiters uit de lagere afdelingen, je zal nogal verschieten wat die meemaken met spelers.
Ik heb nog nooit geweten dat voltallige voetbalteams gearresteerd worden, samen met de 'supporters'.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 14:28   #7
Kielse bulldog
Banneling
 
 
Kielse bulldog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: thuis
Berichten: 509
Standaard

http://www.brigadem.com/mp3/T%FCrkiyemspor.mp3

Laatst gewijzigd door Kielse bulldog : 30 november 2004 om 14:37.
Kielse bulldog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 14:44   #8
Katun
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
een tijdje terug is er ook een match van racing basket antwerpen (1e klasse) volledig ontaard. ik denk dat het een europese match was, vorig seizoen, of 2 seizoenen geleden. geweldadig volkje, die basketters
Ja en straks begin je over het heizeldrama dat nog veel erger was ...
Katun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 15:28   #9
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Dit is de eerste keer dat het zo ver in de media komt, maar er zijn twee ploegen van dat kaliber in de 4e provinciale A in Oost-Vlaanderen: inter Gent en Gent United.

De eerste match van het seizoen (Mariakerke - Gent United) moest al stil gelegd worden. Er waren incidenten met die ploegen in Leerne en Akkers Middelburg. De reserven van Inter Gent hebben keet geschopt op Poesele.

Vorig jaar moest de rijkswacht ook tussenbeide komen in Sleidinge. Kortom: het is geen eenmalig incidentje. Ik heb ook eens gesproken met een scheidsrechter die een wedstrijd van Avrasya Gent heeft gefloten in hun 'glorietijd' (zo rond 2001) en die zei dat die mannen gewoon niet te doen waren.

Ik heb die mannen van Gent United horen klagen over het feit dat de scheidsrechter voor de match zei dat hij geen Turks wou horen op het plein. Wat ze er niet bij hebben gezegd is dat de spelers van Excelsior Balgerhoeke te horen kregen dat ieder racistisch verwijt ging aangepakt worden.

Het niveau van de scheidsrechters in lagere mag dan niet denderend zijn, die mannen doen het ook als hobby. Dat vergeet men blijkbaar nogal snel.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be