Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juni 2017, 10:59   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Iemand als mevrouw Demir bewijst nochtans het tegendeel.
Ah ja?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 11:51   #22
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Er is een verschil tussen gevoelens en juridische werkelijkheden.
Vermits Turken extreem rechts stemmen in Turkije en links in België is de kans groot dat er sprake is van schizofrenie.

Hoewel dat hypocrisie ook een hoge kans maakt.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 13:10   #23
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ah ja?
Ja. Duidelijk een voorbeeld van iemand die zich geen Turk in hart en nieren voelt.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 16:35   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als jij je man voelt maar een vrouw bent, wat ben je dan?
Biologisch het een, psychologisch het andere.

Moeilijk te aanvaarden voor een kaloot ? Zo'n 'foutje' van god ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 16:37   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Zuhal: topwijf.
Nog maar pas staatssecretaris en ze geselde er al een paar die het dringend nodig hadden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 17:46   #26
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zuhal: topwijf.
Nog maar pas staatssecretaris en ze geselde er al een paar die het dringend nodig hadden.
Geseling? Vloeit er dan toch IS-bloed door haar spataders?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 27 juni 2017 om 17:47.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2017, 22:34   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ja. Duidelijk een voorbeeld van iemand die zich geen Turk in hart en nieren voelt.
Niet geloofwaardig, die blijven allemaal wie ze zijn/geweest zijn als puntje bij paaltje komt.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 juni 2017 om 22:35.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 00:24   #28
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BRON

Detail tekst:



Ik kan President D. Trump geen ongelijk geven.

Dat die mensen dat volgens hun boek willen 'vieren/naleven' dat is hun 'probleem'.

De meeste andere mensen hebben er totaal geen boodschap aan dat de ramadan viering maar alle dagen in kranten en op tv door de strot weet te duwen.

Onze koning die zag dat iets anders dan Trump denk ik want die schranste gezappig mee.
In Kenya wenst de president de moslimbevolking gelukkige feesten toe maar doet zelf niet mee. Echter in Kenya wensen de moslims de christenen ook gelukkig pasen en kerstmis toe, dat heb ik hier nog niet gezien.
De familie die de koning uitkoos, dat zagen er zware fundamentalisten uit. Kon hij geen familie uitkiezen die gematigd was? Dat zou voor iedereen veel geruststellender zijn.
Ik vind onze boodschap aan moslims moet zijn dat we hen aanvaarden, maar dat extremisme niet getolereerd wordt. En liefst moslims zonder dan met hoofddoek. Nergens in de Koran staat dat dat moet.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 02:50   #29
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Vermits Turken extreem rechts stemmen in Turkije en links in België is de kans groot dat er sprake is van schizofrenie.
Je bedoelt dat ze pro-moslim stemmen in Turkije en pro-moslim in België?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 10:16   #30
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In Kenya wenst de president de moslimbevolking gelukkige feesten toe maar doet zelf niet mee. Echter in Kenya wensen de moslims de christenen ook gelukkig pasen en kerstmis toe, dat heb ik hier nog niet gezien.
De familie die de koning uitkoos, dat zagen er zware fundamentalisten uit. Kon hij geen familie uitkiezen die gematigd was? Dat zou voor iedereen veel geruststellender zijn.
Ik vind onze boodschap aan moslims moet zijn dat we hen aanvaarden, maar dat extremisme niet getolereerd wordt. En liefst moslims zonder dan met hoofddoek. Nergens in de Koran staat dat dat moet.
U moet mij verontschuldigen maar daar was ik niet van op de hoogte van hoe men dat 'aanpakt' in Kenya.

Het lijkt mij anders een betere manier dan wat we hier soms meemaken.

Het getuigt van een wederzijds respect tot op bepaalde hoogte.

Zal ik die Koran er toch eens moeten op nalezen? Maar dan rijst de vraag, welke is de juiste??
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 22:09   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Turk is en blijft Turk ondanks hij de Belgische Nationaliteit zou 'verworven/gestolen/gekregen' hebben. En u merkt dat ze er ook alles zullen aan doen om Turk te blijven in hart en nieren.
Denkt u dat de Armeense en Griekse minderheid in Turkije zich Turk voelt? Er lijkt me toch een fundamenteel verschil tussen identiteit en nationaliteit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 22:11   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In Kenya wenst de president de moslimbevolking gelukkige feesten toe maar doet zelf niet mee. Echter in Kenya wensen de moslims de christenen ook gelukkig pasen en kerstmis toe, dat heb ik hier nog niet gezien.
De familie die de koning uitkoos, dat zagen er zware fundamentalisten uit. Kon hij geen familie uitkiezen die gematigd was? Dat zou voor iedereen veel geruststellender zijn.
Ik vind onze boodschap aan moslims moet zijn dat we hen aanvaarden, maar dat extremisme niet getolereerd wordt. En liefst moslims zonder dan met hoofddoek. Nergens in de Koran staat dat dat moet.
Wat is "zware fundamentalisten"? Een baard? Een hoofddoek?

Zoek u eens de oorsprong van het woord "soennieten" op? Misschien wordt het dan duidelijk waarom afkomen met "het staat niet in de koran" geen enkele zin heeft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 00:28   #33
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is "zware fundamentalisten"? Een baard? Een hoofddoek?

Zoek u eens de oorsprong van het woord "soennieten" op? Misschien wordt het dan duidelijk waarom afkomen met "het staat niet in de koran" geen enkele zin heeft.
Niet alle katholieken zijn pilaarbijters die hele dag bidden in kloosters. Het is een zeer diverse gemeenschap , net als de soennietische moslims.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2017, 23:12   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Niet alle katholieken zijn pilaarbijters die hele dag bidden in kloosters. Het is een zeer diverse gemeenschap , net als de soennietische moslims.
Daarmee is er geen antwoord gekomen op de vraag wat dan wel "zware fundamentalisten" zijn zoals u het beschreef.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be