Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2012, 14:12   #1
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard Geen draad over de straatracers ??

Allé zeg, ik ben ontgoocheld. Geen draad over de straatracers in Bree en hoe ongemeen onveilig ons verkeer en snelheid wel niet is ?
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 15:14   #2
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Die waren te snel om op te reageren.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2012, 17:57   #3
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Allé zeg, ik ben ontgoocheld. Geen draad over de straatracers in Bree en hoe ongemeen onveilig ons verkeer en snelheid wel niet is ?
Kom, kom Sting, dat heeft niets met onveiligheid of snelheid te doen. Maar eerder alles met een hoop allo's die aan de korte arm van de wet en wegens allerlei gepamper van de rode sossen en groen, ontsnappen. Een hoop allo-macho's en de domme wijven die er graag bijlopen.

In principe heb ik zelfs niets tegen straatraces zolang dat op een afgelegen weg gebeurt waar ze geen kat kwaad kunnen doen behalve henzelf. Maar hier was dat zelfs niet wat in de volksmond een straatrace genoemd word, want ze was niet georganizeerd.

Als 2 auto's te snel rijden wil dat nog niet zeggen dat het een straatrace is. Straatraces is iets als in "2 fast 2 furious". Dat heeft altijd bestaan en zal ook altijd blijven bestaan.

Naar het schijnt was de Porsche Cayenne geleased. Ik denk dat zoiets zo'n slordige €700 tot € 800 per maand kost. Dat is natuurlijk een mooi middel om je drugsgeld op te doen zonder dat de geheime dienst dat te weten komen. Maar kijk eens na wie er allemaal de schuld van is dat zoiets mogelijk is.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 3 december 2012 om 18:01.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 06:49   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Allé zeg, ik ben ontgoocheld. Geen draad over de straatracers in Bree en hoe ongemeen onveilig ons verkeer en snelheid wel niet is ?
Zijn een paar keer vermeld in de Immigratie en integratie topic.

Resultaat. Een geleasede peperdure Porche Cayene in de friemel, en 2 doden, waaronder de broer van de "door een moegetergde bejaarde man schroevendraaiergewijs afgemaakte veelplegende inbreker" van onlangs.

Probeer als "autochtone Belg" zonder een Visa Gold en een pak cash op't tafel maar eens een wagen van het type dat daar mishandeld eens te leasen.

Huren is een andere zaak, en ook dat is al een probleem.

Maar over het algemeen, idioten van dat kaliber vind je in alle soorten en maten. Zelfs al verbied men voertuigen die sneller kunnen dan 50km/u, zal je creatievelingen en wetontduikers blijven hebben. Ik wil ze de kost niet geven, de snuggeren die een 25km/u snorfietsje opfokken tot idiote snelheden. (1 is al genoeg, mezelf. ,En ik zorgde tenminste voor goeie remmen en hield het bij 40km/u brommers.)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 4 december 2012 om 06:50.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 08:39   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.140
Standaard

ja streetracing kun je niet verdedigen... tenzij misschien moeten we wat meer autostrades bouwen die niet gebruikt worden, waar we dan een strookje van 5km toelaten dat ze aan streetracing doen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 12:34   #6
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Kom, kom Sting, dat heeft niets met onveiligheid of snelheid te doen. Maar eerder alles met een hoop allo's die aan de korte arm van de wet en wegens allerlei gepamper van de rode sossen en groen, ontsnappen. Een hoop allo-macho's en de domme wijven die er graag bijlopen.

In principe heb ik zelfs niets tegen straatraces zolang dat op een afgelegen weg gebeurt waar ze geen kat kwaad kunnen doen behalve henzelf. Maar hier was dat zelfs niet wat in de volksmond een straatrace genoemd word, want ze was niet georganizeerd.

Als 2 auto's te snel rijden wil dat nog niet zeggen dat het een straatrace is. Straatraces is iets als in "2 fast 2 furious". Dat heeft altijd bestaan en zal ook altijd blijven bestaan.

Naar het schijnt was de Porsche Cayenne geleased. Ik denk dat zoiets zo'n slordige €700 tot € 800 per maand kost. Dat is natuurlijk een mooi middel om je drugsgeld op te doen zonder dat de geheime dienst dat te weten komen. Maar kijk eens na wie er allemaal de schuld van is dat zoiets mogelijk is.
Kijk, die klojo's verkloten het voor iedereen. Ik ben al 12 jaar bezig met een volledige, totale restauratie van een oldtimer en tegelijk de tuning ervan. Ik ga die heus niet gebruiken/riskeren voor een straatrace. Maar wedden dat alle bestuurders met krachtige wagens binnenkort weer aangepakt gaan worden.

En dan : als ze er nu eens voor zorgden dat je op een circuit tegen een aanvaardbare prijs je ding kan doen. Dan heb je geen last van straatraces. Maar als je ziet wat het allemaal kost enerzijds, het gezeur van de groenen over stinkende racewagens, het gezeik van de buren van het circuit over lawaai etc. Bovendien moet je auto een geldige nummerplaat hebben om erop te mogen rijden, tenzij je een peperdure racelicentie gaat behalen.

Tja.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 13:54   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja streetracing kun je niet verdedigen... tenzij misschien moeten we wat meer autostrades bouwen die niet gebruikt worden, waar we dan een strookje van 5km toelaten dat ze aan streetracing doen.
In een uurtje rijden neemt men de onbeperkte Autobahn, best bij goede weers- en verkeersomstandigheden.

Ik vermoed zeer sterk dat ze in D minder last hebben van "Jonnies" die af en toe hun topsnelheid van hun (getund) karretje eens willen uittesten op een eerder onveilige weg, daar kunnen ze het namelijk legaal op een veilige rustige snelweg zonder kastkijkers.

Dat ze hier in Verkeersbelziek het onvermijdelijke uitdagen is hun eigen fout of... bult. Zorg gewoon voor onbeperkte snelwegen en ook dat "Jonnie-probleempje" is opgelost, neveneffect is ook dat nodige snelheidsbeperkingen dan weer veel redelijker worden voor zulke Jonnies, en ze die dan beter opvolgen, ze hebben immers een uitlaatklep "echte snelweg ".
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 14:28   #8
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In een uurtje rijden neemt men de onbeperkte Autobahn, best bij goede weers- en verkeersomstandigheden.

Ik vermoed zeer sterk dat ze in D minder last hebben van "Jonnies" die af en toe hun topsnelheid van hun (getund) karretje eens willen uittesten op een eerder onveilige weg, daar kunnen ze het namelijk legaal op een veilige rustige snelweg zonder kastkijkers.

Dat ze hier in Verkeersbelziek het onvermijdelijke uitdagen is hun eigen fout of... bult. Zorg gewoon voor onbeperkte snelwegen en ook dat "Jonnie-probleempje" is opgelost, neveneffect is ook dat nodige snelheidsbeperkingen dan weer veel redelijker worden voor zulke Jonnies, en ze die dan beter opvolgen, ze hebben immers een uitlaatklep "echte snelweg ".
Die onbeperkte stukken zijn intussen ook al weer ernstig 'beperkt' geworden.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 17:07   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Mij maakt ge niet wijs dat die gasten straatracers waren.

De ene waren op de loop voor de anderen. Wegens een misgelopen drugsdeal, waarbij de enen de anderen ferm oplichtten.

Immanente gerechtigheid ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 17:35   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Die onbeperkte stukken zijn intussen ook al weer ernstig 'beperkt' geworden.
En omgekeerd,´t wordt tijd dat je weer eens door Duitsland rijdt.
Duitsland doet iets aan zijn Autobahnen:
http://bis.bmvbs.de/**
http://de.wikipedia.org/wiki/Autobahn_(Deutschland)
en als er Autobahnstukken veiliger of breder (extra vak) worden (daarvoor doen ze er meestal iets aan**) valt de beperking dikwijls weg. Aan andere kant komen er beperkingen maar dat is meestal wegens milieu (geluid) of puur politiek, en niet wegens veiligheid.



Daarbij flitsen ze uitzonderlijk op sommige beperkte snelwegen naargelang omstandigheden (= goede) zelfs van 5 kmh tot 20 kmh(enkel Autobahn) extra-tolerantie, bovenop de wettelijke technische marge van in principe -3% > 100 kmh.

Dat betekent dat je zelfs bij # echte 145 kmh op een 120 kmh beperkte Bayerische autobahn de flits niet afgaat bij goede omstandigheden, zou onvoorstelbaar in FlitsBelziek zijn.
(# 145 - 3% = 140,65 - 20 kmh = 120,65 kmh, 121 gaat de flits... )

Citaat:
Geschwindigkeitstoleranzen - grds. 5 km/h, max. 10 km/h
- Ausn. auf BAB max. 20 km/h
BAB = BundesAutoBahn

p/c uit Beieren:
Citaat:
http://www.radarfalle.de/recht/richtlinien/bayern.php
Bayern
Titel der Richtlinie/Datum/

Fundstelle Richtlinien für die polizeiliche Verkehrsüberwachung; Bekanntmachung des BStMI v. 17.7.1979 (MABl. S 451), letzte Änderung v. 3.5.1995 (MABl. S 485)

Geltung für
- Polizei
- Straßenverkehrsbehörde?
Ja, allgemeiner Vollzugsdienst
Nein
Auswahl der Meßstellen:
- Kriterien
- Begriffsbestimmungen - Unfallschwerpunkte = Stellen, an denen sich häufig Unfälle ereignet haben
- Gefahrenschwerpunkte = Stellen, an denen nach örtlichen Umständen eine erhöhte Wahrscheinlichkeit für Unfälle besteht (z.B. Schule, Kindergarten, Altenheim)
Zeitliche Vorgaben Nein, Ermessenssache
Entfernung zur Geschw.-Beschränkung min. 200 m
Unterschreitungen hierzu - min. 100 m bei Geschw.-Trichtern
- bei Unfall- und Gefahrenschwerpunkten
- bes. Verkehrsverhältnisse am Beginn oder Ende einer geschl. Ortschaft
Gerätefehlertoleranzen Radargeräte < 100 km/h: -3 km/h
Radargeräte > 100 km/h: -3%
Fahrtenschreiber: -3 km/h
EG-Kontrollgeräte: -6 km/h
Messungen durch Nachfahren mit
- ungeeichtem Tacho: -20%
- geeichtem Tacho: -10%
- wie vor, wobei sich das Fahrzeug jedoch sichtbar entfernt: -3%
Traffipaxanlage: -10%
Video u. Datengenerator: -10%
Funk-Stopp-Meßverfahren: +0,7 Sek.
Geschwindigkeitstoleranzen - grds. 5 km/h, max. 10 km/h
- Ausn. auf BAB max. 20 km/h
De flitsrichtlijnen andere Bundesländer:
http://www.radarfalle.de/recht/richtlinien/
enkele landen geven weinig vrij, maar er staan ook andere interessante afstanden en voorwaarden bij, bvb NRW (NRW hanteert overigens in principe extra -5kmh bovenop de - 3 %).
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 4 december 2012 om 18:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 18:04   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mij maakt ge niet wijs dat die gasten straatracers waren.

De ene waren op de loop voor de anderen. Wegens een misgelopen drugsdeal, waarbij de enen de anderen ferm oplichtten.
Zoiets denk ik ook, maar kranten moeten nu eenmaal verkopen en de modale Belg ziet nu eenmaal graag foto´s gecrashte auto´s.

Zo´n crash waarbij geen onschuldigen betrokken zijn neemt toch al weer een pak werk weg van onze "speurderpolitie". De criminelen lagen er quasi voor het oprapen...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 18:54   #12
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mij maakt ge niet wijs dat die gasten straatracers waren.

De ene waren op de loop voor de anderen. Wegens een misgelopen drugsdeal, waarbij de enen de anderen ferm oplichtten.

Immanente gerechtigheid ...

.
2 Geen medelijden mee. Ze hebben het zichzelf aangedaan.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 19:14   #13
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
2 Geen medelijden mee. Ze hebben het zichzelf aangedaan.
Inderdaad. Bon debarras. Maar zoals ik en later schoofzak blijkbaar ook denken: dat waren geen straatraces.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 23:37   #14
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zijn een paar keer vermeld in de Immigratie en integratie topic.

Resultaat. Een geleasede peperdure Porche Cayene in de friemel, en 2 doden, waaronder de broer van de "door een moegetergde bejaarde man schroevendraaiergewijs afgemaakte veelplegende inbreker" van onlangs.

Probeer als "autochtone Belg" zonder een Visa Gold en een pak cash op't tafel maar eens een wagen van het type dat daar mishandeld eens te leasen.

Huren is een andere zaak, en ook dat is al een probleem.

Maar over het algemeen, idioten van dat kaliber vind je in alle soorten en maten. Zelfs al verbied men voertuigen die sneller kunnen dan 50km/u, zal je creatievelingen en wetontduikers blijven hebben. Ik wil ze de kost niet geven, de snuggeren die een 25km/u snorfietsje opfokken tot idiote snelheden. (1 is al genoeg, mezelf. ,En ik zorgde tenminste voor goeie remmen en hield het bij 40km/u brommers.)
Porsche cayenne vind je momenteel goedkoper dan een doorsnee fiat of mini cooper.
De 911 kost u ongeveer 2 keer dat bedrag momenteel.

Al bij al; geef me 15000 € en ik geef u 2 cayennes of 1 911 (min of meer)
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 02:47   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Porsche cayenne vind je momenteel goedkoper dan een doorsnee fiat of mini cooper.
De 911 kost u ongeveer 2 keer dat bedrag momenteel.

Al bij al; geef me 15000 € en ik geef u 2 cayennes of 1 911 (min of meer)
2de hands, niet ingeschreven en onverzekerd is dat geen uitzondering nee.

Maar voor de gewone werkman zijn dat wagens, zelfs al geven ze die gratis bij een pak zeep, onbetaalbare luxetoestanden, tenzij die werkman die wagen als enige liefde in zijn leven heeft, en een ruim loon.

En als leasingwagen is het ook geen goedkoop beestje.
Na enkele seconden googlen.
Voor België
Hyundai I10, €275+/maand
BMW X6 €1250+/maand

Misschien dat iemand anders getalletjes uit Duitsland kan bovenhalen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 21:42   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Op mobile.de vindt ik 174 Porsche Cayennes voor een prijs tussen 7450 en 15000 € tussen 5 en 10 jaar oud:

174 Treffer - Porsche Cayenne
http://suchen.mobile.de/auto/porsche...EXPORT&lang=de


Probeer dat eens met een 911 (996)...
http://suchen.mobile.de/auto/porsche...&ambitCountry=
Ik vond er 10... tussen 10 en 14 jaar oud.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 december 2012 om 21:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2012, 23:18   #17
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Je moest eens weten hoe gemakkelijk garages leasings verkopen aan klanten om toch maar aan hun quota te raken.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 00:41   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
2de hands, niet ingeschreven en onverzekerd is dat geen uitzondering nee.

Maar voor de gewone werkman zijn dat wagens, zelfs al geven ze die gratis bij een pak zeep, onbetaalbare luxetoestanden, tenzij die werkman die wagen als enige liefde in zijn leven heeft, en een ruim loon.

En als leasingwagen is het ook geen goedkoop beestje.
Na enkele seconden googlen.
Voor België
Hyundai I10, €275+/maand
BMW X6 €1250+/maand

Misschien dat iemand anders getalletjes uit Duitsland kan bovenhalen?
2hands mag je niet vergelijken met nieuw.
Je spaart veel geld uit door een porsche 2hands te kopen in vergelijk met een hyundai nieuw.

Mensen zien dat niet zo, maar het is zo.
En het ziet er stukken beter uit.

Ik heb me verschillende nieuwe wagens aangekocht voor mijn privé maar ben niet zinnens dat nog te doen. Wat je verliest aan kapitaal op korte tijd is enorm.
Te enorm.

2é hands kan je nog wat geld om geld werken of soms een klein winstje of verliesje.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 06:15   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
2hands mag je niet vergelijken met nieuw.
Je spaart veel geld uit door een porsche 2hands te kopen in vergelijk met een hyundai nieuw.
In de aankoop wel ja. Maar dan begint het spel van Abdel. Inschrijvingstaks,wegentaks, verzekering, verbruik, onderhoud.

Trouwens, die aan flarden gereden Porsche cayenne was een leasewagen, en daarom dat ik de leaseprijzen per maand van 2 wagens geef, van een bepaalde leasemaatschappij.
Als een X6 al €1250+ per maand is, wat zou een Cayenne dan niet gaan?
Begin maar, als op de arbeidsmarkt zwaar gediscrimineerd allochtoontje.

Citaat:
Mensen zien dat niet zo, maar het is zo.
Sommige mensen zien dat zo niet.

Citaat:
En het ziet er stukken beter uit.
Da's smaak nietwaar. Er zijn mensen die met een Nissan Cube rondrijden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 21:19   #20
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Wat denken jullie hierover?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-50-euro.dhtml

Nu, ik vond die straf nogal onrealistisch, aangezien er eigenlijk weinig is voor zo'n gast om hem van de wagen te houden. Die zou wel binnen de kortste tijd met een onverzekerde wagen rijden, zonder rijbewijs. Zover is het nooit gekomen omdat hij toch dacht eerst probeerde in beroep te gaan. Een verstandige beslissing, je kunt altijd proberen, je weet maar nooit, en inderdaad: ipv tien jaar rijverbod, een half jaar cel en een boete van 5500 euro, wordt hem nu enkel maar een boete van 50 euro opgelegd. Wat een verschil.

Ik volg de vonnissen die uitgesproken worden bij verkeersmisdrijven, en het valt mij op dat IEDEREEN die van de politierechter een gigantische vonnis kreeg, er in beroep er héél goedkoop van af komt. Het is zelfs bijna een garantie!
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 13 april 2013 om 21:19.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be