Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 december 2009, 17:15   #41
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik kan je dan al zeggen dat je geen jonge vrouw bent van 50kg
Eén brok dynamiet van 90 kg met een heel kort lontje.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 11:08   #42
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

de voortdurende wens tot verlaging van de limiet is een fetisj, net als de voortdurende snelheidsbeperkingen. Net zomin als het zinvol is om de snelheid op een rechte baan zonder huizen te beperken, is het zinvol om iemand te verbieden om twee pintjes op te hebben en dan te rijden. Het verkeersveiligheidsfetisjisme is in dat opzicht aan het ontsporen. Dat ze eerst maar es voor meer veilige - van de baan afgescheiden - fietspaden zorgen.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2010, 14:20   #43
delcom
Burgemeester
 
Geregistreerd: 22 juni 2007
Locatie: Zelzate
Berichten: 564
Standaard

0 promile is de enige goede wetgeving.
wie met de wagen wil uitgaan moet maar het verstand hebben om te zeggen, ik drink niet.
zelf ben ik whiskey liefhebber en drink ik zeer graag een glaasje rode wijn doch wanneer ik met de auto op weg ben zal ik geen druppel alcohol drinken.
het is allemaal zoveel niet waard. het grote probleem is dat de meesten tegenstanders van nul promile zielige mensen zijn die zonder alcohol geen plezier kunnen maken.

wat betreft het opdelen in groepjes waarme ze denken de ervaring te kunnen staven.
ronduit belachelijk. zelf doe ik sedert het behalen van mijn rijbewijs gemiddeld tussen de 60.000 en de 80.000 km op jaarbasis. maw, toen ik 23 jaar was had ik gemiddeld reeds 350.000 km rijervaring. op heden ben ik nog steeds ongevalvrij en heb ik reeds een 800.000 tal km gereden. op mijn drieëntwintigste had ik dus al meer km ervaring dan een gemiddelde veertiger die gemiddeld 15.000 km op jaarbasis rijd.
__________________
If you think you can beat me,try it,
don't cry when you fail
delcom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2010, 14:24   #44
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
0 promile is de enige goede wetgeving.
wie met de wagen wil uitgaan moet maar het verstand hebben om te zeggen, ik drink niet.
zelf ben ik whiskey liefhebber en drink ik zeer graag een glaasje rode wijn doch wanneer ik met de auto op weg ben zal ik geen druppel alcohol drinken.
het is allemaal zoveel niet waard. het grote probleem is dat de meesten tegenstanders van nul promile zielige mensen zijn die zonder alcohol geen plezier kunnen maken.

wat betreft het opdelen in groepjes waarme ze denken de ervaring te kunnen staven.
ronduit belachelijk. zelf doe ik sedert het behalen van mijn rijbewijs gemiddeld tussen de 60.000 en de 80.000 km op jaarbasis. maw, toen ik 23 jaar was had ik gemiddeld reeds 350.000 km rijervaring. op heden ben ik nog steeds ongevalvrij en heb ik reeds een 800.000 tal km gereden. op mijn drieëntwintigste had ik dus al meer km ervaring dan een gemiddelde veertiger die gemiddeld 15.000 km op jaarbasis rijd.
Ik weet het zo nog niet.
Wel een zeer liberale gedachte.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2010, 17:58   #45
de kleine
Lokaal Raadslid
 
de kleine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ja.

Ik heb ooit de test gedaan.
's Avonds een buurtbarbecue tot 3u00, stevig wat Ops-Ale gedronken.
's Morgens naar de opendeur van het leger geweest, waar er een demostand stond van de wegenpolitie.
Om 9u00 geblazen, tekende niets.
Ooit eens tot half vier opgebleven, ladder maar dan ook ladderzat in slaap gevallen en om acht uur nog even zat als toen ik gaan slapen ben wakker geworden.

Je redenering zal wel kloppen, maar het verschilt natuurlijk van persoon tot persoon.

En 0,0 is niet realiseerbaar. 0,2 staat gelijk aan nultolerantie. Je moet nog maar gewoon niet uitgeflambeerde pannenkoeken eten om boven de 0,0 te zitten.
de kleine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2010, 18:01   #46
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kleine Bekijk bericht

En 0,0 is niet realiseerbaar. 0,2 staat gelijk aan nultolerantie. Je moet nog maar gewoon niet uitgeflambeerde pannenkoeken eten om boven de 0,0 te zitten.
Hier heb je gelijk in. Enkele appels eten of een likeurpraline en de 0 is niet meer 0.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 14:51   #47
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Hier heb je gelijk in. Enkele appels eten of een likeurpraline en de 0 is niet meer 0.
Zelfs 0,2 zal voor velen niet haalbaar zijn. Wat met al die klasserestaurants die her en der in Vlaanderen in de 'middle of nowhere' liggen zonder bereik van openbaar vervoer op avondlijke uren (als dat publiek zich al niet te mooi voelt om met de bus of trein te gaan)? Er bevinden zich meer sterrenzaken in landelijke gebieden of kleine gemeentes dan in de steden. De restauranthouders weten gewoon dat hun klanten in overtreding zullen zijn. Want wie eet er nu graag een portie kaviaar of een goed stukje ganzenlever zonder een bijpassend wijntje? Daar kan je toch geen water of cola bij drinken? Ik denk dat nu al de helft van de chauffeurs die een sterrenzaak verlaten boven de toegelaten 0,5 promille zitten. Want zelfs in de nouvelle cuisine restaurants, waar men qua hoeveelheid karig eten krijgt, zijn ze daarentegen wel weer gul met de bijpassende wijnen. 0,2 promille is dus al helemaal niet haalbaar. Of zal men dit publiek speciaal ontzien tijdens controles en de kleine man die zich zulke restaurantuitjes niet kan veroorloven, extra hard veroordelen?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 12:46   #48
Alvas
Schepen
 
Alvas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2008
Locatie: AARS-SCHOT
Berichten: 435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Er is toch nog een klein verschil wat hier niet in rekening wordt gebracht. Die van +40 die met een paar pinten op achter het stuur kruipen voelen, in tegenstelling tot nogal wat 20-jarigen, niet meer de noodzaak om, haantjesgedragsgewijze, net dan nog wat extra gas te geven, integendeel, die "kruipen" traag naar huis.

Maar verder? geen probleem met 0.2 pro-mille.
Gabbers zijn geen 20 jarige das iets aparts!
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 13:05   #49
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abraxas Bekijk bericht
Waarom wordt in het voorstel van meneer Schouppe enkel de chauffeurs met weinig ervaring onderworpen aan een verlaging van de alcohollimiet?
Zou het niet beter zijn om deze verlaging algemeen te maken en een eenduidig signaal uitsturen dat drinken en rijden niet samen gaan?

Vreest men dat hier geen draagvlak voor is en probeert men het daarom met kleine porties binnen te lepelen?
Van die gek kan je alles verwachten..

Gewoon voor iedereen dezelfde regels en gedaan.
Geen alcohol als je moet rijden.
En de limiet van 0.5 is een ideale standaard limiet.
Want je kan niet steeds vagen wat er in welke maaltijd zit en een eenvoudige saus kan alcohol bevatten, zelf een praline bevat weleens alcohol.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 20:01   #50
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Als ze ons nu eens gewoon zat een rijproef laten doen ala rijexamen en de limiet die je haalt zonder fouten komt op je rijbewijs, voila, zoveel mag je hebben
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 05:31   #51
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Als ze ons nu eens gewoon zat een rijproef laten doen ala rijexamen en de limiet die je haalt zonder fouten komt op je rijbewijs, voila, zoveel mag je hebben
Alcohol in combinatie met vermoeidheid is een dodelijke cocktail. Je kan dus best een test doen met een ferm stuk in uw voeten, maar in andere omstandigheden zoals..............

- Vermoeidheid
- Duisternis
- Regenweer
- Mist
- ...............

............. heb je een heel ander verhaal.

Maar ik geloof nooit dat het moet gaan over 0,05% of 0,02% Volgens mij moeten het beleid gaan over mensen die echt gezopen hebben.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 08:28   #52
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Spookrijdende militair was stomdronken
zondag 18 april 2010

Izegem.IZEGEM - Beroepsmilitair Steve Leplae(33) overleed donderdagnacht in Izegem nadat hij op de E403 botste met een Oostends gezin. Ook de bestuurster, Monique De Koster, overleefde het ongeval niet. Een combinatie van bier en whisky zou aan de basis liggen van het spookrijden.

Volgens woordvoerder Tom Janssen van het Kortrijks parket stelde de verkeersdeskundige vast dat de spookrijder op het ogenblik van de botsing 110 km per uur reed. Op de definitieve analyse van de genomen bloedstalen blijft het wachten tot begin volgende week, maar verschillende bronnen wijzen op overmatig drankgebruik. De duiker-ontmijner bij de Belgische marine werkte in Zeebrugge. Daar trainde hij hard om te kunnen toetreden tot de Special Forces. Na het werk trok hij met enkele kameraden naar het Brugse centrum. Na verluidt dronken ze de hele avond bier en whisky. Op zijn vaste weg naar huis liep het rond kwart over drie grondig mis.

De beroepsmilitair laat een vriendin en een dochtertje van vijftien maanden achter. De echtgenoot van Monique, Eddy Bouckhuyt, zat naast haar op de passagierszetel en raakte zwaargewond. Hij ligt nog steeds op intensieve zorgen in Roeselare. Hun 11-jarige dochtertje werd door de klap met zetel en al uit de wagen geslingerd. Ook zij liep zware verwondingen op. Nog twee terreinwagens raakten betrokken bij het ongeval. Twee bestuurders raakten lichtgewond. Eén van hen is Claudio Dell'Anno, van het gelijknamige restaurant in Kortrijk. Hij houdt aan het ongeval enkele gekneusde ribben over. (PHU)
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GKH2P1S2G

Gewoon zero tolerance bij zuiplappen die betrapt worden.
Zware boetes direct 400€ , direct rijbewijs voor 2 weken kwijt. En de tweede keer betrapt: gelijk totale invordering rijbewijs, wordt ongeldig verklaard en opnieuw rijles met examen, op eigen kosten.
Kijken wat ze dan gaan doen als dat zwaard van Damocles ze boven de kop hangt?
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 08:39   #53
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Auto katapulteert voetganger door raam

'Plots zag ik een man door mijn living vliegen'
zondag 18 april 2010

Gent.GENT - Een man van 29 is vrijdagavond op een trottoir in Gent opgeschept door een auto en door een raam gekatapulteerd. De bewoner van het huis, Steven Van den Spiegel (41), kon zijn ogen niet geloven: 'Plots zag ik iemand door mijn living vliegen.'

Ze kunnen het nog altijd niet vatten. Steven Van den Spiegel en zijn moeder Lydia Amant (64) uit Gent aanschouwen de ravage van wat eens de woonkamer was. Overal liggen glasscherven en brokstukken van de Chinese vazen die op de vensterbank stonden. Hier en daar zijn zelfs nog bloedvlekken te zien.

'Ik was aan het kijken naar Sterren op de Dansvloer', zegt Steven. 'Ik stond even op om achter de bar in mijn living een pintje te pakken. Plots hoorde ik een luide klap. Alsof een bom ontplofte. Ik keek op en zag een man door mijn living vliegen.'

De onfortuinlijke man was een seconde eerder aangereden door Tamara V.L. (26) uit Gent. Ze was even daarvoor met hoge snelheid de gevaarlijke rotonde aan het station Dampoort opgereden, haalde op de rotonde een wagen in en draaide de Kasteellaan in. Toen verloor ze de controle over het stuur, week uit naar rechts en reed tussen twee verkeersborden op het voetpad.

Verjaardagsfeestje

Daar wandelde net Bruno Despierre (29) uit Brussel. Hij was op weg naar een verjaardagsfeestje van een vriendin wat verderop in de straat. Door de klap werd hij door het raam van het gelijkvloerse appartement van Steven Van den Spiegel gekatapulteerd. De wagen knalde tegen de gevel en kwam wat verderop tot stilstand op het fietspad. Volgens het parket reed de vrouw 90 kilometer per uur, terwijl je op die plaats maar 50 mag rijden. Bovendien had ze gedronken. Haar rijbewijs is voor 15 dagen ingehouden.
In de Kasteellaan gebeuren wel vaker verkeersongevallen. In januari kwam op dezelfde plaats nog een jonge vrouw om het leven toen ze op het zebrapad werd opgeschept door een auto.

Steven Van den Spiegel is nog altijd onder de indruk. 'Ik hoorde die man kermen van de pijn, maar ik kon hem niet helpen. Hij was nog bij bewustzijn. Er staken glasscherven in de zijkant van zijn lichaam. Het was een verschrikkelijk gezicht. Twee voorbijgangers hebben hem naar buiten gesleept en de eerste zorgen toegediend.'

Ondertussen was Lydia Amant (64), de moeder van Steven, toegesneld na de luide klap. Ze woont achteraan het appartement. 'Het geroep van die man ging door merg en been. Hij was echt op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.'
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GG12P1RER

Hier se, las een stukje verder de gazet. Wel das de eerst die, alst aan mij lag ook direc 400€ boete kreeg, mwa maak er maar 500 van. Het afschrik effect moet hoog genoeg zijn. En stel dat dit al eerder was, dronken rijden, mocht madam direct op rijles met examen.
In Gent rije veel trams, elke 10min eentje, dus den auto kan ze wel ff misse.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 09:26   #54
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Ze reed 90 waar 50 toegelaten is, zou overdreven snelheid niet aan de basis van dit "ongeval" kunnen liggen?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 10:47   #55
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Ze reed 90 waar 50 toegelaten is, zou overdreven snelheid niet aan de basis van dit "ongeval" kunnen liggen?
En de oorzaak DAARVAN is ze met haar benevelde geest de situ niet goed heeft ingeschat or simply didn't care.

Onderliggende oorzaak : zuipen.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 10:48   #56
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Eén brok dynamiet van 90 kg met een heel kort lontje.
En een dikke auto ter compensatie?

Laatst gewijzigd door Cdude : 18 april 2010 om 10:49.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 14:46   #57
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Doodrijder Mehvan (3) was al twee keer rijbewijs kwijt
woensdag 21 april 2010

TIENEN - De 25-jarige man die zondagavond de Koerdische peuter Mehvan (3) doodreed in Tienen, was al twee keer eerder zijn rijbewijs kwijtgespeeld. Ook nu reed hij zonder rijbewijs.

Kris Pittomvils uit Vissenaken moest in 2008 na een zware snelheidsovertreding zijn rijbewijs een maand lang afgeven van de Leuvense politierechter. Een jaar later liep de jonge chauffeur alweer tegen de lamp. Agenten betrapten hem terwijl hij dronken achter het stuur zat. Zijn rijbewijs werd meteen 15 dagen ingehouden, en in maart 2009 werd hij veroordeeld tot een maand rijverbod. Eind vorig jaar moest hij zijn rijbewijs voor de tweede keer inleveren.

'De rechter legde enkele voorwaarden op', zegt Patrick Vits van het Leuvense parket. 'Zo moest hij zijn rijexamen opnieuw afleggen, en enkele medisch-psychische proeven ondergaan.' Pittomvils zou niet geslaagd zijn in die laatste tests en had na vier maanden nog steeds geen rijbewijs. 'De lokale politie moet via de wijkagent in de gaten houden of zo iemand de auto wel langs de kant laat. Dat je een heel strenge sanctie riskeert als je toch met de auto rijdt, moet mensen ook afschrikken.'

Onopzettelijke doodslag

Pittomvils reed zondagavond de kleine Mehvan aan op het zebrapad en pleegde daarna vluchtmisdrijf. Het jongetje stierf maandagmiddag in het ziekenhuis. Het parket verzwaarde gisteren daarom de aanklacht van 'slagen en verwondingen' tot 'onopzettelijke doodslag'.

'Mijn cliënt is er kapot van', zegt advocaat Michiel Van Kelecom, die Pittomvils in de gevangenis opzocht. 'Hij heeft die jongen niet met opzet aangereden. Hij heeft veel spijt dat hij zondag toch gereden heeft.'
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GBB2P6DGU

Sorry maar die laatste zin is echt dikke bullshit. Hij weet verdikki goe da hij nie mag rijen en toch dat risico pakken. Onopzettelijk noemen ze dat...pf. Bij mij mooi niet, zulk risico neemt ge bewust.
Dat het niet de bedoeling was iemand dood te rijen snap ik wel, maar ge gaat niet "onopzettelijk" een rijverbod negeren. Dat doet ge wel degelijk met opzet.
Trouwens ze kunnen beter bij tweemaal betrapt met slok-op niet alleen rijbewijs invorderen maar ook de autosleutels. Dan kan men zeker niet meer rijden.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 15:19   #58
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Al die voorbeelden die jij opsomt worden niet vermeden door een verlaagde alcohollimitering..stomdronken rijden is nu ook al strafbaar..
Zelfs een drooglegging zou het aantal alcoholdoden niet eens op '0' zetten..
Face it..jonge hersenen reageren sneller met overmoed op intoxicatie..40% van de doden vallen in het weekend..weekendcontroles zijn nu eenmaal duurder en asocialer voor de uitvoerders (meer weekenddiensten)..dus Schouppe opteert liever voor een theoretische afschrikking van de weekenddrinkers..

Ik drink wel ( met mate) als ik uitga...ik kom nu eenmaal moeilijk los en alcohol verzacht mijn zeden..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 21 april 2010 om 15:21.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 15:56   #59
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Hier se, las een stukje verder de gazet. Wel das de eerst die, alst aan mij lag ook direc 400€ boete kreeg, mwa maak er maar 500 van. Het afschrik effect moet hoog genoeg zijn. En stel dat dit al eerder was, dronken rijden, mocht madam direct op rijles met examen.
In Gent rije veel trams, elke 10min eentje, dus den auto kan ze wel ff misse.
Ze zal er met 400 euro niet vanaf komen. Alleen al een ongeval veroorzaken als je gedronken hebt (zonder in staat van dronkenschap te verkeren, juridisch is er een verschil), levert je al gauw een aanklacht of drie, vier op. De minimumboete is dan 1100 euro als ik het juist heb. Daarvan kan, afhankelijk van de omstandigheden een deel voorwaardelijk of met uitstel uitgesproken worden. Als er dan een gewonde valt zoals hier, komt daar nog eens onopzettelijke slagen en verwondingen bovenop.

Ik ken de precieze omstandigheden natuurlijk ook niet, maar wellicht wordt dat een rijverbod van 3 maanden tot een jaar, mogelijk met psychologische tests voor je je rijbewijs terugkrijgt. Het slachtoffer en de bewoners van het huis stellen zich wellicht burgerlijke partij en ook de verzekering zal nog eens langskomen (dat hangt af van de uitspraak van de rechtbank of het ongeval een direct gevolg was van het drinken of niet). Daar bovenop gerechtskosten. Allez, alles bij elkaar, als het haar eerste keer was, een paar duizend euro, een rijverbod van een paar maanden en dan nog een smak geld en een bijkomend rijverbod voorwaardelijk (dat doen ze graag, omdat sommige mensen zich daar toch door laten afschrikken).

Nu goed, in de VS steken ze je voor een dergelijk vergrijp gewoon binnen. Een paar maand de eerste keer (als er geen doden vallen, natuurlijk), voor jaren als het om recidive gaat.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:25   #60
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Nu goed, in de VS steken ze je voor een dergelijk vergrijp gewoon binnen. Een paar maand de eerste keer (als er geen doden vallen, natuurlijk), voor jaren als het om recidive gaat.
onder invloed loensen naar vrouwmensen in Abu Dhabi is ook goed voor een pâar jaar cel..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be