Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: In een permanent overlegorgaan, voel ik me vertegenwoordigd door de afgevaardigde van
de verenigingen van vrijzinnigen 4 26,67%
de katholieke kerk 1 6,67%
de moslimexecutieve 1 6,67%
de protestanten 1 6,67%
de orthodoxen 0 0%
niemand, maar wat dan, dat leg ik misschien uit 8 53,33%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 april 2016, 12:24   #41
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ze doen dat geen 50 jaar al, ze doen dat geen 2 jaar al.
De waarheid is dat tot en met de vorige regering, de meerderheidspartijen alleen maar hun broek af staken.

Maar als ik gisteren goed gelezen heb in de krant, dan hebben al die religi-idioten toch maar een papier ondertekend dat onze Westerse waarden weerspiegelt.
Als die "voorgangers" (herders ? ... bla bla ...) daar iets van kunnen doorspelen naar hun aanhang, dan kan dat maar goed zijn.

Niets belet, integendeel zelfs, dat ondertussen eindelijk eens de strafwetten edm toegepast worden.

Maar ja, voor 't Blok zal't maar goed zijn als er met automatische geweren geschoten wordt op mensen.

.
Wat zit jij hier te bazelen.
Ik heb niet anders geweten dat men er mee in dialoog ging en met als resultaat : verdere bepampering.
Francken doet nu verder mee : Marokkanen zijn nu plots als groep een meerwaarde.
Wat een grap.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 13:01   #42
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De vraag is relevant : over wat moet men overleggen ?
Maar het kan één heel specifieke doelstelling behalen. Er is in de maatschappij een gemis aan openlijke afkeuring vanuit de moslims zelf van de terreur. Dat kan deels komen doordat er nu eenmaal geen centraal gezag is bij hen. En de oproep van een individuele imam hoort natuurlijk niemand behalve zijn eigen toehoorders.
Dit orgaan zal wel een ruim bereik krijgen omdat de premier er zijn schouders onder steekt. En dan zal de duidelijke afwijzing van terreur door de vertegenwoordiger van alle moslims in belgië wel gehoor krijgen.
Het is een symbool, maar soms zijn die nuttig.
Puur principieel stem ik voor deelname van de vrijzinnigheid hieraan, het mag nooit een onderonsje van de abrahamieten worden.
Daarvoor is geen overleg nodig maar arrestaties van de overtreders. Vrijheid van godsdienst mag zich niet beperken tot een lijstje met aansprakelijke instituten ( of "organen") die erediensten organiseren. Het blijft het individu dat aansprakelijk is in ons rechtssysteem, ook al is dat een pastoor.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger en De Mier uitlevering aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 16:30   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat zit jij hier te bazelen.
Ik heb niet anders geweten dat men er mee in dialoog ging en met als resultaat : verdere bepampering.
Francken doet nu verder mee : Marokkanen zijn nu plots als groep een meerwaarde.
Wat een grap.
Eender wat jij zegt na de zin "ik heb niet anders geweten dat ..." geloof ik onvoorwaardelijk van jou.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 16:34   #44
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eender wat jij zegt na de zin "ik heb niet anders geweten dat ..." geloof ik onvoorwaardelijk van jou.

.
Ja, Marokkanen betekenen als groep een meerwaarde.
Ze spijzen de sociale kassen. Ze steken er meer in dan dat ze er uit halen Voor de tekorten zijn dus de autochtonen verantwoordelijk.
Dat geloof je ook zeker.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 16:47   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja, Marokkanen betekenen als groep een meerwaarde.
Ze spijzen de sociale kassen. Ze steken er meer in dan dat ze er uit halen Voor de tekorten zijn dus de autochtonen verantwoordelijk.
Dat geloof je ook zeker.
Ik had duidelijker moeten zijn.
Ik informeerde eigenlijk naar een ernstige link dat Theo dat gezegd zou hebben.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 16:57   #46
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom zou de staat niet mogen overleggen, met eenderwelke organisatie uit het zogenaamde middenveld ?
Zolang de principes van onze wetten en onze cultuur maar niet verkracht worden ?

.
Natuurlijk mogen ze onderhandelen met wie ze maar willen.

Ik bedoel daarmee dat ze geen overlegorganisatie moeten in het leven roepen en subsidiëren voor erediensten alleen. Jonge jonge, dat woord erediensten alleen al. Wie heeft dat nu weer uitgevonden? Als ge geen eredienst hebt, hoor je er niet bij. Hebben vrijzinnigen een eredienst?

Nu ja. Ik heb een hekel aan idolatrie en idoolaanbidders. Ik ben onherroepelijk bevooroordeeld.

Laat ze dan ook seculieren, humanisten, levensfilosofieën en spirituelen opnemen en het "overlegcomité voor levenshoudingen" noemen....
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 17:29   #47
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Hoe diep ge moet bukken, en of ge moet slikken.
En dat interesseert Michel?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2016, 18:04   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En dat interesseert Michel?
2

Dat interesseert alleen de redactie van Dag Allemaal.
Als een lezeres de vraag stelt:
mijn man wil alleen maar orale seks. Moet ik dat zomaar slikken ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 06:26   #49
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Natuurlijk mogen ze onderhandelen met wie ze maar willen.

Ik bedoel daarmee dat ze geen overlegorganisatie moeten in het leven roepen en subsidiëren voor erediensten alleen. Jonge jonge, dat woord erediensten alleen al. Wie heeft dat nu weer uitgevonden? Als ge geen eredienst hebt, hoor je er niet bij. Hebben vrijzinnigen een eredienst?

Nu ja. Ik heb een hekel aan idolatrie en idoolaanbidders. Ik ben onherroepelijk bevooroordeeld.

Laat ze dan ook seculieren, humanisten, levensfilosofieën en spirituelen opnemen en het "overlegcomité voor levenshoudingen" noemen....
Scheiding kerk en staat volledig toepassen, is dat te moeilijk?

Ik wil subsidies, want ik geloof in mezelf en ben mijn eigen "God". Kom maar snel over de brug met die centen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 07:50   #50
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom niet?
Waarom wel?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 08:50   #51
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik had duidelijker moeten zijn.
Ik informeerde eigenlijk naar een ernstige link dat Theo dat gezegd zou hebben.

.
Hij heeft het begot op zijn blote knieën moeten bevestigen in de kamer.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 03:07   #52
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat interesseert alleen de redactie van Dag Allemaal.
Als een lezeres de vraag stelt:
mijn man wil alleen maar orale seks. Moet ik dat zomaar slikken ?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 06:39   #53
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat zit jij hier te bazelen.
Ik heb niet anders geweten dat men er mee in dialoog ging en met als resultaat : verdere bepampering.
Francken doet nu verder mee : Marokkanen zijn nu plots als groep een meerwaarde.
Wat een grap.
.. heeft teo tentenkamfke dit gezegd .. heeft u een linkje ? dit hoort thuis is het archief van het studiecentrum van het post flamingantisme .. inderdaad .. wat een grap ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 06:42   #54
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Daarvoor is geen overleg nodig maar arrestaties van de overtreders. Vrijheid van godsdienst mag zich niet beperken tot een lijstje met aansprakelijke instituten ( of "organen") die erediensten organiseren. Het blijft het individu dat aansprakelijk is in ons rechtssysteem, ook al is dat een pastoor.
.. ik begrijp u niet .. heeft rechts dan een systeem en waarom zou dat een pastoor zijn ?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 07:55   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hij heeft het begot op zijn blote knieën moeten bevestigen in de kamer.
Ga je het nu nooit snappen, of ben je mij alleen maar aan het jennen ?

Een ernstige link kan gebruikt worden om het alleenstaande woord of dito citaat te kaderen.

Als ik Zuhal Demir (Nadia Smiate en nog vele anderen) bezig zie en hoor, dan is dat een zeer grote aanwinst voor Vlaanderen.

De vroegere èn de recente geschiedenis van Vlaanderen staat bol van de voordelen van de internationale uitwisseling (ook van bezettingen door vreemde legers, maar kom, 't is hier geen proefschrift geschiedenis) ...
Daarbij zijn we niet blind (niet blind, maar ga je dit ook lezen?) voor de actuele defecten in ons recent immigratiebeleid.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 08:08   #56
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ga je het nu nooit snappen, of ben je mij alleen maar aan het jennen ?

Een ernstige link kan gebruikt worden om het alleenstaande woord of dito citaat te kaderen.

Als ik Zuhal Demir (Nadia Smiate en nog vele anderen) bezig zie en hoor, dan is dat een zeer grote aanwinst voor Vlaanderen.

De vroegere èn de recente geschiedenis van Vlaanderen staat bol van de voordelen van de internationale uitwisseling (ook van bezettingen door vreemde legers, maar kom, 't is hier geen proefschrift geschiedenis) ...
Daarbij zijn we niet blind (niet blind, maar ga je dit ook lezen?) voor de actuele defecten in ons recent immigratiebeleid.

.
O maar ik ben het zo ongeveer met alles eens wat De Wever daarover ter zake zegt.
Alleen: hij kan niets doordrukken. Nooit.
En als je dat met 32 procent niet kan , dan kan je dat met 40 procent ook niet.
En met 50 procent kan het VB het ook.
Als je nooit wat kan doordrukken, wat zit je dan nog in een regering te doen?
De hoop vergroten en je kaders verrijken? Is het dat dan nog waarvoor je daar dan blijft zitten?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 08:14   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Waarom moet ik, en nog zoveel andere, betalen om dat gij wil blind geloven dat ge iedere dag een God de Vader moet bidden om in zo iets als de hemel te komen, waar dat die zich dan ook zou moeten/mogen/kunnen bevinden, mij een raadsel.
Waarom moet u, en nog zoveel anderen, betalen omdat iemand graag naar de opera gaat... en u misschien niet? Waarom moet u, en nog zoveel anderen, betalen omdat iemand graag naar een museum gaat... en u misschien niet? Waarom moet u, en nog zovele anderen, betalen voor openbaar vervoer omdat iemand... en u misschien nooit gebruik maakt van het OV? Waarom moet u, en nog zovele anderen, betalen voor onderwijs... terwijl uw kinderen misschien al lang afgestuurd zijn?

Enzovoort.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 08:15   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Een overheid moet zo weinig mogelijk tussenkomen in prive-zaken.
Geen geld afnemen, geen geld toestoppen.
Subsidie moet een uitzondering zijn.
Wie subsidies wil, moet met een verantwoording komen.
De vraag 'waarom niet?' is een fout uitgangspunt, de correcte vraag is 'waarom wel?'.
Heel eenvoudig: het grootste deel van die kerkgebouwen zijn eigendom van de... overheid. Mij lijkt het maar normaal dat de overheid haar geschiedkundig erfgoed onderhoudt en daar dus ook een financiële inspanning voor levert.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 08:18   #59
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ga je het nu nooit snappen, of ben je mij alleen maar aan het jennen ?

Een ernstige link kan gebruikt worden om het alleenstaande woord of dito citaat te kaderen.

Als ik Zuhal Demir (Nadia Smiate en nog vele anderen) bezig zie en hoor, dan is dat een zeer grote aanwinst voor Vlaanderen.

De vroegere èn de recente geschiedenis van Vlaanderen staat bol van de voordelen van de internationale uitwisseling (ook van bezettingen door vreemde legers, maar kom, 't is hier geen proefschrift geschiedenis) ...
Daarbij zijn we niet blind (niet blind, maar ga je dit ook lezen?) voor de actuele defecten in ons recent immigratiebeleid.

.
.. ik ga strijk . miss handelsgids is een aanwinst voor flaendrn ? om de fachoos eens te kwoten : arm folk ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 08:18   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waarom wel?
Als dat gebeurt bij democratische beslissing.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be