Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 augustus 2017, 14:51   #1
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.899
Standaard Aanvaring in Maximiliaanpark tussen DVZ en vrijwilligers

https://sceptr.net/2017/08/aanvaring...vrijwilligers/

Citaat:
De Dienst Vreemdelingenzaken gaat voortaan enkel onder politiebegeleiding naar het Noordstation en het Maximiliaanpark. Dit na een aanvaring met vrijwilligers afgelopen woensdag. Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) spreekt van verbale belaging. Refugees Welcome noemt dit dan weer “Ongegrond en lasterlijk”.

De Dienst Vreemdelingenzaken (DVZ) gaat twee keer per week naar het Maximiliaanpark en de omgeving van het Noordstation om de migranten daar te informeren. Er wordt hen uitgelegd dat ze niet illegaal in België kunnen verblijven. Zij hebben de keus tussen in België bescherming aanvragen of terugkeren naar het land van herkomst.

Woensdagavond ontstond er echter tumult. Toen de DVZ ter plaatste ging om informatie te verschaffen mengden vrijwilligers van ‘Refugees Welcome’ daarin. “Burgers kwamen constant tussenbeide terwijl we de migranten informeerden over hun opties. Ze vertelden bijvoorbeeld dat er wel een mogelijkheid is om naar Groot-Brittannië te trekken”, vertelt woordvoerder van de DVZ Geert Devulder aan Bruzz.
Die vrijwilligers - onder het mom van compassie en met een air van morele superioriteit - ondermijnen de werking van onze overheidsdiensten en bevorderen de asielfraude.

Maar geen slecht woord erover in onze media. Daar spreekt men erover alsof het om de wedergeboorte van moeder Theresa gaat (I know, I know).
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2017, 17:06   #2
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
https://sceptr.net/2017/08/aanvaring...vrijwilligers/



Die vrijwilligers - onder het mom van compassie en met een air van morele superioriteit - ondermijnen de werking van onze overheidsdiensten en bevorderen de asielfraude.

Maar geen slecht woord erover in onze media. Daar spreekt men erover alsof het om de wedergeboorte van moeder Theresa gaat (I know, I know).
Inderdaad, "onze media"...
Gewoon een schande dat zoiets nog kan in onze "democratie"...
En dat soort vrijwilligers...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2017, 17:39   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Ik begrijp niet goed dat belemmering van het werk van een openbaar ambtenaar, geen misdrijf is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2017, 17:50   #4
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Hier zit weer een communautair luchtje aan ...
Citaat:
Ondertussen proberen de vrijwilligers de migranten zoveel mogelijk in te lichten over hun rechten. "Voor juridische hulp kunnen de migranten terecht wel het burgerplatform," zegt Riet Dhont van 'Vrienden zonder Grenzen'. Ze wijst ook op de juridische hulpdienst die Rachid Madrane (PS), minister van Justitiehuizen bij de Franse Gemeenschap, heeft opgezet. Elke donderdag kunnen migranten daar gratis advies inwinnen tussen 16 en 18 uur.
http://www.bruzz.be/nl/actua/dvz-met...-vrijwilligers
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2017, 17:55   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Hier zit weer een communautair luchtje aan ...

http://www.bruzz.be/nl/actua/dvz-met...-vrijwilligers
DVZ heeft dat al gedaan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 13:14   #6
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Waarom pakt Jambon ze niet op?

Ze zijn illegaal in het land, wensen geen asiel en veel makkelijker vindbaar zullen ze niet worden.

Maar een park is goedkoper dan een prison zeker?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 13:47   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

waarom worden die professionele 'vrijwilligers' niet opgepakt voor ordeverstoring?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 13:48   #8
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Waarom pakt Jambon ze niet op?

Ze zijn illegaal in het land, wensen geen asiel en veel makkelijker vindbaar zullen ze niet worden.
2

Maar dan hypothekeert hij zijn vetbetaalde fin-de-carrière op EU niveau.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 13:55   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Waarom pakt Jambon ze niet op?

Ze zijn illegaal in het land, wensen geen asiel en veel makkelijker vindbaar zullen ze niet worden.

Maar een park is goedkoper dan een prison zeker?
+1
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 13:56   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Waarom pakt Jambon ze niet op?

Ze zijn illegaal in het land, wensen geen asiel en veel makkelijker vindbaar zullen ze niet worden.

Maar een park is goedkoper dan een prison zeker?
heeft die veel concrete invloed bij het inzetten vd Brusselse politie?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 14:13   #11
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom worden die professionele 'vrijwilligers' niet opgepakt voor ordeverstoring?
Dan worden Jambon/Francken afgemaakt in de pers. En daar hebben ze schrik van.

Ze hebben niet het zelfvertrouwen van een Trump.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 14:17   #12
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.899
Standaard

http://www.tijd.be/politiek-economie...jkheid/9924208

Citaat:
Wat houdt u tegen om ze op te sluiten en terug te sturen?

Francken: ‘Dat doen we ook. Maar ik ga geen 400 mensen in één keer opsluiten, met het risico dat ik ze na de maximale termijn van vier maanden weer moet vrijlaten. Wat heb ik dan opgelost? Er zijn maximaal 600 plaatsen in de gesloten centra voor illegalen. Het kost 200 euro per dag om een illegaal vast te houden. Daarom wil ik in de eerste plaats mensen opsluiten van wie ik zeker ben dat ik ze teruggestuurd krijg. Acht op de tien illegalen die we in een gesloten centrum opsluiten, worden effectief gerepatrieerd. Ik zal niet toelaten dat dat cijfer opnieuw zakt.’
Lees: "Ik blijf braaf binnen de lijntjes kleuren van het EU keurslijf dat mij van boven af opgelegd wordt. Dit is een ramp voor uw en mijn kinderen maar een zegen voor mijn carrière."
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 14:27   #13
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heeft die veel concrete invloed bij het inzetten vd Brusselse politie?
Blijkbaar wel, want die gaan vanaf nu twee keer per week het handje vasthouden van die van DVZ als ze naar het park gaan.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 14:45   #14
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Dan worden Jambon/Francken afgemaakt in de pers. En daar hebben ze schrik van.
En terecht. Wie zegt dat ik niet wat tegengas mag geven in een openbaar park als de ambtenaartjes van DVZ daar wat komen prediken?

Zodra de politie die illegalen begint op te pakken zullen ze wel weten wie de waarheid spreekt zeker?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 16:26   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
http://www.tijd.be/politiek-economie...jkheid/9924208



Lees: "Ik blijf braaf binnen de lijntjes kleuren van het EU keurslijf dat mij van boven af opgelegd wordt. Dit is een ramp voor uw en mijn kinderen maar een zegen voor mijn carrière."
Ik lees dat daar niet in.
Ik lees enige zin voor realiteit in zijn woorden. Schaarse middelen niet dom inzetten ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 18:18   #16
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

Ik wil wel een vluchteling vasthouden voor 150 euro per dag. Dat is een pak meer dan ik nu verdien ... en Francken bespaart 50 euro per dag!
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 28 augustus 2017 om 18:26.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 09:54   #17
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Schaarse middelen niet dom inzetten ...
Indien we willen vermijden dat Vlaanderen binnen 50 jaar een gesegregeerd, verarmd en geïslamiseerd hellhole is dan is er veel meer nodig dan de schaarse middelen die Francken zo "verstandig" inzet.

Dan moet eens opgehouden worden met het VN vluchtelingenverdrag toe te passen.

En dan moet eens opgehouden worden met een zieligheidsdiscours als dit:

http://www.tijd.be/politiek-economie...jkheid/9924208

Citaat:
‘De grote meerderheid zijn Soedanezen, Eritreeërs en mensen die zeggen uit Syrië te komen. Wie uit Syrië of uit Eritrea, het Noord-Korea van Afrika, komt, wordt bijna altijd erkend als vluchteling.
Ook Eritreeërs zijn overwegend economische migranten en asielfraudeurs:

http://www.elsevierweekblad.nl/neder...j-spel-481191/

https://www.youtube.com/watch?v=BkAVOlCM41s

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...Eritrea__.html

Citaat:
Den Haag - Grote groepen Eritreeërs gaan nog altijd op vakantie naar het land waaruit ze nu juist gevlucht zijn. Het kabinet beloofde de verblijfsvergunning af te nemen van asielzoekers die dit doen. Daar is bij Eritreeërs niets van terechtgekomen.
En hun aanwezigheid bij ons vormt geen enkele economische meerwaarde. Wel integendeel.

http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-i...zorgingsstaat_

Pas wanneer de middelen tot deportatie het tien- tot honderdvoudige geworden zijn van wat ze nu zijn is de triomfantelijke toon in Francken zijn tweets gerechtvaardigd.

Pas wanneer de Schengen-zone met terugwerkende kracht een Canadees/Australisch immigratiebeleid aanneemt is er hoop voor de toekomst van Vlaanderen en Europa.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik lees enige zin voor realiteit in zijn woorden.
Realiteitszin genoeg, maar voor wie? Voor hemzelf of voor het algemeen belang? Wil zijn beleid enig verschil maken voor de toekomst van zijn, van mijn en van jouw nakomelingen dan heeft hij 100x meer middelen nodig. En daar zou hij best eens eerlijk over mogen zijn.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 10:11   #18
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Indien we willen vermijden dat Vlaanderen binnen 50 jaar een gesegregeerd, verarmd en geïslamiseerd hellhole is dan is er veel meer nodig dan de schaarse middelen die Francken zo "verstandig" inzet.

Dan moet eens opgehouden worden met het VN vluchtelingenverdrag toe te passen.

En dan moet eens opgehouden worden met een zieligheidsdiscours als dit:

http://www.tijd.be/politiek-economie...jkheid/9924208



Ook Eritreeërs zijn overwegend economische migranten en asielfraudeurs:

http://www.elsevierweekblad.nl/neder...j-spel-481191/

https://www.youtube.com/watch?v=BkAVOlCM41s

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...Eritrea__.html



En hun aanwezigheid bij ons vormt geen enkele economische meerwaarde. Wel integendeel.

http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-i...zorgingsstaat_

Pas wanneer de middelen tot deportatie het tien- tot honderdvoudige geworden zijn van wat ze nu zijn is de triomfantelijke toon in Francken zijn tweets gerechtvaardigd.

Pas wanneer de Schengen-zone met terugwerkende kracht een Canadees/Australisch immigratiebeleid aanneemt is er hoop voor de toekomst van Vlaanderen en Europa.



Realiteitszin genoeg, maar voor wie? Voor hemzelf of voor het algemeen belang? Wil zijn beleid enig verschil maken voor de toekomst van zijn, van mijn en van jouw nakomelingen dan heeft hij 100x meer middelen nodig. En daar zou hij best eens eerlijk over mogen zijn.
Dat is er boenk op! Maar schoofke is al blij met een dode mus.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 11:07   #19
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Indien we willen vermijden dat Vlaanderen binnen 50 jaar een gesegregeerd, verarmd en geïslamiseerd hellhole is dan is er veel meer nodig dan de schaarse middelen die Francken zo "verstandig" inzet.
Dat is onvermijdelijk vrees ik, een studie in de UK heeft aangetoond dat de moslim bevolking verdubbeld in 12 jaar. Nu zitten we aan 9% dus binnen na amper 36 jaar zouden we al aan 75% zitten zoals het nu al bijna is in Brussel.

Zelfs als we dit kunnen vertragen blijft het onvermijdelijk dat de EU een Islamitische staat wordt binnen 50 jaar.

http://www.telegraph.co.uk/news/reli...-a-decade.html
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  UK.jpg‎
Bekeken: 58
Grootte:  254,7 KB
ID: 106849  

Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 13:58   #20
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
schoofke is al blij met een dode mus.
Logisch. Hij zit bij een partij waar je buiten vliegt wanneer je artikel 1 van de statuten in herinnering brengt.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be