Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 februari 2017, 20:46   #201
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In gans België zijn er nu circa 5000 electrische wagens in omloop.

Dat is niet veel.

Er is wel ruim meer dan 2 miljoen subsidie aan toegekend.
Dat is wel veel.

2 miljoen die ze extra ophalen bij de anderen alweer.

En voor wat?

Omdat belgen nu eenmaal onnozel van aard zijn?
400 euro per wagen.

Ik kreeg in der tijd meer ecopremie voor mijn dieselke dan dat....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 20:59   #202
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In het raam van deze draad, is jouw post van een ontzaglijke kortzichtigheid.
Oh, jouw ontzaglijke woordjes zeggen nu eens heel weinig.

Ik ben helemaal niet alleen in mijn ontzaglijke kortzichtigheid, studies staven dat.

Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...inie/1.2467056

We hebben het geweten bij MOBI, de onderzoeksgroep van de Vrije Universiteit Brussel die werkt rond duurzame mobiliteit en logistiek. In volle dieselgate werden we de afgelopen weken overspoeld door vragen over elektrisch rijden. Tijd om heel wat onduidelijkheid weg te werken.

Prof. Dr. Ir. Joeri Van Mierlo is hoogleraar aan de Vrije Universiteit Brussel en directeur van de onderzoeksgroep MOBI.

Welk effect heeft elektrificatie van vervoer op onze economie?

Studies spreken dat de elektrificatie zo’n 1 miljoen extra jobs in 2030 en 2 miljoen in 2050 kunnen bewerkstelligen in Europa. Deze jobs hebben te maken met de ontwikkeling en productie van componenten voor elektrische voertuigen, maar ook met de nieuwe diensten die geboden zullen worden op het vlak van laadinfrastructuur bijvoorbeeld. Sowieso is het een goede zaak want een andere zeer belangrijke parameter is de olie-afhankelijkheid. We jagen dagelijks 1 miljard euro uit onze Europese economie om olie te importeren. Door deze middelen in onze eigen economie te steken kan men heel wat extra tewerkstelling genereren.

Er wordt wel eens geopperd dat het verlies van inkomsten uit accijnzen op diesel een negatieve impact heeft op het overheidsbudget. Maar dit houdt dan geen rekening met de verbeterde luchtkwaliteit. We ontlopen dan niet alleen boetes die Europa oplegt. Er zullen door de verbeterde luchtkwaliteit minder overheidsuitgaven nodig zijn voor ziekenzorg, het schoonmaken van gebouwen en monumenten enz. Dit zijn overigens geen veronderstellingen, we ontwikkelden een ‘External Cost Calculator’ die dergelijke kosten in rekening kan brengen en overheden kan ondersteunen in het nemen van gefundeerde beleidsmaatregelen.
Citaat:
In zijn totaliteit zullen veel banen teloor gaan.
Waarvan je geen enkel flauw bewijs hebt. Natuurlijk gaan er "specifieke fossiele jobs" verloren maar jouw draadstarter spreekt helemaal niet of amper over andere jobs die dan in de plaats komen!

Citaat:
Maar dat betekent toch niet dat er één of enkele assembleurs jobwinst kunnen realiseren door marktuitbreiding !
Zie je het gaat toch, er is nog zelfs extra hoop voor innovatieve merken, die rap genoeg zijn en niet teveel marktaandeel gaan verliezen door te lang op hun uitdovende fossielen te zitten broeden of zelfs nog extra te investeren ...

Of denk je dat de afgang van de US-autoindustrie, zie geschiedenis Detroit, toen ook door hun duurzame innoverende techniek kwam?

Citaat:
Jouw post is - en dat is jouw recht natuurlijk - alleen maar een zoveelste geloofsbelijdenis is de elektrische auto van morgen. Of van deze namiddag, beter gezegd.
Geloof jij echt nog in de duurzame toekomst van de fossiele wagens na al die prognoses? Ook dat is jouw recht.

Natuurlijk zal het langzaamaan gaan, maar Europese studies verwachten toch al tegen 2030 meer electrische inschrijvingen dan puur fossiele inschrijvingen van personenwagens. (ook die bron heb ik al gegeven)
Wat Noorwegen trouwens vandaag al haalt als we de plugin-hybrides bij de electrische auto´s tellen.

In elk geval is mijn twijfel niet op losse flodders gebouwd. Je kunt natuurlijk weer de bron vertikaal negeren.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2017 om 21:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 21:55   #203
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Aan verwachtingen word zelden voldaan.

Uiteraard voorspellen ze veel verkoop.
Het zijn beursbedrijven.

Stel u eens voor dat ze eens geen schitterende toekomst voorspellen?
Instant failliet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 21 februari 2017 om 21:56.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2017, 21:59   #204
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

De draad is begonnen met een stelling dat jobs verloren zullen gaan, omdat het maken en assembleren van een verbrandingsmotor in een auto veel ingewikkelder is dan een elektromotor. Wellicht zitten studies edm om tot betere verbrandingsmotoren en motormanagement mee inbegrepen in de vergelijking met studies edm om tot betere elektromotoren te komen ...
Idem dito voor brandstof onderzoek versus elektriciteitsopwekking en aflevering ...

Afijn, de ene studie tegenover de andere ...

Maar als ge dan afkomt met meer jobs voor één kleiner merk van auto's, dan is dat spijtig genoeg .... kortzichtig.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 01:18   #205
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De draad is begonnen met een stelling dat jobs verloren zullen gaan, omdat het maken en assembleren van een verbrandingsmotor in een auto veel ingewikkelder is dan een elektromotor. Wellicht zitten studies edm om tot betere verbrandingsmotoren en motormanagement mee inbegrepen in de vergelijking met studies edm om tot betere elektromotoren te komen ...
Idem dito voor brandstof onderzoek versus elektriciteitsopwekking en aflevering ...

Afijn, de ene studie tegenover de andere ...

Maar als ge dan afkomt met meer jobs voor één kleiner merk van auto's, dan is dat spijtig genoeg .... kortzichtig..
Spijtig genoeg is jouw draad begonnen met een stelling die wat kortzichtig blijkt volgens studies.

Maar wacht even... een hele hoop zinnen in je draadstarter gaven al een duideljke aanwijzing, maar jij blijkt die dan liever diagonaal te lezen?

Ik citeer uit je TS:
Citaat:
Het totale plaatje ontbreekt

Bovendien houden dergelijke impactstudies – al dan niet op bestelling van de autolobby – volgens Verhelle nooit rekening met het volledige plaatje. ‘Je moet alles in rekening nemen. Dankzij de elektrische auto zullen er ook veel nieuwe jobs bijkomen. Als je dat niet in je analyse meetelt, kan je nooit de juiste conclusies trekken.’

Niet alleen zijn er door de komst van de elektrische auto straks tienduizenden laadpalen nodig. De autosector zal ook zwaar investeren in nieuwe batterijen. ‘De verwachting is dat de capaciteit van nieuwe autobatterijen de komende vijf jaar zal verdubbelen, terwijl de prijs zal halveren. Daar draait iedereen nu al overuren.’

Omscholing kan pijnpunt worden

Omdat ook het onderhoud van de elektrische auto veel eenvoudiger wordt, vrezen sommige experts dat er in ook in de garages minder personeel nodig is.

Verhelle: ‘Dat kan. Maar ik lees dat veel garages nu al moeite hebben om aan voldoende gekwalificeerde mensen te raken. Ik verwacht veeleer omscholingsmoeilijkheden. Veel garagisten moeten straks opnieuw een cursus elektriciteit volgen.’

Het personeel in de grote autoassemblagefabrieken in België is zich, volgens Verhelle, nu al volop aan het omscholen. Dat is het geval bij Audi-Brussel, dat vanaf 2018 als eerste fabriek in ons land een volledig elektrische SUV zal produceren.

Maar niet met (veel) minder personeel dan vroeger. ‘De motoren worden er nu al bijna volledig afgewerkt geleverd vanuit het buitenland. Dus op vlak van werkgelegenheid verandert er voor dergelijke assemblagefabrieken weinig’, aldus Verhelle.

Batterij zelf bouwen

Andreas Kremer, woordvoerder bij Audi Brussels, benadrukt dat er in Brussel de komende jaren wel degelijk 2.500 mensen blijven werken. Die zullen vanaf 2018 niet alleen grotere en complexere wagens moeten maken – de SUV is een C-klasse in plaats van de veel kleinere A-klasse die vroeger in Brussel werd gebouwd – diezelfde 2.500 mensen zullen ook de batterijen voor de nieuwe elektrische SUV zelf bouwen.

Meer werk* voor evenveel mensen, dus. Maar dat is volgens Kremer nog geen bewijs dat elektrische wagens makkelijker en met minder mensen te bouwen zijn. ‘Daar kan ik niet op antwoorden. Dat is moeilijk te vergelijken.
We hebben dat natuurlijk intern wel onderzocht, maar we gaan onze productiegeheimen niet prijs geven.’
Bovendien gaat men naast electrische wagens ook nog eens een groot deel *plug-in-hybridewagens produceren (zeker tot pakweg 2035), die zijn eigenlijk nog complexer dan puur fossiele wagens.

*als we de PWC-studie mogen geloven:
In 2028:
40 % alle soorten hybrides (dus nog met extra fossiele motor)
30 % pure electrowagens (met grote batterij)
28 % benzine/dieselwagens
2 % andere (FCHV, CNG)

Citaat:
http://www.pwc.de/de/pressemitteilun...ektroauto.html

Bis 2030 ist jeder dritte Neuwagen in der EU ein Elektroauto

PwC-Autofacts-Analyse zeigt: 2028 könnten in der EU erstmals mehr elektrifizierte Autos als konventionelle „Verbrenner“ ausgeliefert werden.

Frankfurt am Main, 6. Oktober 2016

Im Jahr 2030 dürfte es sich bei jedem dritten in Europa zugelassenen Neuwagen um ein Elektroauto handeln. Zu diesem Ergebnis kommt eine Untersuchung von PwC Autofacts®, Analyse- und Prognoseteam von PwC Automotive. Dem Szenario zufolge werden Elektrofahrzeuge 2028 mit einem Marktanteil von rund 30 Prozent erstmals vor Autos mit konventionellen Verbrennungsmotoren (28 Prozent) liegen – die übrigen gut 40 Prozent sind Hybride unterschiedlicher Bauarten. Während der Anteil von Elektroautos bis zum Ende des kommenden Jahrzehnts laut PwC-Berechnungen auf fast 37 Prozent steigt, sinkt die Zahl der Benziner und Dieselautos kontinuierlich. Momentan werden noch gut 97 Prozent aller Neufahrzeuge in der EU ausschließlich von einem konventionellen Verbrennungsmotor angetrieben. Bis 2020 sinkt der Anteil dem Szenario zufolge auf knapp 90 Prozent, 2025 werden es nicht mal mehr 50 Prozent und 2030 nur noch gut 15 Prozent sein.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 februari 2017 om 01:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2017, 23:12   #206
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De draad is begonnen met een stelling dat jobs verloren zullen gaan, omdat het maken en assembleren van een verbrandingsmotor in een auto veel ingewikkelder is dan een elektromotor. Wellicht zitten studies edm om tot betere verbrandingsmotoren en motormanagement mee inbegrepen in de vergelijking met studies edm om tot betere elektromotoren te komen ...
Idem dito voor brandstof onderzoek versus elektriciteitsopwekking en aflevering ...
Dus houden we de technologische ontwikkeling tegen om de werkgelegenheid kunstmatig hoog te houden? Een beetje zoals in de DDR toen men daar een hopeloos verouderde wagen bleef produceren?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2017, 00:10   #207
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als we hardnekkig vasthouden aan verouderde technologie, voor werkgelegenheid, zal de markt ons een gigantische mokerslag geven die ongekend zal zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2017, 07:55   #208
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.965
Standaard

Vergelijk het met de overstap van de mazoutketel naar de warmtepomp.
Vroeger moest ik ieder jaar onderhoud laten doen.
Nu is er sinds 2009 niemand meer in mijne kelder geweest.
Voor mij een goede investering!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2017, 07:59   #209
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vergelijk het met de overstap van de mazoutketel naar de warmtepomp.
Vroeger moest ik ieder jaar onderhoud laten doen.
Nu is er sinds 2009 niemand meer in mijne kelder geweest.
Voor mij een goede investering!
Een technicus komt op dag en uur dat jij beslist een uur aan die ketel werken, het kost amper 150 euro en hij geeft je een attest voor de brandverzekering. Die geven je dan direct iets meer dan 150 euro korting omdat je jaarlijks onderhoud laat doen. Zo erg?

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 27 februari 2017 om 08:00.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2017, 09:52   #210
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Een technicus komt op dag en uur dat jij beslist een uur aan die ketel werken, het kost amper 150 euro en hij geeft je een attest voor de brandverzekering. Die geven je dan direct iets meer dan 150 euro korting omdat je jaarlijks onderhoud laat doen. Zo erg?
Dan betaalt u bij dat jaarlijks onderhoud veel te veel. Of denkt u dat die technicus misschien gratis een uurtje aan de ketel komt werken?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2017, 16:58   #211
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Ik vind het ook verkeerd om te spreken van subsidies aan elektrische wagens.

Die krijgen (als ik het goed begrepen heb) just niks geen subsidies. Ze moeten alleen maar minder taks betalen.
Straks gaan ze nog zeggen dat ik subsidies krijg voor mijne velo, omdat ik daar geen wegentaks voor moet betalen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2017, 17:28   #212
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind het ook verkeerd om te spreken van subsidies aan elektrische wagens.

Die krijgen (als ik het goed begrepen heb) just niks geen subsidies. Ze moeten alleen maar minder taks betalen.
Straks gaan ze nog zeggen dat ik subsidies krijg voor mijne velo, omdat ik daar geen wegentaks voor moet betalen.

.
Fossiele wagens krijgen nog altijd veel meer subsidies dan electrische wagens...

En dat is evenzo voor stroomprodructie uit fossiele bronnen die #volgens IAE > dubbel zoveel directe subsidies krijgen tov stroom uit hernieuwbare bronnen. En dit nog zonder de gezondheids- en milieuschade mee in rekening te brengen, want dan is het nog veel meer (zie IMF-studie):

Citaat:
https://electrek.co/2016/12/19/fossi...rgy-subsidies/

Fossil-fuel subsidies dropped sharply by 35%, still more than double the money spent on renewable energy subsidies

Fred Lambert - Dec. 19th 2016

In its latest ‘World Energy outlook’ report, the International Energy Agency (IEA) found that fossil-fuel subsidies dropped sharply by 35% last year – from almost $500 billion in 2014 to $325 billion in 2015. It’s a significant improvement, but the industry remains largely over-subsidized relative to the renewable energy industry, which receives about half the monetary value in subsidies – $150 billion.

The #IEA wrote in the paper’s executive summary (embedded below):
“The value of fossil-fuel consumption subsidies dropped in 2015 to $325 billion, from almost $500 billion the previous year, reflecting lower fossil-fuel prices but also a subsidy reform process that has gathered momentum in several countries.”

It’s important to note here that we are only talking about direct financial incentives. To this day, the fossil fuel industry is still strongly subsidized by taxpayers’ money even before accounting for the cost they make society incur due to health and climate impacts of the emissions they produced.

An IMF study published last year found that the fossil fuel industry was receiving the equivalent of ~$5 trillion in subsidies per year when accounting for those impacts.


In other words, if governments globally would remove all financial subsidies for both fossil fuels and renewable energies, the latter would be the one gaining a competitive advantage, but the former would still be the most subsidized due to the unpriced externalities.

Several renewable energy leaders have suggested removing subsidies in both sectors. Tesla CEO Elon Musk suggested it two months ago after Robert Murray, a climate-change denier and CEO of Murray Energy Corporation, one of the biggest coal mining firms in the US, called Tesla a “fraud” for receiving subsidies:
Citaat:
Elon Musk ✔ @elonmusk
Real fraud going on is denial of climate science. As for "subsidies", Tesla gets pennies on dollar vs coal. How about we both go to zero?
4:23 PM - 10 Oct 2016
13,200 13,200 Retweets 29,501 29,501 likes
As for the renewable energy subsidies, the IEA wrote in the report:

“Subsidies to renewables are around $150 billion today, some 80% of which are directed to the power sector, 18% to transport and around 1% to heat”

The agency expects that fossil-fuel subsidies will keep declining and eventually catch up with renewable energy subsidies, which should peak at $240 billion in the 2030s and start declining from there.

Here’s the executive summary of the report:
Nu dat de electrische wagens langzaam komen opzetten zal de fossiele lobby (olie- en biofuelindustrie) alles proberen de industrie van electrische wagens en hernieuwbare stroomproductie in een slecht daglicht proberen te stellen wat te voorspellen was. Ze vrezen immers om hun zwaar gesubsidieerde kassa... :

Citaat:
https://electrek.co/2017/02/24/elect...ofuel-efforts/

Electric vehicle incentives are under attack by joint efforts from heavily subsidized oil & biofuel industries
Fred Lambert - Feb. 24th 2017

The biofuel and oil industries, which were both heavily subsidized over the years, are now working together to lobby against electric vehicle incentives under the pretext that they are seeking “a level playing field”.

Their respective main lobbying groups made the announcement this week.

The new alliance is somewhat odd since the two industries have battled over the use of biofuel in gasoline for years, but now they found a common enemy: electric vehicles.

Following the recent growth of the electric vehicle market, the Renewable Fuels Association (RFA) and the American Fuel and Petrochemical Manufacturers (AFPM) have aligned their efforts to try to influence legislation in order to eliminate electric vehicle incentives.

They want a “level playing field,” said RFA President Bob Dinneen at an annual meeting this week via Reuters.

Over the years and still today, the corn/biofuel and the oil industries have been heavily subsidized both directly through tax breaks, but also indirectly through their trillion-dollar impacts on the public health and environment.
Ze zullen de electrische wagenindustrie niet gerust laten:

Citaat:
https://electrek.co/2017/02/27/fossi...-vehicle-fees/

Fossil fuel industry is pushing for new electric vehicle fees in several states, says report
Fred Lambert - Feb. 27th 2017

Concrete efforts to slow down electric vehicle adoption are taking form. Last week, we reported on the oil and biofuel industries forming an alliance to lobby against electric vehicle incentives and now the same industries are being linked to other efforts to undermine EVs.

A new report links the fossil fuel industry to a series of new legislations being introduced in several states in order to impose fees on electric vehicles.

Those yearly fees are being introduced under the pretext to make up for lost revenue from the gas tax. Several states, like Michigan, have already implemented them, but since the start of the year, six more states have introduced legislations to do the same: Indiana, South Carolina, Kansas, Tennessee, New Hampshire, and Montana.

Some of those fees can cost electric vehicle drivers up to $180 per year.

As we explain in a recent piece ‘Yearly “EV fees” to replace lost gas tax revenue are less reasonable than they seem‘, those fees are misguided and they certainly are not compensating for lost gas tax revenue.

Using the same principle as the gas tax, those fees should be applied to the cost of electricity, which is already taxed. And if the goal is to have EVs pay for the damages they do on public roads, the same idea should be applied to the damages gas-powered cars do to the environment, which is actually much more measurable than the damage passenger cars do on roads.

Most lost revenue from the gas tax are related to the increase in fuel efficiency over the last decade and not to the few hundred thousand EVs on the roads out of the more than 250 million vehicles in the US today.

Now where things are getting interesting is that those new efforts to introduce those electric vehicles fees are being linked to the fossil fuel industries and especially, the multimillion-dollar lobbying campaign against electric vehicles launched by the Koch brothers last year.

We didn’t know for sure what legislation those lobbying efforts would lead to, but it seems like we could have a winner.

In a recent report, Gina Coplon-Newfield, Director of Sierra Club’s Electric Vehicles Initiative, linked the recent money being spent by those groups to the legislation being introduced this year:

“Reportedly, for more than a year, Koch Industries has spent nearly $10 million dollars, and plans to do so every year, on a campaign to boost petroleum-based transportation fuels and attack government support for electric vehicles. This campaign was presumably created because of the risk EVs place on the oil and coal industry. American Legislative Exchange Council (ALEC), a right-wing state legislation machine funded by the Koch brothers and several other multinational corporations, introduced in December of 2015 a resolution to discourage states from providing subsidies for EVs at their States and Nation Policy Summit.”
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 februari 2017 om 17:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 18:57   #213
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Vermits we geen kernenergie willen kunnen we werkgelegenheid creëren door stroom op te wekken dmv fietsen en dynamo's.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 18:59   #214
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
Vermits we geen kernenergie willen kunnen we werkgelegenheid creëren door stroom op te wekken dmv fietsen en dynamo's.
Wielerwedstrijden op rollen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 19:19   #215
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Ik zie toch meer toekomst in:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Duurzame_energie
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2017, 01:59   #216
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een groot deel van de mensen gaat dan ook niet verder dan die kerktoren. Zoek maar eens op hoe laag de gemiddelde dagelijks verplaatsing in Vlaanderen bedraagt!
De gemiddelde wel maar ik leg tussen de 80 en 100 km per dag af.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be