Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2017, 15:48   #181
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Draadje slechts diagonaal gelezen, maar ik ben het toch grotendeels, nee, volledig eens met alice. Het is moeilijk om 'macht' uit handen te geven, en dat is de reden waarom onze samenleving faalt en er geen 'gendergelijkheid' is. Hebzucht maakt ziek.

Ik zag, maar vind het niet meer terug, eens een documentaire over een leger-eenheid in een of ander scandinavisch land.. de eenheid bestond uit mannen én vrouwen. Zonder onderscheid. Beiden deelden samen en gelijktijdig sanitair, keuken, slaapruimten.. beiden trainden samen. En die samenwerking bleek een groot succes. Men had daar geen last van seksuele driften.. verre van. Het wederzijds respect en dito steun waren groot. In tegenstelling tot in onze samenleving, die al ruim 2000j ziek en fucked-up is.. er is alleen maar verdeeldheid en een schijn van gelijkheid. We doen graag alsof. We maken ons graag wijs dat we goed bezig zijn. Gehersenspoeld door hebzucht en macht; en dat is waarom geen enkele man zijn plaats wil laten innemen door een vrouw, tenzij die vrouw zo goed als mannelijk is en door mannen gevormd en gekeurd werd.

En zowel in de samenleving die de erfenis draagt van het Christendom als in de Islamitische samenleving is men in hetzelfde bed ziek. De opdeling van man en vrouw verzwakt de samenleving en nodigt uit tot misbruik van geest en lichaam. Verbondenheid daarentegen maakt sterker. Dat is logica.

Ik zou niet weten waarom ik als man anders met een vrouw zou moeten omgaan als met een andere man.. tenzij seksueel, maar zelfs dat zou ik nog in twijfel durven trekken, al bewandel ik liever niet zulke denkpistes, lol.
We zien het aan het uiterst succesvolle percentage van huwelijken. 30% ofzo. Het enige dat veel koppels doen is de hele dag vechten als kat en hond. Een mengeling van mannen en vrouwen op de werkvloer e.d. daar is niets op tegen.

En Zweden is het meest feministische land maar ook het land waar het meeste huiselijke geweld gebeurt. Aan de oppervlakte is het allemaal wel mooi, maar als je wat dieper graaft is het daar nog slechter als hier. Geef vrouwen financiële onafhankelijkheid en al die andere trammelant en gezeik van discriminatie er rond is allemaal niet nodig. Ze kan gewoon haar middenvinger opsteken als ze het beu is bij ventje "lief" en opnieuw beginnen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 16:03   #182
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Geef vrouwen financiële onafhankelijkheid en al die andere trammelant en gezeik van discriminatie er rond is allemaal niet nodig. Ze kan gewoon haar middenvinger opsteken als ze het beu is bij ventje "lief" en opnieuw beginnen.
Inderdaad.. je zegt het zelf.. behandel man en vrouw gelijk. Dan is er geen gezeik over discriminatie...

Vroeger kon een vrouw niet weg van haar man, want was er financieel van afhankelijk. Vroeger mocht een vrouw haar mond niet opendoen en bleef uit angst bij haar man. Vroeger was scheiden een schande.. maar niets van dat alles wil zeggen dat een huwelijk vroeger 'geslaagd' was.. samenblijven uit angst, noem ik geen succesvol samenzijn.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 16:07   #183
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Inderdaad.. je zegt het zelf.. behandel man en vrouw gelijk. Dan is er geen gezeik over discriminatie...

Vroeger kon een vrouw niet weg van haar man, want was er financieel van afhankelijk. Vroeger mocht een vrouw haar mond niet opendoen en bleef uit angst bij haar man. Vroeger was scheiden een schande.. maar niets van dat alles wil zeggen dat een huwelijk vroeger 'geslaagd' was.. samenblijven uit angst, noem ik geen succesvol samenzijn.
Dan is het toch ook geen probleem om andere vrouwen uit te schelden voor het rot van de straat en je eigen vrouw te beminnen als een Godin. Of gaan we dan weer beginnen over discriminatie en al dat andere gezeik... We mogen selectief zijn, toch? Die vrijheid hebben we toch nog als ik hopen mag?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 16:13   #184
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dan is het toch ook geen probleem om andere vrouwen uit te schelden voor het rot van de straat en je eigen vrouw te beminnen als een Godin. Of gaan we dan weer beginnen over discriminatie en al dat andere gezeik... We mogen selectief zijn, toch? Die vrijheid hebben we toch nog als ik hopen mag?
Ok, niet dat ik weet waarom iemand vrouwen zou moeten uitschelden.. maar je gaat toch niet selectief enkel vrouwen uitschelden en mannen niet..? Waarom dat onderscheid maken..? Wat hebben vrouwen dan meer misdaan..? Als ik behoefte zou voelen te gaan lopen schelden, wel, dan denk ik -de geschiedenis indachtig- dat voornamelijk mannen daar de dupe van zullen zijn.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 16:40   #185
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ok, niet dat ik weet waarom iemand vrouwen zou moeten uitschelden.. maar je gaat toch niet selectief enkel vrouwen uitschelden en mannen niet..? Waarom dat onderscheid maken..? Wat hebben vrouwen dan meer misdaan..? Als ik behoefte zou voelen te gaan lopen schelden, wel, dan denk ik -de geschiedenis indachtig- dat voornamelijk mannen daar de dupe van zullen zijn.
Het enige dat mannen lijken te doen is vechten. En als ze echt vechten is het in 10 seconden gedaan. Bam, bam, bam ventje dood of gewond. Snelle oplossingen.

Vrouwen hebben niets meer misdaan. Maar door het feminisme denken ze dat de evenaar door hun gat loopt, ze jennen op dat vlak is niet meer dan gerechtvaardigd.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 17:40   #186
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Vrouwen hebben niets meer misdaan. Maar door het feminisme denken ze dat de evenaar door hun gat loopt, ze jennen op dat vlak is niet meer dan gerechtvaardigd.
Mannen hebben dat gedacht ook en vinden zelfs van zichzelf dat het gerechtvaardigd is zo te denken.. meer zelfs, dat zij het monopolie hebben op die evenaar..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 18:00   #187
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Draadje slechts diagonaal gelezen, maar ik ben het toch grotendeels, nee, volledig eens met alice. Het is moeilijk om 'macht' uit handen te geven, en dat is de reden waarom onze samenleving faalt en er geen 'gendergelijkheid' is. Hebzucht maakt ziek.

Ik zag, maar vind het niet meer terug, eens een documentaire over een leger-eenheid in een of ander scandinavisch land.. de eenheid bestond uit mannen én vrouwen. Zonder onderscheid. Beiden deelden samen en gelijktijdig sanitair, keuken, slaapruimten.. beiden trainden samen. En die samenwerking bleek een groot succes. Men had daar geen last van seksuele driften.. verre van. Het wederzijds respect en dito steun waren groot. In tegenstelling tot in onze samenleving, die al ruim 2000j ziek en fucked-up is.. er is alleen maar verdeeldheid en een schijn van gelijkheid. We doen graag alsof. We maken ons graag wijs dat we goed bezig zijn. Gehersenspoeld door hebzucht en macht; en dat is waarom geen enkele man zijn plaats wil laten innemen door een vrouw, tenzij die vrouw zo goed als mannelijk is en door mannen gevormd en gekeurd werd. Edit: en dan nog wordt ze in een strak keurslijf aan een lijntje gehouden.

En zowel in de samenleving die de erfenis draagt van het Christendom als in de Islamitische samenleving is men in hetzelfde bed ziek. De opdeling van man en vrouw verzwakt de samenleving en nodigt uit tot misbruik van geest en lichaam. Verbondenheid daarentegen maakt sterker. Dat is logica.

Ik zou niet weten waarom ik als man anders met een vrouw zou moeten omgaan als met een andere man.. tenzij seksueel, maar zelfs dat zou ik nog in twijfel durven trekken, al bewandel ik liever niet zulke denkpistes, lol.
Toch deze bedenking.....die eenheid zou wel kunnen functioneren met alleen mannen denk ik....met alleen maar vrouwen zou dat iets moeilijker liggen

Ooit eens stilgestaan bij het feit dat politiepatrouilles bestaan uit ofwel twee mannen of een man en een vrouw maar nooit uit twee vrouwen ??

Nochtans zijn het gelijkwaardige agenten met dezelfde verloning...?

Al eens stilgestaan of het mogelijk zou zijn van een brandweerkorps te hebben bestaande uit enkel vrouwen ?

Ben ik verkeerd met te stellen dat de meeste mannen wel kunnen wat de vrouwen kunnen maar niet dat de meeste vrouwen kunnen wat mannen kunnen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 18:24   #188
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Toch deze bedenking.....die eenheid zou wel kunnen functioneren met alleen mannen denk ik....met alleen maar vrouwen zou dat iets moeilijker liggen
Het ging er in die reportage vooral over dat het team sterker werd door de samenwerking en verbondenheid van beide geslachten; dat vrouw noch man zich in die eenheid minderwaardig of gediscrimineerd voelde. En dat de vrouw er niet bekeken werd als seks-object en zich zo ook niet voelde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ooit eens stilgestaan bij het feit dat politiepatrouilles bestaan uit ofwel twee mannen of een man en een vrouw maar nooit uit twee vrouwen ??

Nochtans zijn het gelijkwaardige agenten met dezelfde verloning...?
Ja maar.. in onze samenleving, waar de man rondloopt met de evenaar in zijn gat en vrouwen ziet als seks-object ... 't is goed dat er nog verstandigen zijn die daar rekening mee houden, nee..?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Al eens stilgestaan of het mogelijk zou zijn van een brandweerkorps te hebben bestaande uit enkel vrouwen ?

Ben ik verkeerd met te stellen dat de meeste mannen wel kunnen wat de vrouwen kunnen maar niet dat de meeste vrouwen kunnen wat mannen kunnen ?
Ik denk niet dat mannen meer kunnen dan vrouwen.
Fysiek hebben mannen (soms) een sterker lichaam, akkoord. En daaruit kan volgen dat ze meer geschikt zijn voor sommige taken.. klopt. Het type taak dat vooral domme kracht vergt dan..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 18:49   #189
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Het ging er in die reportage vooral over dat het team sterker werd door de samenwerking en verbondenheid van beide geslachten; dat vrouw noch man zich in die eenheid minderwaardig of gediscrimineerd voelde. En dat de vrouw er niet bekeken werd als seks-object en zich zo ook niet voelde.


Ja maar.. in onze samenleving, waar de man rondloopt met de evenaar in zijn gat en vrouwen ziet als seks-object ... 't is goed dat er nog verstandigen zijn die daar rekening mee houden, nee..?


Ik denk niet dat mannen meer kunnen dan vrouwen.
Fysiek hebben mannen (soms) een sterker lichaam, akkoord. En daaruit kan volgen dat ze meer geschikt zijn voor sommige taken.. klopt. Het type taak dat vooral domme kracht vergt dan..
Is een verpleger een domme kracht ? Mijn nichtje verpleegster vertelde me al meermaals dat ze toch af en toe heel tevreden zijn dat er een paar mannelijke verplegers op haar afdeling werken.

Anders blijf ik het eigenaardig vinden dat bezigheden waar vrouwen toch met kop en schouder zouden moeten boven steken dat dan niet doen.

De beste haarkappers zijn mannen...de beste koks zijn mannen...de beste mode ontwerpers.Ik zou denken dat zijn toch net die domeinen waar vrouwen zich gedurende eeuwen hebben moeten kunnen profileren....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 maart 2017 om 18:50.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 18:54   #190
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht


Ja maar.. in onze samenleving, waar de man rondloopt met de evenaar in zijn gat en vrouwen ziet als seks-object ... 't is goed dat er nog verstandigen zijn die daar rekening mee houden, nee..?

Is dat zo ? Waarom zou een man een vrouw alleen zien als een seks-object ? Als man trekken sommige vrouwen me seksueel aan maar de overgrote meerderheid helemaal niet zelfs integendeel. Ik denk niet dat dat anders is bij vrouwen....die zien in sommige mannen ook gewoon een lekker stuk en in de meeste waarschijnlijk helemaal niks

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 maart 2017 om 18:54.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 19:06   #191
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik pleit ervoor iedereen, ongeacht geslacht, op dezelfde manier te begroeten die formeel gebruikelijk is.
Nogmaals wat is 'formeel gebruikelijk'? Ik geef vrienden doorgaans een hand en vriendinnen een kus. Ik discrimineer. Wat nu?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Er is wel degelijk een wet die genderdiscriminatie verbiedt, bijgevolg is een vrouw geen hand geven, omdat het een vrouw is, discriminatie.
Er is geen wet die een individu gebiedt om een hand te geven aan vrouwen. Wat een rompslomp zou het trouwens met zich meebrengen om zou iets te gaan toepassen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat los daarvan, mensen die mekaar als vrienden beschouwen minder formeel groeten heeft totaal niets met deze discussie te maken.
Toch wel, het gaat erover dat mensen (in privé-situaties) het recht hebben om elkaar te begroeten zoals ze dat willen, om welke reden dat ze dat willen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik kan echt niet begrijpen dat dit moet worden uitgelegd, weiger maar eens de hand van iemand omwille van origine, dan roept iedereen moord en brand en terecht, maar genderdiscriminatie lijken veel mannen vanzelfsprekend te vinden?
Daarom is dit het niet, punt uit!
Ik niet hoor. Het staat u vrij mensen al dan niet begroeten, op de manier die je wil.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 19:07   #192
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik spreek mezelf niet tegen, ik hoef me niet te verdiepen in de reden waarom iemand discrimineert, het volstaat om van genderdiscriminatie te spreken, wanneer je iemand hand weigert op basis van geslacht.
Dat was zo in het geval van die politicus, dat kan niet getolereerd worden, niet Allah maar wij bepalen hoe we met mekaar omgaan.
En dat geldt ook voor moslims.
Religieuze motieven om vrouwen geen hand te geven doen er dus niet toe.
En om te weten of het om genderdiscriminatie gaat moet je dus zijn motief kennen eh.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 19:09   #193
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Mensen met smetvrees zouden ook geen hand willen geven dacht ik ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 19:14   #194
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En hier gaat u uit de bocht.
Er bestaat verschillen tussen mannen en vrouwen, uiteraard maar op maatschappelijk vlak is er geen verschil.
Wat betekent dat nu weer ''op maatschappelijk vlak is er geen verschil'' ?




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Aan lichamelijke verschillen worden geen rigide rolpatronen gekoppeld, wil u een samenleving die dit als basis heeft, dan zit u hier verkeerd.
Nee? Een vrouw kan zwanger worden en een man niet. Zwanger worden heeft voor een vrouw consequenties. Om maar aan te tonen dat nogal wat rolpatronen quasi van nature ontstaan.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U zult ondanks uw opvattingen de spelregels van onze samenleving moeten erkennen, ook tussen mannen en vrouwen. En die zijn " discriminatie op basis van gender mag niet". geef dus vrouwen gewoon een hand, moeilijk lijkt me dit toch niet?
Ik geef vrouwen gewoon een hand, in het christendom speelt dat helemaal niet. Maar het gaat mij erom dat iemand het recht heeft om dat in privé-situaties, niet te doen.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 01:47   #195
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht

Ik denk niet dat mannen meer kunnen dan vrouwen.
Fysiek hebben mannen (soms) een sterker lichaam, akkoord. En daaruit kan volgen dat ze meer geschikt zijn voor sommige taken.. klopt. Het type taak dat vooral domme kracht vergt dan..
Kraanman in de haven is geen taak die domme kracht vergt en toch zijn er geen vrouwelijke kraanmannen zag ik dinsdagavond in een docu.

De reden is dat vrouwen fysiek daar niet voor geschikt zijn.

Laatst gewijzigd door daiwa : 30 maart 2017 om 01:48.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 08:04   #196
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Kraanman in de haven is geen taak die domme kracht vergt en toch zijn er geen vrouwelijke kraanmannen zag ik dinsdagavond in een docu.

De reden is dat vrouwen fysiek daar niet voor geschikt zijn.
Spreekt ge uzelf niet een beetje tegen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 12:09   #197
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is een verpleger een domme kracht ? Mijn nichtje verpleegster vertelde me al meermaals dat ze toch af en toe heel tevreden zijn dat er een paar mannelijke verplegers op haar afdeling werken.

Anders blijf ik het eigenaardig vinden dat bezigheden waar vrouwen toch met kop en schouder zouden moeten boven steken dat dan niet doen.

De beste haarkappers zijn mannen...de beste koks zijn mannen...de beste mode ontwerpers.Ik zou denken dat zijn toch net die domeinen waar vrouwen zich gedurende eeuwen hebben moeten kunnen profileren....
Uw voorbeeld van die verpleger toont net aan wat ik zeg: samenwerking versterkt.
Ergo: de vrouw verdient een evenwaardige plaats naast de man.. dus ook hetzelfde loon en dezelfde handdruk.. en al het andere.

En je gaat toch niet insinueren dat de beste mensen mannen zijn..?
Heel de samenleving komt voort uit een dominante mannenwereld, waar de vrouw enkel maar zorgende taken toegewezen kreeg en voor de rest haar mond moest houden. Mannen gunde zichzelf alle kansen, een vrouw kwam niet eens aan bod. Als daaruit voortvloeit dat mannen nu beter blijken te zijn, wel ja.. dan mag je gelijk hebben hoor.

Mijn, wellicht naïef idee: geef vrouwen dezelfde kansen (en zover zijn we nu bijna in de samenleving) en enkele generaties later zal je merken dat vrouwen evengoed kunnen wat mannen kunnen. En bij diezelfde kansen hoort ook: mogen falen en daaruit leren. En zolang de man geen stap opzij wil zetten, macht uit handen wil geven en het cliché-matig denken niet kan loslaten; heeft/krijgt de vrouw geen eerlijke kans. En uiteraard speelt lichaamsbouw een rol bij het uitvoeren van taken, dat weet ik ook. Ik ga ook niet ontkennen dat vrouwen misschien beter geschikt zijn voor sommige taken en dito voor mannen.. maar dat neemt niet weg dat de omgang tussen beide gelijk en evenwaardig dient te zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is dat zo ? Waarom zou een man een vrouw alleen zien als een seks-object ? Als man trekken sommige vrouwen me seksueel aan maar de overgrote meerderheid helemaal niet zelfs integendeel. Ik denk niet dat dat anders is bij vrouwen....die zien in sommige mannen ook gewoon een lekker stuk en in de meeste waarschijnlijk helemaal niks
Ik deel je mening wat aantrekking betreft, maar de wijze waarop veel (niet alle) mannen met vrouwen omgaan, nl. denigrerend en (seksueel) intimiderend, is spijtig genoeg onderdeel van onze samenleving.. En ik denk echt wel dat er velen zijn die vrouwen zo 't liefst bekijken: als seks-object en om in de keuken te staan. En ik weet ook dat er vrouwen zijn die graag zo bekeken worden, daar niet van. En het zou me niet verbazen dat die visie van vele mannen de reden is waarom er geen patrouilles zijn met enkel maar vrouwen.. kwestie van 'die' mannen op hun plaats te kunnen zetten. En ook omdat er in de samenleving steeds meer gasten zijn die van vrouwen geen orders willen krijgen. Maar kijk, ik ben geen voorstander om op te splitsen dus voor mij hoeven er geen patrouilles te zijn met enkel maar vrouwen.

En ja, ik heb een hekel aan overdreven feminisme.. maar evenzeer aan het oeverloos gezaag dat mannen 'meer waard' zouden zijn en dus recht zouden hebben op meer.. En als dat overdreven feminisme nodig is om sommige mannen tot inzicht te brengen, welja, dan moet het maar. Zo is een hysterische Michel Vandenbosch ook nodig om dierenleed duidelijk te maken.

Trouwens, in een gezonde (edit: utopisch natuurlijk) samenleving moeten agenten niet eens patrouilleren.. daar draagt ieder zijn/haar steentje bij in plaats van weg te kijken.. maar ook daarvoor heb je onderlinge samenhang nodig. Het komt, wat mij betreft, telkens weer op hetzelfde neer: verbinding versterkt. Dus zonder aarzeling schud ik een vrouw de hand, zoals ik dat doe bij een man.

Wat vastgeroeste ideeën betreft, altijd leuk terug te denken aan die keren dat ik in landen was, waar de mannen dachten dat ze 'zaakjes' met mij dienden af te handelen.. en dan die blik in hun ogen als ik hun vervolgens nogal ludiek wist duidelijk te maken dat mijn vrouw het geld beheerde.. hahaha.. if you want your money, talk to the lady.. ..eh.. eh.. but sir.. eh..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 30 maart 2017 om 12:15.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 12:40   #198
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Uw voorbeeld van die verpleger toont net aan wat ik zeg: samenwerking versterkt.
Ergo: de vrouw verdient een evenwaardige plaats naast de man.. dus ook hetzelfde loon en dezelfde handdruk.. en al het andere.

En je gaat toch niet insinueren dat de beste mensen mannen zijn..?
Heel de samenleving komt voort uit een dominante mannenwereld, waar de vrouw enkel maar zorgende taken toegewezen kreeg en voor de rest haar mond moest houden. Mannen gunde zichzelf alle kansen, een vrouw kwam niet eens aan bod. Als daaruit voortvloeit dat mannen nu beter blijken te zijn, wel ja.. dan mag je gelijk hebben hoor.

Mijn, wellicht naïef idee: geef vrouwen dezelfde kansen (en zover zijn we nu bijna in de samenleving) en enkele generaties later zal je merken dat vrouwen evengoed kunnen wat mannen kunnen. En bij diezelfde kansen hoort ook: mogen falen en daaruit leren. En zolang de man geen stap opzij wil zetten, macht uit handen wil geven en het cliché-matig denken niet kan loslaten; heeft/krijgt de vrouw geen eerlijke kans. En uiteraard speelt lichaamsbouw een rol bij het uitvoeren van taken, dat weet ik ook. Ik ga ook niet ontkennen dat vrouwen misschien beter geschikt zijn voor sommige taken en dito voor mannen.. maar dat neemt niet weg dat de omgang tussen beide gelijk en evenwaardig dient te zijn.


Ik deel je mening wat aantrekking betreft, maar de wijze waarop veel (niet alle) mannen met vrouwen omgaan, nl. denigrerend en (seksueel) intimiderend, is spijtig genoeg onderdeel van onze samenleving.. En ik denk echt wel dat er velen zijn die vrouwen zo 't liefst bekijken: als seks-object en om in de keuken te staan. En ik weet ook dat er vrouwen zijn die graag zo bekeken worden, daar niet van. En het zou me niet verbazen dat die visie van vele mannen de reden is waarom er geen patrouilles zijn met enkel maar vrouwen.. kwestie van 'die' mannen op hun plaats te kunnen zetten. En ook omdat er in de samenleving steeds meer gasten zijn die van vrouwen geen orders willen krijgen. Maar kijk, ik ben geen voorstander om op te splitsen dus voor mij hoeven er geen patrouilles te zijn met enkel maar vrouwen.

En ja, ik heb een hekel aan overdreven feminisme.. maar evenzeer aan het oeverloos gezaag dat mannen 'meer waard' zouden zijn en dus recht zouden hebben op meer.. En als dat overdreven feminisme nodig is om sommige mannen tot inzicht te brengen, welja, dan moet het maar. Zo is een hysterische Michel Vandenbosch ook nodig om dierenleed duidelijk te maken.

Trouwens, in een gezonde (edit: utopisch natuurlijk) samenleving moeten agenten niet eens patrouilleren.. daar draagt ieder zijn/haar steentje bij in plaats van weg te kijken.. maar ook daarvoor heb je onderlinge samenhang nodig. Het komt, wat mij betreft, telkens weer op hetzelfde neer: verbinding versterkt. Dus zonder aarzeling schud ik een vrouw de hand, zoals ik dat doe bij een man.

Wat vastgeroeste ideeën betreft, altijd leuk terug te denken aan die keren dat ik in landen was, waar de mannen dachten dat ze 'zaakjes' met mij dienden af te handelen.. en dan die blik in hun ogen als ik hun vervolgens nogal ludiek wist duidelijk te maken dat mijn vrouw het geld beheerde.. hahaha.. if you want your money, talk to the lady.. ..eh.. eh.. but sir.. eh..
Eigenaardig toch terwijl de grote baas van de politie net een vrouw is. maar goed net als jij zal zij ook wel de echte reden daarvoor kennen.

Ik geef U groot gelijk dat mensen evenwaardig moeten zijn en gelijkwaardig behandeld ongeacht hun geslacht leeftijd of kleur laat dat duidelijk zijn

Wel heb ik het moeilijk met de huidige trend waarin mannen steeds maar moeten horen dat vrouwen in alles beter zouden zijn...betere bedrijfsleiders...betere agenten....betere politici....betere dokters.....Ze zijn in alles beter maar hebben voor alles en nog wat toch altijd mannen nodig want dat is nu net wat die dan toch beter kunnen.

Mijn vader vertelde me altijd het volgende ; in zijn dorp waren twee kloosters één van de nonnen en één van de broeders.
Bij de nonnen zei hij stonden alle dagen camionettes voor de deur en alle dagen liepen er wel mannen rond in het nonnenklooster voor alles en nog wat. Bij de broeders zei hij heb ik nooit geweten dat er vrouwen aan de deur stonden....die trokken met alles hun plan. Anders gezegd in principe kunnen mannen alle vrouwelijke beroepen en bezigheden aan ....omgekeerd ligt dat iets moeilijker.
Van mijn part neem je dat op zoals je wil....zelf kan ik je alleen vertellen dat omzeggens al mijn vriendinnen met deze stelling totaal geen moeite hebben en ze het zelfs de vrouwelijke charme noemen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 13:31   #199
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Eigenaardig toch terwijl de grote baas van de politie net een vrouw is. maar goed net als jij zal zij ook wel de echte reden daarvoor kennen.
Ik wil niet de pretentie hebben de redenen te kennen hé.. kan zijn dat het zo overkomt, jammer dan, 't zijn slechts vermoedens en ideeën.. zou kunnen dat is geen bewijs hé.. lol..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik geef U groot gelijk dat mensen evenwaardig moeten zijn en gelijkwaardig behandeld ongeacht hun geslacht leeftijd of kleur laat dat duidelijk zijn

Wel heb ik het moeilijk met de huidige trend waarin mannen steeds maar moeten horen dat vrouwen in alles beter zouden zijn...betere bedrijfsleiders...betere agenten....betere politici....betere dokters.....Ze zijn in alles beter maar hebben voor alles en nog wat toch altijd mannen nodig want dat is nu net wat die dan toch beter kunnen.

Mijn vader vertelde me altijd het volgende ; in zijn dorp waren twee kloosters één van de nonnen en één van de broeders.
Bij de nonnen zei hij stonden alle dagen camionettes voor de deur en alle dagen liepen er wel mannen rond in het nonnenklooster voor alles en nog wat. Bij de broeders zei hij heb ik nooit geweten dat er vrouwen aan de deur stonden....die trokken met alles hun plan. Anders gezegd in principe kunnen mannen alle vrouwelijke beroepen en bezigheden aan ....omgekeerd ligt dat iets moeilijker.
Van mijn part neem je dat op zoals je wil....zelf kan ik je alleen vertellen dat omzeggens al mijn vriendinnen met deze stelling totaal geen moeite hebben en ze het zelfs de vrouwelijke charme noemen.
Ten eerste kom je mij niet over als iemand die enggeestig door het leven gaat, integendeel.. dus ik had niet anders verwacht wat betreft gelijkwaardige behandeling enzo.. Ten tweede begrijp ik je moeite met de huidige trend.. net zoals ik ook de huidige trend denk te begrijpen. Al moet ik zeggen dat ik niet veel last heb of niet veel merk van die trend. Er zijn altijd extremisten die luid staan roepen, maar ik vermoed dat die boodschap voor anderen is bedoeld.. beetje pretentieus, maar goed.. En ten derde ben ik tijdens mijn job door vele vrouwen bejubeld en bedankt om voor hun te doen wat zij niet konden.. dus ook op dat vlak ga ik akkoord met wat je schrijft, maar, vele mannen geven ook toe niet te kunnen wat ik voor hun doe.. en ik zou ook niet durven beweren dat er geen vrouwen zouden zijn die evenzeer weten uit te blinken in die job.. maar goed..
Ik ken bv. een jonge dame die met de vrachtwagen rijdt en kan laden en lossen als geen ander.. haar mannelijke collega heeft minstens twee keer zoveel tijd nodig om te doen wat zij doet en is nog arrogant bovenop. Geef mij dan maar haar vrouwelijke charme.. maar, één zwaluw maakt de lente niet.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 15:42   #200
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Spreekt ge uzelf niet een beetje tegen?
Toch niet.
Vrouwen moeten naar de WC om te plassen en dan ligt de kraan algauw een 20 minuten stil.
Dat is de reden dat er geen vrouwelijke kraanmannen zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be