Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2012, 10:49   #61
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wanneer eindelijk ook een nummerplaat én verplichte verzekering voor fietsers? Zonder die blijft het een reusachtige tolerantie en blijven alle reglementen in het voordeel van de fietser spelen bij ongeval (of vluchtmisdrijf)
Onzin. Een fietser is wel degelijk aansprakelijk als hij een ongeval veroorzaakt. Indien ze niet over een familiale verzekering beschikken, zullen ze dus gewoon zelf opdraaien voor de kosten. Net zoals fietsers bij overtredingen beboet kunnen worden en dat gebeurt dan ook regelmatig. Ik zie niet in wat een nummerplaat daaraan zou kunnen veranderen (die bestond overigens en werd afgeschaft wegens compleet overbodig).
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 16:48   #62
cairn
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 september 2011
Berichten: 376
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Onzin. Een fietser is wel degelijk aansprakelijk als hij een ongeval veroorzaakt. Indien ze niet over een familiale verzekering beschikken, zullen ze dus gewoon zelf opdraaien voor de kosten. Net zoals fietsers bij overtredingen beboet kunnen worden en dat gebeurt dan ook regelmatig. Ik zie niet in wat een nummerplaat daaraan zou kunnen veranderen (die bestond overigens en werd afgeschaft wegens compleet overbodig).

Rij zo maar eens een volgezopen wielerterrorist omver,u zal het snel geweten hebben.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 17:31   #63
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cairn Bekijk bericht
Rij zo maar eens een volgezopen wielerterrorist omver,u zal het snel geweten hebben.
Dan is niet de fietser die het ongeval veroorzaakt nietwaar
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2017, 18:37   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andy.v Bekijk bericht
Sinds jaar en dag leren we onze kinderen dat je bij rood moet stoppen en bij groen mag doorrijden. Nu ze het eindelijk door hebben vinden ze uitzonderingen uit...

Het nut van deze maatregel ontgaat mij echt. Is het nu als fietser echt zo erg om even te wachten? Binnenkort kijkt men gewoon niet meer naar de borden en rijdt men per definitie door het rood. Leg het dan maar uit als je een fietser aanrijdt...

En dat van die fietsstraten: het verkeer ophouden door er fietsers voor te laten rijden? Ik zie het al voor mij..een vrachtwagen van een paar ton die vlak achter een bende schoolkinderen rijdt...ik mag er niet aan denken...

Zou men zich niet beter concentreren op zaken die de veiligheid ten goede komen i.p.v. deze te verslechten?

Wat is jullie mening hierover?
Uiteindelijk blijkt al dat doemdenken geen grond te hebben. Drie jaar gelden werd "fietsers door rood" in Gent ingevoerd. Sedertdien is er geen enkele toename van het ongevallen te bespeuren die hier het gevolg van zou kunnen zijn.

https://www.gentsmilieufront.be/actu...-voor-fietsers
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be