Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 februari 2003, 20:05   #21
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ok, zal ik doen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2003, 20:15   #22
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Deze keer gaat hij ons eens vertellen wat de Vlaamse beweging is. Ik vermoed dat hij zijn mening gebaseerd heeft op één ontmoeting met twee rabiate Vlaams Blokkers en geconcludeerd heeft dat de hele Vlaamse beweging zo dacht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Maar ja, als je zo dom bent om de Vlaamse beweging geheel en al gelijk te stellen aan het Vlaams Blok, dan denk je natuurlijk zulke dingen!
Als ik één vlaams-nationalist ontmoet die er blijkbaar racistische opvattingen op nahoudt kan dit nog toeval zijn. Als ik er twee zulke ontmoet kan dit nog een ongelukje zijn. Maar als zowat 80 procent van de huidige Vlaams-nationalisten die ik ontmoet er zo'n opvattingen op nahouden is dit geen toeval en ook geen ongelukje meer. Feit is dat de Vlaamse beweging tegenwoordig vooral gedomineerd wordt door het Vlaams Blok, en dit blijkt ook uit verkiezingsuitslagen. Zij maakt het mooi weer in de Vlaamse beweging, en de Vlaamse beweging doet niet echt veel moeite om er zich van te distantiëren. Meer zelfs, ze neemt vaak het standpunt van het Vlaams Blok over, ook in maatschappelijke kwesties. Als de Vlaamse beweging het imago van een konservatief en racistisch klubje heeft, dan heeft ze dit vooral aan haarzelf te danken. Anderen de schuld geven of onwetend noemen is de eigen verantwoordelijkheid ontkennen. De NVA progressief? Als ik Geert Bourgeois zo bezig hoor over mensen die eens een jointje roken kan ik dit bezwaarlijk progressief noemen. Als de NVA dan zo progressief is, waarom trapt een progressief als Eric Defoort het dan af? Blijkbaar vond hij dat de NVA teveel het standpunt van de werkgevers achternaholde.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2003, 21:00   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Het wordt tijd dat ze eens een schop onder de zelfvoldane kont krijgt van progressieve autonomisten uit deelgebieden van het staatkundige Vlaanderen.
En waar zijn die dan, die "frisse en creatieve progressieve autonomisten" van de deelgebieden?

Waar is die Westhoekse onafhankelijkheidspartij? Waar zijn de Brabantse autonomisten? Waar zijn de voorstander van de vrijstad Antwerpen? Waar van het onafhankelijk Kempenland? Enzovoort... Ze bestaan gewoonweg niet, afgezien van "Doomy" die zijn eigen luchtkastelen bouwt.

Die roep voor "autonomie" provincies is eigenlijk maar een verhullend stemmetje dat de belgicistische ideologie moet camoufleren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2003, 21:24   #24
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Deze keer gaat hij ons eens vertellen wat de Vlaamse beweging is. Ik vermoed dat hij zijn mening gebaseerd heeft op één ontmoeting met twee rabiate Vlaams Blokkers en geconcludeerd heeft dat de hele Vlaamse beweging zo dacht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Maar ja, als je zo dom bent om de Vlaamse beweging geheel en al gelijk te stellen aan het Vlaams Blok, dan denk je natuurlijk zulke dingen!
Als ik één vlaams-nationalist ontmoet die er blijkbaar racistische opvattingen op nahoudt kan dit nog toeval zijn. Als ik er twee zulke ontmoet kan dit nog een ongelukje zijn. Maar als zowat 80 procent van de huidige Vlaams-nationalisten die ik ontmoet er zo'n opvattingen op nahouden is dit geen toeval en ook geen ongelukje meer. Feit is dat de Vlaamse beweging tegenwoordig vooral gedomineerd wordt door het Vlaams Blok, en dit blijkt ook uit verkiezingsuitslagen. Zij maakt het mooi weer in de Vlaamse beweging, en de Vlaamse beweging doet niet echt veel moeite om er zich van te distantiëren. Meer zelfs, ze neemt vaak het standpunt van het Vlaams Blok over, ook in maatschappelijke kwesties. Als de Vlaamse beweging het imago van een konservatief en racistisch klubje heeft, dan heeft ze dit vooral aan haarzelf te danken. Anderen de schuld geven of onwetend noemen is de eigen verantwoordelijkheid ontkennen. De NVA progressief? Als ik Geert Bourgeois zo bezig hoor over mensen die eens een jointje roken kan ik dit bezwaarlijk progressief noemen. Als de NVA dan zo progressief is, waarom trapt een progressief als Eric Defoort het dan af? Blijkbaar vond hij dat de NVA teveel het standpunt van de werkgevers achternaholde.
Je hebt oogkleppen op, Doomy. Wanneer jij het woord 'Vlaams' hoort, denk je meteen aan het Vlaams Blok. En dat is verkeerd.

Ik zal zéééééééééééééker niet ontkennen dat het Vlaams Blok een RAMP is voor het imago van "de" Vlaamse beweging! Maar is het d�*�*rom dat we de Vlaamse beweging -in zijn geheel- moeten demoniseren en afwijzen? Neen!
Het Vlaams Blok is géén synoniem voor de Vlaamse beweging, verre van; en dat moet je nu maar eens inzien.

Als een zelfstandiger Vlaanderen kan leiden tot een BETER BESTUUR, wat heb JIJ daar dan op tegen?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2003, 22:03   #25
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Het Vlaams Blok geeft inderdaad een slechte naam aan de Vlaamse beweging en maakt de Vlaamse beweging kwetsbaarder (onze tegenstanders kunnen ons nu gemakkelijker aanvallen en in een verdomhoekje dringen).Alleen daarom al ben ik tegen het Vlaams Blok (maar er zijn nog redenen).
__________________
De beste regering is GEEN regering.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2003, 00:02   #26
Fredje
Partijlid
 
Fredje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2003
Locatie: Leuven
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy

Als ik één vlaams-nationalist ontmoet die er blijkbaar racistische opvattingen op nahoudt kan dit nog toeval zijn. Als ik er twee zulke ontmoet kan dit nog een ongelukje zijn. Maar als zowat 80 procent van de huidige Vlaams-nationalisten die ik ontmoet er zo'n opvattingen op nahouden is dit geen toeval en ook geen ongelukje meer.
Weer zo'n fameuze 'enquete' waaraan ik niet heb mogen deelnemen .
Leuven lijkt niet meer in Vlaanderen te liggen en Vlaanderen niet meer in België ... ik zal die wereldkaart toch nog maar eens goed bekijken.
De Vlaamsgezinden wonen toch nog steeds in Vlaanderen niet????
Fredje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2003, 14:37   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA
Het Vlaams Blok geeft inderdaad een slechte naam aan de Vlaamse beweging en maakt de Vlaamse beweging kwetsbaarder (onze tegenstanders kunnen ons nu gemakkelijker aanvallen en in een verdomhoekje dringen).Alleen daarom al ben ik tegen het Vlaams Blok (maar er zijn nog redenen).
Dan weet u niet wat de werkelijke inhoud is van een van de belangrijkste pijlers uit het Fronttestament, nl. Godsvrede.

Als Vlaams Blokker heb ik altijd de hand uitgestoken naar N-VA'ers (een aantal in mijn vriendenkring hebben nu verkiezingsborden van die partij in hun tuin staan, terwijl in de mijne er één van het Vlaams Blok staat - wij zijn en blijven even goede vrienden). Voor mij is "Godsvrede" geen loos woord: alle Vlaamsgezinden moeten leren aan hetzelfde zeel te trekken en hun eigen (ideologische) verschillen aan de kant te zetten. Eens we samen bereikt hebben wat we wilden, kunnen we onder elkaar ruzie maken. De tijd is daarvoor echter nog lang niet aangebroken.

En uw argumentatie klopt niet: men laat zich maar in de hoek drummen in zoverre men meestapt met de argumentatie van de tegenstanders.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2003, 16:58   #28
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1

Je hebt oogkleppen op, Doomy. Wanneer jij het woord 'Vlaams' hoort, denk je meteen aan het Vlaams Blok. En dat is verkeerd.

Ik zal zéééééééééééééker niet ontkennen dat het Vlaams Blok een RAMP is voor het imago van "de" Vlaamse beweging! Maar is het d�*�*rom dat we de Vlaamse beweging -in zijn geheel- moeten demoniseren en afwijzen? Neen!
Het Vlaams Blok is géén synoniem voor de Vlaamse beweging, verre van; en dat moet je nu maar eens inzien.
Kijk, als de Vlaamse beweging niet wil vereenzelvigd worden met zo'n twijfelachtige figuren moet ze er maar ondubbelzinnig mee breken in plaats van ermee te flirten en ze als objektieve bondgenoten te beschouwen. Maar ik denk dat dit niet zal gebeuren, want de Vlaamse beweging is al voor een groot deel ingepalmd door het Vlaams Blok.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Als een zelfstandiger Vlaanderen kan leiden tot een BETER BESTUUR, wat heb JIJ daar dan op tegen?
Dat is het nu juist. Ik geloof namelijk NIET dat dit met de invulling die de huidige Vlaamse beweging eraan wil geven tot een beter bestuur zal leiden. Het zal neerkomen op een nieuwe unitaire staat met dezelfde ziektes als het unitaire België. Dat merk ik genoeg aan de negatieve reakties op het konsekwent doortrekken van het Vlaamse autonomiestreven naar de lagere bestuursnivo's en de erkenning van streektalen. Wat heeft een staatkundig Vlaanderen dat zo zeker is van zichzelf daar eigenlijk van te vrezen? En de invulling die het Vlaams Blok eraan wil geven (en dit is momenteel de grootste Vlaams-nationalistische partij) lust ik al helemaal niet. Ik zou graag eens weten hoe de Vlaamse beweging dat onafhankelijk Vlaanderen maatschappelijk zou willen invullen, want echt veel hoor je daar niet over. Maar veel progressieve Vlaams-nationalisten vind je er blijkbaar niet meer. Die zijn blijkbaar al grotendeels als "volksverraders" uitgespuwd door de Vlaamse beweging en zijn noodgedwongen uitgezwermd naar andere partijen uit het ganse politieke spektrum.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2003, 17:31   #29
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy

Maar veel progressieve Vlaams-nationalisten vind je er blijkbaar niet meer. Die zijn blijkbaar al grotendeels als "volksverraders" uitgespuwd door de Vlaamse beweging en zijn noodgedwongen uitgezwermd naar andere partijen uit het ganse politieke spektrum.
Dat we dat nog mogen meemaken: De ID21-club van Anciaux, met types als Vankrunkelsven, Van Quickenborne en Margriet Hermans, worden hier de "progressieve Vlaams-nationalisten" genoemd die, ocharm ocharm, "uitgespuwd zijn" en noodgedwongen hun heil moesten zoeken bij andere partijen....

De grote kenner van de Vlaamse beweging is aan het woord, dames en heren!!!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2003, 17:31   #30
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Natuurlijk moeten alle Vlaamsgezinden aan hetzelfde zeel trekken, Jan. Daar ben ik het voor 100% met u eens, een onderlinge strijd tussen Vlaamsgezinden kunnen we missen als kiespijn.

De belgicisten zouden maar al te graag het spelletje 'verdeel en heers' spelen.

Alleen vind ik het jammer dat door het Vlaams Blok de Vlaamse zaak in het extreem rechtse hoekje dreigt terecht te komen. Hun vreemdelingenstandpunt zouden ze moeten scheiden van hun strijd voor Vlaanderen.
__________________
De beste regering is GEEN regering.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2003, 17:54   #31
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Alleen vind ik het jammer dat door het Vlaams Blok de Vlaamse zaak in het extreem rechtse hoekje dreigt terecht te komen. Hun vreemdelingenstandpunt zouden ze moeten scheiden van hun strijd voor Vlaanderen.
Misschien tijd voor nog een flamingantische partij (het gat in de markt)?
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2003, 17:55   #32
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Dat we dat nog mogen meemaken: De ID21-club van Anciaux, met types als Vankrunkelsven, Van Quickenborne en Margriet Hermans, worden hier de "progressieve Vlaams-nationalisten" genoemd die, ocharm ocharm, "uitgespuwd zijn" en noodgedwongen hun heil moesten zoeken bij andere partijen....
Heb ik hier soms ergens Spirit vernoemd? Blijkbaar kan men het bij NVA en Spirit maar niet laten om er steeds maar hun persoonlijke vetes met elkaar bij te sleuren. Wel, ik zal daar duidelijk in zijn: jullie persoonlijke vetes interesseren mij geen ene moer.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2003, 17:59   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA
Alleen vind ik het jammer dat door het Vlaams Blok de Vlaamse zaak in het extreem rechtse hoekje dreigt terecht te komen. Hun vreemdelingenstandpunt zouden ze moeten scheiden van hun strijd voor Vlaanderen.
Dat komt omdat andere actoren de Vlaamse zaak blijkbaar niet genegen zijn. Staat het ons, als Vlaams Blokkers, dan niet vrij én rechts én Vlaams te zijn? Wie meent hierover te mogen oordelen?

Al jaren lees ik het Vlaams Marxistisch Tijdschrift, alhoewel ik geenszins links ben of het communisme op enige manier dan ook genegen ben. Ook het tijdschrift "Meervoud" behoort tot mijn abonnementenreeks, niettegenstaande ik hun linkse houding niet tot de mijne maak. Wat deze mensen over de Vlaamse zaak te zeggen hebben, draagt wel mijn sympathie weg. Ik betwist hen niet het recht links te zijn; geef ook ons de vrijheid rechts te zijn.

Wie het nog niet opgevallen is, moet weten dat het juist de belgicistisch geïnspireerde media (die dat gedachtengoed combineren met hun linkse achtergrond) er juist alles aan doen om het Vlaams Blok te demoniseren en daarmee ook de Vlaamse Beweging. Ik denk niet dat we, als Vlaamsnationalisten onder elkaar, dit spelletje moeten volgen.

Iedere partij staat voor een geheel van standpunten. Wat het Vlaams Blok over Vlaanderen te zeggen heeft is één zaak, wat haar standpunt over migranten betreft is nu eenmaal een andere zaak. Nergens staat er een koppeling van het een met het ander. Een aantal mensen stemt trouwens VB omwille van het Vlaams standpunt alsook de ethische waarden, maar niet zozeer omwille van het migrantenstandpunt. Daarnaast bestaat er ook een categorie kiezers die vooral het laatste als de grote beweegreden voor haar kiesgedrag ziet. Er bestaat evenwel geen koppeling: dat is een bewuste belgicistische politiek van verdraaiing en demonisering. Ook al dat gegoochel over "extreem" zit in hetzelfde schuifje.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2003, 18:08   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA
Natuurlijk moeten alle Vlaamsgezinden aan hetzelfde zeel trekken, Jan. Daar ben ik het voor 100% met u eens, een onderlinge strijd tussen Vlaamsgezinden kunnen we missen als kiespijn.

De belgicisten zouden maar al te graag het spelletje 'verdeel en heers' spelen.

Alleen vind ik het jammer dat door het Vlaams Blok de Vlaamse zaak in het extreem rechtse hoekje dreigt terecht te komen. Hun vreemdelingenstandpunt zouden ze moeten scheiden van hun strijd voor Vlaanderen.
Drie vaststellingen:

1/ De "Vlaamse zaak" zit allang potvast in het extreem rechtse hoekje.
2/ Vlaams-nationalisten uit deze en gene partij kunnen elkaar niet luchten.
3/ Het Vlaams Blok k�*n haar vreemdelingenstandpunten niet laten vallen vermits juist deze standpunten haar groei bewerkstelligde.

Ik pleitte er al herhaaldelijk voor dat deze standpunten verlaten zouden worden. Juist daardoor zouden de andere partijen er meer aandacht aan kunnen schenken zonder gezichtsverlies te lijden. Neen dus...

De Vlaamse zaak IS intussen volledig in handen van het belgisch establishment. De verdeel en heers-tactiek van het belgicistisch regime is voor het volle pond geslaagd, eveneens dankzij de versplintering van de Vlaamse Beweging. Indien Vlaanderen er nog eens een kwarteeuw over doet om onafhankelijk te worden dan is dat, hoe dan ook, te wijten aan de onwil van de Vlaams-nationalisten om aan hetzelfde zeel te trekken.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2003, 18:37   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
2/ Vlaams-nationalisten uit deze en gene partij kunnen elkaar niet luchten.
Sorry, Knuppel, maar daar ben ik het echt niet mee eens. Zelf heb ik meerdere vrienden die naar de N-VA zijn overgestapt. Nog steeds even goede vrienden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2003, 18:41   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
3/ Het Vlaams Blok k�*n haar vreemdelingenstandpunten niet laten vallen vermits juist deze standpunten haar groei bewerkstelligde.
Trouwens, waarom zou dat moeten? Omdat de linksen daar moeite mee hebben? De ongecontroleerde immigratiestroom en de lakse nationaliteitspolitiek zijn een schande in mijn ogen, en ik zou het dan ook jammer vinden dat het Vlaams Blok daarvan afstand zou doen. Mocht het standpunt door enkele grote partijen worden overgenomen, dan kan dit (zoals het CDA min of meer heeft gedaan met de standpunten van LPF, alsook de conservatieven in Oostenrijk met Haiders opvattingen). Anders acht ik het niet wenselijk.

Als Vlaamsnationalist heb ik het recht zo te denken. Of is rechts-zijn voor bepaalden een schande?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2003, 18:53   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Trouwens, waarom zou dat moeten? Omdat de linksen daar moeite mee hebben?
Waarom niet? Het zou hun zwaar geschut zonder munitie zetten. Eens kijken hoe de overige partijen daarna op de rood-groene dictatuur zouden reageren...

Ik heb gemerkt dat jij een van de weinigen bent die tolerant is tegenover de N-VA. Dat pleit voor jou maar je weet best dat de Vlaams-nationalisten over het algemeen niets liever doen dan elkaar afkraken. En ik heb het niet alleen over Vlaams Blokkers als ik over Vlaams-nationalisten praat.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2003, 19:03   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Waarom niet? Het zou hun zwaar geschut zonder munitie zetten. Eens kijken hoe de overige partijen daarna op de rood-groene dictatuur zouden reageren...
Dat betwijfel ik sterk. Mocht het N-VA bijvoorbeeld veel stemmen halen en zelfs het Vlaams Blok voorbij zou steken, dan zou ook het N-VA onder vuur komen te liggen. Dan had men andere argumenten gezocht om deze Vlaamsgezinde partij ten gronde te richten. D�*�*r draait het tenslotte om. Het Belgisch establishment en de vele lakeien (die we ook onder de Vlamingen vinden) heeft sedert WO I altijd al geprobeerd de Vlaamsgezinde partijen in de grond te boren. Men vreest Vlaamsgezinde partijen die een te grote aanhang krijgen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2003, 19:19   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Waarom niet? Het zou hun zwaar geschut zonder munitie zetten. Eens kijken hoe de overige partijen daarna op de rood-groene dictatuur zouden reageren...
Dat betwijfel ik sterk. Mocht het N-VA bijvoorbeeld veel stemmen halen en zelfs het Vlaams Blok voorbij zou steken, dan zou ook het N-VA onder vuur komen te liggen. Dan had men andere argumenten gezocht om deze Vlaamsgezinde partij ten gronde te richten. D�*�*r draait het tenslotte om. Het Belgisch establishment en de vele lakeien (die we ook onder de Vlamingen vinden) heeft sedert WO I altijd al geprobeerd de Vlaamsgezinde partijen in de grond te boren. Men vreest Vlaamsgezinde partijen die een te grote aanhang krijgen...
Het is mogelijk, Jan maar vandaag niet meer zo zeker. Enerzijds omdat er vandaag voor het eerst andere partijen zijn dan die van de Vlaams-nationalisten die aan een Vlaamse onafhankelijkheid (via het confederalisme) denken en anderzijds omdat de meeste partijen intussen weten dat ze het vreemdelingenprobleem zodanig hebben laten degenereren dat ze nauwelijks nog anders kunnen dan zelf de handen uit de mouwen te steken.
Het wordt dus hoog tijd dat er aan beide zijden water bij de wijn gedaan wordt en iedereen zijn hersens begint te gebruiken, zoniet gebeurt er wat ik ook nu blijf herhalen: Vlaanderen wordt niet onafhankelijk dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2003, 19:21   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Foutje...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be