Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, krijgt u een auto/2 jaar
Kom op met die auto 48 66,67%
Ik twijfel aan de authenticiteit van de cijfers 24 33,33%
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 januari 2003, 17:11   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Om nog maar te zwijgen van het imagoverlies als België verdwijnt
Je bedoelt toch het imago van land van Dutroux?
Of dat van de roze baletten?
De moord op Cools?
De Agusta affaire?
De bende van Nijvel?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 17:11   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Om nog maar te zwijgen van het imagoverlies als België verdwijnt
Je bedoelt toch het imago van het land van Dutroux?
Of dat van de roze baletten?
De moord op Cools?
De Agusta affaire?
De bende van Nijvel?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 17:30   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik denk het niet... Ik wacht dus nog altijd op een schitterende repliek op mijn posting, die stelt dat het allemaal gelogen is van die wagen...
Er is waarschijnlijk geen leugen in het cijfermateriaal van de bank.
De foute voorstelling van zaken is echter dat de modale waal om de twee jaar (het bedrag van) een auto zou inpalmen, zoals N-VAA het nogal gratuit kwam te stellen.

Een tewerkgestelde waal verdient grosso modo evenveel of even weinig als een vlaming in een vergelijkbare sector of job.
Die rijdt niet met een extra wagen betaald door vlaams geld. Geef gewoon toe dat het een truttige campagne was, sofistisch en misleidend.
In mijn ogen evenwel geen proces of stennis waard.
Gewoon de mensen duidelijk maken dat de voorstelling van zaken voor interpretatie vatbaar is, moet volstaan.
Mijn waalse collegae rijden met dezelfde wagens als ik, en vervangen ze op hetzelfde moment (zo laat mogelijk wegens onbetaalbaar geworden )
Hun loonfiche is identiek (enkel de naam en de taal verschillen een beetje )
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 17:56   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Er is waarschijnlijk geen leugen in het cijfermateriaal van de bank.
Dat is toch het minste wat we van een bank zouden mogen verwachten, niet?

Citaat:
De foute voorstelling van zaken is echter dat de modale waal om de twee jaar (het bedrag van) een auto zou inpalmen, zoals N-VAA het nogal gratuit kwam te stellen.
Jammer, maar uw vliegertje gaat echt niet op. Men stelt het niet voor alsof "de modale Waal" het bedrag van een wagen krijgt toegestoken, wel dat een Vlaming op dit termijn het bedrag van een wagen afdokt. Door een heleboel mechanismen is het immers zo dat de terugvloei van belastingsgeld lager is voor Vlaanderen dan Wallonië. M.a.w. in verhouding krijgen de Vlamingen minder van de staat terug dan waarop hij volgens zijn belastingsbijdrage recht heeft, terwijl de verhoudingen voor Wallonië omgekeerd liggen. Niet dat de individuele Waal plotseling meer krijgt, maar wel dat de overheid een onrechtvaardig uitgavepatroon in Wallonië in de hand werkt en financieel ondersteunt. De grote verschillen in ziekenhuiskosten tussen Vlaamse en Waalse ziekenhuizen is daarvan een bijzonder goed in het oog vallend symptoom. Hierbij gaat het niet zozeer om het totaal bedrag, maar om de kosten die worden aangerekend per behandeling. Die blijkt in de meeste gevallen veel hoger te liggen dan voor dezelfde ingreep of behandeling in Vlaanderen. Ook de lakse politiek van de Waalse afdeling van de RVA en de Waalse arbeidsbemiddelingsorganisatie is eveneens tekenend. Daar waar de VDAB en Vlaamse afdeling van de RVA heel wat sneller tot schorsing en zelfs uitsluiting overgaan, is dat niet het geval aan de andere kant van de taalgrens.

Citaat:
Een tewerkgestelde waal verdient grosso modo evenveel of even weinig als een vlaming in een vergelijkbare sector of job.
Dat is niet aan de orde, daar dit nu eenmaal een vanzelfsprekendheid is. CAO's zijn nog steeds federale materie.

Citaat:
Die rijdt niet met een extra wagen betaald door vlaams geld.
Dat wordt nergens beweerd.

Citaat:
Geef gewoon toe dat het een truttige campagne was, sofistisch en misleidend.
Dat is uw oordeel, en ik hoef er niet mee akkoord te gaan. De campagne is een staaltje van bijzonder aanschouwelijk onderwijs.

Citaat:
In mijn ogen evenwel geen proces of stennis waard.
Gewoon de mensen duidelijk maken dat de voorstelling van zaken voor interpretatie vatbaar is, moet volstaan.
U bedoelt?

Is het dan normaal dat de RVA bijzonder laks is in Wallonië?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 18:00   #25
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Er is waarschijnlijk geen leugen in het cijfermateriaal van de bank.
Mooi zo...

Citaat:
De foute voorstelling van zaken is echter dat de modale waal om de twee jaar (het bedrag van) een auto zou inpalmen, zoals N-VAA het nogal gratuit kwam te stellen. Die rijdt niet met een extra wagen betaald door vlaams geld.
Heeft de N-VA gezegd dat de Waal een auto zou inpalmen? De N-VA stelt dat gemiddeld per Vlaams gezin er per 2 jaar geld de geldsom vloeit naar de andere gewesten... De auto was een concrete visualisatie van de absurdheid van dat bedrag.

Als men daar al niet meer tegen protesteren... Dan is dat niet meer enkel politieke correctheid, dan is dat pure censuur en dictatuur.

Dat u dat een truttige campagne vindt, is uw goed recht, maar dat ze een campagne is die zowel walinganten als belgicisten een doorn in het oog was, is ze zeker. En truttige campagnes hebben die neiging niet. Ik twijfel dus aan uw woorden
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 18:12   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Jammer, maar uw vliegertje gaat echt niet op. Men stelt het niet voor alsof "de modale Waal" het bedrag van een wagen krijgt toegestoken, wel dat een Vlaming op dit termijn het bedrag van een wagen afdokt.
En welke snoodaard van bezuiden de taalgrens ontvangt die royale bonus boven hola?

Citaat:
Niet dat de individuele Waal plotseling meer krijgt, maar wel dat de overheid een onrechtvaardig uitgavepatroon in Wallonië in de hand werkt en financieel ondersteunt.
Dat snap je nu eindelijk: de individuele waal krijgt niks meer.
Evenzo zal de individuele vlaming na secessie tevergeefs wachten op zijn tweejaarlijkse bedrag om een extra wagentje aan te schaffen.

Citaat:
De grote verschillen in ziekenhuiskosten tussen Vlaamse en Waalse ziekenhuizen is daarvan een bijzonder goed in het oog vallend symptoom. Hierbij gaat het niet zozeer om het totaal bedrag, maar om de kosten die worden aangerekend per behandeling. Die blijkt in de meeste gevallen veel hoger te liggen dan voor dezelfde ingreep of behandeling in Vlaanderen.
Dus de dokters en ziekenhuizen zijn de grote rovers?
Dat moet objectief bewijsbaar zijn, aangekaart worden én rechtgezet.
Gogogogogooooooo!!!


Citaat:
Ook de lakse politiek van de Waalse afdeling van de RVA en de Waalse arbeidsbemiddelingsorganisatie is eveneens tekenend. Daar waar de VDAB en Vlaamse afdeling van de RVA heel wat sneller tot schorsing en zelfs uitsluiting overgaan, is dat niet het geval aan de andere kant van de taalgrens.
De werklozensteuntrekkenden (bestaat dit woord?) zie ik bezuiden de taalgrens al evenmin met een extra wagen over de straat scheuren.

Citaat:
Citaat:
Een tewerkgestelde waal verdient grosso modo evenveel of even weinig als een vlaming in een vergelijkbare sector of job.
Dat is niet aan de orde, daar dit nu eenmaal een vanzelfsprekendheid is. CAO's zijn nog steeds federale materie.
Dat is wél aan de orde: het is enkel het individuele dat telt.
De rest is fictieve deelverzamelingen maken, even grotesk als die waar Doomy jullie mee op stang jaagt.
Individueel gezien heeft niemand alhier echt te klagen.
Jut de mensen dan niet steeds op met cijfers waarmee je alles en niks kan bewijzen.
Vergelijk dingen die te vergelijken zijn: loonbriefjes-belastingbrieven etc.

Citaat:
Citaat:
Die rijdt niet met een extra wagen betaald door vlaams geld.
Dat wordt nergens beweerd.
Ik liep alvast geen matchbox wagentjes uit te delen..........

Citaat:
Citaat:
Geef gewoon toe dat het een truttige campagne was, sofistisch en misleidend.
Dat is uw oordeel, en ik hoef er niet mee akkoord te gaan. De campagne is een staaltje van bijzonder aanschouwelijk onderwijs.
Omnis comparatio claudicat.
Die van de wagens behoeft een rolstoel.

Citaat:
Citaat:
In mijn ogen evenwel geen proces of stennis waard.
Gewoon de mensen duidelijk maken dat de voorstelling van zaken voor interpretatie vatbaar is, moet volstaan.
U bedoelt?
Ik bedoel dat het proces dat BUB ertegen inspant fors bij het haar getrokken is.
In pre-electorale campagnes mag al eens stoer uit de hoek gekomen worden.
Bedachtzame belgen gaan aan dergelijke akkefietjes voorbij en zetten de seccesisten met zachte hand op hun plaats, zonder hulp van het wettelijk gezag in te roepen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 18:16   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Dat snap je nu eindelijk: de individuele waal krijgt niks meer.
Evenzo zal de individuele vlaming na secessie tevergeefs wachten op zijn tweejaarlijkse bedrag om een extra wagentje aan te schaffen.
U begrijpt het duidelijk niet (maar ja, de oogkleppen en de oorwatjes die de belgicisten dragen verhinderen dat niet eenmaal).

Het geld dat nu in de bodemloze Waalse put vloeit, kan Vlaanderen beter in eigen projecten investeren. Zo kan onze economie nog meer en beter aangewakkerd worden, waardoor de individuele Vlamingen wel beter van wordt.

Trouwens, ik heb niet gesteld dat iedere Waal niets meer krijgt. De werkende Waal krijgt (bijvoorbeeld bij de Post) hetzelfde loon als de Vlamingen die eenzelfde functie uitoefent. Echter, de Waal die onterecht blijft genieten van een werkloosheidsuitkering omdat de Waalse afdeling van de RVA het allemaal niet nodig acht de dossier correct op te volgen zoals in Vlaanderen, profiteert wel én krijgt dus waar hij eigenlijk geen recht op heeft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 18:18   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
De werklozensteuntrekkenden (bestaat dit woord?) zie ik bezuiden de taalgrens al evenmin met een extra wagen over de straat scheuren.
Probeert u grappig te zijn???

De politiek van opvolging bij de RVA in Vlaanderen en in Wallonië is duidelijk verschillend; daardoor worden in het zuiden minder mensen geschorst daar waar in Vlaanderen men onmiddellijk de geldkraan toedraait. D�*t is het verschil. Niet bij de grootte van de uitkering.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 18:20   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Trouwens, ik heb niet gesteld dat iedere Waal niets meer krijgt.
Gelukig maar.
Dat had ik door.
Uw "grunge" is dus op individueel vlak totaal onterecht.

Citaat:
De werkende Waal krijgt (bijvoorbeeld bij de Post) hetzelfde loon als de Vlamingen die eenzelfde functie uitoefent.
Wat ik je brom.

Citaat:
Echter, de Waal die onterecht blijft genieten van een werkloosheidsuitkering omdat de Waalse afdeling van de RVA het allemaal niet nodig acht de dossier correct op te volgen zoals in Vlaanderen, profiteert wel én krijgt dus waar hij eigenlijk geen recht op heeft.
Gelukkig zijn hier géén onterechte steuntrekkers.
En dan nog.
Krijgt die waalse werkloze hetzelfde als de vlaamse?
Zoja, dan is er geen vuiltje aan de lucht.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 18:22   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
De werklozensteuntrekkenden (bestaat dit woord?) zie ik bezuiden de taalgrens al evenmin met een extra wagen over de straat scheuren.
Probeert u grappig te zijn???
Ik kan er niet aan verhelpen dat jij het niet grappig vindt, wanneer ik jouw eigen redeneringen doortrek.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 18:24   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Dat is wél aan de orde: het is enkel het individuele dat telt.
De rest is fictieve deelverzamelingen maken, even grotesk als die waar Doomy jullie mee op stang jaagt.
Individueel gezien heeft niemand alhier echt te klagen.
Jut de mensen dan niet steeds op met cijfers waarmee je alles en niks kan bewijzen.
Vergelijk dingen die te vergelijken zijn: loonbriefjes-belastingbrieven etc.
Belastingsgeld is niet enkel een zaak van de individuele burger, beste vriend, al beseft u dat duidelijk niet.

Belastingsgeld is ook een zaak van de gemeenschap. En de gemeenschap, d.i. de som van alle individuen, heeft het recht te beslissen over haar eigen belastingsgelden en de wijze waarop en in welke mate het gebruikt wordt. Nu stroomt een deel van dat belastingsgeld richting Wallonië zonder dat de Vlaming daar medezeggenschap over heeft. Mij verbaast het wel in grote mate dat u veel tamtam maakt over de "rechtstreekse democratie", maar als het over geld komt moet de burger plotseling doen alsof zijn belastingsgeld niet door hem mag beheerd worden. Dan moet hij slechts kijken naar het naakte bedrag dat hij in zijn loonbriefje krijgt.

Niets kunt bewijzen??? De studie van de KBC gelezen? Of bent u nog altijd de mening toegedaan dat er geen transfers bestaan? Waarom is het dan zo dat de federale regering nog steeds weigert dergelijke cijfers te publiceren en dat we ze steeds moeten vernemen via studies van universiteiten en banken? Men is gewoon als de dood dat de individuele bruger in Vlaanderen ooit zou vernemen hoe er met zijn belastingsgeld wordt gemorst en hoe het in die bodemloze put in het zuiden wordt gegooid. Dat is niet opjutten; dat is slechts de naakte feiten aan de mensen kenbaar maken. Of mag dat niet (meer)?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 18:24   #32
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Het geld dat nu in de bodemloze Waalse put vloeit, kan Vlaanderen beter in eigen projecten investeren. Zo kan onze economie nog meer en beter aangewakkerd worden, waardoor de individuele Vlamingen wel beter van wordt.
In Vlaanderen werd nooit met één frank gesmost.
De Limburgse mijnen en hun fameuze reconversie waren geslaagde investeringen....
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 18:25   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Ik kan er niet aan verhelpen dat jij het niet grappig vindt, wanneer ik jouw eigen redeneringen doortrek.
Waar heb ik het dan over een extra auto die de Vlaming zou krijgen? U bent duidelijk in de hoogste graad van verwarring.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 18:27   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
In Vlaanderen werd nooit met één frank gesmost.
De Limburgse mijnen en hun fameuze reconversie waren geslaagde investeringen....
En kijk eens aan: daar probeert men weer van de discussie af te wijken. Het gaat over de transfers die men toch maar probeert af te doen als onbestaand of niet relevant.

Dat het in Vlaanderen ook niet al reuzegeur en maneschijn is, weten we ondertussen ook wel. Dat is hier echter niet het discussieonderwerp. Transfers Vlaanderen - Wallonië, daarover ging het.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 18:29   #35
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Mij verbaast het wel in grote mate dat u veel tamtam maakt over de "rechtstreekse democratie", maar als het over geld komt moet de burger plotseling doen alsof zijn belastingsgeld niet door hem mag beheerd worden. Dan moet hij slechts kijken naar het naakte bedrag dat hij in zijn loonbriefje krijgt.
Geloof je echt dat na secessie jouw briefje er gaat fraaier uitzien?
Bij wie ga je jouw tweejaarlijkse auto dan claimen?
Citaat:
Dat is niet opjutten; dat is slechts de naakte feiten aan de mensen kenbaar maken. Of mag dat niet (meer)?
Het blijft een bij de haren getrokken vergelijking, die niet hard te maken valt, tenzij door fictieve deelgroepen in België aan te brengen.
Het naakte feit dat noch voor noch na secessie een auto meer in omloop gaat gebracht worden, kan je niet wegmoffelen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 18:31   #36
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Ik kan er niet aan verhelpen dat jij het niet grappig vindt, wanneer ik jouw eigen redeneringen doortrek.
Waar heb ik het dan over een extra auto die de Vlaming zou krijgen? U bent duidelijk in de hoogste graad van verwarring.
Hadden we het hier over de N-VA campagne van het autootjes delen waartegen BUB een proces inspande?
Of vergis ik me van topic?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 18:33   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Mij verbaast het wel in grote mate dat u veel tamtam maakt over de "rechtstreekse democratie", maar als het over geld komt moet de burger plotseling doen alsof zijn belastingsgeld niet door hem mag beheerd worden. Dan moet hij slechts kijken naar het naakte bedrag dat hij in zijn loonbriefje krijgt.
Geloof je echt dat na secessie jouw briefje er gaat fraaier uitzien?
Bij wie ga je jouw tweejaarlijkse auto dan claimen?
Blijkbaar hebt u nog steeds moeite de draad van mijn betoog te volgen. Wanneer de burger moet vaststellen dat een deel van zijn belastingsgeld niet hem ten goede komt (op allerlei wijzen: investeringen, voorzieningen...), maar dat het terecht komt in een bodemloze put dan maakt dit wel wat uit.

Een onafhankelijk Vlaanderen zal voortaan over het volledige belastingsgeld kunnen beschikken en zal het dan ook voor Vlaanderen kunnen aanwenden. Overheidsinvesteringen zijn tweeledig: voorzieningen voor de burger en het stimuleren van de economie. Iedere Vlamingen zal het wel over eens zijn dat dit laatste wel te verkiezen is boven het blijven overhevelen van Vlaams belastingsgeld naar Wallonië.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 18:35   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Het blijft een bij de haren getrokken vergelijking, die niet hard te maken valt, tenzij door fictieve deelgroepen in België aan te brengen.
Kijk eens aan: daar gaan we weer over de "fictieve deelgroepen". Plaats een Vlaming uit Steenokkerzeel in Virton en eens kijken of die man er zich even goed zal thuisvoelen als onder Vlamingen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 18:55   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Hadden we het hier over de N-VA campagne van het autootjes delen waartegen BUB een proces inspande?

Daar ging het over, ja.
Het gaat over zo'n enorme cijfers dat ze de mensen niets meer zeggen. Giet je die cijfers in een andere vorm, in dit geval een autootje, dan gaat er wél een lichtje branden. Dat het zelfs bij de BUB "pakte" wordt bewezen door het proces dat ze inspande.

Jij bent tegen censuur in het algemeen, dus dit moet ook mogen gezegd worden.
Zelfs als de waarheid in een begrijpelijker "taal" wordt vertaald dan in de puur cijfermatige om een beter "beeld" te krijgen van de grootte van die transfers.
Klopt het niet dan moet men maar met de nodige bewijzen en argumenten komen dat het niet zo is.
Feit is in alle geval dat er transfers zijn én dat ze enorm zijn.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2003, 19:05   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Hadden we het hier over de N-VA campagne van het autootjes delen waartegen BUB een proces inspande?

Daar ging het over, ja.
Het gaat over zo'n enorme cijfers dat ze de mensen niets meer zeggen. Giet je die cijfers in een andere vorm, in dit geval een autootje, dan gaat er wél een lichtje branden. Dat het zelfs bij de BUB "pakte" wordt bewezen door het proces dat ze inspande.
Inderdaad, wanneer je over cijfers spreekt moet je steeds een vergelijking maken anders blijven de zaken heel onwerkelijk. Dat doe ik ook altijd voor de klas en dan gaan de ogen echt open. Op die manier maak je cijfermateriaal altijd aanschouwelijk. Het gaat natuurlijk niet om die auto op zich (waar Superstaaf maar over blijft voortdrammen), maar om de vergelijking. Het concreet maken, het in een gestalte gieten van cijfermateriaal. Blijkbaar hebben sommigen dit niet goed begrepen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be