Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2008, 18:53   #41
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Kan iemand MIS uitleggen dat een dubbele vraag niet persé beantwoordbaar is, vermits de vooronderstellingen fout zitten?

Enfin: Hoe hard sla jij je vrouw nog?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 27 maart 2008 om 18:53.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 18:56   #42
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Kan iemand MIS uitleggen dat een dubbele vraag niet persé beantwoordbaar is, vermits de vooronderstellingen fout zitten?
Moeilijk hoor, zal de vraag anders stellen. Acht je een systeem van legale migratie als de enige oplossing om het Europese vergrijzingsprobleem op te lossen ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 18:56   #43
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Acht je een systeem van legale migratie als de enige oplossing om het Europese vergrijzingsprobleem op te lossen ?
Neen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 18:59   #44
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Neen.
Fantastisch, zo moeilijk was dat niet. Wat is dan wel je voorstel ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 19:00   #45
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Stoppen met 'de vergrijzing' als probleem te analyseren van 'de gemeenschap'. Als mensen oud worden, kunnen mensen zelf voor hun oude dag betalen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 19:01   #46
the_special_one
Provinciaal Statenlid
 
the_special_one's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2007
Locatie: Dwingeland overheid
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Stoppen met 'de vergrijzing' als probleem te analyseren van 'de gemeenschap'. Als mensen oud worden, kunnen mensen zelf voor hun oude dag betalen.
__________________
Ooit vroeg iemand me: "vertel me, wat is nu sociaal zijn?"
Ik antwoordde hem: "liberaal zijn"

Laatst gewijzigd door the_special_one : 27 maart 2008 om 19:01.
the_special_one is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 19:02   #47
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

alé het is er dan toch eindelijk
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 19:02   #48
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Stoppen met 'de vergrijzing' als probleem te analyseren van 'de gemeenschap'. Als mensen oud worden, kunnen mensen zelf voor hun oude dag betalen.
De vergrijzing op zich is geen probleem, dat is slechts als referentie voor veel andere problemen. Hoe gaan die mensen dat doen en lost het ons probleem op dat nakende is ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 19:06   #49
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
De vergrijzing op zich is geen probleem, dat is slechts als referentie voor veel andere problemen. Hoe gaan die mensen dat doen en lost het ons probleem op dat nakende is ?
Ik heb geen idee hoe die mensen dat gaan doen; ik ben namelijk niet in staat mensen hun gedrag te voorspellen.
Er is geen 'ons probleem', stop dan met het als dusdanig voor te stellen. Er is enkel een probleem van individuen, die blijkbaar ouder worden en dat niet tof vinden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 19:12   #50
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Ik heb geen idee hoe die mensen dat gaan doen, ik ben namelijk niet in staat mensen hun gedrag te voorspellen.
Dat is gemakkelijk natuurlijk. Je zegt dat legale migratie niet noodzakelijk is om een pensioenprobleem op te lossen en mensen moeten dan ergens plots dat geld hebben. Waar is dat allemaal naartoe, zou er niet genoeg zijn dan ?
Citaat:
Er is geen 'ons probleem', stop dan met het als dusdanig voor te stellen. Er is enkel een probleem van individuen, die blijkbaar ouder worden en dat niet tof vinden
Ze hadden het zich wellicht anders voorgesteld, kan ik inkomen. Misschien toch maar beter die derde leeftijd exporteren, beste Adrian ? Dan is het pensioenprobleem ook opgelost, zoals je weet. Maar ik begrijp dat het vooral niet jouw probleem is, ze moeten hun plan maar trekken ?

Laatst gewijzigd door MIS : 27 maart 2008 om 19:16.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 19:13   #51
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik heb geen idee hoe die mensen dat gaan doen; ik ben namelijk niet in staat mensen hun gedrag te voorspellen.
Er is geen 'ons probleem', stop dan met het als dusdanig voor te stellen. Er is enkel een probleem van individuen, die blijkbaar ouder worden en dat niet tof vinden.
Wel degelijk ons probleem. Waarom? Omdat de overheid de pensioenen betaalt en deze in de nabije toekomst onbetaalbaar dreigen te worden. Oplossing: van een repartitiesysteem overschakelen naar een kapitalisatiesysteem.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 20:17   #52
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Wel degelijk ons probleem. Waarom? Omdat de overheid de pensioenen betaalt en deze in de nabije toekomst onbetaalbaar dreigen te worden. Oplossing: van een repartitiesysteem overschakelen naar een kapitalisatiesysteem.
Alé, Maarte, ik ben blij dat jij mij komt uitleggen hoe onze pensioenen betaald worden, dat wist ik namelijk nog niet.

In ieder geval; het behoort niet een probleem van dé gemeenschap te zijn. Zolang dat het dat is, gaat het, zoals élk overheidsprogramma, een probleem zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 20:20   #53
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Dat is gemakkelijk natuurlijk. Je zegt dat legale migratie niet noodzakelijk is om een pensioenprobleem op te lossen en mensen moeten dan ergens plots dat geld hebben. Waar is dat allemaal naartoe, zou er niet genoeg zijn dan ?
Als mensen welvaart willen consumeren, moeten ze eerst welvaart produceren. Waar alle geproduceerde welvaart naartoe is? Verspilt door overheidsambtenaren en nergens anders.

Dat is de reden waarom 'de pensioenen' niet meer betaalbaar zijn.

Citaat:
Ze hadden het zich wellicht anders voorgesteld, kan ik inkomen. Misschien toch maar beter die derde leeftijd exporteren, beste Adrian ? Dan is het pensioenprobleem ook opgelost, zoals je weet. Maar ik begrijp dat het vooral niet jouw probleem is, ze moeten hun plan maar trekken ?
De overheid zal inderdaad mensen hun plan eens moéten láten trekken, da's nogal weidus. Ik denk dat ook jij akkoord gaat dat het onmogelijk is om rijker te worden (of geld opzij te zetten) als er iemand systematisch je geld komt stelen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 22:29   #54
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Wel degelijk ons probleem. Waarom? Omdat de overheid de pensioenen betaalt en deze in de nabije toekomst onbetaalbaar dreigen te worden. Oplossing: van een repartitiesysteem overschakelen naar een kapitalisatiesysteem.
Het komt er inderdaad kort samengevat op neer dat het huidig stelsel een piramidespel vormt. Het is echter op zich niet gezegd dat dat systeem zal instorten (al denk ik persoonlijk dat het er niet goed uitziet).

Maar echt simpel is het overstappen naar kapitalisatie niet. Ik ga akkoord dat het een beter systeem zou zijn, op voorwaarde dat de overheid zich er niet mee moeit, maar dan blijft nog de vraag: hoe doén we dat?
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 00:27   #55
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Alé, Maarte, ik ben blij dat jij mij komt uitleggen hoe onze pensioenen betaald worden, dat wist ik namelijk nog niet.
Adrian, zou je niet beter stoppen met je onkunde te verspreiden, wat heb je inhoudelijk nu ondertussen al gezegd ?
Citaat:
In ieder geval, het behoort niet een probleem van dé gemeenschap te zijn. Zolang dat het dat is, gaat het, zoals élk overheidsprogramma, een probleem zijn.
Je lijkt wel op een volgeling die ergens eens iets gehoord heeft maar langs geen kanten begrepen heeft waar het nu over gaat. Bijna zielig om je oppervlakkigheid te moeten lezen. En dat voor iemand die zichzelf tot filosoof heeft gekroond, wat een facade !!!!
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 00:54   #56
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Als mensen welvaart willen consumeren, moeten ze eerst welvaart produceren. Waar alle geproduceerde welvaart naartoe is ? Verspilt door overheidsambtenaren en nergens anders. Dat is de reden waarom 'de pensioenen' niet meer betaalbaar zijn.
Ik apprecieer ten zeerste de humor die je aan de dag legt, je toekomst is verzekerd. Maar het is goed, je beseft tenminste dat er iets moet gebeuren, jammer genoeg weet je blijkbaar nog niet wat. Misschien komt dat nog wel, eens een ander boekje lezen ?
Citaat:
De overheid zal inderdaad mensen hun plan eens moéten láten trekken, da's nogal wiedes. Ik denk dat ook jij akkoord gaat dat het onmogelijk is om rijker te worden (of geld opzij te zetten) als er iemand systematisch je geld komt stelen.
Hilarisch, ik ga er echt vanuit dat je doet alsof, zo kortzichtig kan een mens echt niet zijn, dat geloof ik zelfs niet. Voor de annalen … 27 maart 2008. In welk tijdperk leef jij ? Sorry Adrian, tegen dergelijke zaken moet een mens zich gewoon verzetten, niks persoonlijk, je kan er zelf niet aan doen natuurlijk. In alle oprechtheid, wie of wat kan jou zo ver brengen dat je eigen nuchter denkvermogen wordt uitgeschakeld ? Heb je daar zelf een verklaring voor ? Morgen kan iedereen miljonair zijn, simpele en objectieve rekenkunde … moest dat nog lukken. Bijzonder jammer om zien dat mensen zichzelf zo in de vernieling rijden, echt waar en oprecht zoals ik het schrijf. Wie doet nu zoiets met jou ? Doe gewoon normaal, misschien kunnen we nog een dialoog voeren, je weet maar nooit.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 00:56   #57
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Adrian, zou je niet beter stoppen met je onkunde te verspreiden, wat heb je inhoudelijk nu ondertussen al gezegd ?

Je lijkt wel op een volgeling die ergens eens iets gehoord heeft maar langs geen kanten begrepen heeft waar het nu over gaat. Bijna zielig om je oppervlakkigheid te moeten lezen. En dat voor iemand die zichzelf tot filosoof heeft gekroond, wat een facade !!!!
Komende van iemand die Mugabe als zijn grote voorbeeld heeft, vind ik dat eigenlijk niet zo erg.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 01:00   #58
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Het komt er inderdaad kort samengevat op neer dat het huidig stelsel een piramidespel vormt. Het is echter op zich niet gezegd dat dat systeem zal instorten (al denk ik persoonlijk dat het er niet goed uitziet).
Het ziet er zeker niet goed uit, volledig akkoord.
Citaat:
Maar echt simpel is het overstappen naar kapitalisatie niet. Ik ga akkoord dat het een beter systeem zou zijn, op voorwaarde dat de overheid zich er niet mee moeit, maar dan blijft nog de vraag, hoe doén we dat ?
Maak de alternatieven bespreekbaar, ze zijn er. Het is de moeite, en dat allemaal voor een stukje papier met inkt op ...
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 01:01   #59
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Ik apprecieer ten zeerste de humor die je aan de dag legt, je toekomst is verzekerd. Maar het is goed, je beseft tenminste dat er iets moet gebeuren, jammer genoeg weet je blijkbaar nog niet wat. Misschien komt dat nog wel, eens een ander boekje lezen ?

Hilarisch, ik ga er echt vanuit dat je doet alsof, zo kortzichtig kan een mens echt niet zijn, dat geloof ik zelfs niet. Voor de annalen … 27 maart 2008. In welk tijdperk leef jij ? Sorry Adrian, tegen dergelijke zaken moet een mens zich gewoon verzetten, niks persoonlijk, je kan er zelf niet aan doen natuurlijk. In alle oprechtheid, wie of wat kan jou zo ver brengen dat je eigen nuchter denkvermogen wordt uitgeschakeld ? Heb je daar zelf een verklaring voor ? Morgen kan iedereen miljonair zijn, simpele en objectieve rekenkunde … moest dat nog lukken. Bijzonder jammer om zien dat mensen zichzelf zo in de vernieling rijden, echt waar en oprecht zoals ik het schrijf. Wie doet nu zoiets met jou ? Doe gewoon normaal, misschien kunnen we nog een dialoog voeren, je weet maar nooit.
Maar MIS, hoe kunnen mensen nu rijker worden als iemand ze constant komt beroven? Natuurlijk kan iedereen welvaart hebben, het kan van vandaag op morgen. We moeten het alleen maar stoppen te verbieden, stoppen met ze af te straffen, puur omdat ze rijker willen worden. Je gaat er toch ook mee akkoord dat we mensen niet meer kunnen herleiden tot een middel van een paar mensen met veel macht, hé? Enfin, dat is toch ongehoord!

Hoe kan je nu nog nuchter nadenken als er iemand heel de tijd je geld steelt? Het is toch ongehoord dat iemand heel de tijd zijn geld aan iemand anders moet afstaan. Hoe kunnen we dan nog de economie - als welvaartsscheppend proces - onderhouden? Natuurlijk gaat dat niet, dat ziet toch het kleinste kind. Misschien moeten we stoppen met te denken dat wij allemaal recht hebben op andere mensen hun middelen en zelf allemaal gaan werken. Als iedereen welvaart creërt, is het logisch dat er véél meer welvaart is in de wereld. Op deze manier kan iedereen zijn stukje van de taart, maar we moeten natuurlijk wel eerst de taart creëren, natuurlijk. Ik denk dat jij ook wel zult inzien dat we de taart moeten maken, dat is nogal evident. Ik stel voor dat we eens gaan nadenken over hoe we deze taart kunnen maken en ze laten groeien. Zo kunnen we tot een dialoog komen en uiteindelijk tot een conclusie.

Wat stel jij voor om te zorgen dat we de taart groter kunnen maken, dat we de economie als welvaart-scheppend proces kunnen laten verlopen? Want dat mensen welvaart kunnen creëren, is nogal evident, dat zien we elke dag. Hoe krijgen we dus de mens weer op het paard, om de kar met de taart vooruit te laten rijden? Ik ben zeker dat we samen tot een conclusie kunnen komen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 01:02   #60
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Kan iemand MIS uitleggen dat een dubbele vraag niet persé beantwoordbaar is, vermits de vooronderstellingen fout zitten?

Enfin: Hoe hard sla jij je vrouw nog?
Hier doe je het weer AH. Blijkbaar is het een hardnekkige gewoonte.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be