Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2010, 22:56   #41
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,



het imperatief van mijn post waarop je reageerde was niet persoonlijk bedoeld, eerder algemeen. 'de mens' zou beter lange strandwandelingen maken aalmoezen aan bedelaars geven en de bijbel lezen dan zijn zuurverdiende geld uitgeven aan de zoveelste dvd over nulpunts-energie, deepak chopra's pseudo-quantummechanica of lezingen over het akashaveld.

vrede,

redwasp
Ik heb toch niet gezegd dien boek te kopen ofzo?
Ik heb gewoon willen aantonen met dat filmpje: kijk mannen, er zijn nog waarschijnlijk nog universa buiten het onze.
Meer wou ik daar niet over zeggen.
-

Over de novelty theory blijft dan ook een theorie he. Het is niet tot geloof of wetenschap gedoopt.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 23:15   #42
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Doomsday met grafieken! Sorry dat ik mijn oordeel al na 10 seconden over die (niet virusvrije!) site vel.

Maar om mijn mening over de nabije toekomst te geven. Het 'tijdperk van Aquarius' is geen nieuwigheid. Iedere generatie denkt dat ze aan het begin van een nieuw tijdperk staat. Dat is zeer menselijk. Ook ik heb die gedachte wel eens, want niets menselijks is mij vreemd.
Helemaal niet doomsday. Terence had een hele ruime kijk op 2012.
Zeker geen doomsday predikende profeet/sjamaan/filosoof.

Hij beweert zelfs dat we gaan kunnen tijdreizen ...
Dat ons zonnestelsel overgaat naar onbekend gebied. Into oblivion.

Dat die site niet zuiver was doet me kijken, daar mcafee altijd onderaan rechts in mijne browser oordeelt. Alvast mijn excuses, maar hier kwam ie als zuiver door.

Citaat:
Spiritualiteit zal zeker terug belangrijk worden: eerst viel het Christendom weg en omarmden de mensen het atheïsme. Totdat ze, zoals Sartre het mooi uitdrukte, ontdekken dat er een zeer groot gat in hun leven zit, daar waar vroeger de godsdienst zat.
We zouden dus beter gewoon ons eigen (geloof) moeten vinden.
Persoonlijk vind ik dat we ons beter niet naar boven alleen richten, maar ook in ons zelf. We hebben toch allemaal dat stemmeke.
Maar het probleem is dat geloven en onze eigen levensovertuigingen dat stemmeke beïnvloeden.

Citaat:
Spiritualiteit is een zeer breed begrip en vergt specifieke invulling.
Zelf denk in dat de mystiek sterk zal herleven.
In het Christendom, net zoals in alle andere religies, was mystiek enorm belangrijk maar die werd tijdens en na de verlichting weggedrongen door een rationeel, wetenschappelijk godsbegrip en een letterlijke bijbelinterpretatie, wat uitendelijk zelfs leidde tot de rationalisering van de kerkdienst (tijdens Vaticanum II) wat zoals gekend rampzalig is uitgedraaid voor de kerk.
Citaat:
Die mystiek zal terugkomen om Sartre's gat te vullen.
New age is een bepaalde poging daartoe, maar er zijn er nog anderen en er zullen er deze eeuw nog vele anderen volgen.
Het internet is trouwens het instrument bij uitstek om vanuit de basis mensen rond bepaalde stromingen te mobiliseren. Wacht maar af. Er staat ons nog heel wat te wachten.
Eerlijk gezegd, ik weet niets van new age. Ik weet alleen wat het wil zeggen in de letterlijke zin.
Ik heb dan ook hopelijk nergens de indruk gegeven dan ik een new ager ben of dergelijke.

Wat je zegt is waar, het internet is een krachtig tool. Het heeft de mensheid een enorme stap vooruit gebracht .
Er staat ons idd nog veel te wachten... mooi zo
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 23:16   #43
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Sta jij dan een éénheidsreligie-filosofie voor?
Neen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Dat geldt zelfs voor veel levende wezens. Levende wezens zijn gedegradeerd tot materieel bezit, waar winst voor wordt opgestreken (sinds eind de jaren 80 is deze laffe praktijk toegelaten).
Not to mention stars!
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 19:20   #44
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Terence had een hele ruime kijk op 2012.
mooi eufemisme voor een compleet pseudowetenschappelijke, op consumptie van lsd en hallucinogene paddestoelen gestoelde en niet door enige studie van feiten gehinderde prietpraat die door geen enkele andere wetenschapper serieus wordt genomen.

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 19:28   #45
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,



mooi eufemisme voor een compleet pseudowetenschappelijke, op consumptie van lsd en hallucinogene paddestoelen gestoelde en niet door enige studie van feiten gehinderde prietpraat die door geen enkele andere wetenschapper serieus wordt genomen.

vrede,

redwasp
Exactly what we need
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 19:54   #46
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

heb het niet zo voor eufemismes. meer voor een duidelijke en klare taal. terrence mckennah was een pseudo-wetenschapper. hij vond het belangrijker om zijn geest te 'verruimen' met allerlei bewustzijnsveranderende chemicalia (al dan niet uit rechtstreeks uit het amazonewoud geplukte planten) dan dat hij geduldig en nauwkeurig feiten wilde onderzoeken)

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 20:50   #47
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
bewustzijnsveranderende chemicalia (al dan niet uit rechtstreeks uit het amazonewoud geplukte planten)

redwasp
Ook bidden, meditatie, herhalen van klanken/bewegingen, ... veranderen het bewustzijn.
Chemicalie of transcendatie, resultaat is dezelfde afwezigheid van realiteit.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 22:47   #48
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Is het de afwezigheid van de realiteit of de aanwezigheid van een andere?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 22:52   #49
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard real world

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Is het de afwezigheid van de realiteit of de aanwezigheid van een andere?
Er is er maar één. Diegene waar voorwerpen met elkaar interageren en de wetten van de fysica gelden.

Alle andere bevinden zich in je hoofd.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 22:54   #50
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Maar die ene realiteit zien we allemaal anders?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 23:09   #51
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Yep, net zoals elke mens uniek is ...
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 23:45   #52
Aletheia
Partijlid
 
Aletheia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2010
Berichten: 291
Standaard

In het Christendom kende men ook zo'n beweging in haar geschiedenis, namelijk het chiliasme. De ferventste aanhangers ervan zijn ook overtuigd dat zij in de eindtijden leven en op de voorste rij zitten bij het eindgericht.
Komen wel altijd bedrogen uit doorheen de hele geschiedenis, maar ook zij zagen allemaal voortekens.

Ik geloof niet in eindtijden, eerder in cycli. Cycli die misschien zich alsmaar sneller en sneller kunnen afwisselen in een bepaalde context, maar zeker niet in de nederdaling van een of andere revelatie die alles rechtzet in 1 moment.
Zo werkt de natuur niet, en zo zal het ook niet gaan ALS er zoiets belangrijks is aan 2012. Eerder een organische groei naar een ander tijdperk, zoals het al eeuwen gaat, maar op een ander niveau. Maar daar is niets wereldschokkends aan, zo gaat het gewoon.
__________________
“La nuit est aussi un soleil et l’absence de mythe est aussi un mythe.”
-Georges Bataille
Aletheia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 23:51   #53
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aletheia Bekijk bericht
In het Christendom kende men ook zo'n beweging in haar geschiedenis, namelijk het chiliasme. De ferventste aanhangers ervan zijn ook overtuigd dat zij in de eindtijden leven en op de voorste rij zitten bij het eindgericht.
Komen wel altijd bedrogen uit doorheen de hele geschiedenis, maar ook zij zagen allemaal voortekens.

Ik geloof niet in eindtijden, eerder in cycli. Cycli die misschien zich alsmaar sneller en sneller kunnen afwisselen in een bepaalde context, maar zeker niet in de nederdaling van een of andere revelatie die alles rechtzet in 1 moment.
Zo werkt de natuur niet, en zo zal het ook niet gaan ALS er zoiets belangrijks is aan 2012. Eerder een organische groei naar een ander tijdperk, zoals het al eeuwen gaat, maar op een ander niveau. Maar daar is niets wereldschokkends aan, zo gaat het gewoon.
2012 : alle planeten op een rij wat resulteert in een getijdekracht die de aarde uiteenscheurt?

Hum, ik dacht dat de gezamelijke massa van alle planeten nog geen hele procent van die van de zon bedraagt
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 23:55   #54
Aletheia
Partijlid
 
Aletheia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2010
Berichten: 291
Standaard

U leest dingen die er niet staan.
En ik hou niet van tijdverspilling.
__________________
“La nuit est aussi un soleil et l’absence de mythe est aussi un mythe.”
-Georges Bataille
Aletheia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 10:41   #55
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
bijbel lezen dan zijn zuurverdiende geld uitgeven aan de zoveelste dvd over nulpunts-energie, deepak chopra's pseudo-quantummechanica of lezingen over het akashaveld.
Dit lijkt me toch geen "Koosjere" mengeling.
Nulpunts-energie(gemeten) en quantummechanica(jaren proefondervindelijk vastgesteld) zijn bewezen wetenschap. De rest meditatietechnieken?

Je kan beter je tijd besteden om de bedelaar terug in de maatschappij te brengen.
Geef ze geen vissen maar leer ze vissen.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 14:02   #56
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

heb het niet zo voor eufemismes. meer voor een duidelijke en klare taal. terrence mckennah was een pseudo-wetenschapper. hij vond het belangrijker om zijn geest te 'verruimen' met allerlei bewustzijnsveranderende chemicalia (al dan niet uit rechtstreeks uit het amazonewoud geplukte planten) dan dat hij geduldig en nauwkeurig feiten wilde onderzoeken)

vrede,

redwasp
Hij heeft in de plantkunde heel veel onderzocht, maar om hem daarom nu als psuedo-wetenschapper af te schrijven, vind ik overdrijven.
Ik en sommige woorden, er hangen teveel percepties aan vast om daar zuiver over te discussiëren.

Uw bovenstaande beschrijving omtrent Terence is je eigen mening, hoogstwaarschijnlijk gebaseerd op maximum 10min google werk.

Terence was een filosoof die het mystieke verklaring trachtte te geven, een ontdekker van de geest, ...

Hij verdient wel een ietsiepietsie meer respect.
Terence was iemand die op het vliegtuig sprong, de amazone wouden in ging, zich tot de lokale mensen (die in de bossen woonde) richtte, terugkwam en die wijsheid deelde.
Hij had ook massa's theologisch inzicht... hij wist (in mijn mening) wel degelijk waar de klepel hing, en hij heeft de klok voor massa's laten luiden.
Terence is de bevestiging van wat vele al reeds wisten.
Het verbaast me dan ook Redwasp, dat jij daar net zo negatief over ingesteld bent. Ik had dit van velen verwacht, maar niet van u.
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 2 april 2010 om 14:02.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 14:07   #57
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aletheia Bekijk bericht
In het Christendom kende men ook zo'n beweging in haar geschiedenis, namelijk het chiliasme. De ferventste aanhangers ervan zijn ook overtuigd dat zij in de eindtijden leven en op de voorste rij zitten bij het eindgericht.
Komen wel altijd bedrogen uit doorheen de hele geschiedenis, maar ook zij zagen allemaal voortekens.

Ik geloof niet in eindtijden, eerder in cycli. Cycli die misschien zich alsmaar sneller en sneller kunnen afwisselen in een bepaalde context, maar zeker niet in de nederdaling van een of andere revelatie die alles rechtzet in 1 moment.
Zo werkt de natuur niet, en zo zal het ook niet gaan ALS er zoiets belangrijks is aan 2012. Eerder een organische groei naar een ander tijdperk, zoals het al eeuwen gaat, maar op een ander niveau. Maar daar is niets wereldschokkends aan, zo gaat het gewoon.
Niemand zei je het werelschokkend op te nemen he
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be