Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2017, 16:28   #21
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Probeer het eens, zou ik zo zeggen. Serieus hé. Geen maand, maar een jaar of zes, de periode die ik op de wachtlijst stond voor een sociale woning tot ik er een toegewezen kreeg die duurder uitviel dan het krot waar ik woonde en dus afwees ... Je gaat niet sociaal wonen om duurder te betalen als je toch al niet rondkomt met een dop onder de armoedegrens.
Ik leef al jaren van een inkomensvervangende tegemoetkoming ten belope van een leefloon. Tegenwoordig is dat (voor een alleenstaande) net geen 900 euro. Huur van een sociale woning (bescheiden studio) om en bij de 225 euro, water inbegrepen, goede locatie. Sociale korting op elektriciteit. Gratis abonnement De Lijn (leefloners krijgen gewoon een korting). In principe ook korting op NMBS (maar te trots om er een beroep op te doen). Verhoogde tegemoetkoming voor medicatie en artsen (1 euro remgeld bij de huisarts). Korting op bib-kaart en water.

Enfin, ik ben bijna beschaamd om het allemaal op te sommen.

Elke situatie is anders natuurlijk. Ik ga niet over de jouwe oordelen, noch de mijne als exemplarisch beschouwen. Maar het is zeker niet zo dat alle minima maar moeten opgetrokken worden. Ik ben ruim tevreden met wat ik heb.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 17:43   #22
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik leef al jaren van een inkomensvervangende tegemoetkoming ten belope van een leefloon. Tegenwoordig is dat (voor een alleenstaande) net geen 900 euro. Huur van een sociale woning (bescheiden studio) om en bij de 225 euro, water inbegrepen, goede locatie. Sociale korting op elektriciteit. Gratis abonnement De Lijn (leefloners krijgen gewoon een korting). In principe ook korting op NMBS (maar te trots om er een beroep op te doen). Verhoogde tegemoetkoming voor medicatie en artsen (1 euro remgeld bij de huisarts). Korting op bib-kaart en water.

Enfin, ik ben bijna beschaamd om het allemaal op te sommen.

Elke situatie is anders natuurlijk. Ik ga niet over de jouwe oordelen, noch de mijne als exemplarisch beschouwen. Maar het is zeker niet zo dat alle minima maar moeten opgetrokken worden. Ik ben ruim tevreden met wat ik heb.
OK heel Fijn voor jou al begrijp ik niet hoe je het flikt als het waar is. Over de meeste armen maak ik me vanuit mijn eigen ervaring zware zorgen voor hun materiële en geestelijk welzijn.

Ik heb nooit meer dop gekregen dan 850€ in 2010.
Het leefloon is inderdaad behoorlijk gestegen.In die tijd was dat 750€.

Citaat:
maar te trots om er een beroep op te doen
Dit doet toch een belletje rinkelen. Er is niets beschamends aan je rechten op te nemen. Ik ben wel nooit naar een voedselbank gegaan...


Je moet dan bovendien ook nog weten over welke ressources je verder beschikt om basistekorten te overbruggen.

Ik heb in de twintig jaar waarin ik ofwel op minimumloon werkte ofwel aan de dop stond, 4120bf per maand moeten desinvesteren van mijn spaargeld. Je kan dat spaargeld nu uitrekenen...Dat is precies 100€ per maand en dat is ook precies wat de uitkeringen scheidt van de armoedegrens. Die armoedegrens is dus voor wat mij betreft perfect berekend.

Ik heb ik krotten gewoon en had gelukkig voordien al een ascetische levensstijl aangenomen. Zonder een aantal basisvoorzieningen waar 85% van de bevolking gegarandeerd over beschikt.

Elders posste ik iets dergelijks daarover:

Citaat:
Echt arm zijn is… een verhaal van GEEN en van Niets

Commentaar:


Ziehier hoe ik als arme aan survival deed,
Geen auto, dat is al heel voornaam. (ik had zelfs geen fiets)
Geen uitgang, dat is al heel voornaam.
Niet roken, dat is al heel voornaam.
Niet drinken, dat is al heel voornaam.
Geen vlees eten, dat is al heel voornaam.
Geen TV
Geen PC
Geen GSM
Geen telefoon
Geen nieuwe kleren kopen
Geen huisdieren houden
Geen boeken kopen
Geen cd's kopen (naar de bib discotheek gaan)
Geen dure sporten beoefenen die om een budget vragen
(wel lopen, zwemmen, gym)
Geen lief
geen gezin
Geen enkele verslaving. Zelfs geen chocolade en geen koffie en geen thee. Alleen soep en water.
Geen drugs

een dieet voornamelijk op basis van rijst en groenten. Maar dat past niet in de vooropgestelde NIET-GEEN formulering...

Niet naar de kapper gaan. Ik knip zelf mijn haar.
*****************************
******************************


En ja, veel armen kunnen dat niet en raken van de regen in de drop. Of worden en blijven depressief. Of erger.

Ik heb van die jaren armoede de beste tijd van mijn leven gemaakt. Man wat heb ik de laatste 21 jaar van het leven genoten! Eeuwige vakantie. Waarvan vele jaren in prachtige locaties. De laatste jaren ben ik zelfs welstellend geraakt. Met geld is het nog beter natuurlijk.

Maar mijn levenswijze heb ik niet gewijzigd. Ik heb enkel een laptop gekocht van 500€, een gsm van 30€ en een occasie auto van 2500€ twee jaar geleden omdat er nauwelijks openbaar vervoer is.

En ja, ik ben zeer sterk geholpen geweest door mijn speciale ascetische mentaliteit, die ik al ontplooid had tijdens de periode van de laatste vijf jaar die ik nog werkte. Dus toen ik in de armoede terecht kwam en geen job meer vond als oudere werkloze, en alle vooruitzichten daarop verdwenen, was ik goed voorbereid en was dat voor mij allesbehalve vernietigend. Maar ze noemen ze mij op forum nog steeds een bleiter... een huiltrol. Slechts één, mijn grootste bully van alle, voelde na enkele jaren nattigheid en maakte de omslag naar de conclusie dat ik de armoede vrijwillig opgezocht had. Wat ook niet waar was. Ik heb me wel schitterend aangepast...En ook dat wordt armen zonder vooruitzichten zeer kwalijk genomen. Alles wordt armen kwalijk genomen. Zelfs dat ze niet willen werken onder de armoedegrens. En vooral dat ze gelukkig zijn in hun armoede. In dat geval mobiliseren ze hun profiteur&parasietenverhaal.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 17:44   #23
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
België is, zelfs in Europa, beslist niet land met de kleinste ongelijkheid. Qua inkomensongelijkheid presteren we zelfs matig. Dankzij sociale herverdeling klimmen we alsnog op tot een subtopper na de Scandinavische en enkele Oost-Europese landen (Slovenië, Tsjechië, Slovakije). Ik zie ook geen neerwaartse spiraal, eerlijk gezegd.

Zie bijv. https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ncome_equality, m.n. de tabel Gini coefficient after transfers and taxes (cijfers van de OESO).
We zijn inderdaad niet het land met de kleinste ongelijkheid, maar behoren wel tot de (sub)top, al de ons omliggende landen, achter ons latende.
Maar dat Belgie niet in een neerwaartse spiraal zit, is de waarheid wel geweld aandoen. In zowat alle internationale vergelijkingen gaan we zowat overal, elk jaar, stapje na stapje, iets achteruit. Komt daarbij dat de vergrijzing op ons afstormt waar we het vertikt hebben om een provisie voor aan te leggen (integendeel zijn we gebouwen gaan verkopen en terug huren, pensioenfondsen gaan opslorpen waar we nu de pensioenen van kunnen uitbetalen...) terwijl geen enkele regering de moed heeft on recurrente besparingen door te voeren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 18:20   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
We zijn inderdaad niet het land met de kleinste ongelijkheid, maar behoren wel tot de (sub)top, al de ons omliggende landen, achter ons latende.
Maar dat Belgie niet in een neerwaartse spiraal zit, is de waarheid wel geweld aandoen. In zowat alle internationale vergelijkingen gaan we zowat overal, elk jaar, stapje na stapje, iets achteruit. Komt daarbij dat de vergrijzing op ons afstormt waar we het vertikt hebben om een provisie voor aan te leggen (integendeel zijn we gebouwen gaan verkopen en terug huren, pensioenfondsen gaan opslorpen waar we nu de pensioenen van kunnen uitbetalen...) terwijl geen enkele regering de moed heeft on recurrente besparingen door te voeren.
Aan wat denk je dan zoal Bob?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 18:31   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat ben ik niet met je eens...wie alleenstaand is met inkomen via het OCMW zal toch na aftrek huur sociale woning en vaste lasten, ook al heb je een goedkoop abonnement openbaar vervoer, erg weinig overhouden. Zelfde voor wie langdurig werkloos is,

Het probleem zit eerder bij de activering van mensen, wie weinig Nederlands spreekt kan ook moeilijk bijscholen, wie weinig scholing heeft zal ook moeite hebben om via opleiding bij te leren, komt daarbij nog leeftijd, en motivatie...
Weinig overhouden?
Moet er dan gespaard worden op kosten van de gemeenschap?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 18:34   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Waar huur je aan 150 euro?
De Vlaamse huurwetgeving zorgt ervoor dat de allerarmsten huursubsidies krijgen.
Sociale huisvestingsmaatschappijen kunnen dit rechtstreeks innen, zodat de huurder maar een 150 tot 200 euro huur betaald.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 18:39   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
OK heel Fijn voor jou al begrijp ik niet hoe je het flikt als het waar is. Over de meeste armen maak ik me vanuit mijn eigen ervaring zware zorgen voor hun materiële en geestelijk welzijn.

Ik heb nooit meer dop gekregen dan 850€ in 2010.
Het leefloon is inderdaad behoorlijk gestegen.In die tijd was dat 750€.



Dit doet toch een belletje rinkelen. Er is niets beschamends aan je rechten op te nemen. Ik ben wel nooit naar een voedselbank gegaan...


Je moet dan bovendien ook nog weten over welke ressources je verder beschikt om basistekorten te overbruggen.

Ik heb in de twintig jaar waarin ik ofwel op minimumloon werkte ofwel aan de dop stond, 4120bf per maand moeten desinvesteren van mijn spaargeld. Je kan dat spaargeld nu uitrekenen...Dat is precies 100€ per maand en dat is ook precies wat de uitkeringen scheidt van de armoedegrens. Die armoedegrens is dus voor wat mij betreft perfect berekend.

Ik heb ik krotten gewoon en had gelukkig voordien al een ascetische levensstijl aangenomen. Zonder een aantal basisvoorzieningen waar 85% van de bevolking gegarandeerd over beschikt.

Elders posste ik iets dergelijks daarover:
Citaat:
Echt arm zijn is… een verhaal van GEEN en van Niets

Commentaar:


Ziehier hoe ik als arme aan survival deed,

Geen uitgang, dat is al heel voornaam.
Hoe kon je dan kakken?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 29 november 2017 om 18:40.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 18:47   #28
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Je scheert weer zeldzame hoogtes, zoals we van je wel gewoon zijn.

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 november 2017 om 18:48.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 18:52   #29
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Simpele oplossing: ga werken

Ik zie het probleem niet. Armoede moet een gigantisch goede motivator zijn om te gaan werken. Toch gebeurt het niet, zelfs in economische hoogconjunctuur.
In de lage loonschalen hou je op het einde van de maand nog minder over.
Is het nu zo moeilijk te snappen dat gaan werken extra kosten met zich meebrengt? Je bent echt beter af met een armoedige 'loonvervanger' in overlevingsmodus ergens ongeschoren, ongewassen onder een hoop dekens.
Op die manier kan je dan nog het einde van de maand halen zonder de laatste week honger te lijden.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 19:09   #30
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
In de lage loonschalen hou je op het einde van de maand nog minder over.
1989-1994: achtduizend BF per maand tekort in werkende armoede
1995-2009 vierduizend BF per maand tekort aan de dop

2010-2017 Een bom euro over per maand op pensioen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 november 2017 om 19:12.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 19:16   #31
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De Vlaamse huurwetgeving zorgt ervoor dat de allerarmsten huursubsidies krijgen.
Sociale huisvestingsmaatschappijen kunnen dit rechtstreeks innen, zodat de huurder maar een 150 tot 200 euro huur betaald.
Dat de huurder maar een 150 tot 200 euro huur betaaldd is iets van de laatste jaren. Dat heb ik 20 jaar gemist.

Dat zou dus het verschil kunnen zijn tussen mij en den Duisteren. Ik kwam die 100-150€ maandelijks tekort...

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 november 2017 om 19:19.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 19:22   #32
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Volledig mee eens. Voor mensen die het daadwerkelijk nodig hebben draag ik met plezier een steentje bij.

Niet voor de Bembems van deze wereld.
Niet voor de BimBam's, de Guinevere's of de Peche-creaturen. En zeker en vast niet voor een zeikleister als de strandjutter en al evenmin voor onze Full Contact Bhairav. Dat zijn parasieten van de sociale zekerheid die er actief voor kiezen om in dat systeem te kruipen en er zich in te nestelen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 19:31   #33
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik leef al jaren van een inkomensvervangende tegemoetkoming ten belope van een leefloon. Tegenwoordig is dat (voor een alleenstaande) net geen 900 euro. Huur van een sociale woning (bescheiden studio) om en bij de 225 euro, water inbegrepen, goede locatie. Sociale korting op elektriciteit. Gratis abonnement De Lijn (leefloners krijgen gewoon een korting). In principe ook korting op NMBS (maar te trots om er een beroep op te doen). Verhoogde tegemoetkoming voor medicatie en artsen (1 euro remgeld bij de huisarts). Korting op bib-kaart en water.

Enfin, ik ben bijna beschaamd om het allemaal op te sommen.

Elke situatie is anders natuurlijk. Ik ga niet over de jouwe oordelen, noch de mijne als exemplarisch beschouwen. Maar het is zeker niet zo dat alle minima maar moeten opgetrokken worden. Ik ben ruim tevreden met wat ik heb.
Hoe is het mogelijk dat iemand die vermoedelijk geen dertig is, hoger onderwijs genoten heeft, economisch in een situatie zit waarin hij van de krijg moet leven ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 19:42   #34
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.239
Standaard

Mensen die zo schaamteloos parasiteren op de SZ zijn de termieten van het systeem. De sociale partners ( = werknemers en werkgeversorganisaties ) hebben een systeem ontworpen om mensen met pech en andere problemen te helpen. Niet om een kaste van leeglopers decennialang te voederen en hun uitgaven te sponsoren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 20:05   #35
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Aan wat denk je dan zoal Bob?
Minder en/of efficientere ambtenaren, selectieve immigratie...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 20:10   #36
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

De strijd tegen de armoede staat niet stil en ik ben echt blij dat de huursubsidie er gekomen is, ook al was het nadat ik zes jaar op de wachtlijst stond voor een sociale woning. En ook al was het zo dat er vóór 2011 geen sociale verhuurkantoren waren (in mijn streek).
Enkel voedselbanken. Maar daar was ik te trots voor.

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 november 2017 om 20:33.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 20:31   #37
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
2!

Werken is idd de beste garantie op welvaart.
Er zijn teveel Commies in de samenleving.
Alles wat te koop staat moet geproduceerd worden.
Hoe meer Commies hoe minder hulp, en hoe groter de kunde/prestatie eisen gesteld aan de overblijvenden om rendabiliteit te halen, waartoe steeds meer niet in staat zijn.
Strijden tegen armoede is strijden tegen overheid.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 20:32   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Minder en/of efficientere ambtenaren, selectieve immigratie...
Ik denk dat het systeem eerder in elkaar zal stuiken dan dat men dat gaat doen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 20:58   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je scheert weer zeldzame hoogtes, zoals we van je wel gewoon zijn.
Schrijf dan duidelijk Nederlands.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 21:01   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De strijd tegen de armoede staat niet stil en ik ben echt blij dat de huursubsidie er gekomen is, ook al was het nadat ik zes jaar op de wachtlijst stond voor een sociale woning. En ook al was het zo dat er vóór 2011 geen sociale verhuurkantoren waren (in mijn streek).
Enkel voedselbanken. Maar daar was ik te trots voor.
Een SVK is eigenlijk maar een tijdelijke oplossing, daarom stijgt de huurprijs ook op regelmatige basis.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be