Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2015, 02:35   #81
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
misschien 1 of 2 x gebeurd dat er controle was op 5 jaar tijd. De schijtluizen, en controle op voertuigen in een allochtonen buurt is er nooit.
Antwerpen:
6 Maand gelee meegemaakt , 5 controleurs stappen in de bus ,
aan de volgende halte 3 mensen stappen op , de rest bleef staan !!
De controleurs onderling hoorde ik lachen !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 02:35   #82
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
misschien 1 of 2 x gebeurd dat er controle was op 5 jaar tijd. De schijtluizen, en controle op voertuigen in een allochtonen buurt is er nooit.
Antwerpen:
Een klein jaar geleden , 5 controleurs stappen op , ok ,
volgende halte , 3 klanten stappen op , de rest bleef staan ,
ik hoorde de controleurs onderling daarmee lachen !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 02:58   #83
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Op bussen is er iets meer controle. Vooral eens die bussen buiten de stad zijn, kunt ge al eens controle verwachten.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 03:04   #84
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Dit was binnen de stadsmuren , centrum
Heb toch al enkele malen controle gehad , bwa , ze doen maar !!
Op de tram is heel zelden controle geweten , tot nu 1x !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 12:37   #85
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Euh: Philadelphia, Miami, Baltimore, Salt Lake City, Portland, St. Louis, Atlanta, San Francisco, Austin, Alexandria, ...

Genoeg meneer, of moet ik er nog een reeks opsommen !
St Louis - betalend - check google
Miami - betalend - check google
San Francisco - betalend - check google

En de rest heb ik nog niet eens gechecked, maar ook daar twijfel ik er niet aan dat je er met je klak naar smijt.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 12:43   #86
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dan woon jij toch in een ander 'Antwerpen' dan ik ! De lijnen die u opnoemt zijn de ganse dag door behoorlijk vol, minstens de helft van de zitjes is volzet. Of moeten voor jouw enkel de lijnen blijven bestaan waar de mensen als sardientjes in een blik zitten ?
Jij claimt dat, ik zie op regelmatige basis dat die lijnen niet vol zitten, zeker niet buiten spitsuren.

Citaat:
En eigenlijk gaat het daar ook niet echt om, zelfs als er maar vijf mensen gebruik maken van een lijn om een bepaald uur, is het een nuttige dienst. Wat is voor die mensen anders het alternatief ?
In Antwerpen? De Fiets, om maar één voorbeeld te geven.

Again, als die mensen niet willen betalen voor de kost van de lijn, dan is die lijn een verspilling van resources.

Citaat:
Wees eens solidair !
Wees eens solidair .
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 16:27   #87
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
St Louis - betalend - check google
Miami - betalend - check google
San Francisco - betalend - check google

En de rest heb ik nog niet eens gechecked, maar ook daar twijfel ik er niet aan dat je er met je klak naar smijt.
Bepaalde lijnen zijn in die steden inderdaad betalend, maar er zijn ook trajecten en diensten die wel gratis zijn. Monorail in het business district van Miami is gratis en bijvoorbeeld ook de nieuwe stadsbussen die in Baltimore (nota bene van Van Hool) sinds enige jaren in het centrum rondrijden. Ik heb ook nooit beweerd dat alle vervoer in die bewuste steden gratis is ! Komt er nog bij dat men daar soms gratis abonnementen uitreikt aan 'zwakkere' groepen, dat zal je op je 'check google' niet zo gauw gevonden hebben, neem ik aan. Het wil niet zeggen omdat het voor toeristen of buitenstaanders betalend is, dat het daarom voor de lokale inwoners niet gratis kan zijn. Als je aan 'fact check' doet, doe het dan goed !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 16:35   #88
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Jij claimt dat, ik zie op regelmatige basis dat die lijnen niet vol zitten, zeker niet buiten spitsuren.

In Antwerpen? De Fiets, om maar één voorbeeld te geven.

Again, als die mensen niet willen betalen voor de kost van de lijn, dan is die lijn een verspilling van resources.

Wees eens solidair .
Misschien heb je een nieuwe bril nodig ?

Ik ben op gebied van O.V. in het Antwerpse echt wel 'ervaringsdeskundige', ik heb al sinds mijn 12 jaar een abonnement op het net en maak er gemiddeld 200 dagen per jaar of meer gebruik van, dit voor diverse trajecten.

Uiteraard weet ik niet wat u 'vol' noemt, het klopt inderdaad dat je op sommige lijnen - gelukkig maar - niet de ganse dag door als sardientjes opeen geperst zit, maar tijdens de spitsuren is dat wel bijna altijd het geval. Op de trajecten die ik neem, heb je echter buiten de spitsuren ook zelden een zitplaatsje en staat het gangpad behoorlijk vol volk.

Ik heb het de jongste maanden al enkele keren meegemaakt dat ik in de premetro gewoon niet op het voertuig geraakte en het dus noodgedwongen moest laten verder rijden. Tussen 7.00 u en 9.00 u en tussen 15.30 u en 18.30 u zitten de meest frequente lijnen zeer vol, tijdens de schoolvakanties (zoals nu) weliswaar iets minder, maar nog behoorlijk.

Misschien moet u zelf eens effectief tram of bus nemen, dan kan u de werkelijke situatie eindelijk eens goed inschatten.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 19:49   #89
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Bepaalde lijnen zijn in die steden inderdaad betalend, maar er zijn ook trajecten en diensten die wel gratis zijn.
Het gros van de lijnen in die steden zijn betalend, op een beperkt aantal lijnn her en der. Dat is al helemaal iets anders dan jouw "kijk naar de US steden, daar is openbaar vervoer ook gratis"-claims.

Citaat:
Monorail in het business district van Miami is gratis en bijvoorbeeld ook de nieuwe stadsbussen die in Baltimore (nota bene van Van Hool) sinds enige jaren in het centrum rondrijden.
Metromover is de enig lijn in Miami die niet betalend is. 1 lijn!
Echte ondersteuning voor jouw punt uiteraard.

Hoe wordt die gefinancierd? Met een extra salestax.
Staat die onder discussie? Jazeker. In februari nog is dat onderdeel geweest van stevige discussies en voorstellen tot aanpassing.

Citaat:
Ik heb ook nooit beweerd dat alle vervoer in die bewuste steden gratis is !
Je insinueert het anders wel in je eerdere posts.

Citaat:
Komt er nog bij dat men daar soms gratis abonnementen uitreikt aan 'zwakkere' groepen, dat zal je op je 'check google' niet zo gauw gevonden hebben, neem ik aan. Het wil niet zeggen omdat het voor toeristen of buitenstaanders betalend is, dat het daarom voor de lokale inwoners niet gratis kan zijn. Als je aan 'fact check' doet, doe het dan goed !
Check

Altijd fijn als je sommige van die steden net iets vaker dan één keer in een leven aandoet voor allerlei redenen .

Maar als een eenvoudige google-check al volstaat om jouw punt onderuit te halen, dan zegt dat meer over jouw punt (of het gebrek eraan) en jouw manier van manipulatie, dan van het gebruik van google an sich .

Come again
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2015, 19:55   #90
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Misschien heb je een nieuwe bril nodig ?
De freespirit-bril die op alles toch maar jouw mening naar voor duwt en al de rest negeert?

Citaat:
Ik ben op gebied van O.V. in het Antwerpse echt wel 'ervaringsdeskundige', ik heb al sinds mijn 12 jaar een abonnement op het net en maak er gemiddeld 200 dagen per jaar of meer gebruik van, dit voor diverse trajecten.
Wil je daar een applausje voor? Of hoop je een gezagsargumentje te plaatsen?

Citaat:
Uiteraard weet ik niet wat u 'vol' noemt, het klopt inderdaad dat je op sommige lijnen - gelukkig maar - niet de ganse dag door als sardientjes opeen geperst zit, maar tijdens de spitsuren is dat wel bijna altijd het geval. Op de trajecten die ik neem, heb je echter buiten de spitsuren ook zelden een zitplaatsje en staat het gangpad behoorlijk vol volk.
Op de lijnen die ik aangaf, lijnen waar je in je eerste reactie per direct in de steigers ging om ook te gaan stellen dat deze zeker vol zitten, is er buiten de spitsuren in de verste verte gen sprake van "volle" bussen en trams. Geen enkele persoon die recht staat, en vrije zetels; bezettingsgraden van pak hem beet 30% en minder. Nee, dat is niet vol.

Citaat:
Ik heb het de jongste maanden al enkele keren meegemaakt dat ik in de premetro gewoon niet op het voertuig geraakte en het dus noodgedwongen moest laten verder rijden. Tussen 7.00 u en 9.00 u en tussen 15.30 u en 18.30 u zitten de meest frequente lijnen zeer vol, tijdens de schoolvakanties (zoals nu) weliswaar iets minder, maar nog behoorlijk.

Misschien moet u zelf eens effectief tram of bus nemen, dan kan u de werkelijke situatie eindelijk eens goed inschatten.
Been there, done that. Het bevestigde exact wat ik hierboven beschrijf.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be