Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2017, 12:41   #81
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben nu ook aan het twijfelen, ik dacht dat Lambik op zijn eentje zijn broer ging zoeken, maa misschien komt Sidonie daar ook wel ergens

Anyway, Congolezen hier in de jaren 50 werd niet erg aangemoedigd.

http://cultuurgeschiedenis.be/congo-leuven/
aan de univ studeren is nog wel iets anders dan de gang schuren en af en toe beloond worden met een extra banaan van nonkel pater hé


ps gaat ge die voorzet over Lannoo echt ni binnenkoppen?

Laatst gewijzigd door Anna List : 28 juni 2017 om 13:07.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 12:44   #82
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
aan de univ studeren is nog wel iets anders dan de gang schuren en af en toe beloond worden met een extra banaan van nonkel pater hé
Ik ben aan het zoeken geweest naar gegevens over kleurlingen in Belgie in de jaren '50 maar ik vind zo niets.
Ik herinner mij wel ooit dingen gelezen te hebben dat er inderdaad sommige ex-kolonialen waren die hun 'personeel' meebrachten maar dat het toch heel beperkt was.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 12:50   #83
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben aan het zoeken geweest naar gegevens over kleurlingen in Belgie in de jaren '50 maar ik vind zo niets.
Ik herinner mij wel ooit dingen gelezen te hebben dat er inderdaad sommige ex-kolonialen waren die hun 'personeel' meebrachten maar dat het toch heel beperkt was.
tja, dat zijn bij mij gewoon verhalen van familie en kenissen ... inclusief paters missionarissen ...

van die paters vind je er nog wel een paar, boeiende mensen om eens een heel open babbel mee te hebben trouwens niet oordelen is de basis voor een goed gesprek!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 14:41   #84
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben aan het zoeken geweest naar gegevens over kleurlingen in Belgie in de jaren '50 maar ik vind zo niets.
Ik herinner mij wel ooit dingen gelezen te hebben dat er inderdaad sommige ex-kolonialen waren die hun 'personeel' meebrachten maar dat het toch heel beperkt was.
Mijn grootvader was een zwarte, maar dat valt niet echt onder de noemer 'kleurling' denk ik.

In nazi-Duitsland had je de zwarte acteur Louis Brody .... tiens, waren dat dan toch niet zo'n grote racisten?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 22:17   #85
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dan moet ik een journalist met de vinger wijzen ... ik las het in (ik dacht) onze kwaliteitskrant DS ...

nochtans liepen er hier in de vijftiger jaren toch ook al menig wonderlijk gekleurd kind van kolonialen en hun soms meegekomen huispersoneel rond hoor ... zelfs behoorlijk wat missionarissen die 'huispersoneel' mee terug brachten ...
Het is toch uit de vliegende aap. Sidonia kwam met de Gyronef helpen. My bad
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2017, 23:43   #86
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Het woord nigger wordt nu steeds geduid als the N-word in Amerika. Het scheldwoord dat zwarten gebruiken voor blanken nl. cracker wordt dan weer niet geduid als the C-word.

Geen huilie huilie maar daarmee wordt dan weer gesuggereerd dat blanken blijkbaar beter met dit soort zaken omkunnen en zwarten niet. Wat in feite eigenlijk op zich ook een beetje rasiestisch is.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2017, 13:14   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Mijn grootvader was een zwarte, maar dat valt niet echt onder de noemer 'kleurling' denk ik.

In nazi-Duitsland had je de zwarte acteur Louis Brody .... tiens, waren dat dan toch niet zo'n grote racisten?
Toen ging dat nog omdat ze zwart/wit films maakten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be