Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 6 maart 2015, 10:10   #1
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard ‘Radicalisering op de speelplaats van Gentse scholen neemt toe’

Citaat:
GENT - ‘Radicalisering is een toenemend probleem op onze school’, zegt een Gentse directeur. ‘Ik hoor hetzelfde van collega’s. En wanneer we de ouders erbij halen, steunen zij de standpunten van hun kinderen.’ Onderwijsschepen Elke Decruynaere (Groen) ontkent de problemen niet. ‘Maar we mogen ze ook niet buiten proportie opblazen.’


Sinds bekendraakte dat twee Gentse jongeren zich in Syrië bevinden, is radicalisering ook in Gent een thema geworden. Een rondvraag in scholen maakt duidelijk dat het (nog) niet om een wijdverspreid probleem gaat, maar scholen de radicalisering wel aangepakt willen zien.

Directrice Mania Van der Cam van KTA Mobi, op de Coupure: ‘Ik weet ook niet wie die twee jongeren zijn van wie sprake is. Ze zitten niet bij mij op school, maar ik merk hier wel signalen die aangeven dat ook wij problemen kunnen krijgen. Jongeren tonen meer radicaal gedrag. Het gaat dan over opmerkingen over andere religies, op een toon die we niet kunnen tolereren. Voor een ander geloof dan het hunne zien ze geen plaats.’
Citaat:
‘De ouders van een van mijn leerlingen zei dat ze het wel oké zouden vinden mocht hun kind in Syrië gaan helpen’, zegt de directrice van een Gentse school.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150305_01564975

Logisch en tegelijk schandalig dat dat groene wijf dit alweer tracht goed te praten. Die directrice tracht het ook om te draaien en dat is ook weer typisch.
Hypochonder is offline  
Oud 6 maart 2015, 10:14   #2
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.546
Standaard

De linkse, naïeve en hersenloze ratten zullen het nooit snappen. Ik hoop van harte dat zij ooit het slachtoffer zullen worden van hun eigen wangedrocht.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 6 maart 2015, 10:24   #3
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.207
Standaard

Een radicale ideologie heeft radicale volgers.
Drukazz is offline  
Oud 6 maart 2015, 11:34   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

We zijn zo naar een bepaald toppunt aan het rijzen; en eens daarover barst de zweer open.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 maart 2015, 11:52   #5
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We zijn zo naar een bepaald toppunt aan het rijzen; en eens daarover barst de zweer open.

.
En zachte heelmeesters veroorzaken stinkende wonden...of zoiets!
Diegenen die nog steeds denken dat het een kwestie is van nog meer pamperen en er nog meer geld tegenaan gooien maken zichzelf en de gemeenschap iets wijs!
Keihard optreden is de enige manier met dat soort gasten. Iets anders ervaren ze als zwakheid.
Terugkeren uit Syrië zou gewoon onmogelijk moeten gemaakt worden. D�*t zou sommige gasten wat meer doen nadenken. Nu weten ze dat ze als helden kunnen terugkeren en hier gewoon weer opgevangen zullen worden, met of zonder een beetje gevangenis, wat hen nog meer helden maakt!
andev is offline  
Oud 6 maart 2015, 11:55   #6
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150305_01564975

Logisch en tegelijk schandalig dat dat groene wijf dit alweer tracht goed te praten. Die directrice tracht het ook om te draaien en dat is ook weer typisch.
Ocharme al die mensen die nu moeten proberen onderwijs te geven...
Onze pedagoochelaars hadden de boel al verziek, nu komen de moslims nog een handje helpen!
andev is offline  
Oud 6 maart 2015, 17:21   #7
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Als zij radicaliseren waarom komt het onderwijs ook niet radicaler uit voor onze waarden?
Sukkelaar is offline  
Oud 6 maart 2015, 17:46   #8
pegasus6869
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 februari 2009
Locatie: HELL !!!!!
Berichten: 1.289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150305_01564975

Logisch en tegelijk schandalig dat dat groene wijf dit alweer tracht goed te praten. Die directrice tracht het ook om te draaien en dat is ook weer typisch.
gewoon smerige "KLOOTZAKKEN" zijn dat !!
pegasus6869 is offline  
Oud 6 maart 2015, 17:55   #9
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
gewoon smerige "KLOOTZAKKEN" zijn dat !!
Het is onze fout wij discrimineren en wij zijn racisten.
Bovendien : de kruistochten en Breivik.
Pericles is offline  
Oud 6 maart 2015, 18:28   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150305_01564975

Logisch en tegelijk schandalig dat dat groene wijf dit alweer tracht goed te praten. Die directrice tracht het ook om te draaien en dat is ook weer typisch.
Waar tracht ze precies wat om te draaien ?

Ik vind het al een verademing dat ze het durven zeggen.
Want nu heeft ze er gelegen bij vele van haar politieke bazen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 maart 2015, 19:28   #11
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Als zij radicaliseren waarom komt het onderwijs ook niet radicaler uit voor onze waarden?
Omdat teveel lieden en instanties dat beletten?
Ons onderwijs zou al diegenen die er niet willen in thuishoren en eigenlijk spuwen en minachting hebben voor wat ze er krijgen, ook al zijn ze analfabeet en te dom om te helpen donderen uit hun scholen moeten verwijderen. Maar wat doe je dan met die gasten? Er lopen nu al zoveel zonder diploma op straat om onze maatschappij te verpesten en uit te zuigen via OCMW en andere toestanden!
De aangroeiende meute werklozen (van een bepaalde soort) waar men nooit iets zal kunnen mee aanvangen!
Een multicul-verrijking zeg maar...

Laatst gewijzigd door andev : 6 maart 2015 om 19:32.
andev is offline  
Oud 6 maart 2015, 19:59   #12
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.546
Standaard

De miserie met dat uitschot zal blijven duren en zal alleen ophouden wanneer zij allemaal uit Europa worden geschopt. Geef ons ons land en cultuur terug, multiculzeikerds.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 6 maart 2015 om 19:59.
Lukkas is offline  
Oud 6 maart 2015, 20:14   #13
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Onthoofdingsimulaties tijdens de speeltijd? Halal, met een pennemesje en strijdkreten uit de woestijn? nee? Dan zit alles nog snor, dit jaar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 6 maart 2015, 22:30   #14
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We zijn zo naar een bepaald toppunt aan het rijzen; en eens daarover barst de zweer open.

.
't is ten zeerste te hopen.
Skobelev is offline  
Oud 6 maart 2015, 23:03   #15
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Aleppo aan de Leie ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 7 maart 2015, 00:27   #16
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.934
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
De linkse, naïeve en hersenloze ratten zullen het nooit snappen. Ik hoop van harte dat zij ooit het slachtoffer zullen worden van hun eigen wangedrocht.
Ik vrees dat zij pas het slachtoffer zullen worden als onze maatschappij helemaal naar de haaien is.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 7 maart 2015, 01:46   #17
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

En wat zegt Jozef hierover ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 7 maart 2015, 11:09   #18
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waar tracht ze precies wat om te draaien ?

Ik vind het al een verademing dat ze het durven zeggen.
Want nu heeft ze er gelegen bij vele van haar politieke bazen.

.
Een verademing? Het is haar verdomde plicht.
Sukkelaar is offline  
Oud 8 maart 2015, 06:49   #19
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.988
Standaard

Al het humane denken bij ons is ontstaan na WO II, met de gedachte nooit meer.

Benelux, Duitsland, Frankrijk, Engeland, alléé onze regio. probeerde via solidariteit, help enz. de “nooit meer gedachte” van na WO II te spijzen met goed gedrag. Dat luistert naar opmerkingen van Amnesty International en co. Hoeveel financiële hulp heeft ons land niet gegeven. Hoeveel geld hebben onze mensen niet gestort voor goede doelen.

Wij gaan pitta enz. eten maar zij wantrouwen onze winkeliers en handelaars. Leven en handelen in hun levens sfeer.

Politieke Europa vergeet echter dat de Arabieren en de islam nooit aan tafel zaten toen het “nooit meer streven” van na WO II vastgelegd werd.

Hoeveel oorlogen hebben zij ondertussen onderling gevoerd? OF Onmiddellijk na WO II tegen Israël. Nog steeds lopen er hier veel met en mes op zak.

Wij en onze politieker behandelen hen van uit deze “nooit meer gedachte” van na WO II. Proberen hen te begrijpen, gaven en geven hen alle kansen door “nooit meer gedachte” van na WOII.

Onze Weten en regels die zij keer op keer misbruiken om hun sharia gedrag in te pluggen. Waardoor de “nooit meer gedachte” van na WO II dat vrede en humaniteit moet verwezenlijken steeds meer vertroebeld.

Rede waarom in scholen nu ook al, respect voor iedereen verworpen word. Zij hebben nog nooit iets aangepast. Alleen gedaan alsof als er geld af te snoepen viel. En hun sharia regels stelselmatig ingevoerd en zo werd door ons softies met ons “nooit meer streven” van na WO II hun dictaten getolereerd.

Wat compleet indruist tegen “nooit meer streven” van na WO II.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline  
Oud 8 maart 2015, 07:12   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Een verademing? Het is haar verdomde plicht.
Het is een verademing dat sommigen gewoon hun plicht nog maar durven te doen.
Maar de vraag was: wat wou die directrice verdraaien of iets in die aard.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be