Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juni 2005, 08:25   #21
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Men zou de hoofdaannemer, bij nieuwbouw of grondige renovatie, moeten verplichten een bepaalde termijn op voorhand de bevoegde dienst te verwittigen, zodat deze kan nagaan of de vergunningen in orde zijn (dus gewoon een meldingsplicht)...
Tja ...
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 08:38   #22
Sergei
Burgemeester
 
Sergei's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2005
Berichten: 581
Standaard

Sinds wanneer kun je tegenwoordig al een bouwovertreding doen als je met binnenmuren gaat schuiven? Deze woning lag dan ook zonevreemd en daar ging het net om.
Natuurlijk: ronduit schandalig hoe ze tewerk gaan.
Sergei is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 08:50   #23
Beagle
Schepen
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Berichten: 405
Standaard

Citaat:
Sinds wanneer kun je tegenwoordig al een bouwovertreding doen als je met binnenmuren gaat schuiven?
Voor het verwijderen, zelfs voor het maken van een opening (bv deur) in een binnenmuur heb je een vergunning nodig. Eigenlijk heb je voor bijna alles een bouwvergunning nodig. Behalve als je een beetje een lange arm hebt.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 08:53   #24
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle
Voor het verwijderen, zelfs voor het maken van een opening (bv deur) in een binnenmuur heb je een vergunning nodig. Eigenlijk heb je voor bijna alles een bouwvergunning nodig. Behalve als je een beetje een lange arm hebt.
Als ik me niet vergis heb je zelfs een bouwvergunning nodig voor het plaatsen van een schotelantenne ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 09:28   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Als ik me niet vergis heb je zelfs een bouwvergunning nodig voor het plaatsen van een schotelantenne ?

Zelf voor het graven van een vijver of het aanleggen van een terril met plantekes moete zo een papierke gaan vragen...

Alle werkzaamheden met betrekking tot reliëf, bomen uitdoen, alles, alles alles, behalve, voor een tuinhuis als 't binnen een bepaalde grens van afmetingen ligt.

Voor al de rest hebde een papierke van doen, wat dus wil zeggen dat ge een plan moet indienen, of van alles moet aanvragen... een maanden moet wachten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 09:31   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Nu is de notaris verplicht te melden welk "statuut" een woning heeft. 5 jaar geleden, tot Stevaert zijn kruistocht begon, dus niet. Er hebben heel wat mensen een zonevreemde woning gekocht , en velen ervan wisten het niet, tot er vergunningsplichtige renovatie- of verbeteringswerken uitgevoerd moesten worden.

Ons huizeke staat hier van 1928, en is in de laatste 20 jaar 2 keer verkocht. 1 keer van de forges de clabeq naar mijn schoonouders en een 2de keer van mijn schoonouders naar mijn ega. Beide keren waren de belastingen in de buurt, en ze waren nog inhalig ook. Maar zonevreemd, nooit ter sprake hoor. Pas toen ik ging vragen voor een verbouwingsvergunning en subsidies -in 2001- kwam het boven. Nadat er van de buurtbewoners een brief naar Mr Dehaene is geschreven werd er plotseling een uitleg gedaan, en dat er misschien tegen 2008 een oplossing zou kunnen zijn.

Wat er uitgehaald word met die mensen waarmee het topic begon is niet uniek, alleen dat de media er deze keer wel aandacht aan besteed.

uiteindelijk komt dat dus neer op pure diefstal van de staat, ze creëren gewoon zelf effe een hoop onwettige huizen met ene pennentrek. Terwijl alles uiteindelijk vroeger wel wettelijk in orde was.

In feite hebben die mensen gelijk, voor wat zou je nog iets vragen als de staat een paar jaar nadien toch beslist om het weer anders te doen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 09:36   #27
Beagle
Schepen
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Berichten: 405
Standaard

Ik heb ooit een raam 10 cm verbreed, daarvoor had ik alles nodig; liggingsplan, inplantingsplan, en dan grondplan, vooraanzicht, doorsnede van voor de werken en dan nog eens van na de werken samen met nog eens een aantal foto's getrokken uit 3 verschillende hoeken (voor en na de werken), de punten van waar je de foto's maakt moeten aangeduid zijn op het plan. Ook was hiervoor de hulp van een architect verplicht. Allemaal belachelijk gewoon.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 09:47   #28
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Zo naar het schijnt bestaat er een wereldranglijst van corruptie en daar zouden wij net boven Nigeria staan ? Weet iemand die lijst te vinden ?
_________

Net eronder, vrees ik.

Blanken die in het zwart bezig zijn, contrasteren tegen de achtergrond, wat bij de zwarten niet het geval is.

Daardoor worden we gemakkelijker opgepikt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 10:17   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle
Ik heb ooit een raam 10 cm verbreed, daarvoor had ik alles nodig; liggingsplan, inplantingsplan, en dan grondplan, vooraanzicht, doorsnede van voor de werken en dan nog eens van na de werken samen met nog eens een aantal foto's getrokken uit 3 verschillende hoeken (voor en na de werken), de punten van waar je de foto's maakt moeten aangeduid zijn op het plan. Ook was hiervoor de hulp van een architect verplicht. Allemaal belachelijk gewoon.
Ja veel papperassen maar een raam 10 cm verbreden kan wel serieuse implicaties hebben voor de stabiliteit van het gebouw als het nie goe gedaan is.


een onozel binnemuur verschuiven (als 't geen dragende is ) kan daarintegen weinig kwaad.

voor ge aan zoiets zelf begint moete da huis eigenlijk volledig uitkleden, (wij hebben dat toch gedaan bij een verbouwing ) en wat ge dan soms ziet bovenkomen, ...

Doet ge da nie en gehebt pech kan 't goe zijn dat heel uwen boven op uwe kop donderd.

zo maar kappen en breken is levensgevaarlijk die regels zijn er nie voor niks, maar ge hebt wel gelijk dat het allemaal heel lang duurt en dat voor sommige dingen al die paperasserij ferm overbodig is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 11:42   #30
Beagle
Schepen
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Berichten: 405
Standaard

Als ge dat gewoon laat uitrekenen (door architect) hoe sterk dat de draagbalk moet zijn, en die volgens de regels van de kunst plaatst dan is er geen enkel probleem. Daarvoor hoeft heel die hoop paperassen niet met plannen van de tuin en van de aanliggende percelen enz...
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 11:55   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle
Als ge dat gewoon laat uitrekenen (door architect) hoe sterk dat de draagbalk moet zijn, en die volgens de regels van de kunst plaatst dan is er geen enkel probleem. Daarvoor hoeft heel die hoop paperassen niet met plannen van de tuin en van de aanliggende percelen enz...

Nee da is just, maar stel dat al die paperassen niet moeten, zou je dan naar een architect gelopen hebben, ...

Jij misschien wel, ...

Maar nen helen hoop naar jef den aannemer, die da wel rap nekeer zal komen doen, ...

En nog beter, he de jef is veel te duur we zullen rap zelf da lentoke wel nekeer steken...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 12:11   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.630
Standaard

Allé die mens mag toch in zijn huis blijven wonen. Gelukkig dat er ginder op ruimtelijke ordening toch nog een paar met verstand rondlopen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 13:23   #33
james
Provinciaal Gedeputeerde
 
james's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2004
Berichten: 832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Allé die mens mag toch in zijn huis blijven wonen. Gelukkig dat er ginder op ruimtelijke ordening toch nog een paar met verstand rondlopen.
idd al een geluk dat vld minister van mechelen de zaak heeft recht gezet
__________________
"i don't know with which weapons world war 3 will be fought, but world war 4 will be fought with sticks and bones" A.Einstein

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2005, 13:32   #34
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Zo naar het schijnt bestaat er een wereldranglijst van corruptie en daar zouden wij net boven Nigeria staan ? Weet iemand die lijst te vinden ?
Ik zou weinig vertrouwen schenken aan die lijst als men daarin de corruptie in Belgie met die in Nigeria vergelijkt.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be