Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 oktober 2017, 20:10   #8301
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die hippie van Podemos MOET in catalonië de separatistische kaart mee trekken of hij kan electoraal niet overleven.
'Als hij anders electoraal niet kan overleven' zeg dat toch duidelijk genoeg wat de Catalanen willen???
Is dat dan niet juist de democratie??? En waarom mag dat nu ineens niet meer???
Democratie, democratie, democratie.... enfin, zolang het in het kraampje van de regeerders past... Anders dictatuur van de meerderheid (waar hebben we dat nog al gehoord? en ben jij daar niet altijd de eerste om dat dan te bevestigen of te vragen om er begrip voor op te brengen...)
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 20:14   #8302
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De NVA heeft al zijn kak ingetrokken: niet belangrijk genoeg en het VB eigenlijk ook (ze hebben de resolutie toch goedgekeurd).
Wat het blok beslist of niet beslist is irrelevant. Ik vind het tactisch fout om die hun 'beslissingen' in één zin mee te nemen met die van N-VA. Zo cultiveer je het waanbeeld dat dat "zusterpartijen" zijn terwijl de voorzitter van n-va nochtans in alle duidelijkheid zijn walging voor de mestkevers toont in woord zowel als gedragingen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 20:17   #8303
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Toeristen hebben een zeer kort geheugen maar ze willen wel niet geconfronteerd worden met onzekerheid. Er is al de grote aanslag geweest in Barcelona en nu dit. Maar het kan de toerist weinig schelen dat hij in Salou zit of Torremolinos. De fret is in die twee plaatsen toch hetzelfde, slecht en veel tweederangs publiek. Verwacht van die mensen niet dat ze zware analyses gaan maken.
Reken jij jezelf onder eersterangs publiek ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 20:17   #8304
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
IRL niemand bij mijn weten...

Misschien doe jij dat in je nogal vreemde denkwereld ?
Is ook al herhaaldelijk duidelijk geworden dat jij de franstalige geschreven en gesproken pers niet volgt...
Weet je eindelijk beginnen ze in te zien dat ze met hun fabeltjes van de Vlamingen steeds weer en opnieuw als nazies neer te zetten ze veel en veel te ver zijn gegaan...
Vandaag op de TV over het feit van een campagne van een groep van de vakbond die vroeg om een selfie te maken met een vriend, maar dan geen nazi-vriend (en de Waalse minister van werk op een selfie met Franken toonden)...
Geen enkel positief commentaar was er te horen... Iedereen brak die campagne als totaal ontoelaatbaar af tot op de grond...
Maar hunne euro dat het hunne eigen omroep is en was die de mensen op zulke ideeën bracht heb ik wel niet te horen gekregen...
Zo ver zijn ze dan ook nog niet gekomen...
Enfin, ze zijn niet alleen; Pandareus steunt hen in die mening...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 20:19   #8305
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor de zoveelste keer: er is een verschil tussen een wettelijke of grondwettelijke toestand of beoordeling van een situatie,
en het democratisch gehalte van diezelfde situatie.

Ik ga die zaakjes niet nakijken, maar het kan toch niet anders dan dat er tegenstrijdigheden in de grondvod van Spanje zitten.
Bijvoorbeeld de vrije meningsuiting tegenover een verbod om de bevolking zich te laten uitspreken.
Je hebt een vrij creatieve opvatting van vrije meningsuiting. Zeggen dat je graag onafhankelijk bent is één ding, een secessie organiseren is wat anders.

Ja beste verhuurder, in het kader van mijn vrije meningsuiting neem ik bezit van uw huis.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 20:20   #8306
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je begrijpt duidelijk niet wat een grondwet is en tot wat die dient en wat haar bindende kracht is. (eigenlijk zou me dat niet mogen verwonderen van een volksnationalist...)
Elk politiek systeem vereist voldoende steun van de bevolking. Zodra die wegvalt, vervalt de loyaliteit aan een staat. Elke nieuwe grondwettelijke macht vertrekt vanuit een ‘wij’ dat even tevoren nog niet grondwettelijk verankerd was, en dat met een heersende orde breekt. Staten zijn niet onveranderlijk. De tijd verslindt de steden.
filosofe Tinneke Beeckman in DS
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 20:22   #8307
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat bestaat enkel in jouw vreemde fantasiewereld hoor...

Toon anders maar eens één gezaghebbende politicus of partij die "de vlamingen" wegzet als nazi kamphouders.

Ik wacht met interesse je overtuigingsstukken en bronvermeldingen af.
Inderdaad, Laurette die de laarzen al hoorde stampen in het parlement omdat een franstalige partij het aangedurfd had om met de NVa, meer dan 30% van de Vlamingen vertegenwoordigend, in zee te gaan...
Dat was inderdaad maar een tweede of derderangs politicus van een onbenullige partij in het zuiden van het land...
Je hebt gelijk, er zijn geen voorbeelden te vinden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 20:23   #8308
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat bestaat enkel in jouw vreemde fantasiewereld hoor...

Toon anders maar eens één gezaghebbende politicus of partij die "de vlamingen" wegzet als nazi kamphouders.

Ik wacht met interesse je overtuigingsstukken en bronvermeldingen af.
Toen ik een rechtstreekse uitzending vanuit niet-mijn-want-b. parlement zag op mijn televisie, hoorde ik iets van stampende laarzen in de gangen van het parlement ....

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik kan daar bepaald niet mee lachen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 20:24   #8309
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Mmmh, klein verschil is wel het bestaan van verdragen die de terugkeer van Hong-Kong bij China regelde, hé.



Eigenlijk heeft Spanje dat niet nodig. De eenzijdige onafhankelijksverklaring gewoon negeren is een eerste stap. en daarna gewoon wachten. Eens zien hoe de compleet geïsoleerde Catalanen dan gaan reageren wanneer ze in een Kosovaarse situatie terecht komen.
Ik denk niet dat China dit soort Catalaanse situatie van HK zou aanvaarden. Dan rollen de tanks binnen en bezet het Chinees leger elke straat. Het zit er nu al bovenarms op.

De enige steun die de Catalanen krijgen is van tweede keus landen of dictaturen ?* la Venezuela. Grote landen veroeren geen vin tot wanhoop van de Catalanen. Brexit revisited, de Britten dachten ook dat de andere EU landen zouden komen smeken. In de plaats daarvan hebben ze harde tegenwind gekregen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 20:26   #8310
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat het blok beslist of niet beslist is irrelevant. Ik vind het tactisch fout om die hun 'beslissingen' in één zin mee te nemen met die van N-VA. Zo cultiveer je het waanbeeld dat dat "zusterpartijen" zijn terwijl de voorzitter van n-va nochtans in alle duidelijkheid zijn walging voor de mestkevers toont in woord zowel als gedragingen.
Dat zijn woorden van andere mensen.
Woorden die jij dus ook in de mond neemt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 20:26   #8311
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zoals in alles is het een centenverhaal. De spaanse overheid was bereid te spreken over meer fiscale autonomie indien er geen referendum werd georganiseerd.
U heeft daar bewijzen van of u zuigt maar een beetje uit je duim???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 20:33   #8312
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

De EU moet trouwens niet bougeren. De seconde dat Catalonië zijn onafhankelijkheid uitroept liggen ze de facto uit de EU.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 20:37   #8313
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
1815 : willem I kloot de belgen door de stemming te vervalsen, "de hollandse rekenkunde" en verlies te beschouwen als goedkeuring. Dictatuur dus, waarvan we ons in 1830 ontdaan hebben.

1978 : de spaanse bevolking (waaronder dus ook de catalanen) valideert de grondwet via parlement en algemeen referendum.

Zie je het probleem in je redenering ?
En Napoleon, welke rekenkunde volgde die???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 20:39   #8314
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar ligt de doorsnee burger in dit land eigenlijk wel nog wakker van? Er heerst bij ons een bijzonder grote politieke onverschilligheid.
Zeg gewoon een bijzonder grote politiek gekweekte onverschilligheid...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 20:40   #8315
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je hebt een vrij creatieve opvatting van vrije meningsuiting. Zeggen dat je graag onafhankelijk bent is één ding, een secessie organiseren is wat anders.

Ja beste verhuurder, in het kader van mijn vrije meningsuiting neem ik bezit van uw huis.
Qua creativiteit moet ik in jou mijn meerdere erkennen.

Geen verschil maken tussen:
"zeggen, desnoods 1000 keren, dat je gaat bezit nemen van mijn huis", enerzijds,
en anderzijds "effectief bezit nemen van mijn huis".

Een bevraging in de vorm van een referendum, lijkt mij toch enige kenmerken te vertonen van het begrip democratie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 20:43   #8316
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een eindeloze reeks verschillende overheersers, belangrijke inkrimping van ons grondgebied, en finaal na een laatste kloterij van 15 jaar door de hollandse rekenkunde van nederlander Willem I hebben we dan toch onze eigen lotsbestemming in handen genomen in 1830. Wist je dat echt niet ?

Pandareus, geloof jij echt in zulke sprookjes???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 20:44   #8317
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een eindeloze reeks verschillende overheersers, belangrijke inkrimping van ons grondgebied, en finaal na een laatste kloterij van 15 jaar door de hollandse rekenkunde van nederlander Willem I hebben we dan toch onze eigen lotsbestemming in handen genomen in 1830. Wist je dat echt niet ?

Pandareus, geloof jij echt in zulke sprookjes???
Nog dwazer dan dwaas...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 20:44   #8318
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een eindeloze reeks verschillende overheersers, belangrijke inkrimping van ons grondgebied, en finaal na een laatste kloterij van 15 jaar door de hollandse rekenkunde van nederlander Willem I hebben we dan toch onze eigen lotsbestemming in handen genomen in 1830. Wist je dat echt niet ?

Pandareus, geloof jij echt in zulke sprookjes???
Nog dwazer dan dwaas...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 20:46   #8319
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Qua creativiteit moet ik in jou mijn meerdere erkennen.

Geen verschil maken tussen:
"zeggen, desnoods 1000 keren, dat je gaat bezit nemen van mijn huis", enerzijds,
en anderzijds "effectief bezit nemen van mijn huis".

Een bevraging in de vorm van een referendum, lijkt mij toch enige kenmerken te vertonen van het begrip democratie.
Och het was maar een bevraging voor de lol. Laat ik nu toch gelezen hebben dat het over een bindend referendum ging. Die fake press toch.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 20:48   #8320
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

De tweede grootste Catalaanse bank, Sabadell, heeft nu al beslist om haar zetel naar het Spaanse Alicante te verhuizen.
CaixaBank, eveneens een Catalaanse bank, denkt er serieus over na om naar de Balearen te verhuizen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be