Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 22 augustus 2017, 09:16   #161
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
De Catalaanse politie neemt blijkbaar geen enkel risico.
Ik vermoed dat men in België eerst een onderhandelaar zou sturen.
Inderdaad zo is dat. Hier in België gaat men eerst nog wat tekst en uitleg vragen en bergt men de terroristen daarna op in één of andere gevangenis op de kosten van de brave belastingbetaler des lands alhier.

Ik vond het gewoon walgelijk (in een TV uitzending) dat er hoofdgedekselde vrouwen maar aan het jammerklachten waren, de armen de hoogte in, vingerke niet vergeten aan het schreeuwen waren dat de Islam staat voor vrede.

Mag ik daar aan twijfelen want je zou dat al enkele jaren niet zeggen dat het voor vrede staat.

Zoals u met zen allen wel weet kan ik mij uiteraard vergissen maar juist dat vergissen blijkt menselijk te zijn.

Weer hoor ik Elvis zingen van: 'Return to sender'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 22 augustus 2017, 23:06   #162
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Echt?

Verviers: terroristen doodgeschoten
Vorst: terrorist doodgeschoten
Charleroi: terrorist doodgeschoten
Brussel Centraal: terrorist doodgeschoten
Oefenen: vergelijking appelen & citroenen
Wapper is offline  
Oud 22 augustus 2017, 23:09   #163
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Oefenen: vergelijking appelen & citroenen
Nee.
DucDEnghien is offline  
Oud 23 augustus 2017, 07:22   #164
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Echt?

Verviers: terroristen doodgeschoten
Vorst: terrorist doodgeschoten
Charleroi: terrorist doodgeschoten
Brussel Centraal: terrorist doodgeschoten
Een geradicaliseerde imam uit België ,gaat naar Spanje en indoctrineert een groep jongen om afschuwelijke aanslagen te plegen.
Erg vreemd dat de Inlichtingendiensten van Belgie en Spanje dat niet geweten hebben.
Blijkbaar gaat er nog veel mis op dat gebied.
cato is offline  
Oud 23 augustus 2017, 07:52   #165
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Een geradicaliseerde imam uit België ,gaat naar Spanje en indoctrineert een groep jongen om afschuwelijke aanslagen te plegen.
Erg vreemd dat de Inlichtingendiensten van Belgie en Spanje dat niet geweten hebben.
Blijkbaar gaat er nog veel mis op dat gebied.
Vreemd?

Denk je nu echt dat ze, de Europese inlichtingendiensten, tot ongeveer de laatste persoon weten wie al dan niet geradicaliseerd en potentieel tikkende tijdbom is? Op die tientallen miljoenen islamieten in Europa waarvan een recent deel pas de EU is binnen gekomen? Waarvan men totaal geen weet heeft wie of wat ze zijn?

Slaap rustig verder.

Van een bron bij de betrokken diensten: "We hebben geen idee wie het allemaal zijn en waar ze verblijven"
Skobelev is offline  
Oud 23 augustus 2017, 07:59   #166
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Een geradicaliseerde imam uit België ,gaat naar Spanje en indoctrineert een groep jongen om afschuwelijke aanslagen te plegen.
Erg vreemd dat de Inlichtingendiensten van Belgie en Spanje dat niet geweten hebben.
Blijkbaar gaat er nog veel mis op dat gebied.
Dat was geen imam uit België. Het was een man die imam was in Catalonië, en die daar jonge Marokkanen radicaliseerde. Hij reisde nu en dan naar België, en wilde er graag imam worden. Twee moskeebesturen wezen hem af, en één vroeg zelf aan de overheid of die man wel clean was.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline  
Oud 23 augustus 2017, 08:01   #167
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat was geen imam uit België. Het was een man die imam was in Catalonië, en die daar jonge Marokkanen radicaliseerde. Hij reisde nu en dan naar België, en wilde er graag imam worden. Twee moskeebesturen wezen hem af, en één vroeg zelf aan de overheid of die man wel clean was.
Dat is de correcte informatie.
DucDEnghien is offline  
Oud 23 augustus 2017, 08:08   #168
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Voor zover die al langer plannen had kunnen we stellen dat hij hier niks heeft kunnen uitrichten dankzij de alertheid van die moskeebesturen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline  
Oud 23 augustus 2017, 08:08   #169
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Voor zover die al langer plannen had kunnen we stellen dat hij hier niks heeft kunnen uitrichten dankzij de alertheid van die moskeebesturen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline  
Oud 23 augustus 2017, 16:22   #170
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

VZW's die opgezet worden onder het mom van een wasserij te zijn of is dat een tehuis voor 'slapende cellen?'

Nachtwinkels tehuizen voor 'slapende' cellen?

Misschien moet men wel doen zoals éne zekere D. Trump probeerde en lieden van bepaalde landen gewoon de toegang tot 'ons' land de EU in het algemeen weigeren?

Takiyya

Leugentjes om bestwil?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 23 augustus 2017, 20:04   #171
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
VZW's die opgezet worden onder het mom van een wasserij te zijn of is dat een tehuis voor 'slapende cellen?'

Nachtwinkels tehuizen voor 'slapende' cellen?



Misschien moet men wel doen zoals éne zekere D. Trump probeerde en lieden van bepaalde landen gewoon de toegang tot 'ons' land de EU in het algemeen weigeren?

Takiyya

Leugentjes om bestwil?
Bedoel je Takiyya zoals de verantwoordelijken van de moskee in Vilvoorde die naar de Vilvoordse politie zijn gestapt om naar de antecedenten te vragen van de Imam die hier probeerde voet te krijgen en die in de explosie in Spanje is omgekomen?
DucDEnghien is offline  
Oud 23 augustus 2017, 20:20   #172
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Uit de logica der zaken zou het duidelijk moeten zijn dat er in Molenbeek en Vilvoorde nog hopen potentiele terroristen rondlopen. De man met het hoedje heeft met bijna stellige zekerheid de Imam ontmoet die in Barcelona actief is geweest. De belgische overheid is voor mij medeplichtig aan Barcelona, want had men de man met het hoedje eens deftig onder druk gezet, half Molenbeek en half Anderlecht, Brussel, Schaarbeek, Vilvoorde en ook de cel van Barcelona had men kunnen oppakken. Men stelt het nu voor alsof het kleine groepjes zijn geweest, maar het is minstens 5% van de bevolking van deze ghetto's.
Otherwise is offline  
Oud 23 augustus 2017, 20:25   #173
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Uit de logica der zaken zou het duidelijk moeten zijn dat er in Molenbeek en Vilvoorde nog hopen potentiele terroristen rondlopen. De man met het hoedje heeft met bijna stellige zekerheid de Imam ontmoet die in Barcelona actief is geweest. De belgische overheid is voor mij medeplichtig aan Barcelona, want had men de man met het hoedje eens deftig onder druk gezet, half Molenbeek en half Anderlecht, Brussel, Schaarbeek, Vilvoorde en ook de cel van Barcelona had men kunnen oppakken. Men stelt het nu voor alsof het kleine groepjes zijn geweest, maar het is minstens 5% van de bevolking van deze ghetto's.
Is het nu de helft (50%) of 5%??
DucDEnghien is offline  
Oud 23 augustus 2017, 20:56   #174
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Vreemd?

Denk je nu echt dat ze, de Europese inlichtingendiensten, tot ongeveer de laatste persoon weten wie al dan niet geradicaliseerd en potentieel tikkende tijdbom is? Op die tientallen miljoenen islamieten in Europa waarvan een recent deel pas de EU is binnen gekomen? Waarvan men totaal geen weet heeft wie of wat ze zijn?

Slaap rustig verder.

Van een bron bij de betrokken diensten: "We hebben geen idee wie het allemaal zijn en waar ze verblijven"
Maar uiteraard hebben ze het niet onder contrôle. Geens en hesp doen verwoede pogingen om dat te camoufleren en de ernst van het islamofascisme te verbloemen.
Schuldig verzuim. Wederom. De democratische rechtsstaat wordt steeds meer een grap. Zolang het duurt is iedereen druk bezig zijn zakken zo ver mogelijk te vullen.
Mindset is offline  
Oud 23 augustus 2017, 21:01   #175
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Een essentieel aspect laten jullie hier onvermeld. Een moskeebestuur meldt aan de overheid dat er zich een imam bij hen komt aanbieden die ze niet zuiver vinden.

En ik maar denken dat alle moslims haatbaarden zijn die potentiële terroristen in bescherming nemen. Ik heb dat hier al duizend keer gelezen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline  
Oud 23 augustus 2017, 21:57   #176
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een essentieel aspect laten jullie hier onvermeld. Een moskeebestuur meldt aan de overheid dat er zich een imam bij hen komt aanbieden die ze niet zuiver vinden.

En ik maar denken dat alle moslims haatbaarden zijn die potentiële terroristen in bescherming nemen. Ik heb dat hier al duizend keer gelezen.
Ze willen niet in diskrediet geraken en vergunning niet verliezen. Ze spelen het spel liever achterbaks.
Dat u daarin trapt ligt in de lijn van de verwachtingen..
Mindset is offline  
Oud 23 augustus 2017, 22:01   #177
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Ze willen niet in diskrediet geraken en vergunning niet verliezen. Ze spelen het spel liever achterbaks.
Dat u daarin trapt ligt in de lijn van de verwachtingen..
Ah ja? Dan zouden ze hem toch hebben toegelaten zich met jongeren in Vilvoorde en Diegem in te laten? Hij kwam solliciteren en ze hebben hem doorgestuurd en gerapporteerd aan de overheid.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline  
Oud 23 augustus 2017, 22:22   #178
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

...ik vraag me af of er hier ( op 't forum ) ooit al één van de straffe uitspraken geprobeerd is hard te maken zonder zich te bedienen van dat zelfbedruipend dogma

... makkelijk zat is dat wel hé
praha is offline  
Oud 24 augustus 2017, 05:49   #179
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ah ja? Dan zouden ze hem toch hebben toegelaten zich met jongeren in Vilvoorde en Diegem in te laten? Hij kwam solliciteren en ze hebben hem doorgestuurd en gerapporteerd aan de overheid.
Dat gegeven wordt hier straal genegeerd. Het ontkracht namelijk hun waanvoorstellingen over moslims. Ze leven liever verder in hun fantasiewereldje. Een beetje zoals de mannen van IS. Rare jongens, die radicalen.
Ke Nan is offline  
Oud 24 augustus 2017, 17:21   #180
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Inderdaad zo is dat. Hier in België gaat men eerst nog wat tekst en uitleg vragen en bergt men de terroristen daarna op in één of andere gevangenis op de kosten van de brave belastingbetaler des lands alhier.

Ik vond het gewoon walgelijk (in een TV uitzending) dat er hoofdgedekselde vrouwen maar aan het jammerklachten waren, de armen de hoogte in, vingerke niet vergeten aan het schreeuwen waren dat de Islam staat voor vrede.

Mag ik daar aan twijfelen want je zou dat al enkele jaren niet zeggen dat het voor vrede staat.

Zoals u met zen allen wel weet kan ik mij uiteraard vergissen maar juist dat vergissen blijkt menselijk te zijn.
Zelfs bij links schijnt het langzaam te dagen.

__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be