Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juni 2017, 14:30   #1
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard Mosselen en de lunchgarden het is godgeklaagd maar elk jaar opnieuw laat ik me vangen

Het lijkt wel een magneet die slechte mosselen in de Lunchgarden, ik eet gewoonlijk een keer of vijf mosselen per jaar, maar elk jaar opnieuw eet ik mijn eerste mosselen in de Lunchgarden vandaag weer.
Ik moest deze middag ff in de GB zijn en dacht och kom ik eet gauw iets in de Lunchgarden, ik sta daar aan het buffet en elke hersencel schreeuwt "Hoomer geen mosselen, die zijn hier nooit lekker", vraagt die juffrouw: "En voor meneer?" ik natuurlijk: "Een potje mosselen" miljaarde toch.

Nu is dat bij mij een jaarlijks een wederkerend fenomeen, zijn er nog zo een forummers die zich elk jaar weer laten vangen?
Volgende week houden we onze jaarlijkse pool-party met een jaarlijks mossel-souper, verder eet ik dan nog twee a drie keer aan de kust mosselen, steeds het beste van het beste, de vraag is, waarom al jaren het seizoen beginnen met die kut mosselen uit de Lunchgarden. Ne mens is een raar beest;

Laatst gewijzigd door Hoomer : 23 juni 2017 om 14:57.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 14:51   #2
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Mijn vaste stelregel is: nooit mosselen eten voor 15 september.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 15:48   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ik vind die mosselen in de Lunchgarden eigenlijk best wel OK qua prijs kwaliteit.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 15:52   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik vind die mosselen in de Lunchgarden eigenlijk best wel OK qua prijs kwaliteit.
Ik koop de mijn altijd in den Aldi, nooit klagen van gehad.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 15:54   #5
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik vind die mosselen in de Lunchgarden eigenlijk best wel OK qua prijs kwaliteit.
De soep was eigenlijk best lekker maar de mosselen zelf waren klein tot zeer klein en weinig ajuin en selder in de pot, maar inderdaad voor 13.5 eurokes mag men niet te erg klagen. Wat mij eerder stoort is dat ik al 20 jaar of langer mijn eerste mosselen van het jaar ongewild in die stomme Lunchgarden eet.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 23 juni 2017 om 15:54.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 15:57   #6
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik koop de mijn altijd in den Aldi, nooit klagen van gehad.
De mosselen die je zelf maakt zijn steeds de beste, als je zorgt dat je dagverse hebt dan zit er op Aldi of Prins&dingemans mosselen niet zo heel veel verschil, alhoewel
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 15:58   #7
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
De soep was eigenlijk best lekker maar de mosselen zelf waren klein tot zeer klein en weinig ajuin en selder in de pot, maar inderdaad voor 13.5 eurokes mag men niet te erg klagen. Wat mij eerder stoort is dat ik al 20 jaar of langer mijn eerste mosselen van het jaar ongewild in die stomme Lunchgarden eet.
Je kent het spreekwoord over die ezel en de steen he


Er is hier ergens een restaurant dat zich voordoet als mosselrestaurant maar de mosselen die daar minsten €20 per portie kosten zijn meestal slechter dan de mosselen in de Lunchgarden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 16:12   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Het lijkt wel een magneet die slechte mosselen in de Lunchgarden, ik eet gewoonlijk een keer of vijf mosselen per jaar, maar elk jaar opnieuw eet ik mijn eerste mosselen in de Lunchgarden vandaag weer.
Ik moest deze middag ff in de GB zijn en dacht och kom ik eet gauw iets in de Lunchgarden, ik sta daar aan het buffet en elke hersencel schreeuwt "Hoomer geen mosselen, die zijn hier nooit lekker", vraagt die juffrouw: "En voor meneer?" ik natuurlijk: "Een potje mosselen" miljaarde toch.

Nu is dat bij mij een jaarlijks een wederkerend fenomeen, zijn er nog zo een forummers die zich elk jaar weer laten vangen?
Volgende week houden we onze jaarlijkse pool-party met een jaarlijks mossel-souper, verder eet ik dan nog twee a drie keer aan de kust mosselen, steeds het beste van het beste, de vraag is, waarom al jaren het seizoen beginnen met die kut mosselen uit de Lunchgarden. Ne mens is een raar beest;
Het loopt al fout wanneer je vertrekt om te winkelen in de GB. Die zijn nog slechter als den Delhaize - ik weet wel, den Delhaize is in de laatste tien jaar zoveel achteruit gegaan dat het moeilijk voorstelbaar is.

Het enige dat ik nog wel eens in de GB durf kopen zijn die 'viertel' augurken van Kuhne. Maar eigenlijk zijn die schandalig duur, het zijn tenslotte maar augurken.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 16:13   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
De soep was eigenlijk best lekker maar de mosselen zelf waren klein tot zeer klein en weinig ajuin en selder in de pot, maar inderdaad voor 13.5 eurokes mag men niet te erg klagen. Wat mij eerder stoort is dat ik al 20 jaar of langer mijn eerste mosselen van het jaar ongewild in die stomme Lunchgarden eet.
Doh!
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 16:15   #10
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het loopt al fout wanneer je vertrekt om te winkelen in de GB. Die zijn nog slechter als den Delhaize - ik weet wel, den Delhaize is in de laatste tien jaar zoveel achteruit gegaan dat het moeilijk voorstelbaar is.

Het enige dat ik nog wel eens in de GB durf kopen zijn die 'viertel' augurken van Kuhne. Maar eigenlijk zijn die schandalig duur, het zijn tenslotte maar augurken.
De grote carrefours zijn precies winkels voor bejaarden en de lunchgarden is precies de refter van een bejaardentehuis.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 16:18   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Was daarstraks trouwens voor bruine rijst in den Delhaize, de afgelopen weken staan de rekken daar gewoon half leeg, de helft van de producten is er niet.

Vandaag hadden ze daar iets aan gedaan eindelijk, er hingen papiertjes dat ze wat problemen hadden met de distributie. Dat was dan vroeger zowat de top van de supermarkten, nu wordt den Delhaize precies gerund door totaal idioten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 16:19   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Het enige dat ik nog wel eens in de GB durf kopen zijn die 'viertel' augurken van Kuhne. Maar eigenlijk zijn die schandalig duur, het zijn tenslotte maar augurken.
Ik koop die ook altijd en inderdaad ze zijn best duur maar wel lekker, zeker die zoetzure 'pompurken'.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 16:26   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik koop die ook altijd en inderdaad ze zijn best duur maar wel lekker, zeker die zoetzure 'pompurken'.
Zover ik ooit geproefd heb zijn dat de beste gurken in het land.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 18:50   #14
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Was daarstraks trouwens voor bruine rijst in den Delhaize, de afgelopen weken staan de rekken daar gewoon half leeg, de helft van de producten is er niet.

Vandaag hadden ze daar iets aan gedaan eindelijk, er hingen papiertjes dat ze wat problemen hadden met de distributie. Dat was dan vroeger zowat de top van de supermarkten, nu wordt den Delhaize precies gerund door totaal idioten.
Ga jij Nederlanders verwijten idioten te zijn?

Citaat:
Fusie Ahold Delhaize.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 20:31   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ga jij Nederlanders verwijten idioten te zijn?
Oh, de neergang van Delhaize is al veel langer bezig.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 20:39   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Was daarstraks trouwens voor bruine rijst in den Delhaize, de afgelopen weken staan de rekken daar gewoon half leeg, de helft van de producten is er niet.

Vandaag hadden ze daar iets aan gedaan eindelijk, er hingen papiertjes dat ze wat problemen hadden met de distributie. Dat was dan vroeger zowat de top van de supermarkten, nu wordt den Delhaize precies gerund door totaal idioten.
Door km heffing stelt men de leveringen zo ver als mogelijk uit.
Anders maken ze geen winst meer op hun producten.

Alle handelaars doen dat nu zo.
Veel lege of halfvolle rekken overal.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 20:40   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Ik slurp wel eens aan een mossel, ik wacht daarvoor nooit tot 15 september en ik doe dat ook nooit in de luchgarden.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 20:57   #18
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
De mosselen die je zelf maakt zijn steeds de beste, als je zorgt dat je dagverse hebt dan zit er op Aldi of Prins&dingemans mosselen niet zo heel veel verschil, alhoewel
Niets is feitelijk gemakkelijker dan mosselen klaar maken. Begrijp ook niet dat de mensen daar zoveel voor op restaurant betalen. Mijn enig probleem, ik kan me niet houden ze open te steken en rauw op te eten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 20:59   #19
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Door km heffing stelt men de leveringen zo ver als mogelijk uit.
Anders maken ze geen winst meer op hun producten.

Alle handelaars doen dat nu zo.
Veel lege of halfvolle rekken overal.
Lege rekken kosten ook veel geld. Minder winst en minder omzet. Het zijn domme handelaars die dat zouden doen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2017, 21:18   #20
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Niets is feitelijk gemakkelijker dan mosselen klaar maken. Begrijp ook niet dat de mensen daar zoveel voor op restaurant betalen. Mijn enig probleem, ik kan me niet houden ze open te steken en rauw op te eten.
Kunt ge slecht mee komen, zeker met het warmere zeewater.

Oppassen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be