Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 april 2013, 10:06   #1
populier
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 april 2013
Locatie: Dilsen-Stokkem
Berichten: 1
Standaard Hulp gevraagd bij thesis onderzoek naar gedrag fietsers aan een verkeerslicht

Hallo iedereen,

Ik ben een masterstudent Verkeerskunde en ik voer momenteel in het kader van mijn thesis een onderzoek naar het gedrag van fietsers aan een verkeerslicht. Ik zoek nog personen die mijn enquête willen invullen.

Ik zou het appreciëren moest u even tijd kunnen vrijmaken om de volgende enquête in te vullen. Het invullen van de vragenlijst neemt ongeveer 10 minuten in beslag en de resultaten worden volledig anoniem verwerkt. Bovendien maakt u door deel te nemen kans om een cinematicket voor 2 te winnen (er worden 20 tickets verloot onder alle deelnemers).

De enquête bereikt u via volgende link:
https://uhasselteconomics.eu.qualtri...xvNqjRq3D7ePCR

Alvast bedankt voor uw medewerking!

Bert Vanderspikken
Student Verkeerskunde – Verkeersveiligheid
Universiteit Hasselt
populier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2013, 10:53   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Alvast wat geluk bij uw onderzoek, ik ga helaas niet meedoen omdat ik te weinig fietser ben die verkeerslichten passeert, ook omdat ik zulke wegen nooit opzoek als ik eens met de fiets rij; in het dun bevolkte Noord-Limburg is dat geen probleem.

Ik kan je wel een interessante tip geven, maar die site zul je alvast wel kennen:
http://www.astronomie.be/rik.gheysen...atistieken.htm 8.a .b .c

Want de algemene fietsveiligheid vs slachtofferstrend in Vlaanderen laat zeer te wensen over, ook de algemene sterke onderregistratie van fietsongevallen/slachtoffers is een West_europees land onwaardig, vooral bij "jongeren". (anders zouden de satistieken/grafieken veel erger uitvallen, maar dat i sin andere landen mss nog erger)

In elk geval is het een kluwen van cijfers en grafieken geworden

http://www.astronomie.be/rik.gheysen...ietsbeleid.htm




dit vooral pik ik er nog uit (helemaal onderaan 1e link)
Citaat:
Internationale rapporten over verkeersveiligheid

Korte samenvatting van enkele voordrachten: "de SUN-landen"

Op 30 maart 2010 is een interessante studie over verkeersveiligheid in de wereld verschenen. Het is te vinden op de website van www.plosmedicine.org.

Auteurs: Aymery Constant, Emmanuel Lagarde
Titel: Protecting Vulnerable Road Users from Injury
Enkele conclusies:

Volgens de Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO) vinden er jaarlijks ongeveer 1,2 miljoen dodelijke ongevallen plaats in het verkeer bij de kwetsbare weggebruikers (voetgangers en tweewielers: fietsers, bromfietsers, motorrijders). Kinderen en ouderen zijn oververtegenwoordigd.
Niet dodelijke ongevallen waarbij voetgangers of fietsers het slachtoffer zijn, zijn sterk onderschat in de statistieken. Zo waren in de Europese Unie in 2004 slechts 12% van de fietsongevallen geregistreerd.
Meer aandacht moet worden besteed aan de zichtbaarheid van fietsers en voetgangers (die wordt bekomen door het gebruik van verlichting, flikkerlichtjes of reflecterende materialen), in het bijzonder wanneer ze zich bevinden in landelijke gebieden zonder verlichting of in stedelijke gebieden met zwakke verlichting.
Het aantal zwaargewonden onder de kwetsbare weggebruikers kan aanzienlijk verminderen door het aanleggen van eigen paden en wegen voor de voetgangers en fietsers.
Zowel vrachtwagenbestuurders als fietsers en voetgangers moeten zich bewust zijn van de gevaren van de dode hoek bij trucks.
Alcohol is een risico zowel voor autobestuurders als voor fietsers en voetgangers.
De publicatie "Global Status Report On Road Safety. Time For Action." van de World Health Organization (2009) is hier te vinden. (4MB)
De best geregistreerde ongevallen zijn natuurlijk die waar zware voertuigen in betrokken worden. De slechtste de enkelvoudige ongevallen naargelang leeftijd (hoe ouder hoe beter nog geregistreerd, ook via ziekenhuizen, imho)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 april 2013 om 11:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2013, 11:41   #3
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ingevuld.

ps
Zijn er geen meer precaire onderwerpen in de verkeerskunde die dringend dienen bestudeerd ?

Al twintig jaar hoor ik over groene golven maar al die privé bedrijven die voor de overheid opereren lijken dat maar niet onder de vingers te krijgen en aan te bieden. Natuurlijk vlam je open den duur gewoon overal door het rood.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 5 april 2013 om 11:42.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2013, 16:35   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ingevuld.

ps
Zijn er geen meer precaire onderwerpen in de verkeerskunde die dringend dienen bestudeerd ?

Al twintig jaar hoor ik over groene golven maar al die privé bedrijven die voor de overheid opereren lijken dat maar niet onder de vingers te krijgen en aan te bieden. Natuurlijk vlam je open den duur gewoon overal door het rood.
Maar Mok toch,
niet iedereen in de klas kan zijn thesis over hetzelfde onderwerp maken.
Voor de student komt het er op aan iets te presenteren dat van een kwaliteit is waarmee hij/zij de nodige punten en diploma krijgt.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2013, 11:49   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Zou men niet beter een thesis schrijven over die bende onnozelaars die fietsers op sommige plaatsen door het rode licht laat rijden of langs twee kanten de straten laat in of uitrijden. Ik denk dat daar de meeste ongevallen mee gebeuren.
Zijn de meeste fietsen nog wel in orde volgens de wet?

Terug invoeren van een fietsplaat en fietsen deftig in orde maken of je kan een boete betalen. (misschien leuk om de 'lege' staatskas wat mee te spijzen)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 april 2013 om 11:51.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be