Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2017, 16:13   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard Arbeidsmarkt nergens zo discriminerend als in België

Arbeidsmarkt nergens zo discriminerend als in België

Citaat:
Nergens in Europa is de achterstand van mensen van vreemde origine op de arbeidsmarkt zo groot als in België. Dat blijkt uit de jongste socio-economische monitor van de FOD Werkgelegenheid en het gelijkekansencentrum Unia.
Dat is klinklare onzin wat men daar schrijft er is ook niets van waar.

Laten we Antwerpen even als 'voorbeeld' nemen:

Groendienst, vuilophaling ... daar werkt géén Antwerpenaar/Belg meer.

In een 'ver' verleden schreeuwden mensen eens 'Eigen volk eerst'

In tegenwoordige tijden kan ik die mensen, gezeten zijnde in de schutkring, echt geen ongelijk meer geven.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 17:12   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Is de door links door de strot geramde multicul volledig mislukt? Hoe zou dat nu komen?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 17:23   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Opinies verpakt als onderzoek.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 18:04   #4
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Arbeidsmarkt nergens zo discriminerend als in België



Dat is klinklare onzin wat men daar schrijft er is ook niets van waar.

Laten we Antwerpen even als 'voorbeeld' nemen:

Groendienst, vuilophaling ... daar werkt géén Antwerpenaar/Belg meer.

In een 'ver' verleden schreeuwden mensen eens 'Eigen volk eerst'

In tegenwoordige tijden kan ik die mensen, gezeten zijnde in de schutkring, echt geen ongelijk meer geven.
Nou ja, Unia..kweenie hoor, hoe objectief zijn die " onderzoekers"?
En wanneer ik morgen naar pakweg Zwitserland verhuis dan zal ik ook iets moeilijke werk vinden dan de gemiddelde Zwitser, omdat ik de taal niet spreek en nog moet leren,nog geen netwerk heb of onredelijke eisen stel zoals" ik wil enkel werken in habijt met touw rond mijn middel" of zo

Wanneer ik dan ook nog denk dat ik niet mag werken wanneer mijn man dit niet wil, en laag opgeleid ben, tja...
En wanneer ik dan mijn kinderen niet achter hun broek zit zodat ze minstens de middelbare school afmaken, opstaan voor 14 uur in de middag, effectief solliciteren en wanneer ze een baan hebben niet thuis blijven omdat hun tante ziek is, tja...

En ik ken ook autochtonen die een jaar moesten zoeken voor de arbeidsmarkt hen de kans gaf als pas afgestudeerde. Wanneer je jezelf dan aanbiedt met hetzelfde diploma maar geen arbeidsverleden dat hier relevant is,maar andere kandidaten wel tja...diepgaand onderzoek hoor!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 18:39   #5
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nou ja, Unia..kweenie hoor, hoe objectief zijn die " onderzoekers"?
En wanneer ik morgen naar pakweg Zwitserland verhuis dan zal ik ook iets moeilijke werk vinden dan de gemiddelde Zwitser, omdat ik de taal niet spreek en nog moet leren,nog geen netwerk heb of onredelijke eisen stel zoals" ik wil enkel werken in habijt met touw rond mijn middel" of zo

Wanneer ik dan ook nog denk dat ik niet mag werken wanneer mijn man dit niet wil, en laag opgeleid ben, tja...
En wanneer ik dan mijn kinderen niet achter hun broek zit zodat ze minstens de middelbare school afmaken, opstaan voor 14 uur in de middag, effectief solliciteren en wanneer ze een baan hebben niet thuis blijven omdat hun tante ziek is, tja...

En ik ken ook autochtonen die een jaar moesten zoeken voor de arbeidsmarkt hen de kans gaf als pas afgestudeerde. Wanneer je jezelf dan aanbiedt met hetzelfde diploma maar geen arbeidsverleden dat hier relevant is,maar andere kandidaten wel tja...diepgaand onderzoek hoor!
Uw gebedsruimte niet vergeten te vermelden die je nodig hebt om te kunnen werken.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 21:30   #6
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Uw gebedsruimte niet vergeten te vermelden die je nodig hebt om te kunnen werken.
En het weigeren mannen een hand te geven, iets te drinken met collega's, en wanneer je iets eet met anderen moet het halal zijn! Dat zo'n fundamentalist twee minuten daarvoor een mars naar binnen werken waar ook gelatine, dus varkensafval in verwerkt is, tja...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 21:39   #7
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

De Belgen krijgen dus de moslims die ze verdienen gezien de cijfers aantonen dat het resultaat in Belgie slechter is dan elders.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 21:40   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En het weigeren mannen een hand te geven, iets te drinken met collega's, en wanneer je iets eet met anderen moet het halal zijn! Dat zo'n fundamentalist twee minuten daarvoor een mars naar binnen werken waar ook gelatine, dus varkensafval in verwerkt is, tja...
MasterFood heeft jaren geleden al aangekondigd om geen gelatine op basis van varken te gebruiken. Juist om de islamitische klanten bij zich te houden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 22:07   #9
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nou ja, Unia..kweenie hoor, hoe objectief zijn die " onderzoekers"?
En wanneer ik morgen naar pakweg Zwitserland verhuis dan zal ik ook iets moeilijke werk vinden dan de gemiddelde Zwitser, omdat ik de taal niet spreek en nog moet leren,nog geen netwerk heb of onredelijke eisen stel zoals" ik wil enkel werken in habijt met touw rond mijn middel" of zo

Wanneer ik dan ook nog denk dat ik niet mag werken wanneer mijn man dit niet wil, en laag opgeleid ben, tja...
En wanneer ik dan mijn kinderen niet achter hun broek zit zodat ze minstens de middelbare school afmaken, opstaan voor 14 uur in de middag, effectief solliciteren en wanneer ze een baan hebben niet thuis blijven omdat hun tante ziek is, tja...

En ik ken ook autochtonen die een jaar moesten zoeken voor de arbeidsmarkt hen de kans gaf als pas afgestudeerde. Wanneer je jezelf dan aanbiedt met hetzelfde diploma maar geen arbeidsverleden dat hier relevant is,maar andere kandidaten wel tja...diepgaand onderzoek hoor!
Als ik het goed voor heb komt een immigrant in Zwitserland alleen maar binnen voor een contract gelinkt aan een arbeidscontract van beperkte duur. Een maal het contract verlopen of niet verlengd moet hij Zwitserland terug verlaten.

Met een paar tientallen miljoenen hebt ge natuurlijk dat probleem niet. Ge laat u zonder problemen Zwitser nationaliseren koopt een mooie villa en sluit een deal met de plaatselijke belastingsoverheid. Als Zwitser kunnen de Eu landen u fiscaal nog weinig last berokkenen en ge kunt eventueel de zetel van uw bedrijf verplaatsen naar Zwitserland. Veel vermogende ex-Belgen hebben nu ook ineens de Luxemburgse nationaliteit en laten de zetel van hun bedrijf naar Luxemburg verzetten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 22:13   #10
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als ik het goed voor heb komt een immigrant in Zwitserland alleen maar binnen voor een contract gelinkt aan een arbeidscontract van beperkte duur. Een maal het contract verlopen of niet verlengd moet hij Zwitserland terug verlaten.

Met een paar tientallen miljoenen hebt ge natuurlijk dat probleem niet. Ge laat u zonder problemen Zwitser nationaliseren koopt een mooie villa en sluit een deal met de plaatselijke belastingsoverheid. Als Zwitser kunnen de Eu landen u fiscaal nog weinig last berokkenen en ge kunt eventueel de zetel van uw bedrijf verplaatsen naar Zwitserland. Veel vermogende ex-Belgen hebben nu ook ineens de Luxemburgse nationaliteit en laten de zetel van hun bedrijf naar Luxemburg verzetten.
Ok...leuk om te weten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 22:18   #11
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De Belgen krijgen dus de moslims die ze verdienen gezien de cijfers aantonen dat het resultaat in Belgie slechter is dan elders.
Nou.. kan natuurlijk ook zijn omdat wij als enige in Europa nog een erg goede sociale zekerheid hebben. Niet dat dit zo blijft natuurlijk maar het is er nog wel. Werkloosheidsuitkeringen zijn overal beperkt in tijd, hier niet. En je krijgt hier een pak meer kinderbijslag dan in bijvoorbeeld Nederland. Daar krijg je ook geen studiebeurs maar lening.

In Duitsland heb je als ongeschoolde een baan waar je vijf euro mee verdient per uur..dus denk eerder dat we wat te lief zijn. Wat resulteert in islamitische mopperkonten. Die hebben we niet verdient, dat is gevolg van gemaakte fouten, dat wel.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 22:26   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En je krijgt hier een pak meer kinderbijslag dan in bijvoorbeeld Nederland.
Klopt totaal niet.

In Nederland krijg je de eerste vijf levensjaren van je kind iets meer dan 200 euro. Dat kan uiteindelijk oplopen tot bijna 290 euro per kind.

Daarnaast zijn er situaties waarin de overheid voorziet, waardoor een gezin een dubbele kinderbijslag kan krijgen per kind (of zelfs nog een hoger bedrag bij specifieke sociale gevallen).

In Vlaanderen zal de kinderbijslag vanaf 2019 160 euro per kind bedragen. Daarnaast zijn er, net als in Nederland, gevallen voorzien voor een bijkomend bedrag.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 22:28   #13
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Klopt totaal niet.

In Nederland krijg je de eerste vijf levensjaren van je kind iets meer dan 200 euro. Dat kan uiteindelijk oplopen tot bijna 290 euro per kind.

Daarnaast zijn er situaties waarin de overheid voorziet, waardoor een gezin een dubbele kinderbijslag kan krijgen per kind (of zelfs nog een hoger bedrag bij specifieke sociale gevallen).

In Vlaanderen zal de kinderbijslag vanaf 2019 160 euro per kind bedragen. Daarnaast zijn er, net als in Nederland, gevallen voorzien voor een bijkomend bedrag.
Klopt wel, in Nederland krijg je een bedrag om de drie maanden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 22:35   #14
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Een oproep om positieve discriminatie?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 22:54   #15
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Arbeidsmarkt nergens zo discriminerend als in België



Dat is klinklare onzin wat men daar schrijft er is ook niets van waar.

Laten we Antwerpen even als 'voorbeeld' nemen:

Groendienst, vuilophaling ... daar werkt géén Antwerpenaar/Belg meer.

In een 'ver' verleden schreeuwden mensen eens 'Eigen volk eerst'

In tegenwoordige tijden kan ik die mensen, gezeten zijnde in de schutkring, echt geen ongelijk meer geven.


Da's toch gewoon te gek voor woorden hé...

Ge ontkent wat officiële instanties daarover te zeggen hebben en om dat wat kracht bij te zetten neem je gauw een voorbeeldje ( ah ja want dat ziet ge ... de rest ziet ge minder) wat net het rapport komt te bevestigen
Groendienst & vuilophaling zijn nu niet bepaald de gemiddelde jobkes en zijn ook niet aangeboden als representatief voorbeeld van die arbeidsmarkt waar men het over heeft.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 01:27   #16
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Wat bedoelen ze nu?

Metro:
Terwijl de werkgelegenheidsgraad voor mensen van Belgische origine in 2014 op 73% lag...

HLN:
Zo blijkt de tewerkstellingsgraad van de migranten van de tweede generatie (25 tot 54 jaar) met 71,7 procent opvallend ver onder het cijfer van de autochtone Belgen in dezelfde leeftijdsklasse te liggen (84,8 procent)

Bij mensen uit sub-Sahara-Afrika werkt slechts 42,5% en bij mensen uit de Maghreb 44,3%.

Tja, als vrouwen worden geacht binnen te blijven...

Maar niet getreurd, vandaag was er ook goed nieuws:
Gentse aanpak werkt, slechts kleine minderheid vastgoedmakelaars blijft discrimineren.

Discriminatie in Gent, quoi??
__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 02:33   #17
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Arbeidsmarkt nergens zo discriminerend als in België



Dat is klinklare onzin wat men daar schrijft er is ook niets van waar.

Laten we Antwerpen even als 'voorbeeld' nemen:

Groendienst, vuilophaling ... daar werkt géén Antwerpenaar/Belg meer.

In een 'ver' verleden schreeuwden mensen eens 'Eigen volk eerst'

In tegenwoordige tijden kan ik die mensen, gezeten zijnde in de schutkring, echt geen ongelijk meer geven.
Ongelijke onderwijskansen zegt Unia.
Krijgen die dan ander onderwijs dan autochtonen?

En hoe het er in Antwerpen aan toe gaat lieten ze deze avond zien in Pano.
De cocaïne maffia is in handen van Antwerpse Marokkanen en daar verdienen ze véél meer mee dan te gaan werken.
Er kwam anoniem een daeler aan het woord met een maandelijkse verdienste van 20.000 euro.
Beginnende daelers in opleiding, ( 11 -13 jaar ) krijgen 5 euro per pakje van 1 gram en 10 euro voor een pakje van 2 gram.

De journalist die het programma maakte zei letterlijk : '' In Anwerpen zijn weinig of geen Marokkaanse gezinnen waar een familielid nog niet in de cel heeft gezeten of in een instelling.

Maar als werkgevers dan zulk tuig dat amper een school heeft gezien en geen diploma heeft niet aanwerft zijn het racisten of discrimineren ze.

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 december 2017 om 02:41.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 06:56   #18
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Gelukkig zijn er elders veel "betere" arbeidsmarkten?
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 07:30   #19
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nou.. kan natuurlijk ook zijn omdat wij als enige in Europa nog een erg goede sociale zekerheid hebben.
Vertel eens iets over de Duitse sociale zekerheid ?
Hoeveel kindergeld heeft men daar.

Of ben je zoals steeds uit je nek aan het kletsen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht


Niet dat dit zo blijft natuurlijk maar het is er nog wel. Werkloosheidsuitkeringen zijn overal beperkt in tijd, hier niet.
In Duitsland is werkloosheid inderdaad beperkt in tijd, daarna ga je over op Hartz4 die je huur, verwarming en een vast bedrag per lid van het gezin uitbetaald + je hebt nog steeds de mogelijkheid om een mini job aan te nemen om je inkomen te verhogen. Het kindergeld word meegenomen in de berekening.
Je werkloosheidsuitkering zal nooit dat totaal aan inkomen komen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En je krijgt hier een pak meer kinderbijslag dan in bijvoorbeeld Nederland. Daar krijg je ook geen studiebeurs maar lening.

In Duitsland heb je als ongeschoolde een baan waar je vijf euro mee verdient per uur..
In Duitsland heeft men ondertussen al meer dan 3 jaar een minimumloon, klets dus niet zoveel uit je nek
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht


dus denk eerder dat we wat te lief zijn.
Integendeel, jullie krijgen de migranten die jullie verdienen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Wat resulteert in islamitische mopperkonten. Die hebben we niet verdient, dat is gevolg van gemaakte fouten, dat wel.
Toch wel en uitvluchten zoeken zal u niet helpen, bij u zelf ten rade gaan wel.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 07:36   #20
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nou.. kan natuurlijk ook zijn omdat wij als enige in Europa nog een erg goede sociale zekerheid hebben.
In Duitsland betaal je zelf geen remgeld meer.
De ziekenkassen betalen zelfs een deel van de bijdragen terug omdat ze teveel inkomsten hebben.

Fantaseer dus eens wat minder.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be