Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, krijgt u een auto/2 jaar
Kom op met die auto 48 66,67%
Ik twijfel aan de authenticiteit van de cijfers 24 33,33%
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 februari 2003, 13:59   #161
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Als u tot de orde van de Belgische werknemers behoort, is profitariaat reeds uw deel,

PO, je beseft toch dat dit niet erg eerlijk is?
Of reken jij al de mensen die in het leger en bij de politie werken eveneens bij het belgisch profitariaat?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2003, 14:40   #162
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Als u tot de orde van de Belgische werknemers behoort, is profitariaat reeds uw deel,

PO, je beseft toch dat dit niet erg eerlijk is?
Of reken jij al de mensen die in het leger en bij de politie werken eveneens bij het belgisch profitariaat?
Of de werknemers van:
  • NMBS
    Belgacom
    Electrabel
    Tractebel
    Distrigaz
    Nationaal theater
    Nationaal orkest
    Nationale opera
    Nationale Bank
    .................
Allemaal profiteurs?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2003, 15:14   #163
PO
Schepen
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Berichten: 466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Als u tot de orde van de Belgische werknemers behoort, is profitariaat reeds uw deel,

PO, je beseft toch dat dit niet erg eerlijk is?
Of reken jij al de mensen die in het leger en bij de politie werken eveneens bij het belgisch profitariaat?
Mijn punt is dat de Belgische constructie dik 1 miljoen ambtenaren in dienst heeft die de bevolking massa's belastinggeld kosten.
Wallonië geeft aan 46% van de beroepsbevolking een overheidsjob, Vlaanderen krap 25%.
Punt twee is, dat het eigenlijk gemakkelijk met de helft te doen is, maar dat verzuiling en vriendjespolitiek hopen onnodige jobs hebben gecreëerd, die telkenmale in de federale regeringsonderhandelingen als breekijzer worden gebruikt.

Een goed functioneren van België is zo goed als uitgesloten, dus moeten wij het op Vlaams niveau doen omdat wij toch altijd het mes op de keel krijgen als wij over de transferten beginnen.

Ik heb familie bij het beroepsleger alsook in de ambtenarij, spaar mij de tijd die nodig is om uit te leggen wat ik ervan vindt.
Door 50 jaar verzuiling en vriendjespolitiek is véél grondig fout gelopen in de Belgische constructie.

Op de mensen zelf heb ik geen kritiek, kan en mag ik niet hebben, neemt niet weg dat ik tevreden moet zijn met vele onnodige overheidsjobs.
__________________
Vriendelijke groeten,
PO
PO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2003, 15:37   #164
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Groot gelijk PO.

Trouwens, zou je niet verwachten dat met ZOVEEL mensen in dienst de ambtenaren hun werk sneller zouden moeten kunnen doen ?
Zo zit ik al een half jaar te wachten op geld omdat mijn vorig bedrijf failliet is gegaan. Gisteren ontving ik een brief dat alle data binnen is en dat ik binnen de 3 maanden het geld kan verwachten
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2003, 15:39   #165
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Het is inderdaad zo dat er veel te veel overheidjobs zijn in Belgie en dan voornamelijk in Wallonie, Wallonie staat op de eerste plaats op Europees niveau wat betreft beroepsbevolking die een job bij de overheid uitoefent. Dit is op lange termijn zeker niet zonder risico's voor onze maatschappij!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2003, 17:08   #166
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Het is inderdaad zo dat er veel te veel overheidjobs zijn in Belgie en dan voornamelijk in Wallonie, Wallonie staat op de eerste plaats op Europees niveau wat betreft beroepsbevolking die een job bij de overheid uitoefent. Dit is op lange termijn zeker niet zonder risico's voor onze maatschappij!
Op LANGE termijn? We geven nu al zo'n 400 miljard aan Wallonië per jaar, zodat die hun inproductieve ambtenarenstaat kunnen onderhouden.
Wat moet dat dan worden op lange termijn?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2003, 17:49   #167
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Het is inderdaad zo dat er veel te veel overheidjobs zijn in Belgie en dan voornamelijk in Wallonie, Wallonie staat op de eerste plaats op Europees niveau wat betreft beroepsbevolking die een job bij de overheid uitoefent. Dit is op lange termijn zeker niet zonder risico's voor onze maatschappij!
Op LANGE termijn? We geven nu al zo'n 400 miljard aan Wallonië per jaar, zodat die hun inproductieve ambtenarenstaat kunnen onderhouden.
Wat moet dat dan worden op lange termijn?
Dit bedoel ik dus net. Nu hebben blijkbaar enkel de maatschappelijk en poliek bewuste personen enige weet van hoe het er in dit land aan toe gaat daardoor ook dat er zo weinig reactie komt op dit soort toestanden, maar dit kan niet blijven duren. Als er politiek geen reactie komt op deze middeleeuwse toestanden zal het systeem in de huidige toestand wel van zelf uiteenvallen. Voor degene die geen zin hebben om daar op te wachten volstaat het om te stemmen op de juiste partij, en naar mijns inziens is dit momenteel de NVA.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2003, 17:53   #168
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Dit bedoel ik dus net. Nu hebben blijkbaar enkel de maatschappelijk en poliek bewuste personen enige weet van hoe het er in dit land aan toe gaat daardoor ook dat er zo weinig reactie komt op dit soort toestanden, maar dit kan niet blijven duren. Als er politiek geen reactie komt op deze middeleeuwse toestanden zal het systeem in de huidige toestand wel van zelf uiteenvallen. Voor degene die geen zin hebben om daar op te wachten volstaat het om te stemmen op de juiste partij, en naar mijns inziens is dit momenteel de NVA.
De grootste transfers gaan naar de as Limburg-Luik-Luxemburg en het Zuiden van de provincies O+W-Vlaanderen. De Franstaligen (of Nederlandstaligen) moeten niet de dupe worden van regionaal egoisme. Pak de problemen aan waar ze zijn en schaf de gewesten af.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2003, 20:35   #169
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
De grootste transfers gaan naar de as Limburg-Luik-Luxemburg en het Zuiden van de provincies O+W-Vlaanderen. De Franstaligen (of Nederlandstaligen) moeten niet de dupe worden van regionaal egoisme. Pak de problemen aan waar ze zijn en schaf de gewesten af.
Waar is het cijfermateriaal om dat te staven???

Transfers naar zuidelijk West-Vlaanderen? Naar de streek van Kortrijk en Waregem? Het Texas van West-Vlaanderen? De industrierijkste streek van heel de provincie?

En naar het zuiden van Oost-Vlaanderen? Naar Oudenaarde, een industriestad in volle bloei? En voor de rest: de Vlaamse Ardennen, toeristisch heel belangrijke streek.

Hoogstwaarschijnlijk gaat het hier weer om transfers in de gedachten van de belgicisten. Waar zijn trouwens die cijfers van die transfers van West-Vlaanderen richting Antwerpen, zoals iemand hier enige tijd geleden nog beweerde???
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2003, 20:40   #170
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Ik dacht net hetzelfde, Jan. Degrootste geldstromen naar zuiden van West-Vlaanderen? De rijkste streek van het land! Hoe kan dat?

Je hebt die cijfers zelf verzonnen, Tacticus Geef het maar toe.
__________________
De beste regering is GEEN regering.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2003, 20:41   #171
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Dit bedoel ik dus net. Nu hebben blijkbaar enkel de maatschappelijk en poliek bewuste personen enige weet van hoe het er in dit land aan toe gaat daardoor ook dat er zo weinig reactie komt op dit soort toestanden, maar dit kan niet blijven duren. Als er politiek geen reactie komt op deze middeleeuwse toestanden zal het systeem in de huidige toestand wel van zelf uiteenvallen. Voor degene die geen zin hebben om daar op te wachten volstaat het om te stemmen op de juiste partij, en naar mijns inziens is dit momenteel de NVA.
De grootste transfers gaan naar de as Limburg-Luik-Luxemburg en het Zuiden van de provincies O+W-Vlaanderen. De Franstaligen (of Nederlandstaligen) moeten niet de dupe worden van regionaal egoisme. Pak de problemen aan waar ze zijn en schaf de gewesten af.
Schaf de gewesten af, en dan zij alle problemen van de baan of wat?? Enige verduidelijking en cijfermateriaal zou al een hele hulp zijn!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2003, 21:00   #172
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Schaf de gewesten af, en dan zij alle problemen van de baan of wat?? Enige verduidelijking en cijfermateriaal zou al een hele hulp zijn!!
Ook ik sluit me bij deze opmerking aan. Juist de gewesten maken een beter beheer van bijvoorbeeld het wegennet mogelijk. Sedert het Vlaams Gewest verantwoordelijk is voor het onderhoud van de wegen gebeurt alles veel planmatiger, sneller en doeltreffender. Waarom moeten we dan per se terugkeren naar de unitaire diensten die in niets een voorbeeld waren???
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2003, 23:45   #173
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
De grootste transfers gaan naar de as Limburg-Luik-Luxemburg en het Zuiden van de provincies O+W-Vlaanderen. De Franstaligen (of Nederlandstaligen) moeten niet de dupe worden van regionaal egoisme. Pak de problemen aan waar ze zijn en schaf de gewesten af.
Waar is het cijfermateriaal om dat te staven???

Hoogstwaarschijnlijk gaat het hier weer om transfers in de gedachten van de belgicisten. Waar zijn trouwens die cijfers van die transfers van West-Vlaanderen richting Antwerpen, zoals iemand hier enige tijd geleden nog beweerde???
Nu is de dollemanspraat van Doomy, die in zijn dromen enorme geldstromen zag van West-Vlaanderen naar Antwerpen, blijkbaar al een argument geworden van de belgicisten?
Ik heb hem al zo'n tien keer gevraagd die cijfers eens te laten zien aan ons, maar dan hoor je opeens niets meer van hem... Vreemd, vreemd.
De beste van de dag is wel Tacitus, die het zuiden van West-Vlaanderen, de rijkste provincie met de hoogste tewerkstelling van Vlaanderen, de grootste ontvanger van geldstromen noemde...
Hun humor is toch onovertroffen!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be