Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 oktober 2014, 18:11   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zo gaat dat meestal niet, alhoewel er schuldbemiddelaars zijn die weinig inzitten het hun klanten.
Je kunt iemand anders vragen wanneer je kunt aantonen dat de bemiddelaar zijn werk niet naar behoren doet, bovendien is de wetgeving veranderd, mensen moeten voldoende krijgen om te kunnen overleven, dus moet je vriend in actie komen.
Die man die ik bedoel heeft de grootste problemen met die bemiddelaar.
Als hij wil weten hoever het staat met zijn schulden moet hij de rechtbank inschakelen want ze vertikt het hem te woord te staan.
Een tijd geleden was hij bijna dood en ze maakte bezwaar tegen zijn ziekenhuis opname.
Momenteel kweekt hij een paar konijnen om af en toe een paar euro bij te verdienen met een geslacht konijntje te kunnen verkopen.
Dit is horror.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2014, 21:23   #42
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Nog steeds 12000 schuld of wat? Heeft je "nieuwe vriendje" Lance je nog niks toegestopt? Hij wou toch zelfs je gat afkuisen, als ik me niet vergis.

In de nood kent men z'n vrienden.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2014, 02:14   #43
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nog steeds 12000 schuld of wat? Heeft je "nieuwe vriendje" Lance je nog niks toegestopt? Hij wou toch zelfs je gat afkuisen, als ik me niet vergis.

In de nood kent men z'n vrienden.
lol Guinevere, je mag hem hebben, niet mijn type ik zal me wel een gietertje kopen, ik zag er laatst een in de Ikea

en ik trek me dat bedrag niet meer zo aan hoor - ook al ligt het wel nog op m'n maag .. nee, ik leef van dag tot dag, dat ze me maar in gemeenschapsdienst ergens via het Ocmw zetten, like i care mijn leven is toch verbrod .... ik zal dan wat proberen sparen om over de grens iets te huren zoals Mambo zegt, dan kunnen ze allemaal DEN BOOM IN!

Laatst gewijzigd door bembem : 15 oktober 2014 om 02:21.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2014, 02:22   #44
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
lol Guinevere, je mag hem hebben, niet mijn type ik zal me wel een gietertje kopen, ik zag er laatst een in de Ikea

en ik trek me dat bedrag niet meer zo aan hoor - ook al ligt het wel nog op m'n maag .. nee, ik leef van dag tot dag, als ik van de dop word gegooid, dat ze me maar in de gemeenschapsdienst bij het Ocmw zetten, like i care mijn leven is toch verbrod .... ik zal dan wat proberen sparen om over de grens iets te huren zoals Mambo zegt, dan kunnen ze allemaal DEN BOOM IN!
...en over de grens ga je meteen 'n job hebben of 'n uitkering krijgen, of daar is 't leven gratis?

Ik heb toch de indruk dat je dingen niet goed overdenkt.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2014, 02:31   #45
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Die man die ik bedoel heeft de grootste problemen met die bemiddelaar.
Als hij wil weten hoever het staat met zijn schulden moet hij de rechtbank inschakelen want ze vertikt het hem te woord te staan.
Een tijd geleden was hij bijna dood en ze maakte bezwaar tegen zijn ziekenhuis opname.
Momenteel kweekt hij een paar konijnen om af en toe een paar euro bij te verdienen met een geslacht konijntje te kunnen verkopen.
Dit is horror.
wat erg

het zijn inderdaad schrijnende toestanden, en dat voor een land als België .. pffff! niet te doen .......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2014, 02:34   #46
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
...en over de grens ga je meteen 'n job hebben of 'n uitkering krijgen, of daar is 't leven gratis?

Ik heb toch de indruk dat je dingen niet goed overdenkt.
mja das ook waar
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2014, 14:52   #47
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger Bekijk bericht
Ik ken er zo nog : "schulden" is iets dat je nooit moet betalen, de schuldeisers zijn mensen die maar niet zo stom moeten zijn om je geld voor te schieten...

Het geval dat Bembem beschrijft heeft evenwel iets merkwaardigs nl de energieschuld,
als samenwonend met haar ouders en later met alleen maar haar moeder : waarom is zij alleen aansprakelijk voor die schuld ?

Er is in dit verhaal wel degelijk iets "onrechtvaardigs" ; ik heb toch de indruk dat indien het echt enkel over een terugvordering van de RVA en energieschuld gaat dat er een eenvoudigere manier zou kunnen geweest zijn om dit op te lossen : 12.000 euro is geen rote onoverkomelijke schuld !

Dat "iedereen" werk kan vinden is wèl deelijk een sprookje er zijn sedert mensenheuenis minder jobs dan dat er werklozen zijn !

In dit geval wordt de collectieve schuldenregelin als een straf gezien ; ik ken gevallen waar dit gewoon door "het slachtoffer" als een weldaad aanzien wordt...
Nee dat is niet zo, wanneer Bem bem in het huis van ouders gaat wonen die op dit moment daar geen domicilie hadden, zal ze waarschijnlijk elektriciteit en andere nutsvoorzieningen op haar naam hebben laten aansluiten.
Dan is ook zij verantwoordelijk voor de betaling zolang dit op haar naam stond.
En me dunkt dat het bedrag niet niets is, bovendien is er een advocaat aangesteld dus vermoedelijk uitspraak via arbeidsrechtbank,want wanneer je dit vrijwillig doet heb je een bemiddelaar via OCMW of CAW dat zijn de enigen die aan vrijwillige schuldbemiddeling kunnen doen.

En Bem bem kan aan de slag hoor, binnen dienstencheques maar wil niet, omdat ze niet zelf haar inkomsten ontvangt. Kortom, ze werkt liever niet dan haar problemen aan te pakken, mij goed maar dan moet je niet jammeren dat je " slachtoffer" bent.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2014, 15:32   #48
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
lol Guinevere, je mag hem hebben, niet mijn type ik zal me wel een gietertje kopen, ik zag er laatst een in de Ikea

en ik trek me dat bedrag niet meer zo aan hoor - ook al ligt het wel nog op m'n maag .. nee, ik leef van dag tot dag, dat ze me maar in gemeenschapsdienst ergens via het Ocmw zetten, like i care mijn leven is toch verbrod .... ik zal dan wat proberen sparen om over de grens iets te huren zoals Mambo zegt, dan kunnen ze allemaal DEN BOOM IN!
Getver nee zeg, ik hoef geen afdanker van bembem & de hoerekes. Ik voel me soms al marginaal genoeg met mijne "student".

De Ikea is inderdaad een supertoffe winkel. Laatst heb ik er nog al mijn eetservies, bestek en glazen gehaald. Maar wat doe je daar zonder geld?
Als ik jou was, zou ik toch proberen om voltijds te werken, zodat je schulden sneller afbetaald zijn. En misschien leer je ook wel iemand kennen. Maar sowieso kan je dan weer verder in het leven, al is het over de grens.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 15 oktober 2014 om 15:32.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2014, 21:50   #49
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Getver nee zeg, ik hoef geen afdanker van bembem & de hoerekes. Ik voel me soms al marginaal genoeg met mijne "student".

De Ikea is inderdaad een supertoffe winkel. Laatst heb ik er nog al mijn eetservies, bestek en glazen gehaald. Maar wat doe je daar zonder geld?
Als ik jou was, zou ik toch proberen om voltijds te werken, zodat je schulden sneller afbetaald zijn. En misschien leer je ook wel iemand kennen. Maar sowieso kan je dan weer verder in het leven, al is het over de grens.
bof, ik wandel daar graag rond in de Ikea, en de hotdogs zijn er helemaal niet duur, 50cent kan er nog wel vanaf ^^

ps. 't is nooit aangeweest met Lance hoor, geen afdankertje dus maar zeg, waarom die geveinsde onverschilligheid (als marginalen je toch niet interesseren)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2014, 04:43   #50
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
bof, ik wandel daar graag rond in de Ikea, en de hotdogs zijn er helemaal niet duur, 50cent kan er nog wel vanaf ^^

ps. 't is nooit aangeweest met Lance hoor, geen afdankertje dus maar zeg, waarom die geveinsde onverschilligheid (als marginalen je toch niet interesseren)
De draad terug in gang proberen te trekken door een conversatie aan te gaan met een dubbelnick van u over een andere dubbelnick van u?
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2014, 06:51   #51
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

En snoep aan 75 eurocent per 100 gram.
Mediamarkt in de geburen en telkens free parking
I'm so brainwashed by the devil
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2014, 07:10   #52
Allesstroomt
Gouverneur
 
Allesstroomt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1.121
Standaard

Subprime studentloans
__________________
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2014, 21:18   #53
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
bof, ik wandel daar graag rond in de Ikea, en de hotdogs zijn er helemaal niet duur, 50cent kan er nog wel vanaf ^^
Ok idd, een warme maaltijd is er ook de prijs van een broodje. Een vriendin van me die in de buurt woonde, en ze zal niet de enige zijn, ging er soms na 't werk met de kindjes eten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
ps. 't is nooit aangeweest met Lance hoor, geen afdankertje dus maar zeg, waarom die geveinsde onverschilligheid (als marginalen je toch niet interesseren)
Euhm, iedereen veinst wat onverschilligheid tov marginalen. Ik bedoel, je kan zelf ook in hun positie belanden maar de meesten kunnen het zich echt niet permitteren om erg bekommerd te zijn met marginalen en hun psychische problemen. We hebben ook ons eigen leven te leven. Er is trouwens geen sluitende definitie van "marginaal", het is ook een mens, hé.

PS. Je gaat niet in op het andere dat ik schreef: voltijds werken om schulden sneller af te betalen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 16 oktober 2014 om 21:20.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2014, 21:25   #54
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeRidder Bekijk bericht
Dat is iets anders dan 1,5 uur op de bus enkel
Kan wel "gratis" zijn ...
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2015, 18:56   #55
angus14
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 1
Standaard

Hoi,

Ik weet niet of er iemand gaat reageren want de meeste reacties zijn al een jaar oud. Ik ben vandaag naar het ocmw gegaan om een collectieve schuldregeling op te starten, maar als ik hier zo lees word ik echt bang. Ik ben in de schulden beland door het feit dat ik enige kostwinner was en ik kon de rekeningen niet meer betalen maar schaamde me ook en durfdeer niet over te praten tot het te laat was. Ik werk en heb een goed loon, maar kom er zelf niet meer uit. Doe ik hier goed aan?
angus14 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2017, 19:51   #56
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
lol orie big secrets :d

Nee maar mensen, ik heb me wel degelijk slecht laten adviseren want als ik met de RVA had onderhandeld was ik nu tenminste baas over m'n inkomsten i.e. kreeg ik ze rechtstreeks op m'n rekening gestort ipv. dat het telkens via die advocate dient te passeren die er dan nog eens wat van afpingelt voor zogezegde onvoorziene uitgaven (waar ik uiteindelijk zelf weinig van zie) ..

En Alice, ik ben zelfs nog niet eens aan het afbetalen, dat wordt pas gedaan als ik werk heb, en laat dat nou zijn waar het wringt, immers vind ik omwille van de crisis niets .. en ik zit wel degelijk in 'collectieve schuldenregeling' want ik had ook een aantal achterstallige energiefacturen die men dan maar bij mijn dossier heeft gekwakt, echter ben ik nergens kredieten/leningen aangegaan (zo verstandig ben ik wel), doch is het een bittere pil van te beseffen dat ik het evengoed wel had kunnen gedaan hebben vermits ik nu in een procedure zit die in feite in het leven geroepen is voor mensen die maar kredieten en leningen aangaan alsof het niets is terwijl ikzelf dat dus nooit heb gedaan!!!!

Eigenlijk word ik dubbel gestraft door het systeem:
1. valselijk van fraude beticht
2. een verkeerde procedure aangepraat krijgen door het Ocmw - dienst schuldbemiddeling, en nog dieper in de shit belanden ...
Mensenlief ik ben er e-i-n-d-e-l-i-j-k vanaf, eind mei het eindvonnis in de bus gekregen, en nu afwachten totdat ik eindelijk m'n uitkering rechtsreeks mag innen. Want denk maar niet dat dit het geval is, het zijn potverdikkeme solden, iedereen - nou ja bijna iedereen - gaat met vakantie, en ik kan nu dat ik zelfs een papier vd rechtbank heb dat ik terug ok ben - niet eens aan m'n centen, de laatste loodjes wegen het zwaarst zeker... Anyway het restant werd kwijtgescholden (toch iets positief in heel deze affaire !!) en mits ik binnen 5 jaar niet tot beter fortuin kom blijft dat zo... dus nu maar duimen dat ik niet met de Euromillions of whatever win of de Rva zal me weten wonen. Totaal bilan: 6 jaar + ettelijke maanden in armoede moeten leven om uiteindelijk cadeaus te hebben gedaan aan de staat (yep). Om nog maar niet te spreken van m'n lichamelijke en mentale gezondheid, want ik ben er zeker 10 jaar van m'n leven mee kwijt, ergerniskanker bestaat immers en met al m'n binnengevet zou dat weleens het geval kunnen zijn op langere termijn but i digress...

Moral of the story: het is beter van vooraf kredieten/leningen aan te gaan en het er van te nemen als men in dergelijke procedure stapt want uiteindelijk is men dan beter af dan iemand die door een samenloop van pech en levensongeluk er noodgedwongen in wordt gepraat.

Bah ja, had ik leningen aangegaan had ik tenminste kunnen anticiperen door een reserve aan te leggen om de som van het me toegewezen leefgeld (nog geen 50€ per week, ja erg menswaardig) te overbruggen.

(I resent deze maatschappij, dit land en de mensen die me er destijds toe dwongen deze procedure aan te gaan alsook zij die me van m'n natuurlijke habitat naar het Westen hebben verplaatst - allemaal omdat ze zich als blanken entitled voelden -en nog steeds voelen- om een kind te kopen, yep kopen. Ik zal denk ik zolang ik leef een grudge hebben tegen België en dit rotte systeem dat me dit allemaal heeft aangedaan. En nogmaals, ik heb geen fraude gepleegd en heb daar zelfs de bewijzen van, maar jammer genoeg te laat mee afgekomen zodoende werd me toen ik reeds in dat gedoe zat aangeraden van er toch maar mee verder te doen en het zo maar te laten, but i digress again sorry.)

Ja dit heeft me voor het leven getekend; een ding is zeker, ik zal nooit nog met dezelfde ogen naar geld kijken. Zo stelde bvb in het verleden 25€ bij wijze van spreken bijna niets voor me voor en nu doe ik het als het moet een hele week de boodschappen mee. Ja positief, maar anderzijds zal ik denk ik nooit meer 'zomaar' datzelfde bedrag kunnen uitgeven om bvb op restaurant te gaan ofzo vermits ik het zonde zou vinden want after all kan ik daar een hele week boodschappen mee doen... Pfffff, re-ja i resent wat me werd aangedaan. Feitelijk was ik beter nooit geboren. Als het toch maar was om af te zien en als een derderangsburger (wat zeg ik, vierderangs ja...) te worden aanzien.... Yep.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2017, 19:56   #57
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door angus14 Bekijk bericht
Hoi,

Ik weet niet of er iemand gaat reageren want de meeste reacties zijn al een jaar oud. Ik ben vandaag naar het ocmw gegaan om een collectieve schuldregeling op te starten, maar als ik hier zo lees word ik echt bang. Ik ben in de schulden beland door het feit dat ik enige kostwinner was en ik kon de rekeningen niet meer betalen maar schaamde me ook en durfdeer niet over te praten tot het te laat was. Ik werk en heb een goed loon, maar kom er zelf niet meer uit. Doe ik hier goed aan?
re-hoi, wss te laat, maar ik raad het af cf. oa bovenstaande.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be