Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juli 2017, 20:52   #1
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard Economische weerslag protectionisme Trump

Zoals ik het reeds na de verkiezing van Trump stelde zal het een economische weerslag voor de US zijn en de rest van de wereld. Voor het eerste semester van 2017 zijn er 40 procent minder buitenlandse investeringen in de US dan dezelfde periode in 2016. Wat meteen minder tewerkstelling is. En nee, om voor de zoveelste keer de theorie te doorbreken die sommigen hier hebben, het is niet dat het in de US slechter zou gaan dat wij het beter zouden hebben. Die protectionistische regels gaan een negatieve weerslag hebben op wereldvlak.
Helaas zijn opponente was Clinton maar ik begin te vrezen dat een aap het beter zou doen.

Grenzen dicht lijkt blijkbaar in de mode maar het is een verkeerde berekening.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 2 juli 2017 om 20:55.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2017, 21:25   #2
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zoals ik het reeds na de verkiezing van Trump stelde zal het een economische weerslag voor de US zijn en de rest van de wereld. Voor het eerste semester van 2017 zijn er 40 procent minder buitenlandse investeringen in de US dan dezelfde periode in 2016. Wat meteen minder tewerkstelling is. En nee, om voor de zoveelste keer de theorie te doorbreken die sommigen hier hebben, het is niet dat het in de US slechter zou gaan dat wij het beter zouden hebben. Die protectionistische regels gaan een negatieve weerslag hebben op wereldvlak.
Helaas zijn opponente was Clinton maar ik begin te vrezen dat een aap het beter zou doen.

Grenzen dicht lijkt blijkbaar in de mode maar het is een verkeerde berekening.
En vertel ons eens precies hoe die tewerkstellingsgraad gemeten werd onder Obama vergeleken met nu?

Obama rondde het presidentschap af met ruim 20% werkloosheid, niet 5% zoals zijn administration riep zonder discouraged workers mee te nemen in de stats. Ruim 90 miljoen Amerikanen maakten geen deel uit van de arbeidsmarkt.

En Obama heeft Trump opgezadeld met een verdubbeling van de staatsschuld van 10 triljoen naar 20 triljoen USD. Dit is gelijk aan de schuld die alle 44 voorgaande presidenten samen hebben opgebouwd, onder 8 jaar Obama.

De USA was al de meest bankroete natie in de geschiedenis van planeet aarde VOOR Trump plaats nam.

Ik ben benieuwd naar de dag waarop men het eindeloze geprint van de fed niet meer accepteert en de US dollar zijn positie als wereldreservemunt verliest.
DAN gaan we wereldwijd een systemische crash zien, waar Trump onterecht voor verantwoordelijk wordt gesteld.

Je kan er gif op innemen dat je verketterd wordt als conspiracy theorist, maar deze man was het afgelopen decennium de financiële adviseur van oa het Pentagon, die in hoogst eigen persoon de bail out onderhandelde bij de crisis van 2008. Het had 2 uur gescheeld of elke bank moest dicht.

Hier de voorspellingen voor 2018 van diezelfde man. America's leading economist

Jim Rickards: The coming big freeze

Een scenario gelijkaardig aan Griekenland, met bank runs en kapitaalcontroles
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 2 juli 2017 om 21:36.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2017, 22:03   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zoals ik het reeds na de verkiezing van Trump stelde zal het een economische weerslag voor de US zijn en de rest van de wereld. Voor het eerste semester van 2017 zijn er 40 procent minder buitenlandse investeringen in de US dan dezelfde periode in 2016. Wat meteen minder tewerkstelling is.
Waar haalt u die cijfers vandaan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2017, 11:05   #4
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar haalt u die cijfers vandaan?

France 2 nieuws van 20u.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2017, 11:35   #5
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
En vertel ons eens precies hoe die tewerkstellingsgraad gemeten werd onder Obama vergeleken met nu?

Obama rondde het presidentschap af met ruim 20% werkloosheid, niet 5% zoals zijn administration riep zonder discouraged workers mee te nemen in de stats. Ruim 90 miljoen Amerikanen maakten geen deel uit van de arbeidsmarkt.

En Obama heeft Trump opgezadeld met een verdubbeling van de staatsschuld van 10 triljoen naar 20 triljoen USD. Dit is gelijk aan de schuld die alle 44 voorgaande presidenten samen hebben opgebouwd, onder 8 jaar Obama.

De USA was al de meest bankroete natie in de geschiedenis van planeet aarde VOOR Trump plaats nam.

Ik ben benieuwd naar de dag waarop men het eindeloze geprint van de fed niet meer accepteert en de US dollar zijn positie als wereldreservemunt verliest.
DAN gaan we wereldwijd een systemische crash zien, waar Trump onterecht voor verantwoordelijk wordt gesteld.

Je kan er gif op innemen dat je verketterd wordt als conspiracy theorist, maar deze man was het afgelopen decennium de financiële adviseur van oa het Pentagon, die in hoogst eigen persoon de bail out onderhandelde bij de crisis van 2008. Het had 2 uur gescheeld of elke bank moest dicht.

Hier de voorspellingen voor 2018 van diezelfde man. America's leading economist

Jim Rickards: The coming big freeze

Een scenario gelijkaardig aan Griekenland, met bank runs en kapitaalcontroles
Geef een ernstig artikel uit een ernstig financieel blad maar geen youtube filmpje van één uur lang dat niets te maken heeft met mijn bijdrage

Ik had het over een vermindering van 40% van de buitenlandse investeerders tegenover één jaar geleden. Wat wel degelijk aantoont dat die investeerders bezorgd zijn.

De tewerkstellingsmetingen gebeuren nog altijd op dezelfde manier door de Amerikaanse regeringsinstellingen en Census bijvoorbeeld.

Van waar haalt u dat 90 miljoen Amerikanen geen deel uitmaken van de arbeidsmarkt? Er zijn ongeveer 330 miljoen Amerikanen daarvan zijn er +- 155 miljoen werkenden of werkzoekend ingeschreven. Er zijn ongeveer 65 miljoen gepensioneerden en invaliden. Er zijn ongeveer 80 miljoen schoolgaanden. Dan zijn er de miljoenen babies onder drie jaar. Daar komen nog eens miljoenen huismoeders of mensen die besloten hebben echt geen deel uit te maken van de arbeidmarkt. Waar gaat ge uw 90 miljoen caseren?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2017, 18:02   #6
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Geef een ernstig artikel uit een ernstig financieel blad maar geen youtube filmpje van één uur lang dat niets te maken heeft met mijn bijdrage

Ik had het over een vermindering van 40% van de buitenlandse investeerders tegenover één jaar geleden. Wat wel degelijk aantoont dat die investeerders bezorgd zijn.

De tewerkstellingsmetingen gebeuren nog altijd op dezelfde manier door de Amerikaanse regeringsinstellingen en Census bijvoorbeeld.

Van waar haalt u dat 90 miljoen Amerikanen geen deel uitmaken van de arbeidsmarkt? Er zijn ongeveer 330 miljoen Amerikanen daarvan zijn er +- 155 miljoen werkenden of werkzoekend ingeschreven. Er zijn ongeveer 65 miljoen gepensioneerden en invaliden. Er zijn ongeveer 80 miljoen schoolgaanden. Dan zijn er de miljoenen babies onder drie jaar. Daar komen nog eens miljoenen huismoeders of mensen die besloten hebben echt geen deel uit te maken van de arbeidmarkt. Waar gaat ge uw 90 miljoen caseren?
Je vraagt naar artikels maar nooit naar personen. Volgens jouw filosofie heeft een journalist dus meer kennis dan een topeconoom of nobellaureaat.

België heeft internationaal gerenommeerde economen zoals Paul De Grauwe (hoogleraar economie) en Geert Noels.
Amerika heeft die ook, en ze treden elkaar bij voor de camera. Maar CNN, Washington Post en consoorten moeten het volk voorliegen en dus komen die mensen op TV zelden aan het woord.

Maar dat kan jou niets schelen. Je hebt meer vertrouwen in een bende vooringenomen journalisten die schrijven over economie, dan in Amerika's meest vooraanstaande economen die de bail out van Wallstreet in hoogst eigen persoon onderhandelen.

Ik vraag me überhaupt af of jij wel 3 topeconomen uit de Verenigde Staten kent. Je kent alleen bladen.
Je weet de ballen over hoe de werkloosheidsgraad in het verleden werd gemeten en hoe dat ging onder Obama.
Je hebt ook geen flauw idee wat de weerslag is van de immense schuldenberg waarmee Obama de VS heeft opgezadeld.
En als in 2018 een bankrun volgt met globale consequenties, dan is alles de schuld van big bad wulf Trump terwijl al die economen dit al 4 jaar voorspellen.

Je leest gewoon propagandablaadjes van The Economist en herhaalt zoals een papegaai wat er geschreven staat.

Slaap rustig verder.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 3 juli 2017 om 18:03.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2017, 22:39   #7
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De loongroei in de VS is nog steeds te laag waardoor er wel een zeer lage werkloosheid is, maar veel werkenden zien dat niet vertaald in hogere inkomens.

Die loongroei (jaar op jaar) is ingestort na 2009 en nooit hersteld. Ook niet onder Trump.

Trump heeft er dus alle belang bij om energie goedkoop te houden, omdat Amerikanen relatief gezien een groot deel van hun inkomen aan energie geven (gemiddeld gezin verbruikt 8 -10 MWh per jaar aan electriciteit, in Belgie is dat 3.5 MWh). Een plotse stijging holt hun beschikbaar inkomen dus fors uit.

We verstaan Trump zijn energiepolitiek dus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be