Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 oktober 2008, 12:32   #1
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard Morgen vreedzame protestactie in Gent ...

... ik weet dus al zeker dat er morgen rellen zullen zijn (lees hier). Weer willen de 'linkse' verbieden dat een vereniging een activiteit wil organiseren. Zijn de gedachten volgens de 'linkse' eigenlijk nog een vrijheid?

Vreedzaam ... wetende dat de ondertekenaars Animo Gent, Gras, Comac, Actief Linkse Studenten, Vonk Marxistische Studenten, Rood Ugent, 'T Zal Wel Gaan en Anarchistisch Kollektief zijn, weet ik nu al zeker dat het niet vreedzaam zal zijn. Ik scheer de ondertekenaars zeker niet allemaal onder dezelfde kam ... maar wie het Anarchistisch Kollektief mee laat deelnemen, weet genoeg!


En dan zal er door de 'linkse' morgenavond of overmorgenvroeg worden gezegd dat ze a) met veel meer waren, b) vreedzaam hebben betoogd, c) dat de rellen waren uitgelokt door rechts en d) dat de 'linkse' die werden opgepakt niet deel uitmaakte van de officiële groep!

Hoe voorspelbaar!

Laatst gewijzigd door Objectief : 6 oktober 2008 om 12:33.
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 12:48   #2
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
... ik weet dus al zeker dat er morgen rellen zullen zijn (lees hier). Weer willen de 'linkse' verbieden dat een vereniging een activiteit wil organiseren. Zijn de gedachten volgens de 'linkse' eigenlijk nog een vrijheid?

Vreedzaam ... wetende dat de ondertekenaars Animo Gent, Gras, Comac, Actief Linkse Studenten, Vonk Marxistische Studenten, Rood Ugent, 'T Zal Wel Gaan en Anarchistisch Kollektief zijn, weet ik nu al zeker dat het niet vreedzaam zal zijn. Ik scheer de ondertekenaars zeker niet allemaal onder dezelfde kam ... maar wie het Anarchistisch Kollektief mee laat deelnemen, weet genoeg!


En dan zal er door de 'linkse' morgenavond of overmorgenvroeg worden gezegd dat ze a) met veel meer waren, b) vreedzaam hebben betoogd, c) dat de rellen waren uitgelokt door rechts en d) dat de 'linkse' die werden opgepakt niet deel uitmaakte van de officiële groep!

Hoe voorspelbaar!
Studeer wat in plaats van u met betogingen bezig te houden!
Objectief gezien zullen hierdoor je kansen op slagen stijgen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 19:27   #3
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Studeer wat in plaats van u met betogingen bezig te houden!
Objectief gezien zullen hierdoor je kansen op slagen stijgen.
Student ben ik al een tijdje niet meer. En mij zal je daar morgen niet langs de ene of langs de andere kant zien.
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 20:42   #4
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

zolang links zijn tijd zit te verprutsen aan zulke onnozeliteiten gaat het marginaal blijven.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 20:46   #5
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

LSP-spreker: Vrije meningsuiting!
100 mensen: Hoera!
LSP-spreker: Maar niet voor de fasjiesten!
75 mensen: Hoera!
LSP-spreker: Maar niet voor de liberalen!
50 mensen: Hoera!
LSP-spreker: Maar niet voor de christen-democraten!
25 mensen: Hoera!
LSP-spreker: Maar niet voor de sociaal-democraten!
10 mensen: Hoera!
LSP-spreker: Maar niet voor de niet-LSP'ers!
LSP-spreker: Hoera!
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 21:30   #6
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Nu de NSV driegt met een rechtzaak besloot de rector een oogje dicht te knijpen.
Wij zijn van die zotte driegers die driegen met rechtszaken.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 21:35   #7
An Arkos
Minister
 
An Arkos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 3.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
... ik weet dus al zeker dat er morgen rellen zullen zijn (lees hier). Weer willen de 'linkse' verbieden dat een vereniging een activiteit wil organiseren. Zijn de gedachten volgens de 'linkse' eigenlijk nog een vrijheid?

Vreedzaam ... wetende dat de ondertekenaars Animo Gent, Gras, Comac, Actief Linkse Studenten, Vonk Marxistische Studenten, Rood Ugent, 'T Zal Wel Gaan en Anarchistisch Kollektief zijn, weet ik nu al zeker dat het niet vreedzaam zal zijn. Ik scheer de ondertekenaars zeker niet allemaal onder dezelfde kam ... maar wie het Anarchistisch Kollektief mee laat deelnemen, weet genoeg!


En dan zal er door de 'linkse' morgenavond of overmorgenvroeg worden gezegd dat ze a) met veel meer waren, b) vreedzaam hebben betoogd, c) dat de rellen waren uitgelokt door rechts en d) dat de 'linkse' die werden opgepakt niet deel uitmaakte van de officiële groep!

Hoe voorspelbaar!
Objectief? Wat een lol.
__________________
We are everywhere.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 21:46   #8
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
zolang links zijn tijd zit te verprutsen aan zulke onnozeliteiten gaat het marginaal blijven.
Yep,liever gans de dag op internet
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 21:56   #9
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

allee geef nu toe, wat voor zin heeft het wat onnozel te staan betogen tegen een of andere studentenclub?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 21:59   #10
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Yep,liever gans de dag op internet
Morgen zal heel het kapitalisme instorten want de antikapitalistische marxisten zullen betogen en geweld gebruiken tegen een activiteit van...de antikapitalistische solidaristen
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 09:44   #11
An Arkos
Minister
 
An Arkos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 3.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
allee geef nu toe, wat voor zin heeft het wat onnozel te staan betogen tegen een of andere studentenclub?
Ja, het is veel beter zo'n extreem-rechtse clubjes gewoon te laten doen, geef ze geen aandacht en daan gaan ze vanzelf wel weg
__________________
We are everywhere.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 09:52   #12
Nelle
Eur. Commissievoorzitter
 
Nelle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2004
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Ja, het is veel beter zo'n extreem-rechtse clubjes gewoon te laten doen, geef ze geen aandacht en daan gaan ze vanzelf wel weg
Dan slaan we ze in elkaar, uiteindelijk zwijgen ze dan...als je ze geen aandacht geeft zijn ze ontgoocheld en bereik je volgens mij veel meer. Als je er op slaat krijgen ze veel meer aanhang...maar ja misschien wil je dat wel want stel je voor dat je niets meer hebt om tegen te betogen?
Nelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 10:42   #13
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Ik ben blijkbaar niet de enige met mijn voorspelling!

Vandaag in Het Nieuwsblad - Regio Gent: De Gentse politie vreest dat het debat dat het Nationalistisch Studentenverbond (NSV) vanavond organiseert in auditorium C van de Gentse faculteit Letteren en Wijsbegeerte aanleiding zal geven tot relletjes. 'Extreem-links heeft opgeroepen om vanaf 18 uur in de gebouwen aan de Blandijnberg te verzamelen om te verhinderen dat het debat kan plaatsvinden', aldus de Cel Openbare Orde.
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 10:43   #14
Nelle
Eur. Commissievoorzitter
 
Nelle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2004
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
zolang links zijn tijd zit te verprutsen aan zulke onnozeliteiten gaat het marginaal blijven.
En dat noem ik niet links maar "tegen". Het enige moment dat ALS volk op de been krijgt is als ze tegen iets zijn, tegen NSV, tegen VB,...er is nog een politieke partij die dat doet...

Links denkt in mijn ogen iets meer na over de toekomst met constructieve voorstellen.
Nelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 10:48   #15
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Ja, het is veel beter zo'n extreem-rechtse clubjes gewoon te laten doen, geef ze geen aandacht en daan gaan ze vanzelf wel weg
in ieder geval beter dan ze aandacht te schenken en ze in een slachtofferrol te steken.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 10:50   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
... ik weet dus al zeker dat er morgen rellen zullen zijn (lees hier). Weer willen de 'linkse' verbieden dat een vereniging een activiteit wil organiseren. Zijn de gedachten volgens de 'linkse' eigenlijk nog een vrijheid?

Vreedzaam ... wetende dat de ondertekenaars Animo Gent, Gras, Comac, Actief Linkse Studenten, Vonk Marxistische Studenten, Rood Ugent, 'T Zal Wel Gaan en Anarchistisch Kollektief zijn, weet ik nu al zeker dat het niet vreedzaam zal zijn. Ik scheer de ondertekenaars zeker niet allemaal onder dezelfde kam ... maar wie het Anarchistisch Kollektief mee laat deelnemen, weet genoeg!


En dan zal er door de 'linkse' morgenavond of overmorgenvroeg worden gezegd dat ze a) met veel meer waren, b) vreedzaam hebben betoogd, c) dat de rellen waren uitgelokt door rechts en d) dat de 'linkse' die werden opgepakt niet deel uitmaakte van de officiële groep!

Hoe voorspelbaar!

als je nu eens met hen in debat ging ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 10:57   #17
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Ja, het is veel beter zo'n extreem-rechtse clubjes gewoon te laten doen, geef ze geen aandacht en daan gaan ze vanzelf wel weg
Van welke niet geweld schuwende extremistische linkse moordenaarsbende staat er eigenlijk een exemplaar in je avatar? Het lijkt zo'n lieflijk plaatje... Gemaskerde man speelt gitaar...met een mitrailleur op de rug...
Toevallig één van de drugsdealende moordenaars van Farc, of ist er eentje van de Zapatistos?
En dat wil dan een boompje opzetten over extremisme...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 7 oktober 2008 om 10:58.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 10:57   #18
Nelle
Eur. Commissievoorzitter
 
Nelle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2004
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als je nu eens met hen in debat ging ...
Dat is al een paar keer gebeurd een debat tussen een NSV'er en een ALS'er
Nelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 11:14   #19
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter
 
Bert Deckers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Berichten: 2.064
Standaard

Kreeg een mailtje van FDW:

Citaat:
Persbericht

Tegensprekelijk en toegelaten debat tussen Filip Dewinter en Jean Marie Dedecker voorwerp van intimidatie, geweld en bedreigingen door extreem links.

Filip Dewinter : “Ik laat mij niet afschrikken door bedreigingen en geweld en ik kom vanavond naar de Blandijnberg in Gent.”.

Vanavond vindt in de aula Blandijnberg van de RUG een door de universiteit toegelaten en tegensprekelijk debat plaats dat georganiseerd wordt door de Nationalistische Studenten Vereniging (NSV). Op het debat werden o.a. Filip Dewinter, Geert Wilders en Jean Marie Dedecker uitgenodigd. Eerder liet de rector van de RUG al weten dat Wilders niet welkom was omwille van het feit dat zijn veiligheid niet gegarandeerd kon worden. Intussen raakte bekend dat extreem linkse organisaties allerhande het debat vanavond willen verhinderen door het universiteitsgebouw te bezetten en te vergrendelen. Het rectoraat van de Gentse universiteit neemt hier akte van, maar weigert de nodige schikkingen te treffen om een democratisch en toegelaten debat op een veilige manier te laten plaatsvinden.

De houding van het Gentse rectoraat is op zijn minst hypocriet te noemen. Het kan immers niet zijn dat uitgerekend in een universiteit het recht op vrije meningsuiting gefnuikt wordt door een handje vol beroepsbetogers die geweld gebruiken om hun eisen kracht bij te zetten. Dat het rectoraat van de Rug plooit voor intimidatie is pijnlijk en een universiteit onwaardig.

Filip Dewinter is niet van plan om zich te laten afschrikken door geweld en bedreigingen en zal hoe dan ook deelnemen aan het debat. Dewinter zal zich vanavond ter plaatse begeven en zal zich niet monddood laten maken door gewelddadige tegenbetogers. Blijkbaar handelt extreem links zoals in de jaren ’70 en ’80 door met gewelddadige blokkades en betogingen, iedereen die er een politiek niet correcte mening op nahoudt de mond te snoeren.

Het al dan niet plaats kunnen vinden van een toegelaten en tegensprekelijk debat, georganiseerd door de NSV in de Gentse RUG is dan ook een belangrijk precedent.


Filip Dewinter
__________________
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 12:43   #20
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

benieuwd hoe dit gaat aflopen.. hoe was trouwens het debat onlangs van NSV (Antwerpen denk ik?) over België ? ergens verslag ?
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be