Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juni 2009, 06:57   #921
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja, gezien de dienst bedoeld was voor de gemiddelde bewoner, op Antwerpen Noord was dit voor regularisatie begon Turken en Marokkanen en dan ook massaal de dienst bezochten.
Dus kwamen wij zeker met de gemiddelde bewoner in contact, ookal wil u dit graag ontkennen?
DE zelfredzame, in een betere wijk wonende, geintegreerde Marokkaan of Turk kwam inderdaad minder omdat zij een minderheid vormen in Antwerpen Noord, is u dit vreemd??
Nu geef je zelf toe dat de zelfredzame geïntegreerde Marokkaan of Turk minder kwam.

Je weet toch dat je niet zomaar besluiten mag trekken voor een bevolkingsgroep als je enkel met een niet-representatief deel in aanraking komt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 10:05   #922
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Nu breekt mijn klomp!
Er waren 7000 dossiers, voornamelijk van Turkse en Marokkaanse bewoners en ik werkte er jaren, maar op Antwerpen Noord zijn deze mensen dus een niet representatief deel omdat de goed geintegreerde Turk of Marokkaan minder gebruik maakte van de dienst?

Goed, ik werkte ook in het jongerenwelzijn voor Turkse en Marokkaanse jongeren in heel Vlaanderen, ook in aandachtswijken met moskees, verenigingen en individuele bewoners,ook met vooral Turkse en Marokkaanse vrouwen,vaders, hangjongeren, maar een oordeel mag ik me van u niet vormen?
Mag ik eens vragen waarop u zich eigenlijk baseert? Hoeveel ervaring heeft u met deze mensen? Hoe "representatief" is uw oordeel eigenlijk??
Uw belerend vingetje slaat echt nergens op.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 10:22   #923
anoniempje
Gouverneur
 
anoniempje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2009
Berichten: 1.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nu breekt mijn klomp!
Er waren 7000 dossiers, voornamelijk van Turkse en Marokkaanse bewoners en ik werkte er jaren, maar op Antwerpen Noord zijn deze mensen dus een niet representatief deel omdat de goed geintegreerde Turk of Marokkaan minder gebruik maakte van de dienst?

Goed, ik werkte ook in het jongerenwelzijn voor Turkse en Marokkaanse jongeren in heel Vlaanderen, ook in aandachtswijken met moskees, verenigingen en individuele bewoners,ook met vooral Turkse en Marokkaanse vrouwen,vaders, hangjongeren, maar een oordeel mag ik me van u niet vormen?
Mag ik eens vragen waarop u zich eigenlijk baseert? Hoeveel ervaring heeft u met deze mensen? Hoe "representatief" is uw oordeel eigenlijk??
Uw belerend vingetje slaat echt nergens op.
Dus jij beweert dat de meerderheid van de allochtonen in die buurt gebruik maakte van de sociale dienst? En wat was uw werk in de moskee en verenigingen? Kennis maken met de allochtonen die niet van de sociale dienst gebruik maakten?
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 14:32   #924
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Ja, veel Turkse en Marokkaanse gezinnen gebruikten de dienst Anoniempje, vaak omdat ze geen Vlaams konden lezen of schrijven, noodzaak dus!
Bezelfde dienstverlening bestond in Borgerhout, Linkeroever, Kiel en omgeving Brederodestraat en Dam, allemaal wijken met veel allochtonen.

Mijn werk in moskee en vereniging was peilen naar noden waaraan gehoor kon worden gegeven om een positieve beeldvorming over deze groepen te bekomen, te werken aan hun relaties met het beleid, hen te betrekken op het sociale weefsel in wijken, welzijn en dienstverlening bekender te maken debat en info avonden te organiseren, uitwisseling te bevorderen en kloven te dichten intern tussen moslims en naar anderen toe. Beeldvorming en dialoog dus, goed zo?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be