Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 januari 2012, 22:37   #1
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard Frankrijk verbied alle radarwaarschuwingen

Ik weet het, het zijn geruchten

Radarwaarschuwingen zouden verboden zijn.

Dus niet alleen die toestelletjes in de wagen waarvoor ge een abonnement moet hebben, maar ook de GPS POI's.

Overtreding kost je 1500€

Dus best opletten als ge naar Fr rijdt.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 22:56   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

2e SD kopen, opgelost.
Of de PIO-software met eenvoudige knopdruk wissen, en nadien weer laden met CD of andere SD.

Citaat:
Chez Renault, la consigne aux automobilistes équipés de GPS est de désactiver manuellement les alertes radar ou de se présenter dans le réseau de concessionnaires. Le constructeur explique aussi que les voitures neuves seront mises en conformité, progressivement durant l’année. Pour une mise �* jour des cartes qui effacera ces zones de radar, il faudra acheter une nouvelle cartographie sur disque ou mettre �* jour la carte SD.
http://www.radars-auto.com/actualite...s-en-regle-707
Hopeloos gedoe.

Daarenboven als de wet onduidelijk is, en dat is ze, zal er toch niets volgen.
Citaat:
http://www.controleradar.org/avertis...dars-autorises
La nouvelle est officielle, les avertisseurs radars ne sont plus interdits. Ils sont 100% autorisés. Quel revirement du gouvernement face �* la pression des élus (donc des électeurs), des usagers et des fabricants de d'avertisseurs.
N'oublions pas non plus la pression technologique qui faisait de cette interdiction un combat perdu contre les smartphones et technologies mobiles.
Bien sûr, les détecteurs de radars restent interdits.
Precendent was al in Zwitserland, die hadden ook zo´n prulwet, software is altijd toegelaten.

Passieve software spoort/stoort nooit radars op, en al zeker niet de werking ervan , alleen de verboden radardetectoren kunnen OPSPOREN. Daarvoor is die wet, bestaat in Be,NL, D,CH, enz... trouwens ook.

Citaat:
Comme annoncé lors du Comité Interministériel de Sécurité Routière du 11 mai 2011, le gouvernement a décidé d'interdire l'utilisation des avertisseurs de radars.

Désormais ceux-ci sont placés dans la même catégorie que les détecteurs de radars et leur utilisation est passible d'une amende de 1500 euros et d'un retrait de 6 points de permis.

Voici dans son intégralité le nouvel article Article R413-15 du code de la Route mettant en place cette interdiction d'utilisation:

I. - Le fait de détenir ou de transporter un appareil, dispositif ou produit de nature ou présenté comme étant de nature �* déceler la présence ou perturber le fonctionnement d'appareils, instruments ou systèmes servant �* la constatation des infractions �* la législation ou �* la réglementation de la circulation routière ou de permettre de se soustraire �* la constatation desdites infractions est puni de l'amende prévue pour les contraventions de la cinquième classe.

Le fait de faire usage d'un appareil, dispositif ou produit de même nature est puni des mêmes peines.

II. - Cet appareil, ce dispositif ou ce produit est saisi. Lorsque l'appareil, le dispositif ou le produit est placé, adapté ou appliqué sur un véhicule, ce véhicule peut également être saisi.
Citaat:
Hier in zijn geheel het nieuwe gedeelte van artikel R413-15 verkeer door de uitvoering van het verbod van het gebruik:

I. - Het bezit of het dragen van een machine, apparaat of product van de natuur of gepresenteerd als zijnde voor het opsporen van de aanwezigheid of verstoren de werking van apparaten , instrumenten of systemen voor de erkenning van schendingen van de wet-of regelgeving wegverkeer of laat tot de erkenning van deze misdrijven te voorkomen wordt bestraft met een boete voor overtredingen van de vijfde klasse.

Dat u een machine, apparaat of product van dezelfde aard te gebruiken is dezelfde straffen.

II. - Dit apparaat, is dit apparaat of product ingevoerd. Wanneer de machine, apparaat of product wordt geplaatst, aangepast of aangebracht op een voertuig, kan dit voertuig ook worden ingevoerd.
En om vaste lege controles (lege flitspalen) gaat het eigenlijk niet alleen de radargeladen flitspalen en actieve mobiele controles, daarbij mijn ogen sporen al die flitsdingen, geladen of niet, ook op.
Men zou ze beter fluo schilderen zoals in UK, met extra waarschuwingsbord ervoor op onbepaalde afstand, zoals in de meeste landen, ook Zweden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 januari 2012 om 23:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 23:41   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

nog aanvullen:
Citaat:
In de praktijk:
FR: déceler, détecter
NL: opsporen
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 14:04   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Ik rij rond met een zodanige ingesteldheid, dat ieder verkeersbord met een snelheidslimiet voor mij een waarschuwing is dat er een radar achter kan zitten.

Dat kost mij geen moeite, ik doe dat automatisch.

Tsja, ik ben dan ook bereid om iets meer dan een symbolisch steentje bij te dragen aan de verkeersveiligheid.


dank u
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 17:59   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik rij rond met een zodanige ingesteldheid, dat ieder verkeersbord met een snelheidslimiet voor mij een waarschuwing is dat er een radar achter kan zitten.

Dat kost mij geen moeite, ik doe dat automatisch.

Tsja, ik ben dan ook bereid om iets meer dan een symbolisch steentje bij te dragen aan de verkeersveiligheid.

dank u
En de relevantie is ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 18:49   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En de relevantie is ?
Ochgottekes,
vindt ge daar geen zeven reeksen statistieken over om uw kennis te etaleren, gelijk destijds minister Van den Broeck op de regeringsonderhandelingen; waarop hij weggestuurd werd wegens 'niet mee te onderhandelen' ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 18:50   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ochgottekes,
vindt ge daar geen zeven reeksen statistieken over om uw kennis te etaleren, gelijk destijds minister Van den Broeck op de regeringsonderhandelingen; waarop hij weggestuurd werd wegens 'niet mee te onderhandelen' ?
Sorry voor de vraag.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 19:57   #8
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik rij rond met een zodanige ingesteldheid, dat ieder verkeersbord met een snelheidslimiet voor mij een waarschuwing is dat er een radar achter kan zitten.

Dat kost mij geen moeite, ik doe dat automatisch.

Tsja, ik ben dan ook bereid om iets meer dan een symbolisch steentje bij te dragen aan de verkeersveiligheid.


dank u
Tiens, ik ook.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 19:58   #9
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
2e SD kopen, opgelost.
De mijne heeft geen SD.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Of de PIO-software met eenvoudige knopdruk wissen, en nadien weer laden met CD of andere SD.
De mijne heeft geen wis-knop.

Ik heb gehoord dat bij de laatste update van TomTom alle POI's van de controlelocaties gewist worden.
Dus de enige mogelijkheid is met een ouder toestel en verouderde kaarten blijven rijden.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 20:15   #10
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Of ge houdt u aan de snelheid hé...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 10:41   #11
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Dit is eigenlijk al oud nieuws.
Volgens een Interministeriëel Besluit van 11 mei 2011 mogen er inderdaad geen toestellen meer gebruikt worden die radars (vaste en mobiele) "verklikken".
Hieronder vallen ook de op GPS gebaseerde toestellen zoals Coyote.

Wat wel mag, zijn "rijhulp" systemen. Deze verwittigen bvb. voor gevaarlijke plaatsen, waar regelmatig ongelukken kunnen gebeuren.

Daarom zijn de nieuwe systemen aangepast en waarschuwen ze voor gevaarlijke plekken. Oude systemen kan je updaten zodat ze terug legaal gebruikt kunnen worden.

De Franse regering laat dit achterpoortje in de wet open, omdat er in Frankrijk naar schatting 6,1 miljoen gebruikers van dergelijke systemen zijn en ze schrik hebben dat deze onpopulaire maatregel hen stemmen kan kosten.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 13:02   #12
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Radarwaarschuwingen? Waarom heb je dat nodig?

Iedereen hoort zich toch gewoon aan de snelheid te houden?
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 13:57   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

idd dikwijls overbodig:





__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 januari 2012 om 14:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be