Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2009, 08:35   #1
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard tekort aan zwemwater is nijpend

Wegens het tekort aan zwemwater heb ik mijn zwemtraining moeten beperken
tot één dag per week, op het kalmste uur, en zelfs dan nog moet over de ruggen zwemmen.

Water is schaars, maar zwemwater kunnen we zelf maken.

Vlaanderen kampt echter met een enorm tekort aan goede sportinfrastructuur, een tekort een ontwikkeld land onwaardig. Zo zijn er minimaal 40 zwembaden tekort. De bestaande worden niet voltijds uitgebaat.

Niet verwonderlijk dat Vlaanderen een land van lopers geworden is, dat kan je overal doen, altijd.

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 mei 2009 om 08:40.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 08:38   #2
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

O, wat een drama!
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 08:41   #3
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

De zee is toch groot genoeg.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 08:42   #4
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
De zee is toch groot genoeg.
Nietszeggende spam, de gemiddelde zever op politics waardig.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 08:43   #5
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wegens het tekort aan zwemwater heb ik mijn zwemtraining moeten beperken
tot één dag per week, op het kalmste uur, en zelfs dan nog moet over de ruggen zwemmen.

Water is schaars, maar zwemwater kunnen we zelf maken.

Vlaanderen kampt echter met een enorm tekort aan goede sportinfrastructuur, een tekort een ontwikkeld land onwaardig. Zo zijn er minimaal 40 zwembaden tekort. De bestaande worden niet voltijds uitgebaat.

Niet verwonderlijk dat Vlaanderen een land van lopers geworden is, dat kan je overal doen, altijd.
Het is anderzijds wel interessant voor de statistieken want geen zwembaden betekent geen of toch minder doden door verdrinkingsdood
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 08:43   #6
hotschizodiscocop
Staatssecretaris
 
hotschizodiscocop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2007
Berichten: 2.945
Standaard

De zwembadindustrie snakt al naar adem.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 08:45   #7
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Het is anderzijds wel interessant voor de statistieken want geen zwembaden betekent geen of toch minder doden door verdrinkingsdood
Plus minder verkeersdoden door minder autoverplaatsing naar de onbestaande en de gesloten zwembaden, min de fietsers en de voetgangers die omver gereden worden onderweg naar die zwembaden die toevallig een halve dag open zijn..

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 mei 2009 om 08:45.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 10:18   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
...
Water is schaars, maar zwemwater kunnen we zelf maken.

...
Maar kunnen we het zelf verwarmen, proper houden (zonder legionairsbakteriën en andere vetzakkerijen) en bemannen ..??

Hoeveel is de eksploitasiekost van een uur zwembad ? En als ge spreekt over 'trainen', hoeveel mensen mogen dat in dat bad maksimaal?


Ik vind wel dat alle kinderen gelegenheid moeten krijgen om te leren zwemmen via schoolzwemmen. Op kosten van de Vlaamse Gemeenschap, onderwijs.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 10:40   #9
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wegens het tekort aan zwemwater heb ik mijn zwemtraining moeten beperken
tot één dag per week, op het kalmste uur, en zelfs dan nog moet over de ruggen zwemmen.

Water is schaars, maar zwemwater kunnen we zelf maken.

Vlaanderen kampt echter met een enorm tekort aan goede sportinfrastructuur, een tekort een ontwikkeld land onwaardig. Zo zijn er minimaal 40 zwembaden tekort. De bestaande worden niet voltijds uitgebaat.

Niet verwonderlijk dat Vlaanderen een land van lopers geworden is, dat kan je overal doen, altijd.
De plonsbadjes staan in promotie bij het Kruidvat ... Als ge uw voeten achter de rand klemt kan je geweldig zwembewegingen maken ... Ge gaat nogal forcebollen krijgen ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 10:42   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zo zijn er minimaal 40 zwembaden tekort.
Wat zijn de criteria ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 11:12   #11
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wegens het tekort aan zwemwater heb ik mijn zwemtraining moeten beperken
tot één dag per week, op het kalmste uur, en zelfs dan nog moet over de ruggen zwemmen.

Water is schaars, maar zwemwater kunnen we zelf maken.

Vlaanderen kampt echter met een enorm tekort aan goede sportinfrastructuur, een tekort een ontwikkeld land onwaardig. Zo zijn er minimaal 40 zwembaden tekort. De bestaande worden niet voltijds uitgebaat.

Niet verwonderlijk dat Vlaanderen een land van lopers geworden is, dat kan je overal doen, altijd.
geen nood: op zaterdagmiddag "schijnt" het zwembad Rozenbroeken in Sint Amands (Gent) gesloten te zijn, maar geen nood, als je een burka aandoet mag je zo binnen en kan je rustig lijntjes trekken!

(wel met piepstemmeke spreken - snor- en baardgroei daarover spreek ik me niet uit, maar is op te lossen met een spleetajab + zwembril.)

Doen!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 mei 2009 om 11:14.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 11:46   #12
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Geen wonder dat er een tekort is aan zwembadwater - als ze daarginds in dat zwembad in Gent liggen te badderen met hun kleren, vodden, lakens, dekens, gordijnen e.a. beddengoed bah de viespeuken - die smokkelen al da zwembadwater mee in hun beddengoed!

Mah - zeg der maar eens wa van - dan zijde ne racist - ne fascist - en voorda'ge'et weet zijde ne veroordeelde MISDADIGER!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 11:53   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Ik denk wel dat dat verhaal van Rozenbroeken in Gent een hoax is hoor.
Ik heb daar ook zo'n mail van binnengekregen, maar geen enkele verwijzing naar een bron die je kan tsjekken, vb. krantenartikel, vragen in de gemeenteraad ... ('k zou zelf eens moeten tsjekken op de websites van het Blok van Gent ... als het waar is, zouden ze daar toch nogal van hun lat moeten geven ... met de nodige betogingen edm erbij)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 12:56   #14
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk wel dat dat verhaal van Rozenbroeken in Gent een hoax is hoor.
Ik heb daar ook zo'n mail van binnengekregen, maar geen enkele verwijzing naar een bron die je kan tsjekken, vb. krantenartikel, vragen in de gemeenteraad ... ('k zou zelf eens moeten tsjekken op de websites van het Blok van Gent ... als het waar is, zouden ze daar toch nogal van hun lat moeten geven ... met de nodige betogingen edm erbij)
Nope geen hoax.

Ik heb persoonlijk contact opgenomen met
a) de mevrouw die de originele mail had gestuurd (haar telefoonnummer+naam+adres stond mee in de mail)

b) de vzw Adrenaline

c) de Sportlijn van Gents gemeentebestuur.

------------
Volgens de sportlijn moest je eerst lid zijn van de club Adrenaline, die het zwembad dus afhuurt, volgens de club Adrenaline (sporten in rokken, enkel voor etnische minderhedenvrouwen, gesubsidieerd door Anciaux omdat apart zwemmen goed is voor hun integratie!) mag je als VROUW wel meezwemmen zonder lid te zijn (was natuurlijk politiek correct antwoord, ze (turkse burka-zwemsters kijken je uiteraard buiten) en nadien las ik nog ergens dat ze ineens niet meer met hun burka mochten zwemmen, maar dat is niet geverifieerd.

De mevrouw zelf die het mailtje gewoon aan een kennis had gestuurd, is zelf 74 jaar en wordt nu gevolg door het CGKR omdat haar mailtje "racistisch" zou zijn (ze heeft dit zelf in een mail aan mij bevestigd).

Indien je de tekst van de originele mail wil hebben (ik heb het met haar nog eens gedubbelchecked, zonder dus de extra zinnen die iemand had toegevoegd) kan je me pm sturen.

Maar het is dus GEEN HOAX.
(trouwens: ikheb ergens een artikel gelezen waarin verwezen wordt naar een tussenkomst in de Gemeenteraad door een VB vertegenwoordiger).

zie ook: http://forum.politics.be/showthread.php?p=4099061
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 mei 2009 om 13:06.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 13:11   #15
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.862
Standaard

Na het elimineren van menig zwembad (dankzij de verstrengde normen dumpte menige gemeente zijn zwembad) nu nog de voetbalinfrastruktuur "wegmaken", en de gemeentebegrotingen kunnen verder verbeteren....


Laatst gewijzigd door kelt : 22 mei 2009 om 13:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 13:16   #16
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
dankzij de verstrengde normen
beetje cynisch nadat men het aangekleed zwemmen is gaan promoten... Of zouden de "verstrengde" normen op het gebruik van biologische wasmiddelen in het zwembadwater wijzen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 13:32   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
beetje cynisch nadat men het aangekleed zwemmen is gaan promoten... Of zouden de "verstrengde" normen op het gebruik van biologische wasmiddelen in het zwembadwater wijzen?


wathever....

In ieder geval..iedere gemeente met een zwembad beschikt daarmee over een "zwart gat" in de begroting,om het..inderdaad...nog maar niet over al die andere problematieken te hebben


Er is overigens geen verband tussen het hebben van sportinfrastruktuur en de sportiviteit van de bevolking.....in dat geval had Belgie rustig een stuk of dertig olympische medailles in Beeing weggekaapt...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 14:30   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Niks aangekleed zwemmen dus;
wel een en ander ferm aangedikt;
(blijft wel ook voor mij dat apart zwemmen al jaaaren niet meer tot onze kultuur behoort)

http://www.belg.be/leesmeer.php?x=7186

Citaat:
Schepen Christophe Peeters (Open VLD): “De vzw Adrenaline is een erkende sportclub en wordt behandeld zoals elke andere club. Jammer genoeg is dit de reactie op een anonieme email en mag die eerder op sterk water dan op zwemwater gezet worden”. De vzw Adrenaline trekt wekelijks zo een 25 tot 75 vrouwen aan om twee uurtjes te zwemmen. Aangezien het geen publieke activiteit is hoeft er geen personeel aanwezig te zijn, enkel een verantwoordelijke. En daar kijkt de Stad Gent niet naar om: man of vrouw, de verantwoordelijke blijft op post. Er is geen redder aanwezig: dat is de verantwoordelijkheid van de club. Als die voorziet in toezicht en de nodige attesten kan voorleggen dan is alles in orde. De cafetaria is op dat moment niet open en de kassa is niet bemand. Geen vuiltje aan de lucht dus.

Maar dan zijn er de kledingsvoorschriften: mogen de dames gekleed te water? Schepen Christophe Peeters: “Het reglement is duidelijk: niet hygiënische kledij is strikt verboden. Zo mag een short wel, zolang hij maar niet te lang is. En kledij die ook buiten het zwembad gebruikt wordt, is verboden”. Ortwin De Poortere wil dat er meer toezicht komt op kledij en dat de het zwembad op zaterdagnamiddag toch beter voorbehouden wordt voor de overgrote groep jongeren die geen boodschap hebben aan aparte zwemuren voor vrouwen. Het ziet er naar uit dat apart zwemmen voor vrouwen het adrenalinepeil aanzienlijk verhoogt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 14:38   #19
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niks aangekleed zwemmen dus;
wel een en ander ferm aangedikt;
(blijft wel ook voor mij dat apart zwemmen al jaaaren niet meer tot onze kultuur behoort)

http://www.belg.be/leesmeer.php?x=7186
Dat mag die open VLD schepen dan wel denken, hij is alvast niet mee gaan zwemmen.

Heb je trouwens het flyerke van de zwemclub Adrenaline al eens bekeken?

de gesubsidieerde club geeft dan ook folderkes uit: Sporten in Rokken met als logo een zwemmende burka zie: http://www.samv.be/docs/sport%20in%20rokken%20flyer.pdf

Zouden vlaamse vrouwen misschien geweigerd worden omdat ze geen burka dragen tijdens het zwemmen?


Flyerke gaat toch open, maar ik kan het logo niet kopieren. Ge moet dus zelf maar kijken.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 mei 2009 om 14:53.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 15:18   #20
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

10 berichten heeft het geduurd voor circe er in slaagde een discussie over zwembaden om te buigen naar een discussie over (alweer) islam...

Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be