Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2013, 01:32   #41
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik zie het zelfs niet in termen van inbreng; ik zie het vanuit het oogpunt van de zwaar mentaal gehandicapte zelf. Als die het verschil niet maakt tussen leven en inslapen ... Dan zie ik niet in waarom ik vanuit ethisch oogpunt dat verschil wel moet gaan maken.
Vanuit ethisch oogpunt niet, dat trekt zich immers niks aan van de economische noch psychologische gevolgen!!
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 09:38   #42
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Boze brief buurvrouw: Kunt u uw kind niet euthanaseren
Beste plan is dat de bewuste buurvrouw zelf euthanasie laat plegen denk ik.

Ziekelijk zo iets pfffff
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 00:35   #43
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Veel kinderen met een afwijking hebben dat te danken aan het gebruik van bepaalde medicijnen of hormonen of andere "door zeer intelligente mensen bedachte producten" in te nemen.
Zijn ze dan meteen 2 keer genaaid. 1 keer door de "dokter" en 1 keer door de "wet".

Leuk hé?

Om de drugs gerelateerde afwijkingen nog maar stil te houden.
Ik vind er helemaal niets leuk aan.
En als kinderen gehandicapt zijn door andermans schuld, dan mogen die mensen daarvoor gestraft worden.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 01:12   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik vind er helemaal niets leuk aan.
En als kinderen gehandicapt zijn door andermans schuld, dan mogen die mensen daarvoor gestraft worden.
Ja maar dat doen ze dus echt niet.
Je zal maar als zwaar gehandicapte ter wereld komen omdat moeder softenon of weet ik veel moest slikken. Moeder wist er verder ook niks vanaf.

Los daarvan zijn er ook nog veel mensen die genetisch niet echt sterk staan om nakomelingen te baren, en het toch doen.
Met medische hulp.

Wil ik maar zeggen, je hebt een zwaar gehandicapt kind en het is wel uw kind dan.
Ga je een magnum tegen hun hersens zetten?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 10:48   #45
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Toen ik vijftig was kreeg ik te horen dat mijn vriendin zwanger was, zij was toen 42, abortus was geen optie.
Wij hebben wel een vruchtwaterpunctie laten uitvoeren en alles bleek ok. Nu is de vraag, wat als die punctie een slecht resultaat gegeven had? Wel ik denk, enfin ik ben er zeker van, abortus was dan voor geen van ons beide een optie geweest.
Al bij al ik heb hier nu een hoogbegaafde dochter rondlopen.
De vraag is: Hoe zou je het over je hart kunnen krijgen je eigen kind, zelfs al zal het gehandicapt geboren worden, te (laten) vermoorden. Nope, voor ons althans, is dit geen optie.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 19:37   #46
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Toen ik vijftig was kreeg ik te horen dat mijn vriendin zwanger was, zij was toen 42, abortus was geen optie.
Wij hebben wel een vruchtwaterpunctie laten uitvoeren en alles bleek ok. Nu is de vraag, wat als die punctie een slecht resultaat gegeven had? Wel ik denk, enfin ik ben er zeker van, abortus was dan voor geen van ons beide een optie geweest.
Al bij al ik heb hier nu een hoogbegaafde dochter rondlopen.
De vraag is: Hoe zou je het over je hart kunnen krijgen je eigen kind, zelfs al zal het gehandicapt geboren worden, te (laten) vermoorden. Nope, voor ons althans, is dit geen optie.
Hier in de buurt is een opvangcentrum voor zo'n zwaar gehandicapten, kinderen én volwassenen. Ik zou zeggen, ga ook eens een weekje in zo'n instelling gaan helpen en bedenk ook maar eens wat zo iemand te wachten staat als de ouders er niet meer zijn om er voor te zorgen......
Op het moment voor die beslissing denkt men daar niet aan als men er geen 'ervaring' mee heeft....
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 00:01   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Toen ik vijftig was kreeg ik te horen dat mijn vriendin zwanger was, zij was toen 42, abortus was geen optie.
Wij hebben wel een vruchtwaterpunctie laten uitvoeren en alles bleek ok. Nu is de vraag, wat als die punctie een slecht resultaat gegeven had? Wel ik denk, enfin ik ben er zeker van, abortus was dan voor geen van ons beide een optie geweest.
Al bij al ik heb hier nu een hoogbegaafde dochter rondlopen.
De vraag is: Hoe zou je het over je hart kunnen krijgen je eigen kind, zelfs al zal het gehandicapt geboren worden, te (laten) vermoorden. Nope, voor ons althans, is dit geen optie.
Maar misschien denkt uw hoogbegaafd kind wel anders over haar ouders?

Enfin...ik smijt maar kolen op het vuur hé?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 00:14   #48
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Veel kinderen met een afwijking hebben dat te danken aan het gebruik van bepaalde medicijnen of hormonen of andere "door zeer intelligente mensen bedachte producten" in te nemen.
Zijn ze dan meteen 2 keer genaaid. 1 keer door de "dokter" en 1 keer door de "wet".

Leuk hé?

Om de drugs gerelateerde afwijkingen nog maar stil te houden.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 00:36   #49
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja maar dat doen ze dus echt niet.
Je zal maar als zwaar gehandicapte ter wereld komen omdat moeder softenon of weet ik veel moest slikken. Moeder wist er verder ook niks vanaf.

Los daarvan zijn er ook nog veel mensen die genetisch niet echt sterk staan om nakomelingen te baren, en het toch doen.
Met medische hulp.

Wil ik maar zeggen, je hebt een zwaar gehandicapt kind en het is wel uw kind dan.
Ga je een magnum tegen hun hersens zetten
?
Alles hangt er vanaf hoe zwaar de handicap is. Zo heb ik onlangs gelezen van een moeder die haar zwaar gehandicapt geworden zoon gedood heeft. Uit medelijden, omdat die er zelf om vroeg.
En als je nu een kind hebt dat zo geboren word ? Je ziet dat het nooit autonoom zal worden, dat het nooit gelukkig zal zijn. Misschien beseft het amper dat het leeft...Als een ouder besluit om zo een kind naar de andere wereld te helpen, dan kan ik die geen ongelijk geven.
Of ik er zelf toe in staat zou zijn ? Daar kan ik niet op antwoorden zonder zelf in die situatie te zitten, en gelukkig is dat niet het geval.
In ieder geval steun ik de ouders die tot zo een daad overgaan.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 00:38   #50
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Toen ik vijftig was kreeg ik te horen dat mijn vriendin zwanger was, zij was toen 42, abortus was geen optie.
Wij hebben wel een vruchtwaterpunctie laten uitvoeren en alles bleek ok. Nu is de vraag, wat als die punctie een slecht resultaat gegeven had? Wel ik denk, enfin ik ben er zeker van, abortus was dan voor geen van ons beide een optie geweest.
Al bij al ik heb hier nu een hoogbegaafde dochter rondlopen.
De vraag is: Hoe zou je het over je hart kunnen krijgen je eigen kind, zelfs al zal het gehandicapt geboren worden, te (laten) vermoorden. Nope, voor ons althans, is dit geen optie.
Gemakkellijk te zeggen als alles goed gaat.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 03:57   #51
OilOnFire_
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 juli 2013
Berichten: 46
Standaard

Dat er mensen zijn die zich voor heel wat redenen (eveneens egoïsme ten opzichte van hun onvolmaakt kind) willen opofferen, is hun eigen zaak. Voor de kosten eraan verbonden, kan ik begrijpen dat men zelfs de totale solidariteit laat spelen. Echter, de samenlevingsregels qua wooncode o.m. en eerbied ten opzichte van de medemens dien van kracht te blijven. Anders gesteld: als de gehandicapte storend is voor de buurtbewoners, dan dient hij verplaatst te worden alvorens dat de omwonenden noodgedwongen moeten vluchten. (Hetgeen merendeels gebeurt)
__________________
Handtekening
DE MENSELIJKE WAARDIGHEID NOGMAALS AAN HET WERK!
OilOnFire_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 07:23   #52
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Hier in de buurt is een opvangcentrum voor zo'n zwaar gehandicapten, kinderen én volwassenen. Ik zou zeggen, ga ook eens een weekje in zo'n instelling gaan helpen en bedenk ook maar eens wat zo iemand te wachten staat als de ouders er niet meer zijn om er voor te zorgen......
Op het moment voor die beslissing denkt men daar niet aan als men er geen 'ervaring' mee heeft....
Mijn laatste werk was in zo een opvangcentrum. ik denk ongeveer een 11 ha groot domein met allemaal afzonderlijke wooneenheden. 8 Inwoners per wooneenheid.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 08:32   #53
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire_ Bekijk bericht
Dat er mensen zijn die zich voor heel wat redenen (eveneens egoïsme ten opzichte van hun onvolmaakt kind) willen opofferen, is hun eigen zaak. Voor de kosten eraan verbonden, kan ik begrijpen dat men zelfs de totale solidariteit laat spelen. Echter, de samenlevingsregels qua wooncode o.m. en eerbied ten opzichte van de medemens dien van kracht te blijven. Anders gesteld: als de gehandicapte storend is voor de buurtbewoners, dan dient hij verplaatst te worden alvorens dat de omwonenden noodgedwongen moeten vluchten. (Hetgeen merendeels gebeurt)
En als d�*t wettelijk werd vastgelegd zouden er geen brieven van volledig over hun toeren gedraaide buren meer geschreven worden.
Want die buurvrouw van de topicstarter, volgens mij is die langzamerhand mentaal inéén aan het zakken. Die k�*n niet meer...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 22:51   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Alles hangt er vanaf hoe zwaar de handicap is. Zo heb ik onlangs gelezen van een moeder die haar zwaar gehandicapt geworden zoon gedood heeft. Uit medelijden, omdat die er zelf om vroeg.
En als je nu een kind hebt dat zo geboren word ? Je ziet dat het nooit autonoom zal worden, dat het nooit gelukkig zal zijn. Misschien beseft het amper dat het leeft...Als een ouder besluit om zo een kind naar de andere wereld te helpen, dan kan ik die geen ongelijk geven.
Of ik er zelf toe in staat zou zijn ? Daar kan ik niet op antwoorden zonder zelf in die situatie te zitten, en gelukkig is dat niet het geval.
In ieder geval steun ik de ouders die tot zo een daad overgaan.
Alles hangt idd van de handicap af, of beter gezegd de graad daarvan.
Vele gehandicapten kunnen best wel mee. Anderen hebben doorlopend zorg en begeleiding maar doen het daar ook best oké.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be