Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juni 2017, 10:53   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard Denk niet dat je tegenwoordig nog hulp mag verwachten van anderen ...

NIET VOOR GEVOELIGE KIJKERS.

Golf van verontwaardiging om beelden waarop vrouw tweemaal wordt aangereden en geen enkele omstaander reageert

Niet normaal denk je dan.

Ik stelde bij het bekijken van het dramatische clipje de vraag wat die bestuurdster van de SUV die er voor een tweede maal vol overging bezielde???

Met wat was die bezig in de wagen dat je dat nog niet ziet dat er iemand al zieltogende op straat ligt???

Na door de eerste aangereden geworden geweest te zijn leefde de dame nog, tweede maal tjah ...

Zo zie je maar dat je in de meeste gevallen totaaaaaal niet meer op hulp van anderen moet rekenen.

U staat er gewoon alleen voor punt
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 11:46   #2
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

haha, grappig
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 13:56   #3
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.942
Standaard

Typisch voor China.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 14:03   #4
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

vooral die tweede, gewoon er los over
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 14:17   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
NIET VOOR GEVOELIGE KIJKERS.

Golf van verontwaardiging om beelden waarop vrouw tweemaal wordt aangereden en geen enkele omstaander reageert

Niet normaal denk je dan.

Ik stelde bij het bekijken van het dramatische clipje de vraag wat die bestuurdster van de SUV die er voor een tweede maal vol overging bezielde???

Met wat was die bezig in de wagen dat je dat nog niet ziet dat er iemand al zieltogende op straat ligt???

Na door de eerste aangereden geworden geweest te zijn leefde de dame nog, tweede maal tjah ...

Zo zie je maar dat je in de meeste gevallen totaaaaaal niet meer op hulp van anderen moet rekenen.

U staat er gewoon alleen voor punt
Ik heb ongeveer hetzelfde artikel ergens anders gelezen, alleen stond daar nog bij vermeld dat de mensen niet meer durven helpen omdat iemand die dat wel gedaan had bij een ander ongeluk veroordeeld was als schuldige voor de dood van dat slachtoffer.

Een beetje raar dat dit gedeelte er nu uitgelaten wordt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 15:21   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb ongeveer hetzelfde artikel ergens anders gelezen, alleen stond daar nog bij vermeld dat de mensen niet meer durven helpen omdat iemand die dat wel gedaan had bij een ander ongeluk veroordeeld was als schuldige voor de dood van dat slachtoffer.

Een beetje raar dat dit gedeelte er nu uitgelaten wordt.
Gevonden:

Citaat:
Some say the problem is a legal one. In 2006, a man in Nanjing who helped an injured woman get to a hospital was held financially responsible for her treatment on the grounds that he would only have helped if he were responsible. In addition, many Chinese are wary of helping because of numerous scams where people purport to be victims of an injury in order to extract compensation.
https://mobile.nytimes.com/2017/06/0...nkq71vk7?amp=1
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2017, 22:10   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb ongeveer hetzelfde artikel ergens anders gelezen, alleen stond daar nog bij vermeld dat de mensen niet meer durven helpen omdat iemand die dat wel gedaan had bij een ander ongeluk veroordeeld was als schuldige voor de dood van dat slachtoffer.

Een beetje raar dat dit gedeelte er nu uitgelaten wordt.
Er zijn inderdaad al van die gevallen geweest waar er iemand stopte om hulp te bieden en dat het eigenlijk opgezet spel was en dat die persoon die op de grond lag totaal geen hulp nodig had.

Die zijn kompanen sprongen zelfs uit de bosjes en gingen er met de persoon die de hulp wilde bieden zijn wagen vandoor.

Zo zie je maar ...

Hulp bieden aan iemand die een ongeval gehad heeft is bij wet wel verplicht maar ... <- die eeuwige maar toch ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 18:02   #8
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
https://www.youtube.com/watch?v=HFoes7rsZBA
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 18:05   #9
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Moet toch goed leven zijn in China dat ze zich voor de auto´s smijten voor het verzekeringsgeld.

Laatst gewijzigd door dpg : 25 juni 2017 om 18:08.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 19:05   #10
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Is hier ook. Als je een ambulance laat komen voor niets (bvb iemand ligt dood in een wagen maar blijkt later gewoon wakker te worden, stomdronken) dan betaalt diegene die de ambulance belde. Dat hebben ze me toch ooit wijsgemaakt. En dus ben ik eens gaan lopen toen ik in een café de 900 belde voor een man die er dood uit zag maar wakker werd toen hij de sirenes hoorde : ))))
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2017, 19:58   #11
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb ongeveer hetzelfde artikel ergens anders gelezen, alleen stond daar nog bij vermeld dat de mensen niet meer durven helpen omdat iemand die dat wel gedaan had bij een ander ongeluk veroordeeld was als schuldige voor de dood van dat slachtoffer.

Een beetje raar dat dit gedeelte er nu uitgelaten wordt.
Klopt heb dat ook hier op dit forum gelezen : diegene die helpt is verantwoordelijk voor toestand van slachtoffer.
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”

Laatst gewijzigd door orfeus5412 : 25 juni 2017 om 20:00.
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2017, 16:01   #12
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Typisch voor China.
Typisch voor China?
In januari 2006 waren ze aan het werken aan de leien. Ik stapte 's morgens vroeg van de tram, de halte was onverlicht, in plaats van trottoirstenen lag er zand en grind en losse stenen. Ik moet op één van die stenen getrapt hebben, verzwikte mijn voet en viel plat op mijn gezicht. De wattman is uitgestapt en heeft mij recht geholpen en gevraagd of het ging, maar ik was helemaal versuft en mompelde "ja ja" waarop hij weer instapte en doorreed. Verschillende mensen zagen het gebeuren, ze liepen gewoon links en rechts lang me heen terwijl ik op de grond lag en daarna versuft tegen een boom leunde. Met heel veel moeite geraakte ik tot aan het verkeerslicht en heb een meisje gevraagd om mij op haar arm te laten leunen zodat ik kon oversteken. Mijn werkplaats was slechts een vijftal meter vandaar en ik heb me vastgehouden aan de gevels om tot daar te geraken.
Ik voelde me vreselijk in de steek gelaten, hoe moet dat mens daar in China zich dan niet gevoeld hebben terwijl ze daar nog even bij kennis triestig op de grond lag.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be