Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 maart 2012, 08:49   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik heb mij nergens uitgesproken over het "belang" van dit nieuwsfeit. Ik heb er u alleen op gewezen dat dit een politiek discussieforum is en geen nieuwssite. Als u nieuwsfeiten wenst te becommentariëren, kan u ongetwijfeld terecht op de website van Het Laatste Nieuws, waar men uw waanzinnige complottheorie ongetwijfeld met belangstelling zal onthalen.
ja allé, ge hebt gelijk, dit topic mocht hier niet geplaatst worden, nu content?

maar is dat nu echt het eerste waar jij aan denkt als je zoiets leest?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 08:53   #22
Islamwatcher
Burger
 
Geregistreerd: 9 maart 2012
Berichten: 169
Standaard

Bericht op de site van vandaag.be waarin men zegt dat de Belgische premier vandaag nog vertrekt naar de onheilsplek om zelf de ramp in ogenschouw te nemen (en troost te bieden aan de overlevenden?):

In een eerste reactie op het tragische busongeval in Zwitserland, zegt premier Elio Di Rupo dat hij vandaag nog zelf vertrekt naar de plaats van het ongeluk.



"Dit is een heel trieste dag voor heel België", vertelt de premier. "Mijn gedachten gaan uit naar alle slachtoffers, hun ouders en al hun familieleden."

"De regering zet momenteel alles op alles om de familieleden van de betrokken slachtoffers zo goed mogelijk te informeren, in alle waardigheid. De regering treft ook alle voorbereidingen om hen ter plaatse te brengen en te begeleiden", aldus de eerste minister.



Belga
Foto Reuters
Islamwatcher is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 09:11   #23
tschoon verdiep
Burgemeester
 
tschoon verdiep's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 oktober 2010
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dit subforum gaat niet over binnenlandse aangelegenheden, maar over binnenlandse politiek. De politieke relevantie van dit onderwerp is nihil. Het onderwerp hoort hier dan ook niet thuis. Dit is overigens geen nieuwssite, maar een politiek discussieforum.
Triestige mens
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 09:13   #24
tschoon verdiep
Burgemeester
 
tschoon verdiep's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 oktober 2010
Berichten: 589
Standaard

Ik heb er geen woorden voor, ik wens de families enorm veel sterkte en mijn oprechte medeleven.
De politiek kan vandaag voor mij gestolen worden.
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 09:15   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja allé, ge hebt gelijk, dit topic mocht hier niet geplaatst worden, nu content?

maar is dat nu echt het eerste waar jij aan denkt als je zoiets leest?
Hij heeft ongelijk.

Dit ongeval heeft weldegelijk met politiek te maken.
En zelfs met binnenlandse politiek.

Want wat is de oorzaak????

Slecht onderhouden voertuig?
Oververmoede bestuurder?
Bestuurder met een medisch probleem?
Bestuurder die met zijn hoofd niet bij zijn werk zat, maar bij mogelijke persoonlijke financiele problemen die de overheid heeft veroorzaakt?

90% van de ongelukken met zware voertuigen zijn te herleiden tot het beleid van de overheden.

Ik rijd zelf met zware voertuigen. Allé ik mag er mee rijden, maar heb mijn stuur aan de haak gehangen om medische reden. En hoewel ik het persoonlijk nog on verantwoord vind iemand in mijn medische toestand nog met zware voertuigen te laten rijden, ben ik wel medisch goedgekeurd voor 5 jaar om met een autobus geladen met meer dan 100 kinderen rond te rijden.

Laatst nog een vrachtwagenbestuurder, die rond reed met een hoge bloeddruk. De man was opgevallen bij een verantwoordelijke bediende, die zich afvroeg waarom de man een rood aangezicht had.
De medische kennis van enkele aanwezigen deden vermoeden dat er verschillende oorzaken konden zijn, maar dat het niet gezond of verstandig was die man zonder medische controle te laten vertrekken. Het vermoede bestond eigenlijk dat de man niet 100% nuchter was en daardoor rood uitsloeg. Alcoholtest, uitgevoerd door een arbiedsgeneesheer, werd aangevraagd.
De arts deed echter meerdere onderzoeken, daar de man reeds 2 jaar zijn geneeskundig arbeidsonderzoek had gemist. De man kreeg van die arts geen toelating meer nog verder te rijden, hij werd door de arts op medische ongeschiktheid gezet voor een te hoge bloeddruk. Hij vond het risico op een hartaanval of beroerte te groot voor deze chauffeur. De man zijn medische goedkeuring op zijn rijbewijs verloopt pas in mei 2013 en beschikt over een rijbewijs voor autobussen.

De ramp in Zwitserland kan ook daar zijn oorzaak hebben en dus is het beleid in fout en hoort dit dus weldegelijk bij binnenlandse politiek.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 09:22   #26
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Alle respekt voor de slachtoffers en hun naastbestaanden maar dit is eigenlijk juist: dit is een POLITIEK discussieforum.
By the way: is het nu écht nodig dat kinderen van het lager onderwijs een reis maken naar Zwitserland ???
Als er niets gebeurd was had je die vraag dan ook gesteld
Het is nu te laat en het is gebeurd.
Vreselijk voor de ouders die momenteel weinig tot niets concreets weten over hun kinderen.
Ik hoop echt dat men zo snel mogelijk de oorzaak kent van dit ongeval en dat
er daarna consequent wordt opgetreden of gepast gereageerd worden.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 09:23   #27
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamwatcher Bekijk bericht
U schrijft dat ik chauffeus aan het beschulfigen ben? Waar hebt u gelezen dat ik zeg dat de chauffeurs dronken waren? Hallo, zit u nog lekker in uw vel? Bovendien: als ik suggereer dat de chauffeur mogelijks teveel overuren heeft gedraaid dan beschuldig ik niet hem maar zijn werkgever die hem onder te hoge werkdruk plaatst... Een suggestie die ik vervolgens zelf heb uitgesloten omdat ik zei gelezen te hebben dat ze met twee waren en elkaar aflosten. Als Witse een raadsel moet oplossen dan tast hij alle mogelijke scenario's af... Het raadsel is hier dat de chauffeur kennelijk tegen de tunnelwand is geknald zonder aanwijsbare reden tot dusver. Of is het uitsluiten van mogelijke oorzaken ook verboden op dit forum volgens u?
OM

Lees wat u zelf schrijft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamwatcher Bekijk bericht
Men kan in een tunnel toch moeilijk gewagen van een 'stuurfout'? Waarschijnlijk was de chauffeur in slaap gevallen na teveel overuren?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 09:26   #28
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Krijgt zo'n nieuws op uw nuchter maag :s Sterkte aan de overlevenden & nabestaanden
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 09:27   #29
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

De kinderen waren nog niet lang vertrokken, dus oververmoeidheid kan geen rol spelen. Het was blijkbaar een practisch nieuwe bus, dus minder kans op defecten.
Er waren twee buschauffeurs, dus volgens mij treft de busuitbater geen enkele schuld.Wat er gebeurd is???

Ik vind het verschrikkelijk. Mijn kleinzoon is zondagmorgen met een bus teruggekeerd uit sneeuwklasse, ik mag er niet aan denken!!

Sterkte aan de ouders en familie van de slachtoffers, zowel van de dodelijke als van de gewonde en heel veel sterkte aan de overlevende kindjes, die zullen dit niet gauw te boven komen.

Laatst gewijzigd door omaplop : 14 maart 2012 om 09:27.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 09:27   #30
cairn
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 september 2011
Berichten: 376
Standaard

Sterkte aan de ouders,familieleden en nabestaanden.Zeer droevig nieuws.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 09:28   #31
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
De kinderen waren nog niet lang vertrokken, dus oververmoeidheid kan geen rol spelen. Het was blijkbaar een practisch nieuwe bus, dus minder kans op defecten.
Er waren twee buschauffeurs, dus volgens mij treft de busuitbater geen enkele schuld.Wat er gebeurd is???

Ik vind het verschrikkelijk. Mijn kleinzoon is zondagmorgen met een bus teruggekeerd uit sneeuwklasse, ik mag er niet aan denken!!

Sterkte aan de ouders en familie van de slachtoffers, zowel van de dodelijke als van de gewonde en heel veel sterkte aan de overlevende kindjes, die zullen dit niet gauw te boven komen.
Inderdaad.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 09:32   #32
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islamwatcher Bekijk bericht
Intussen doet men het ongeval af als 'onbegrijpelijk' omdat er geen enkel ander voertuig bij betrokken was. De bus reed 'eenzaam' in een tunnel, botste tegen de linker wand en stuiterde vervolgens tegen de rechter wand. Men kan in een tunnel toch moeilijk gewagen van een 'stuurfout'? Waarschijnlijk was de chauffeur in slaap gevallen na teveel overuren? Men kan slechts gissen... Hoewel er TWEE chauffeurs aanwezig waren die elkaar aflosten, volgens wat ik verneem uit de berichtgeving. Dus de kans dat oververmoeidheid een rol speelde is ook geringer...
De bus was ook nog maar kort onderweg. Val d'Anniviers ligt net boven Sierre. dus vermoeidheid lijkt me onwaarschijnlijk. Het is mogelijk dat onderzoek van de beelden van de cameras in de tunnel later meer licht kan doen schijnen op de oorzaak maar ondertussen is de prioriteit natuurlijk bij de slachtoffers.

En voor men gaat speculeren: Een poos geleden was er in Zwitserland een zwaar ongeval met een Zwitserse bus. En dat was ook een nieuwe bus, uitgebaat door een bedrijf met een goede reputatie, met een chaufeur die ervaren en fit was. En toch raakte de bus van de weg af en stortte in een ravijn.
Zelfs als je alles doet om ongevallen te voorkomen kan het nog altijd mis gaan. Denk daar ook eens aan voor je met vingers gaat wijzen. Ik denk dat ze daar bij het busbedrijf ook kapot van zullen zijn.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 09:33   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Alle respekt voor de slachtoffers en hun naastbestaanden maar dit is eigenlijk juist: dit is een POLITIEK discussieforum.
By the way: is het nu écht nodig dat kinderen van het lager onderwijs een reis maken naar Zwitserland ???
Jongeren van 12 jaar.

Deze hebben inderdaad het recht om een reis naar Zwitserland te maken.

Je kan immers ook de vraag stellen of het echt nodig is dat er jaarlijk meer dan 5 miljoen buitenlandse vliegtuigreizen worden uitgevoerd, waarvan meer dan 3 miljoen zelfs buiten Europa.

Je kan ook de vraag stellen of het wel nodig is dat meer dan 1 miljoen bejaarden een reis ondernemen naar het buitenland?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 09:38   #34
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja allé, ge hebt gelijk, dit topic mocht hier niet geplaatst worden, nu content?

maar is dat nu echt het eerste waar jij aan denkt als je zoiets leest?
Toch als ie vermoed dat het onderwerp of de topicstarter rechts georienteerd is...blinde haat of zoiets..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 09:40   #35
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Toch als ie vermoed dat het onderwerp of de topicstarter rechts georienteerd is...blinde haat of zoiets..
'T gaat niet over de vakbonden eh.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 09:41   #36
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De bus was ook nog maar kort onderweg. Val d'Anniviers ligt net boven Sierre. dus vermoeidheid lijkt me onwaarschijnlijk. Het is mogelijk dat onderzoek van de beelden van de cameras in de tunnel later meer licht kan doen schijnen op de oorzaak maar ondertussen is de prioriteit natuurlijk bij de slachtoffers.

En voor men gaat speculeren: Een poos geleden was er in Zwitserland een zwaar ongeval met een Zwitserse bus. En dat was ook een nieuwe bus, uitgebaat door een bedrijf met een goede reputatie, met een chaufeur die ervaren en fit was. En toch raakte de bus van de weg af en stortte in een ravijn.
Zelfs als je alles doet om ongevallen te voorkomen kan het nog altijd mis gaan. Denk daar ook eens aan voor je met vingers gaat wijzen. Ik denk dat ze daar bij het busbedrijf ook kapot van zullen zijn.

Inderdaad.
Waar mensen zijn, gebeuren nu eenmaal ongelukken.
Kan evengoed een stomme stuurfout geweest zijn, met grote gevolgen helaas.
Of misschien was de man plots onwel geworden.

In ieder geval een zwaar drama voor alle betrokkenen.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 09:42   #37
Irtsjak
Burger
 
Geregistreerd: 30 juli 2009
Berichten: 199
Standaard

Djeezes, wat een walgelijk nieuws om mee wakker te worden.

Ik wil mij, als jonge ouder, zelfs niet proberen voorstellen wat door die mensen hun hoofd gaat.

Veel sterkte aan alle betrokkenen...
Irtsjak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 09:48   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Alle respekt voor de slachtoffers en hun naastbestaanden maar dit is eigenlijk juist: is het nu écht nodig dat kinderen van het lager onderwijs een reis maken naar Zwitserland ???
In welke grot heb jij gewoond de laatste 4 decennia?

In 1984 ben ik op skiklassen geweest met Meneer Pelgims. 6de studiejaar. St Nicolas La Chapelle. Heb er 1 ster bij de Ecole Du Ski Français gehaald.
Ik dacht dat die Bos (bezoekje aan de Ardennen) , Zee (De Haan) en Skiklassen nog steeds niet verboden waren, alhoewel er wel steeds meer en meer gezeik rond komt ivm het halal zijn van die georganiseerde klas-reizen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 09:49   #39
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Jongeren van 12 jaar.

Deze hebben inderdaad het recht om een reis naar Zwitserland te maken.

Je kan immers ook de vraag stellen of het echt nodig is dat er jaarlijk meer dan 5 miljoen buitenlandse vliegtuigreizen worden uitgevoerd, waarvan meer dan 3 miljoen zelfs buiten Europa.

Je kan ook de vraag stellen of het wel nodig is dat meer dan 1 miljoen bejaarden een reis ondernemen naar het buitenland?
appelen met citroenen. Iedereen heeft het recht om in zijn vrije tijd te doen wat men wil. Maar de vraag mag gesteld worden, in hoeverre behoort het organiseren van zee-, bos- of sneeuwklassen buiten de schoolvakantie om tot het pedagogisch takenpakket van een school?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 14 maart 2012 om 09:50.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 09:50   #40
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Kunnen die persklootzaken het echt niet laten?
Ze plaatsen nu al foto's van ouders die toestromen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be