Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2017, 10:08   #121
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
koeltoer
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 10:37   #122
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad, die bewering is totale onzin.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2017, 12:29   #123
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
bedoel je hiermee dat je principieel tegen uithuwelijken bent?
Wanneer gaan vrouwen nu eens ZELF mogen beslissen wat ze denken en kiezen hoe ze willen leven?
en niet altijd de mannen die de vrouwen willen HUN denkwijze opdringen ?


beseffen mannen hoe achterlijk ze zijn door altijd in de plaats van de vrouwen te willen denken wat voor de vrouwen goed en juist is ?


Stel vragen aan de vrouwen in de plaatst laat ze zelf beslissen wat ze denken en willen .................................................. .


of leven we nog in de 2 e eeuw misschien...........
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 06:52   #124
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het is niet de maatschappij die vrouwen onder druk zet om hoofddoeken te dragen, het gaat dus niet over maatschappelijke druk, maar over druk van mannen tegenover vrouwen.
O jawel, deels toch. Je gebruikt wel een heel enge definitie van 'maatschappij'.

Ps: geloof jij nu echt dat er geen druk is van vrouwen op vrouwen?

Citaat:
Kritiek op islam is niet gelijk aan obsessie, dus die dooddoener haalt u beter uit de discussie.
Niet noodzakelijk, neen, maar het een sluit het ander niet uit.

Citaat:
Evenmin zwijgt onze samenleving over huiselijk geweld, integendeel! Zowel binnen de wet, als hulpverlening wordt dit probleem erkent en aangepakt, wel wordt het doodgezwegen onder moslims.
Daar moet ik eventjes mee lachen, sie.

Citaat:
En ja, de ideologie biedt daar dan ook alle ruimte voor.
Het is niet omdat ook in India de positie van vrouwen afgrijselijk is, dat je de duidelijke link tussen onderdrukking van vrouwen en islam kunt minimaliseren. Ok in India leven trouwens nog veel moslims.
Waarom deze laatste zin? Om toch nog maar eens de aandacht op de Islam te leiden, terwijl je evengoed als ik weet dat het Indisch probleem an sich er niks mee te maken heeft?

Of misschien het is het in jouw geest gewoon zo dat huishoudelijk geweld en anderen enkel de moeite waard zijn als het binnen
Moslimkringen plaatsvindt?

Zou het toch een beetje obsessie zijn?

Citaat:
Sorry maar u blijft hangen op het niveau van salongekeuvel, daar moet u eens over nadenken, wat dit dient, behalve uw morele tevredenheid?
Ik denk liever na over alle slachtoffers in niet enkel over degenen van een godsdienst waar je toevallig tegen bent, de rest braafjes verzwijgend en minimaliserend.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 26 juni 2017 om 06:53.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 11:55   #125
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
O jawel, deels toch. Je gebruikt wel een heel enge definitie van 'maatschappij'.

Ps: geloof jij nu echt dat er geen druk is van vrouwen op vrouwen?



Niet noodzakelijk, neen, maar het een sluit het ander niet uit.



Daar moet ik eventjes mee lachen, sie.



Waarom deze laatste zin? Om toch nog maar eens de aandacht op de Islam te leiden, terwijl je evengoed als ik weet dat het Indisch probleem an sich er niks mee te maken heeft?

Of misschien het is het in jouw geest gewoon zo dat huishoudelijk geweld en anderen enkel de moeite waard zijn als het binnen
Moslimkringen plaatsvindt?

Zou het toch een beetje obsessie zijn?



Ik denk liever na over alle slachtoffers in niet enkel over degenen van een godsdienst waar je toevallig tegen bent, de rest braafjes verzwijgend en minimaliserend.
Natuurlijk is er druk van vrouwen op vrouwen. Maar dat gaat wel over moslima's onderling en niet vanuit de samenleving.
Bovendien heeft die druk van vrouwen onderling te maken met angst, moeders worden veronderstelt dochters de " juiste waarden" bij te brengen, wanneer ze te tolerant is wordt zij daar zelf op afgerekend. Vriendinnen houden anderen in de gaten, want als " goede moslima" zet je anderen aan tot " het juiste als goede moslima".
De onderlinge druk is een gevolg van eer en schaamtecultuur, niet van de samenleving, die is breder en ruimer dan subgroepen onder moslims.
De samenleving geeft alle vrouwen dezelfde rechten, de interne mechanismen in subgroepen nemen ze af, omdat die rechten leiden tot gedrag wat niet in overeenstemming met het geloof en dus fout is.
Kunt u even een voorbeeld geven van druk vanuit onze samenleving, om een hoofddoek te dragen bijvoorbeeld?

Kunt u even uitleggen waarom u mijn kritische houding gelijk denkt te kunnen stellen aan obsessie?

U lacht , omdat ik stel dat de samenleving wel degelijk huiselijk geweld erkent en aanpakt, binnen de wet wordt echter zowel fysiek, psychisch als economisch geweld erkent en kan dit reden zijn om bijvoorbeeld een partner uit huis te zetten, wat ook vaak gebeurd.
Opvanghuizen, hulpverlening, wettelijke bescherming, en definitie van geweld met maatregels, dat is het standpunt van onze samenleving tegenover geweld. Snap niet waarom u lacht, menige vrouw wereldwijd kent die erkenning en bescherming niet.

Dus omdat ook een land als India veel geweld tegenover vrouwen kent, moeten we hier dood zwijgen dat islam als ideologie voor meer geweld binnen islamitische gezinnen kent, in relatie tot andere groepen?
Er is anders langzamerhand concurrentie , want ook binnen Afrikaanse gezinnen komt geweld vaak voor.

Uw opmerking is degoutant, voor mij ligt de focus op het geweld tegenover vrouwen, en daarbij ga ik de invloed van ideologie en cultuur niet uit de weg, dat u probeert argumenten monddood te maken door ze onder obsessie met islam te schuiven zegt iets over uw kennis van die problemen.

Wie verzwijgt en minimaliseert bent u, dat islam als levensbeschouwing geweld ruimte biedt mag niet gezegd worden omdat " minderheden" passieve slachtoffers zijn van de samenleving? Wakker worden hoor.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 15:04   #126
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk is er druk van vrouwen op vrouwen. Maar dat gaat wel over moslima's onderling en niet vanuit de samenleving.
Bovendien heeft die druk van vrouwen onderling te maken met angst, moeders worden veronderstelt dochters de " juiste waarden" bij te brengen, wanneer ze te tolerant is wordt zij daar zelf op afgerekend. Vriendinnen houden anderen in de gaten, want als " goede moslima" zet je anderen aan tot " het juiste als goede moslima".
De onderlinge druk is een gevolg van eer en schaamtecultuur, niet van de samenleving, die is breder en ruimer dan subgroepen onder moslims.
De samenleving geeft alle vrouwen dezelfde rechten, de interne mechanismen in subgroepen nemen ze af, omdat die rechten leiden tot gedrag wat niet in overeenstemming met het geloof en dus fout is.
Kunt u even een voorbeeld geven van druk vanuit onze samenleving, om een hoofddoek te dragen bijvoorbeeld?

Kunt u even uitleggen waarom u mijn kritische houding gelijk denkt te kunnen stellen aan obsessie?

U lacht , omdat ik stel dat de samenleving wel degelijk huiselijk geweld erkent en aanpakt, binnen de wet wordt echter zowel fysiek, psychisch als economisch geweld erkent en kan dit reden zijn om bijvoorbeeld een partner uit huis te zetten, wat ook vaak gebeurd.
Opvanghuizen, hulpverlening, wettelijke bescherming, en definitie van geweld met maatregels, dat is het standpunt van onze samenleving tegenover geweld. Snap niet waarom u lacht, menige vrouw wereldwijd kent die erkenning en bescherming niet.

Dus omdat ook een land als India veel geweld tegenover vrouwen kent, moeten we hier dood zwijgen dat islam als ideologie voor meer geweld binnen islamitische gezinnen kent, in relatie tot andere groepen?
Er is anders langzamerhand concurrentie , want ook binnen Afrikaanse gezinnen komt geweld vaak voor.

Uw opmerking is degoutant, voor mij ligt de focus op het geweld tegenover vrouwen, en daarbij ga ik de invloed van ideologie en cultuur niet uit de weg, dat u probeert argumenten monddood te maken door ze onder obsessie met islam te schuiven zegt iets over uw kennis van die problemen.

Wie verzwijgt en minimaliseert bent u, dat islam als levensbeschouwing geweld ruimte biedt mag niet gezegd worden omdat " minderheden" passieve slachtoffers zijn van de samenleving? Wakker worden hoor.
En wat valt daar aan te veranderen? Het is de "samenleving, maatschappij"; het is altijd de schuld van iemand anders bij die minderheden. Ooit al gehoord van eigen verantwoordelijkheid? Dat ze dan hun gemeenschap de rug keren en hun eigen weg gaan als ze het daar toch allemaal beu zijn, maar dat doen ze niet. Dan is het hun eigen schuld en hebben ze hun eigen miserie gecreëerd zodat ze verder kunnen blijven zagen.

De daders in de islam die hun vrouwen ineenslaan moeten zelf maar zien te leven met hun misdaden. Net zoals soldaten moeten leven met de honderden mensen die ze hebben afgeslacht. Waarschijnlijk achtervolgen die daden hun wel in hun nachtmerries.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 15:43   #127
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk is er druk van vrouwen op vrouwen. Maar dat gaat wel over moslima's onderling en niet vanuit de samenleving.

Bovendien heeft die druk van vrouwen onderling te maken met angst, moeders worden veronderstelt dochters de " juiste waarden" bij te brengen, wanneer ze te tolerant is wordt zij daar zelf op afgerekend. Vriendinnen houden anderen in de gaten, want als " goede moslima" zet je anderen aan tot " het juiste als goede moslima".
De onderlinge druk is een gevolg van eer en schaamtecultuur, niet van de samenleving, die is breder en ruimer dan subgroepen onder moslims.
De samenleving geeft alle vrouwen dezelfde rechten, de interne mechanismen in subgroepen nemen ze af, omdat die rechten leiden tot gedrag wat niet in overeenstemming met het geloof en dus fout is.
Kunt u even een voorbeeld geven van druk vanuit onze samenleving, om een hoofddoek te dragen bijvoorbeeld?
Denk jij nu echt dat ik het enkel over "de samenleving" heb wanneer ik spreek over maatschappelijke druk?

Het gaat over zoveel meer...
Nu ja, misschien kunnen we een semantische discussie opstarten rond het woord "maatschappelijk" hé...

Los daarvan, veel vrouwen handelen NIET uit angst, maar uit overtuiging. En zo zetten zij druk op degenen die niet willen volgen. En van waar komt die overtuiging? Inderdaad, vanuit de maatschappelijke druk die zij rondom hen ervaren, en die uitmondt op zekerheden.

Citaat:
Kunt u even uitleggen waarom u mijn kritische houding gelijk denkt te kunnen stellen aan obsessie?
Uw eigen keuzes van onderwerpen en de wijze waarop je ze voorstelt vormen een onweerlegbaar bewijs van uw obsessie, hoor...

Citaat:
U lacht , omdat ik stel dat de samenleving wel degelijk huiselijk geweld erkent en aanpakt, binnen de wet wordt echter zowel fysiek, psychisch als economisch geweld erkent en kan dit reden zijn om bijvoorbeeld een partner uit huis te zetten, wat ook vaak gebeurd.
Opvanghuizen, hulpverlening, wettelijke bescherming, en definitie van geweld met maatregels, dat is het standpunt van onze samenleving tegenover geweld. Snap niet waarom u lacht, menige vrouw wereldwijd kent die erkenning en bescherming niet.
Ik lach om dit: "wel wordt het doodgezwegen onder moslims."
Alsof het onderwerp niet zou bestaan noch zou leven. Wat denk je, dat alles wat je hier postte niet van toepassing is op de doelgroep "Moslims"? Het is niet beter en niet slechter dan voor andere doelgroepen, hoor...

Citaat:
Dus omdat ook een land als India veel geweld tegenover vrouwen kent, moeten we hier dood zwijgen dat islam als ideologie voor meer geweld binnen islamitische gezinnen kent, in relatie tot andere groepen?
Dat zou je al eerst moeten kunnen bewijzen, good luck.

Citaat:
Er is anders langzamerhand concurrentie , want ook binnen Afrikaanse gezinnen komt geweld vaak voor.
Is het lastig om te zeggen, ook binnen West-Europese gezinnen komt geweld vaak voor?
Maar allé, voor één keer slaag je erin over iets anders dan de Islam te praten.

Citaat:
Uw opmerking is degoutant, voor mij ligt de focus op het geweld tegenover vrouwen, en daarbij ga ik de invloed van ideologie en cultuur niet uit de weg, dat u probeert argumenten monddood te maken door ze onder obsessie met islam te schuiven zegt iets over uw kennis van die problemen.
Zoals eerder gezegd, ik ga voor alle slachtoffers, niet enkel voor diegenen die toevallig een Moslimpetje of een hoofddoek dragen.
Voor mij is een slachtoffer van geweld evenwaardig aan een andere, en beide verdienen geholpen te worden.

Eens dat principe aanvaard, kan gekeken worden naar de eventuele kenmerken van bepaalde groepen om het hulpaanbod eraan aan te passen. Maar ook daar geldt: tussenkomst voor alle slachtoffers.

Jij vind dat degoutant? Mij niet gelaten.

Citaat:
Wie verzwijgt en minimaliseert bent u, dat islam als levensbeschouwing geweld ruimte biedt mag niet gezegd worden omdat " minderheden" passieve slachtoffers zijn van de samenleving? Wakker worden hoor.
Wacht: "bepaalde delen van de Koran worden vandaag nog gebruikt om huishoudelijk geweld tegen vrouwen te rechtvaardigen. Deze zienswijze moet bestreden worden."

Zo goed, of wat dacht je?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 23:07   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kunt u uw mening beter formuleren? De vaststelling dat huiselijk geweld meer voorkomt binnen moslimgezinnen heeft geen lor met mijn persoonlijkheid te maken, laat staan met " het gewond kind spelen".
Aan onze vrijheden is al getornd, probeer maar eens een cartoon over Mohammed,of een kritische film zoals Theo van Gogh.
Transgenders en homo's zijn normale mensen, waar slaat uw commentaar toch op
U sprak over vrijheid, nietwaar?! Dus behoort het tot mijn vrijheid homoseksualiteit niet normaal te vinden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 23:40   #129
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.259
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U sprak over vrijheid, nietwaar?! Dus behoort het tot mijn vrijheid homoseksualiteit niet normaal te vinden.
Het is ook de vrijheid van iemand anders er geen last van te ondervinden dat u het lastig vind.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 02:20   #130
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Denk jij nu echt dat ik het enkel over "de samenleving" heb wanneer ik spreek over maatschappelijke druk?

Het gaat over zoveel meer...
Nu ja, misschien kunnen we een semantische discussie opstarten rond het woord "maatschappelijk" hé...

Los daarvan, veel vrouwen handelen NIET uit angst, maar uit overtuiging. En zo zetten zij druk op degenen die niet willen volgen. En van waar komt die overtuiging? Inderdaad, vanuit de maatschappelijke druk die zij rondom hen ervaren, en die uitmondt op zekerheden.



Uw eigen keuzes van onderwerpen en de wijze waarop je ze voorstelt vormen een onweerlegbaar bewijs van uw obsessie, hoor...



Ik lach om dit: "wel wordt het doodgezwegen onder moslims."
Alsof het onderwerp niet zou bestaan noch zou leven. Wat denk je, dat alles wat je hier postte niet van toepassing is op de doelgroep "Moslims"? Het is niet beter en niet slechter dan voor andere doelgroepen, hoor...



Dat zou je al eerst moeten kunnen bewijzen, good luck.



Is het lastig om te zeggen, ook binnen West-Europese gezinnen komt geweld vaak voor?
Maar allé, voor één keer slaag je erin over iets anders dan de Islam te praten.



Zoals eerder gezegd, ik ga voor alle slachtoffers, niet enkel voor diegenen die toevallig een Moslimpetje of een hoofddoek dragen.
Voor mij is een slachtoffer van geweld evenwaardig aan een andere, en beide verdienen geholpen te worden.

Eens dat principe aanvaard, kan gekeken worden naar de eventuele kenmerken van bepaalde groepen om het hulpaanbod eraan aan te passen. Maar ook daar geldt: tussenkomst voor alle slachtoffers.

Jij vind dat degoutant? Mij niet gelaten.



Wacht: "bepaalde delen van de Koran worden vandaag nog gebruikt om huishoudelijk geweld tegen vrouwen te rechtvaardigen. Deze zienswijze moet bestreden worden."

Zo goed, of wat dacht je?
Maatschappelijke druk is de samenleving, anders moet u druk uit subgroepen/gemeenschap gebruiken, dan is dat tenminste helder.


Ik denk niet dat u al vaak met moslima's die huiselijk geweld ontvluchten hebt gepraat? De reden waarom ze zo lang is die situatie zaten is wel degelijk angst, en ook de onderlinge druk is daarmee verbonden. de eer van mannelijke familieleden wordt aangetast wanneer vrouwen zich niet als " goede moslima's gedragen. Hoe vromer je jezelf voor doet, en daar hoort het controleren van zusters ook bij, hoe meer vrijheden je krijgt.
Uw beeld dat het over overtuiging gaat is ontzettend naief.


Dus wie binnen dit soort discussies kritisch is en ook ervaring heeft met een aantal onderwerpen, is geobsedeerd?
Vreemd, ik zou eerder zeggen een discussiepartner die je niet even onder tafel lult, stoort u dit?

Ja, onder moslims wordt huiselijk geweld dood gezwegen, de oplossing is steeds dezelfde, meneer wordt even naar familie in Marokko gestuurd, of hier, wanneer daar geen geld voor is, mevrouw wordt vermaand, en krijgt te horen dat het vanaf nu beter zal gaan wanneer ze gewoon doet wat gevraagd wordt en hup, de zaak is weer vertrokken, tenzij ze door zet, vaak gesteund door hulpverlening.
Meestal laat ze zich eerst nog een paar keer ompraten voor ze echt stappen zet. Daar wordt ook alles voor uit de kast gehaald. Praat eens met die vrouwen, zou uw beeld kunnen bijstellen.

En ja, het is slechter onder moslims dan andere groepen. Omdat bijvoorbeeld Vlaamse vrouwen wel kunnen rekenen op steun van familie, niet bang zijn hun verblijfsdocumenten te verliezen, de taal spreken en zich beter kunnen informeren. Bovendien zijn ze vaker economisch niet afhankelijk van hun man.
Wanneer u dit moet worden uitgelegd...erg.

Nee echt, nu mogen ze ook geholpen worden? U verwees anders eerder waar het gelijke rechten voor moslimvrouwen en meisjes betrof naar " wanneer we in een perfecte wereld zouden leven". Dat impliceert toch uw onderscheid.

Het hulpaanbod aanpassen? Voor iedereen dan en niet enkel voor doelgroepen, wie te weinig inkomen heeft en naar een vluchthuis wil moet in Antwerpen eerst nog langs het OCMW die zich garant moeten stellen voor de kosten.
Schaf dit af en verhaal de kosten op de daders. Voor de rest werkt het gerecht nauwkeurig, mannen uit huis zetten is meestal een weloverwogen besluit.

Nee echt, u gaat de Koran bestrijden? Veel succes!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 02:22   #131
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U sprak over vrijheid, nietwaar?! Dus behoort het tot mijn vrijheid homoseksualiteit niet normaal te vinden.
Doet u gerust, ten slotte vind ik geloven in God ook niet normaal.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 07:41   #132
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maatschappelijke druk is de samenleving, anders moet u druk uit subgroepen/gemeenschap gebruiken, dan is dat tenminste helder.


Ik denk niet dat u al vaak met moslima's die huiselijk geweld ontvluchten hebt gepraat? De reden waarom ze zo lang is die situatie zaten is wel degelijk angst, en ook de onderlinge druk is daarmee verbonden. de eer van mannelijke familieleden wordt aangetast wanneer vrouwen zich niet als " goede moslima's gedragen. Hoe vromer je jezelf voor doet, en daar hoort het controleren van zusters ook bij, hoe meer vrijheden je krijgt.
Uw beeld dat het over overtuiging gaat is ontzettend naief.


Dus wie binnen dit soort discussies kritisch is en ook ervaring heeft met een aantal onderwerpen, is geobsedeerd?
Vreemd, ik zou eerder zeggen een discussiepartner die je niet even onder tafel lult, stoort u dit?

Ja, onder moslims wordt huiselijk geweld dood gezwegen, de oplossing is steeds dezelfde, meneer wordt even naar familie in Marokko gestuurd, of hier, wanneer daar geen geld voor is, mevrouw wordt vermaand, en krijgt te horen dat het vanaf nu beter zal gaan wanneer ze gewoon doet wat gevraagd wordt en hup, de zaak is weer vertrokken, tenzij ze door zet, vaak gesteund door hulpverlening.
Meestal laat ze zich eerst nog een paar keer ompraten voor ze echt stappen zet. Daar wordt ook alles voor uit de kast gehaald. Praat eens met die vrouwen, zou uw beeld kunnen bijstellen.

En ja, het is slechter onder moslims dan andere groepen. Omdat bijvoorbeeld Vlaamse vrouwen wel kunnen rekenen op steun van familie, niet bang zijn hun verblijfsdocumenten te verliezen, de taal spreken en zich beter kunnen informeren. Bovendien zijn ze vaker economisch niet afhankelijk van hun man.
Wanneer u dit moet worden uitgelegd...erg.

Nee echt, nu mogen ze ook geholpen worden? U verwees anders eerder waar het gelijke rechten voor moslimvrouwen en meisjes betrof naar " wanneer we in een perfecte wereld zouden leven". Dat impliceert toch uw onderscheid.

Het hulpaanbod aanpassen? Voor iedereen dan en niet enkel voor doelgroepen, wie te weinig inkomen heeft en naar een vluchthuis wil moet in Antwerpen eerst nog langs het OCMW die zich garant moeten stellen voor de kosten.
Schaf dit af en verhaal de kosten op de daders. Voor de rest werkt het gerecht nauwkeurig, mannen uit huis zetten is meestal een weloverwogen besluit.
Niks, maar dan ook niks van wat je vertelt is specifiek aan de Moslims. Het zijn exact dezelfde fenomenen die je bij niet-Moslims vaststelt.

Maar ja, uw obsessie voor de doelgroep 'Moslims' zorgt ervoor dat je dat zelfs niet meer ziet. Je zwijgt het gewoon dood.

Citaat:
Nee echt, u gaat de Koran bestrijden? Veel succes!
En waar beweer ik dat?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 11:42   #133
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Niks, maar dan ook niks van wat je vertelt is specifiek aan de Moslims. Het zijn exact dezelfde fenomenen die je bij niet-Moslims vaststelt.

Maar ja, uw obsessie voor de doelgroep 'Moslims' zorgt ervoor dat je dat zelfs niet meer ziet. Je zwijgt het gewoon dood.



En waar beweer ik dat?
Tuurlijk jongen, wie wijst op de invloed van religie en cultuur, wat huiselijk geweld niet in het teken van welzijn van slachtoffers zet, maar daders steunt, omdat eer verbonden is met schande, en niet met geweten en schuld, is een racist, goed zo?
Vrees dat je nog nooit met vrouwen, al of niet moslim binnen die situatie hebt gesproken?
Kent u veel Vlaamse meisjes die uit een raam springen omwille van de agressie van hun broers?

Kent u veel Vlaamse meisjes die uitgehuwelijkt worden?

Waarom zijn moslima's oververtegenwoordigd in vluchthuizen?

Waarom worden moslima's wanneer ze hun man durven te verlaten gebeld door leden van de moskee, die hen aanmanen niet via hulpverlening maar via hen de situatie aan te pakken? ( bleek ook uit een reportage op canvas, over moslims in Denemarken, vast door geobsedeerden gemaakt toch? )

Waarom steunt onder moslims de directe omgeving van familie vaak de dader maar niet het slachtoffer?


Stel u zelf vooral niet de juiste vragen hoor! Doe maar lekker je ogen dicht...dankzij mannen zoals u komt alles goed toch?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 12:29   #134
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tuurlijk jongen, wie wijst op de invloed van religie en cultuur, wat huiselijk geweld niet in het teken van welzijn van slachtoffers zet, maar daders steunt, omdat eer verbonden is met schande, en niet met geweten en schuld, is een racist, goed zo?
Vrees dat je nog nooit met vrouwen, al of niet moslim binnen die situatie hebt gesproken?
Kent u veel Vlaamse meisjes die uit een raam springen omwille van de agressie van hun broers?

Kent u veel Vlaamse meisjes die uitgehuwelijkt worden?

Waarom zijn moslima's oververtegenwoordigd in vluchthuizen?

Waarom worden moslima's wanneer ze hun man durven te verlaten gebeld door leden van de moskee, die hen aanmanen niet via hulpverlening maar via hen de situatie aan te pakken? ( bleek ook uit een reportage op canvas, over moslims in Denemarken, vast door geobsedeerden gemaakt toch? )

Waarom steunt onder moslims de directe omgeving van familie vaak de dader maar niet het slachtoffer?


Stel u zelf vooral niet de juiste vragen hoor! Doe maar lekker je ogen dicht...dankzij mannen zoals u komt alles goed toch?
Nog steeds blijf je doordrammen op hetzelfde, en nog steeds gebruik je argumenten die eigenlijk voor iedereen gelden, niet alleen de Moslims.

Misschien is het eens tijd om de situatie eens te herbekijken, en jezelf terug in vraag te stellen.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 14:16   #135
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tuurlijk jongen, wie wijst op de invloed van religie en cultuur, wat huiselijk geweld niet in het teken van welzijn van slachtoffers zet, maar daders steunt, omdat eer verbonden is met schande, en niet met geweten en schuld, is een racist, goed zo?
Vrees dat je nog nooit met vrouwen, al of niet moslim binnen die situatie hebt gesproken?
Kent u veel Vlaamse meisjes die uit een raam springen omwille van de agressie van hun broers?

Kent u veel Vlaamse meisjes die uitgehuwelijkt worden?

Waarom zijn moslima's oververtegenwoordigd in vluchthuizen?

Waarom worden moslima's wanneer ze hun man durven te verlaten gebeld door leden van de moskee, die hen aanmanen niet via hulpverlening maar via hen de situatie aan te pakken? ( bleek ook uit een reportage op canvas, over moslims in Denemarken, vast door geobsedeerden gemaakt toch? )

Waarom steunt onder moslims de directe omgeving van familie vaak de dader maar niet het slachtoffer?


Stel u zelf vooral niet de juiste vragen hoor! Doe maar lekker je ogen dicht...dankzij mannen zoals u komt alles goed toch?
Ben je hier wel oprecht? Is het jouw zaak dat moslima's onderdrukt worden? Je hebt schrik dat je die doek ook gaat moeten dragen als moslims het hier zouden overnemen; dat is een ander motief. Net hoor ik nog op het nieuws dat vrouwen weer aan het zagen zijn over seksueel getinte flyers in een studentenclub.

Wil je dat wij (mannen) de zedenpolitie spelen en jullie verplicht een doek op jullie kop laten dragen? Je kleed je hier zoals je zelf wilt, maar vulgaire vrouwen die met een stuk in hun kloten halfnaakt over straat dansen moeten echt niet komen zagen dat ze verkracht worden.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 02:05   #136
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Nog steeds blijf je doordrammen op hetzelfde, en nog steeds gebruik je argumenten die eigenlijk voor iedereen gelden, niet alleen de Moslims.

Misschien is het eens tijd om de situatie eens te herbekijken, en jezelf terug in vraag te stellen.
En u beantwoord geen enkele vraag...Vlaamse meisjes, wanneer ze geen moslima's zijn worden niet uitgehuwelijkt, worden niet dusdanig onder stress gezet door een broer dat ze uit een raam springen, zijn niet oververtegenwoordigd in vluchthuizen, worden niet door de kerk/ familie onder druk gezet om in een situatie van huiselijk geweld te blijven, spreken de taal, vinden de weg naar hulpverlening en worden niet bang gemaakt met het verliezen van verblijfstatuut..maar doe je ogen maar weer dicht!
Veel te eng die waarheid voor je...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 06:45   #137
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En u beantwoord geen enkele vraag...Vlaamse meisjes, wanneer ze geen moslima's zijn worden niet uitgehuwelijkt, worden niet dusdanig onder stress gezet door een broer dat ze uit een raam springen, zijn niet oververtegenwoordigd in vluchthuizen, worden niet door de kerk/ familie onder druk gezet om in een situatie van huiselijk geweld te blijven, spreken de taal, vinden de weg naar hulpverlening en worden niet bang gemaakt met het verliezen van verblijfstatuut..maar doe je ogen maar weer dicht!
Veel te eng die waarheid voor je...
Ik beantwoord de vagen niet, daar heb je helemaal gelijk in. Het eenvoudig stellen van die vragen vertonen immers alle tekenen van uw eenzijdige, obsessieve kijk op de problematiek, wat hun pertinentie teniet doen.

Maar blijf rustig geloven dat Vlaamse Joods-orthodoxe meisjes niet uitgehuwelijkt worden. Of dat meneer de pastoor niet tussenkomt wanneer er 'huwelijksproblemen' ontstaan bij zijn gelovigen.

Btw, 'oververtegenwoordigd in de opvang zijn' en 'geen weg vinden naar de hulpverlening' is nogal, hoe zal ik zeggen, ... serieus tegenstrijdig, om het beleefd uit te drukken...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 07:40   #138
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik beantwoord de vagen niet, daar heb je helemaal gelijk in. Het eenvoudig stellen van die vragen vertonen immers alle tekenen van uw eenzijdige, obsessieve kijk op de problematiek, wat hun pertinentie teniet doen.

Maar blijf rustig geloven dat Vlaamse Joods-orthodoxe meisjes niet uitgehuwelijkt worden. Of dat meneer de pastoor niet tussenkomt wanneer er 'huwelijksproblemen' ontstaan bij zijn gelovigen.

Btw, 'oververtegenwoordigd in de opvang zijn' en 'geen weg vinden naar de hulpverlening' is nogal, hoe zal ik zeggen, ... serieus tegenstrijdig, om het beleefd uit te drukken...
Gij hebt mijn gedacht teveel naar "Wij heren van Zichem" gekeken vroeger.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 07:44   #139
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Gij hebt mijn gedacht teveel naar "Wij heren van Zichem" gekeken vroeger.
Nooit naar gekeken, in alle eerlijkheid.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 08:42   #140
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Nooit naar gekeken, in alle eerlijkheid.
Awel dat speelde zich af ergens tussen de twee wereldoorlogen denk ik, en pastoor Munte die ging zich ook overal moeien, hij zou nu nogal ne post pakken mijn gedacht, ik wil maar zeggen ge loopt achter ivbm de Vlaamse kerkgemeenschap.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be