Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

 
 
Discussietools
Oud 4 juni 2012, 15:17   #1
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard Racist Frans Wymeersch veroordeeld!

Gerechtigheid is geschied. Of om het in Debie's woorden te zeggen: 'zet de champagne maar al koud'

Citaat:
Vlaams Belanger Frans Wymeersch, gemeenteraadslid in Sint-Niklaas, is door de rechtbank van Dendermonde voor tien jaar uit zijn burgerrechten ontzet wegens het aanzetten tot rassenhaat en discriminatie. Hij zou dus ook geen politiek mandaat meer mogen uitvoeren. Gewezen Vlaams Belang-voorzitter Frank Vanhecke, die gedagvaard was als verantwoordelijke uitgever, werd vrijgesproken.

De zaak draait rond een artikel in het plaatselijk partijblad van Vlaams Belang in Sint-Niklaas. In het artikel, dat midden 2005 gepubliceerd werd, stond dat allochtone jongeren verantwoordelijk waren voor het vernielen van graven op het kerkhof van de stad. De burgemeester van Sint-Niklaas, Freddy Willockx (sp.a), diende daarop een klacht in bij Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding (CGKR), omdat Vlaams Belang ten onrechte een bevolkingsgroep door het slijk haalde.

De rechter verklaarde maandag beide auteurs van het artikel schuldig. "In het artikel wordt een hatelijk beeld van de allochtone bevolking geschetst. Dit kan leiden tot geweld en is niet te tolereren", klonk het.

Frans Wymeersch werd veroordeeld tot vier maanden cel met uitstel, 1.375 euro boete en tien jaar ontzetting uit zijn burgerrechten. Hij mag geen openbaar ambt meer opnemen.

Een tweede auteur, Marc Van de Velde, werd ook schuldig verklaard, maar kreeg geen straf. Voor hem gold dat de redelijke termijn overschreden is. Dezelfde redenering ging niet op voor Wymeersch, omdat hij pas in 2011 opdook als auteur van het stuk.

Het parket van Dendermonde had oorspronkelijk Frank Vanhecke, die op het moment van de publicatie partijvoorzitter was, gedagvaard als verantwoordelijke uitgever van het partijblad. Omdat de identiteit van de auteurs in de loop van het proces bekend raakte, moest Vanhecke als uitgever niet meer vervolgd worden. De rechter sprak hem bijgevolg vrij.

Het CGKR had zich in de zaak burgerlijke partij gesteld.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...ssenhaat.dhtml
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline  
Oud 4 juni 2012, 15:22   #2
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Gerechtigheid is geschied. Of om het in Debie's woorden te zeggen: 'zet de champagne maar al koud'
Weer een messteek naar de vrijheid van meningsuiting door de Staat. Schandalig.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline  
Oud 4 juni 2012, 15:25   #3
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Weer een messteek naar de vrijheid van meningsuiting door de Staat. Schandalig.
Daar ben ik het mee eens. Maar een partij die ingaat tegen de vrijheid van meningsuiting bij andersdenkenden, mogen nu en dan eens de mond gesnoerd worden.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline  
Oud 4 juni 2012, 15:28   #4
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Daar ben ik het mee eens. Maar een partij die ingaat tegen de vrijheid van meningsuiting bij andersdenkenden, mogen nu en dan eens de mond gesnoerd worden.
Ik ken weinig mensen die het minder eens zijn met Vlaams Belang dan mezelf. Maar vrijheid van meningsuiting geldt voor iedereen, ongeacht ideologie of wat die mening is. Die nationalisten moeten belachelijk gemaakt worden, uitgelachen worden, geparodieerd worden en door het slijk gehaald, maar nooit of te nimmer moet hun mening strafbaar gemaakt worden.
Hier is niets rechtvaardigs aan.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 4 juni 2012 om 15:30.
AnarchoChristophe is offline  
Oud 4 juni 2012, 15:36   #5
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Wie bewust leugens verspreidt, met de bedoeling om de reputatie van een groep te schaden, mag daar gerust voor veroordeeld worden.

Als je in een volle concertzaal roept "Brand!", "Brand!", en er is geen brand, dan kan je daar ook voor gesanctioneerd worden. En terecht.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 juni 2012 om 15:38.
Kallikles is offline  
Oud 4 juni 2012, 15:42   #6
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik ken weinig mensen die het minder eens zijn met Vlaams Belang dan mezelf. Maar vrijheid van meningsuiting geldt voor iedereen, ongeacht ideologie of wat die mening is. Die nationalisten moeten belachelijk gemaakt worden, uitgelachen worden, geparodieerd worden en door het slijk gehaald, maar nooit of te nimmer moet hun mening strafbaar gemaakt worden.
Hier is niets rechtvaardigs aan.
Ik snap je punt, daar niet van. Ik weet niet of u op de hoogte bent van de zaak? Ik kan me herinneren dat we hier in St-Niklaas dat racistisch boekje hebben ontvangen. Het VB is gekend om dit soort fratsen. In dat boekje waren ze echter te ver gegaan. Meneer Wymeersch had geen bewijzen en wees onmiddelijk met het vingertje richting de allochtone gemeenschap. Leugens verspreiden met de bedoeling haat te zaaien tegen een bepaalde bevolkingsgroep mag gerust bestraft worden zoals iemand hier ook al aangaf.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline  
Oud 4 juni 2012, 15:42   #7
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Als je in een volle concertzaal roept "Brand!", "Brand!", en er is geen brand, dan kan je daar ook voor gesanctioneerd worden. En terecht.
MashaAllah. Waar blijf je het toch halen...
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline  
Oud 4 juni 2012, 16:40   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Er is inderdaad het principe van de vrije meningsuiting.

En dat principe moet vergaand toegepast worden, zelfs al is het niet absoluut.

De grens is verantwoordelijkheid.
Zeg wat je wilt, maar je bent wel verantwoordelijk voor wat je zegt.
Zelfs voor waar en wanneer je iets zegt.

voorbeelden zijn al gegeven in deze draad: beledigingen edm ...

Ik herhaal mijn dada-voorbeeldje:
jij gaat in een uitvaartplechtigheid, zelfs al is die "publiek", niet van uwen tak gaan maken, bijvoorbeeld dat de overledene een racistische blokker was ... of zelfs van een veel bravere verkeerde politieke overtuiging ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 juni 2012 om 16:41.
De schoofzak is offline  
Oud 4 juni 2012, 16:50   #9
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er is inderdaad het principe van de vrije meningsuiting.

En dat principe moet vergaand toegepast worden, zelfs al is het niet absoluut.

De grens is verantwoordelijkheid.
Zeg wat je wilt, maar je bent wel verantwoordelijk voor wat je zegt.
Zelfs voor waar en wanneer je iets zegt.

voorbeelden zijn al gegeven in deze draad: beledigingen edm ...

Ik herhaal mijn dada-voorbeeldje:
jij gaat in een uitvaartplechtigheid, zelfs al is die "publiek", niet van uwen tak gaan maken, bijvoorbeeld dat de overledene een racistische blokker was ... of zelfs van een veel bravere verkeerde politieke overtuiging ....
Het is een gevaarlijk spel dat gespeeld wordt als de Staat mag beslissen waar die grens ligt, en wat voor verantwoordelijkheid dat is.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline  
Oud 4 juni 2012, 16:55   #10
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Gerechtigheid is geschied.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Daar ben ik het mee eens.
Juist ja.... meiske toch.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline  
Oud 4 juni 2012, 16:56   #11
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wie bewust leugens verspreidt, met de bedoeling om de reputatie van een groep te schaden, mag daar gerust voor veroordeeld worden.
Ah, dan moeten we de imams veroordelen die de reputatie van de ongelovigen schaden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline  
Oud 4 juni 2012, 17:07   #12
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik snap je punt, daar niet van. Ik weet niet of u op de hoogte bent van de zaak? Ik kan me herinneren dat we hier in St-Niklaas dat racistisch boekje hebben ontvangen. Het VB is gekend om dit soort fratsen. In dat boekje waren ze echter te ver gegaan. Meneer Wymeersch had geen bewijzen en wees onmiddelijk met het vingertje richting de allochtone gemeenschap. Leugens verspreiden met de bedoeling haat te zaaien tegen een bepaalde bevolkingsgroep mag gerust bestraft worden zoals iemand hier ook al aangaf.
Waarbij enkele dagen later een ander boekske kwam van het VB met een correctie van de feiten.

Nu, kunnen de allochtonen en CGKR de politie niet aanklagen? De Politie was bij de moord van Joe toch ook van oordeel dat het om "bruine" allochtonen ging.
Nooit iets gehoord van een klacht laat staan een veroordeling.
2 maten, 2 gewichten?
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline  
Oud 4 juni 2012, 17:08   #13
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wie bewust leugens verspreidt, met de bedoeling om de reputatie van een groep te schaden, mag daar gerust voor veroordeeld worden.
Dat is het soort retoriek waarmee Saint-Just en Robespierre hun proto-totalitarisme verantwoorden. Probleem: zij waren degenen die besliste wat de waarheid was. Persoonlijk denk ik dat niemand die macht mag hebben, te beslissen wat waarheid is en daarna de 'leugenaars' te vervolgen. Dat is al een dozijn keer te vaak misgelopen in de geschiedenis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Als je in een volle concertzaal roept "Brand!", "Brand!", en er is geen brand, dan kan je daar ook voor gesanctioneerd worden. En terecht.
Hetzelfde probleem als je bovenstaande stelling. Wie beslist er welke meningsuiting schadelijk is?

Weet je overigens waar shouting fire in a crowded theater vandaan komt?
Een genaamde Oliver Wendell Holmes gebruikte dat als argument in het Supreme Court tegen het verspreiden van anti-oorlogs en anti-dienstplicht flyers tijdens de Eerste Wereldoorlog. Achteraf gezien zouden we zeggen dat er wel degelijk vuur was in het theater, niet?
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 4 juni 2012 om 17:14.
AnarchoChristophe is offline  
Oud 4 juni 2012, 17:12   #14
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ah, dan moeten we de imams veroordelen die de reputatie van de ongelovigen schaden.
en de gevangenissen zitten al overvol
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 4 juni 2012, 17:15   #15
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Waarbij enkele dagen later een ander boekske kwam van het VB met een correctie van de feiten.

Nu, kunnen de allochtonen en CGKR de politie niet aanklagen? De Politie was bij de moord van Joe toch ook van oordeel dat het om "bruine" allochtonen ging.
Nooit iets gehoord van een klacht laat staan een veroordeling.
2 maten, 2 gewichten?
Is dat echt zo?

De vergelijking met de moord op Joe gaat wel deels op. Volgens mij hadden ze het destijds zelfs specifiek over 'Noord-Afrikanen' of 'Marokkanen'
mvd is offline  
Oud 4 juni 2012, 17:20   #16
NoTuma
Provinciaal Statenlid
 
NoTuma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2009
Locatie: Haute-Savoie
Berichten: 700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Is dat echt zo?

De vergelijking met de moord op Joe gaat wel deels op. Volgens mij hadden ze het destijds zelfs specifiek over 'Noord-Afrikanen' of 'Marokkanen'
Het hangt er een beetje vanaf hoe ze het verwoordden volgens mij...als ze zeiden: het waren vermoedelijk Noord-Afrikanen of Marokkanen heb je niet echt een zaak volgens mij...
__________________
In the night all cats are black...
NoTuma is offline  
Oud 4 juni 2012, 17:22   #17
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wie bewust leugens verspreidt, met de bedoeling om de reputatie van een groep te schaden, mag daar gerust voor veroordeeld worden.

Als je in een volle concertzaal roept "Brand!", "Brand!", en er is geen brand, dan kan je daar ook voor gesanctioneerd worden. En terecht.
Wie zegt dat het leugens waren?

Ik hoorde dat in het blaadje enkel stond dat de graven geschonden waren door allochtone jongeren, die dan achteraf minderjarig bleken te zijn en dus niet in de openbaarheid mochten worden beschuldigd.

Daarvoor iemand tien jaar zijn burgerrechten ontnemen is écht wel minimaal vind ik. Zouden ze hem niet beter de doodstraf hebben gegeven? executie door onthoofding of zo? of zouden ze steniging verkiezen?

Tenslotte weten we allemaal dat allochtone jongeren NOOIT ZOIETS ZOUDEN DOEN!!!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 4 juni 2012 om 17:23.
circe is offline  
Oud 4 juni 2012, 17:23   #18
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Wat mij vooral opvalt - de nauwelijks verborgen hypocrisie - is dat Frank Vanhecke (de toenmallige verantwoordelijke uitgever) vrijuit gaat.
driewerf is offline  
Oud 4 juni 2012, 17:25   #19
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wie bewust leugens verspreidt, met de bedoeling om de reputatie van een groep te schaden, mag daar gerust voor veroordeeld worden.

Als je in een volle concertzaal roept "Brand!", "Brand!", en er is geen brand, dan kan je daar ook voor gesanctioneerd worden. En terecht.
Hoeveel jaren ontzetting uit de burgerrechten zou je veronderstellen als ze "westerse vrouwen zijn allemaal hoeren" roepen?

Boeboe rimram of een andere soepjurk was daar recent nog heel erg mee bezig? Eén dagje ontzetting uit het burgerrecht? of zou hij liever een uurtje schoffelen? wat denk je?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 4 juni 2012, 17:26   #20
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Wat mij vooral opvalt - de nauwelijks verborgen hypocrisie - is dat Frank Vanhecke (de toenmallige verantwoordelijke uitgever) vrijuit gaat.
Inderdaad! moest hij nog VB lid zijn werd hij vijftig jaar uit zijn burgerrechten ontzet!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be