Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 maart 2018, 18:11   #201
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Nou nou. Een “veelvoud” van 5.500 euro bruto als beginner zou best kunnen, als de papa zijn eerste job directeur bij de NMBS was bijvoorbeeld.
Dat kan. Maar over het algemeen gesproken is het onzin. En als bembem spreekt is dat het per definitie.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2018, 18:31   #202
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat kan. Maar over het algemeen gesproken is het onzin. En als bembem spreekt is dat het per definitie.
Het was maar licht ironisch.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2018, 07:52   #203
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Vooral als ze beide in een nutteloze richting zijn.
wees daar blij om, je zal maar een nuttige richting gestudeerd hebben.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 12:04   #204
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Evaluatieronde is geweest.

Waarschijnlijk 5 % dit jaar.

Yeah.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 10:22   #205
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zever waar niets van klopt.
Verhoogd kindergeld krijg je alleen als alleenstaande moeder en al helemaal niet als je man werkt (tenzij kind gehandicapt is)
En ze dopt al 2 jaar, no way dat je dan als je gehuwd bent nog rond de 1000 euro krijgt.
Je kan om veel meer reden verhoogde werkloosheid en verhoogd kindergeld ontvangen.
Een werkloze die een opleiding volgd bij de VDAB, behoud tijdens de volledige opleiding zijn/haar werkloosheidsuitkering, die hij/zij ontving op het ogenblik van het starten van de opleiding.
Als je +33% economisch invalide bent, behoud je de hoge werkloosheidsuitkering voor de rest van je leven.
Als je zelf invalide bent krijg je als werkloze verhoogd kindergeld.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 11:14   #206
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ik lees regelmatig de "wat is het loon van ....." op de Jobat website en prijs me dan gelukkig met wat ik verdien, krijg van mijn werkgever voor het werk dat ik doe.
't Ja, het loon is dan ook niet alleen afhankelijk van je opleiding, kennis, ervaring en inzet, ook de sector is bepalend.
Maar ook wat de werkgever moet betalen is bepalend.
Want niet elke werknemer kost evenveel aan de werkgever.

Mijn eigen zoon, kreeg zo na een zwaar arbeidsongeval een job aangeboden met 10% hoger loon dan de werknemer die hij vervangt wegens pensioen.
Toen de oude werknemer vroeg waarom mijn zoon 10% meer loon krijgt dan hij heeft, gaf de werkgever eenvoudig het antwoord,

"Hij kost mij minder, waardoor ik hem meer kan betalen.
Daarnaast werk hij in een andere sector dan jij en een andere CAO, waardoor zijn barrema's hoger liggen dan bij jou.
En bepaalde sociale voordelen vallen niet meer ten koste van het bedrijf, maar van de arbeidsverzekering
En voor hem krijgt de firma ook nog eens vergoedingen om aanpassingen te doen.
Voor de firma is hij dus veel meer dan enkel een werknemer.
Het zou dus dwaas zijn om hem naar een andere firma te laten gaan, hij is enkel lichamelijk invalide, niet geestelijk en heeft de nodige papieren en ervaring om jou job te kunnen en mogen uitvoeren."

Toen de werknemer opperde dat mijn zoon invaliditeit trekt voor zijn handicap en dat hoger loon dus niet gerechtvaardig was, mocht hij het werk gedurende 1 week vanuit een rolstoel doen.



Zijn bruto jaarinkomen = 24 326€ invaliditeit plus 51348€ loon = 75674€ plus 13de maand, vakantiegeld, deelname in de winst en integratiepremie.
Dit voor een 25jarige met een bachelor. Niet leidinggevend en geen eindverantwoordelijkheid.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 11:42   #207
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
't Ja, het loon is dan ook niet alleen afhankelijk van je opleiding, kennis, ervaring en inzet, ook de sector is bepalend.
Maar ook wat de werkgever moet betalen is bepalend.
Want niet elke werknemer kost evenveel aan de werkgever.

Mijn eigen zoon, kreeg zo na een zwaar arbeidsongeval een job aangeboden met 10% hoger loon dan de werknemer die hij vervangt wegens pensioen.
Toen de oude werknemer vroeg waarom mijn zoon 10% meer loon krijgt dan hij heeft, gaf de werkgever eenvoudig het antwoord,

"Hij kost mij minder, waardoor ik hem meer kan betalen.
Daarnaast werk hij in een andere sector dan jij en een andere CAO, waardoor zijn barrema's hoger liggen dan bij jou.
En bepaalde sociale voordelen vallen niet meer ten koste van het bedrijf, maar van de arbeidsverzekering
En voor hem krijgt de firma ook nog eens vergoedingen om aanpassingen te doen.
Voor de firma is hij dus veel meer dan enkel een werknemer.
Het zou dus dwaas zijn om hem naar een andere firma te laten gaan, hij is enkel lichamelijk invalide, niet geestelijk en heeft de nodige papieren en ervaring om jou job te kunnen en mogen uitvoeren."

Toen de werknemer opperde dat mijn zoon invaliditeit trekt voor zijn handicap en dat hoger loon dus niet gerechtvaardig was, mocht hij het werk gedurende 1 week vanuit een rolstoel doen.



Zijn bruto jaarinkomen = 24 326€ invaliditeit plus 51348€ loon = 75674€ plus 13de maand, vakantiegeld, deelname in de winst en integratiepremie.
Dit voor een 25jarige met een bachelor. Niet leidinggevend en geen eindverantwoordelijkheid.
Kijk bembem zo kan het ook !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 11:45   #208
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kijk bembem zo kan het ook !
25 jarig ... dat haalt ze niet meer, ze zit dichter bij t dubbel.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 12:32   #209
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kijk bembem zo kan het ook !
Kan ook anders, gewoon even aanmelden om als losse werknemer in het weekend te gaan werken in de haven van Antwerpen.
Een dagloner heeft daar 132€ bruto per dag, plus de shiftpremies en weekendvergoedingen. Een zondagvoormiddag werken brengt al snel 260€ bruto op voor een ongeschoolde pasman zonder enige ervaring.
En vaak is het enkel auto's op of af het schip rijden.
Je kan ook als markeur gaan, dan moet je zelfs geen lichamelijke arbeid verrichten.
Een weekendje werken in de haven brengt al snel 300€ netto op.
De zaterdag zijn aan 150%, de zondagen aan 200%.
Zaterdag dus 198€ en zondag 264€, op een weekend kan je dus 462€ bruto verdienen, zonder enige ervaring of kennis, geen diploma's. Met 4 weekenden per maand te werken kan je dus 1848€ bruto per maand verdienen als ongeschoolde arbeider in de haven van Antwerpen. Werk je alle dagen dan kom je al snel aan +4600€ bruto en krijg je nog eens vakantiegeld.
Je kan dus als ongeschoolde arbeider/arbeidster dus tot 60 000€ bruto per jaar aan inkomsten bij elkaar brengen.
Opleidingen kan je binnen het havenbedrijf volgen.
En ze zoeken enorm veel mensen. Je hoeft echt geen dokwerker te zijn op daar te kunnen werken en opleidingen te volgen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 16:41   #210
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Kan ook anders, gewoon even aanmelden om als losse werknemer in het weekend te gaan werken in de haven van Antwerpen.
Een dagloner heeft daar 132€ bruto per dag, plus de shiftpremies en weekendvergoedingen. Een zondagvoormiddag werken brengt al snel 260€ bruto op voor een ongeschoolde pasman zonder enige ervaring.
En vaak is het enkel auto's op of af het schip rijden.
Je kan ook als markeur gaan, dan moet je zelfs geen lichamelijke arbeid verrichten.
Een weekendje werken in de haven brengt al snel 300€ netto op.
De zaterdag zijn aan 150%, de zondagen aan 200%.
Zaterdag dus 198€ en zondag 264€, op een weekend kan je dus 462€ bruto verdienen, zonder enige ervaring of kennis, geen diploma's. Met 4 weekenden per maand te werken kan je dus 1848€ bruto per maand verdienen als ongeschoolde arbeider in de haven van Antwerpen. Werk je alle dagen dan kom je al snel aan +4600€ bruto en krijg je nog eens vakantiegeld.
Je kan dus als ongeschoolde arbeider/arbeidster dus tot 60 000€ bruto per jaar aan inkomsten bij elkaar brengen.
Opleidingen kan je binnen het havenbedrijf volgen.
En ze zoeken enorm veel mensen. Je hoeft echt geen dokwerker te zijn op daar te kunnen werken en opleidingen te volgen.
Ja dat verhaaltje kennen we. Dat vertelden ze in de jaren 70 ook al. Tot wanneer je daar staat. Dan is het ineens allemaal veel minder en hebben ze nu net niemand nodig.
En dan spreken we nog niet van uw belastingbrief op het einde van het jaar.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 maart 2018 om 16:45.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 16:55   #211
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja dat verhaaltje kennen we. Dat vertelden ze in de jaren 70 ook al. Tot wanneer je daar staat. Dan is het ineens allemaal veel minder en hebben ze nu net niemand nodig.
Wat Jantje schreef klopt, hoor, ongeschoolde pasmannen kunnen daar een mooi loon bijeen werken en/of zich aanmelden als dokwerker:

Antwerpse haven op zoek naar duizend nieuwe dokwerkers

https://www.gva.be/cnt/dmf20170813_0...uwe-dokwerkers

Aanvraag doen, medische test en psychotest doorlopen, 3 weken 'schooleke' voor opleiding en veiligheid, enkele maanden stage lopen op diverse kaaien en als ge dan door de foremannen 'goedgekeurd' zijt, ligt er 'n (voorlopige) boek voor je klaar.
Citaat:
En dan spreken we nog niet van uw belastingbrief op het einde van het jaar.
Dat is het afzuipgevoel dat elke goedverdienende belastingbetaler ervaart.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be