Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 april 2013, 19:15   #141
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

In de steden is het openbaar vervoer schakel die niet mag ontbreken. Naast de fiets, te voet is het openbaar onmisbaar in de stad. In de toekomst zal de auto meer en meer verdwijnen uit het stadsbeeld. Deze laatste legt namelijk een zware last op de stad met zijn lawaai en vervuiling. Bovendien neemt de auto veel plaats in, zowel op de weg als wat betreft parkeerplaatsen. Veel blinden hier zien dat hier nog steeds niet in en de "auto-ban" zal dus van overheidswege moeten komen.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 22 april 2013 om 19:15.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 19:24   #142
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Blue Sky, ik ben een Atomiczombie... Ik maak mijn eigen fiets.
Mijn ligfiets staat weg te roesten, wegens gewoon zonde van de tijd.

Om een vergelijking te geven.

Woon-werk verkeer. Mijn hoofdmoot van gedane kilometers. In normale verkeerssituatie.
Met ligfiets, 25-30 minuten. Risico, automobilisten zien je absoluut niet, zelfs niet met een hele batterij aan extra lichtjes, vlaggen op stokjes en fuo kledij.
Met fiets, 40-50 minuten. Minder zichtbaarheidsproblemen, maar meer moeite en meer tijd.

Met auto, 12-15 minuten. Nadeel, te kort om goed te zijn voor de motor.

Met motorfiets. 10-12 minuten. Nadeel, bij ijzel of sneeuw is het gewoon niet te verantwoorden.

Te voet. 2u.
Openbaar vervoer. Ik ben nog steeds aan't wachten op een antwoord van de openbaar vervoer liefhebbers op de fictieve route die ik als vraagstuk heb gegeven.
Hangt natuurlijk af van de persoonlijke situatie. Voor sommigen zal het OV wel een alternatief zijn. Ligfiets is sowieso te gevaarlijk in het gewone verkeer. Een mens heeft +- 1 h beweging nodig per dag, dus als je die kan doen tijdens je verplaatsing is dat ideaal. Ik rij zelf 14 km enkel met de fiets langs fietspaden en verkeersvrije wegen, dus voor mij is dat ideaal en ik zou niet anders willen. Je kan ook de verplaatsing met een e-bike of koersfiets doen.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 20:45   #143
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Hangt natuurlijk af van de persoonlijke situatie. Voor sommigen zal het OV wel een alternatief zijn. Ligfiets is sowieso te gevaarlijk in het gewone verkeer. Een mens heeft +- 1 h beweging nodig per dag, dus als je die kan doen tijdens je verplaatsing is dat ideaal. Ik rij zelf 14 km enkel met de fiets langs fietspaden en verkeersvrije wegen, dus voor mij is dat ideaal en ik zou niet anders willen. Je kan ook de verplaatsing met een e-bike of koersfiets doen.
Heb onlangs 2 dagen achtereen met de fiets gereden (30 km/dag), eenmaal begaf ik me een vijftal km op een aanliggend fietspad aan een drukke hoofdweg omdat ik iets sneller naar huis moest, die diesellucht pakte me direct op mijn adem. Het is de laatste keer dat ik zulke kortere wegen neem, de volgende keer vermijd ik die stukken als de pest.

Citaat:
Fietsers ademen massa's fijn stof in

Vijf tot negen keer meer fijn stof in longen dan automobilisten
maandag 31 mei 2010

BRUSSEL - Wie met de fiets naar het werk rijdt, ademt vijf tot negen keer meer fijn stof in dan wie met de auto gaat. ‘Fietsers blijven beter ver weg van druk verkeer', zegt onderzoeker Luc Int Panis.

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=G82QS1JB
http://www.ademloos.be/nieuws/fietse...ssas-fijn-stof

Uiteraard worden al die berichten fel geminimaliseerd vooral langs drukke wegen met veel dieselverkeer (er rijdt 85 % dieselverkeer...) , het is namelijk véél erger door de fijnste roetdeeltjes die helemaal nog niet gemeten worden op grote schaal. Google naar UFP of PM 0,1.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 april 2013 om 20:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 21:49   #144
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
In de toekomst zal de auto meer en meer verdwijnen uit het stadsbeeld.
Samen met de handelaars dan.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 09:10   #145
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.396
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Hangt natuurlijk af van de persoonlijke situatie.
Waarom wil U dan een eenheidsoplossing opdringen?

Citaat:
Voor sommigen zal het OV wel een alternatief zijn.
Ambtenaren die naast een halte wonen, die hebben er voordeel aan.
Maar ploegenarbeiders of mensen die niet naast een halte wonen , die kunnen het wel schudden.

Citaat:
Ligfiets is sowieso te gevaarlijk in het gewone verkeer.
Waarom is een ligfiets gevaarlijker dan enige ander voertuig? Zichtbaarheid kan het niet zijn. Nog meer lichten en ik zou een kermisattractie worden.
Citaat:
Een mens heeft +- 1 h beweging nodig per dag, dus als je die kan doen tijdens je verplaatsing is dat ideaal.
Ik wandel 4 uur per dag. dat is nu eenmaal inherent aan mijn job.

Citaat:
Ik rij zelf 14 km enkel met de fiets langs fietspaden en verkeersvrije wegen, dus voor mij is dat ideaal en ik zou niet anders willen.
En daarom moet iedereen het maar doen?
Citaat:
Je kan ook de verplaatsing met een e-bike of koersfiets doen.
De route die ik neem... een volledig geveerde tadpole ligfiets, en dan is het te verhapstukken. Misschien een volledig geveerde mountainbike met optimalisatie voor comfort, maar dan denk ik dat we uitgeluld zijn. U bent waarschijnlijk 15 jaar jonger dan ik, en hebt even waarschijnlijk geen rugverkrachtende jobs gedaan.

Bof, momenteel neem ik de motorscooter, en die doet de taak naar wens.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 09:15   #146
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.396
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
In de steden is het openbaar vervoer schakel die niet mag ontbreken.
Waarom dan geen rolpaden?
Citaat:
Naast de fiets, te voet is het openbaar onmisbaar in de stad.
Met rolpaden is dit allemaal niet meer nodig.

Citaat:
In de toekomst zal de auto meer en meer verdwijnen uit het stadsbeeld.
Yep, omdat smurfen zoals onze politici het onbetaalbaar gaan maken voor de gewone mens. De Dacia Logan zal niet meer te zien zijn, des te meer plek voor de BMW X6....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 23 april 2013 om 09:19.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 17:35   #147
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom dan geen rolpaden?
Met rolpaden is dit allemaal niet meer nodig.
In luchthavens hebben ze dat reeds. Ik weet niet of het ook in open lucht ( blootgesteld aan weer en wind, zelfs met afdak ) een even goed idee is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Yep, omdat smurfen zoals onze politici het onbetaalbaar gaan maken voor de gewone mens. De Dacia Logan zal niet meer te zien zijn, des te meer plek voor de BMW X6....
Nein, gar nicht. Men bereikt dat door het ontoegankelijk maken van bepaalde straten enz. Of u nu met een X6 rijdt of een betrouwbare Dacia is daarbij niet val tel. Kijk naar tal van duitse steden waar dit reeds het geval is en waarbij dat perfect werkt. Er komt gewoon heel wat denkwerk bij kijken bij de inplanting van gebouwen, wegen, winkels enz.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom wil U dan een eenheidsoplossing opdringen?
Dat wil ik niet. Thans is er een eenheidspatroon waarbij iedereen denkt de auto te moeten nemen omdat mama en papa hen dat zo geleerd hebben. Auto-matisch denken. Ik ik net diversifiëren naargelang de situatie van de werkende en stel daarbij vast dat er voor de fiets nog een enorm potentieel is; 50% woont namelijk binnen de 10 km van zijn woonst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ambtenaren die naast een halte wonen, die hebben er voordeel aan.
Maar ploegenarbeiders of mensen die niet naast een halte wonen , die kunnen het wel schudden.
Die zullen ook buiten de spits werken en zullen eerder aangewezen zijn op de auto.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom is een ligfiets gevaarlijker dan enige ander voertuig? Zichtbaarheid kan het niet zijn. Nog meer lichten en ik zou een kermisattractie worden.
U bent het belangrijkste vergeten, uw vlaggetje!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom wil U dan een eenheidsoplossing opdringen?
Dat wil ik niet. Thans is er een eenheidspatroon waarbij iedereen denkt de auto te moeten nemen omdat mama en papa hen dat zo geleerd hebben. Auto-matisch denken. Ik ik net diversifiëren naargelang de situatie van de werkende en stel daarbij vast dat er voor de fiets nog een enorm potentieel is; 50% woont namelijk binnen de 10 km van zijn woonst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ambtenaren die naast een halte wonen, die hebben er voordeel aan.
Maar ploegenarbeiders of mensen die niet naast een halte wonen , die kunnen het wel schudden.
Die zullen ook buiten de spits werken en zullen eerder aangewezen zijn op de auto.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom is een ligfiets gevaarlijker dan enige ander voertuig? Zichtbaarheid kan het niet zijn. Nog meer lichten en ik zou een kermisattractie worden.
U bent het belangrijkste vergeten, uw vlaggetje!

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 23 april 2013 om 17:44.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 17:52   #148
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heb onlangs 2 dagen achtereen met de fiets gereden (30 km/dag), eenmaal begaf ik me een vijftal km op een aanliggend fietspad aan een drukke hoofdweg omdat ik iets sneller naar huis moest, die diesellucht pakte me direct op mijn adem. Het is de laatste keer dat ik zulke kortere wegen neem, de volgende keer vermijd ik die stukken als de pest.



http://www.ademloos.be/nieuws/fietse...ssas-fijn-stof

Uiteraard worden al die berichten fel geminimaliseerd vooral langs drukke wegen met veel dieselverkeer (er rijdt 85 % dieselverkeer...) , het is namelijk véél erger door de fijnste roetdeeltjes die helemaal nog niet gemeten worden op grote schaal. Google naar UFP of PM 0,1.
Ain't worth it. Niet voor niks doe ik omwegen om langs veilige en verkeersluwe wegen te kunnen rijden. Sporten langs drukke wegen is het domste dat je kan doen.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 23 april 2013 om 17:52.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be