Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2009, 15:20   #21
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
10 berichten heeft het geduurd voor circe er in slaagde een discussie over zwembaden om te buigen naar een discussie over (alweer) islam...

beter lezen Raf.

10 berichten alvorens het tekort aan zwemwater kon aangetoond worden middels het in gebruik nemen van een volledig zwembad voor een beperkte doelgroep (vrouwelijk etnische minderheden die met kleren aan willen zwemmen) tijdens de weekends, waardoor natuurlijk weer minder kan gezwommen worden door normale mensen.

Waar heb jij het woord islam tegengekomen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 mei 2009 om 15:21.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 09:33   #22
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
tekort aan zwemwater is nijpend
Dat is gemakkelijk op te lossen door alle zwembaden niet dieper te maken dan één meter, dat is ruim voldoende voor de sportievelingen die alleen maar willen baantjestrekken én voor de ploeteraars.

Voor de duikelaars: één duikput per arrondissement overlaten...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 09:27   #23
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
tekort aan zwemwater is nijpend
gewoon terugnijpen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 10:40   #24
Skoebidoe
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
geen nood: op zaterdagmiddag "schijnt" het zwembad Rozenbroeken in Sint Amands (Gent) gesloten te zijn, maar geen nood, als je een burka aandoet mag je zo binnen en kan je rustig lijntjes trekken!

(wel met piepstemmeke spreken - snor- en baardgroei daarover spreek ik me niet uit, maar is op te lossen met een spleetajab + zwembril.)

Doen!
Skoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 10:53   #25
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

een goed betaald jobke zoeken en u zelf eentje plaatsen?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 11:44   #26
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

je bedoelt, een tekort aan publieke zwembaden... ga werken he, dan kunt ge gaan zwemmen in de private zwembaden... Zijn veel rustiger en hebben veel meer luxe en confort
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 14:05   #27
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Vandaag gekregen, zo is "een gebrek aan" niet moeilijk natuurlijk, of het juist is kan ik echter niet garanderen..... :


De zaterdagnamiddag om 14uur is het zwembad "De Rozenbroeken" in Sint-Amandsberg (dat is dus GENT!!!) volledig gereserveerd voor de Moslimvrouwen.
Niemand anders mag er binnen, er zitten zelfs Moslimvrouwen aan de kassa in hun tabbaard.
Daar ik soms moet wachten op mijn kleinkinderen [De Zwemkampioenen] tot ze aangekleed zijn, trek ik dan mijn stoute schoenen aan en ga kijken.
"Gij niete Turk, gij niete binnen".
Sommige vrouwen zitten in het grote zwembad met al hun kleren aan !!!
Dat is dus geen grap !!! En NIET van horen zeggen.
Mijn eigen kleinkinderen mogen geen zwemshort dragen wegens niet hygienisch !!!
De Gentse Burgermeester willigt al hun wensen in.
Stuur dat ook eens door aan al die het horen wil.
Dat voorkeursbeleid, allemaal in functie van een Europees vreemde godsdienst begint lustig mijn botten uit te hangen !
Willen jullie daar bij de verkiezingen eens rekening mee houden a.u.b.!
Zelfde situatie in Antwerpen trouwens, waar de ruiten van de cafetaria, van waaruit men in de zwemkom kon zien, vervangen dienden te worden door matglas, omdat we anders in verleiding konden komen van de in zwarte lakens gehulde moslima's, die hun kleding dus tegelijkertijd met zichzelf in het zwembad spoelen.
Ook daar is de burgemeester een Spa-er !
__________________
Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !!
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 15:37   #28
razende bol
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 mei 2009
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
O, wat een drama!
Daar heb ik niet van terug, van zo een antwoord. Ik sta echt met de mond vol tanden...
razende bol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 16:13   #29
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Het hangt ook van je streek af, 2 zwembaden, hetzelfde uur, in het een kan je rustig zwemmen en in het ander moet je je alle kanten uitwrignen om ballen van spelende kidneren te ontwijken, om geen stamp te krijgen van iemand die niet rondkijkt,...

Dat gezegd zijnde, ik ben tegen apparte zwemuren en als dit dan toch moet, waarom moet dit dan wanneer een zwembad normaal het drukste bezet is? Kan dat dan op geen avond ofzo?

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 29 mei 2009 om 16:19.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 15:02   #30
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wegens het tekort aan zwemwater heb ik mijn zwemtraining moeten beperken
tot één dag per week, op het kalmste uur, en zelfs dan nog moet over de ruggen zwemmen.

Water is schaars, maar zwemwater kunnen we zelf maken.

Vlaanderen kampt echter met een enorm tekort aan goede sportinfrastructuur, een tekort een ontwikkeld land onwaardig. Zo zijn er minimaal 40 zwembaden tekort. De bestaande worden niet voltijds uitgebaat.

Niet verwonderlijk dat Vlaanderen een land van lopers geworden is, dat kan je overal doen, altijd.
Reken daar nog eens de aparte zwemuren voor moslima's erbij.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 17:19   #31
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Een tekort aan wildwater, da's pas erg.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:15   #32
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niks aangekleed zwemmen dus;
wel een en ander ferm aangedikt;
(blijft wel ook voor mij dat apart zwemmen al jaaaren niet meer tot onze kultuur behoort)

http://www.belg.be/leesmeer.php?x=7186
Ik dacht dat de Arabieren Hamams en zo hebben, waar er per geslacht naakt rondgehost wordt? (en de kleine mannetjes mogen ook mee met de vrouwen tot ze 12 zijn ofzo).
Dus what the hell met dat met kleren in't water gaan.

Trouwens.... in school heb ik ooit een reddingsles gehad en da was ook met kleren aan.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 21:18   #33
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Er zouden trouwens wat meer open zwembaden mogen komen.
In gesloten zwembaden krijg ik altijd wratten, in open zwembaden niet. En ik ga daar toch zwemmen, weer of geen weer ('t is zelfs leuk: zwemmen in de regen!!).
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 22:16   #34
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Er zouden trouwens wat meer open zwembaden mogen komen.
In gesloten zwembaden krijg ik altijd wratten, in open zwembaden niet. En ik ga daar toch zwemmen, weer of geen weer ('t is zelfs leuk: zwemmen in de regen!!).
Met wat zeep kom je al ver hoor... Het virus dat wratten veroorzaakt verschilt op dat vlak echt niet van ordinaire virussen op je handen en rest van je huid...
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 22:35   #35
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Met wat zeep kom je al ver hoor... Het virus dat wratten veroorzaakt verschilt op dat vlak echt niet van ordinaire virussen op je handen en rest van je huid...
Als dat nu eens echt zou helpen...
En het is een vorm van HPV.

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 2 juni 2009 om 22:36.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 09:08   #36
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Een tekort aan wildwater, da's pas erg.
Er is genoeg wildwater in de Ardennen, ik heb daar eens honderden caravans zien wegspoelen en zat eens een week geïsoleerd in de modder op een camping omringd door ondoorwaadbaar wildwater.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 09:29   #37
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Er is genoeg wildwater in de Ardennen, ik heb daar eens honderden caravans zien wegspoelen en zat eens een week geïsoleerd in de modder op een camping omringd door ondoorwaadbaar wildwater.
Ja, maar een maand later was dat weg, en bovendien off limits voor iedereen de geen lid is van een Belgische wildwater vereniging.
Bovendien was mijn opmerking eigenlijk gewoon dat er inderdaad wel wildwater is, dus dat jullie geen recht hebben om te zeuren. Ik heb gezegd.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 09:39   #38
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ja, maar een maand later was dat weg, en bovendien off limits voor iedereen de geen lid is van een Belgische wildwater vereniging.
Bovendien was mijn opmerking eigenlijk gewoon dat er inderdaad wel wildwater is, dus dat jullie geen recht hebben om te zeuren. Ik heb gezegd.
En dom gezegd.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 12:36   #39
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
De zaterdagnamiddag om 14uur is het zwembad "De Rozenbroeken" in Sint-Amandsberg (dat is dus GENT!!!) volledig gereserveerd voor de Moslimvrouwen.
Niemand anders mag er binnen, er zitten zelfs Moslimvrouwen aan de kassa in hun tabbaard.
Daar ik soms moet wachten op mijn kleinkinderen [De Zwemkampioenen] tot ze aangekleed zijn, trek ik dan mijn stoute schoenen aan en ga kijken.
"Gij niete Turk, gij niete binnen".
Sommige vrouwen zitten in het grote zwembad met al hun kleren aan !!!
Dat is dus geen grap !!! En NIET van horen zeggen.
Mijn eigen kleinkinderen mogen geen zwemshort dragen wegens niet hygienisch !!!
De Gentse Burgermeester willigt al hun wensen in.
Stuur dat ook eens door aan al die het horen wil.
Dat voorkeursbeleid, allemaal in functie van een Europees vreemde godsdienst begint lustig mijn botten uit te hangen !
Willen jullie daar bij de verkiezingen eens rekening mee houden a.u.b.!
Zelfde situatie in Antwerpen trouwens, waar de ruiten van de cafetaria, van waaruit men in de zwemkom kon zien, vervangen dienden te worden door matglas, omdat we anders in verleiding konden komen van de in zwarte lakens gehulde moslima's, die hun kleding dus tegelijkertijd met zichzelf in het zwembad spoelen.
Ook daar is de burgemeester een Spa-er !
Ik zie dat de officiële VB-lezersbrievenschrijver (Swa Cauwenbergh, de Vlaams Belang-secretaris die onder meer dan 30 aliassen jarenlang overal lezersbrieven neerpende) een nieuwe job heeft. Wat een rammelend verhaal. Gij niete Turk, gij niete binnen? Ik dacht dat het om moslimzwemmen ging. Of zijn alle moslims nu Turken? Hij/zij mocht niet binnen, maar kan wel feilloos beschrijven wat er binnen allemaal gebeurde. Bovendien lijkt het me sterk dat iemand in een gewone burka kan zwemmen: door het opgeslorpte water zou zo iemand onmiddellijk naar de bodem zakken. Daarnaast stel ik vast dat dit arm slachtoffer daarna naar Antwerpen is getrokken, zodat de kleinkinderen toch maar zouden kunnen zwemmen (of nee, want h/zij zat te wachten tot de kleinkinderen uit het zwembad kwamen - zijn deze kleinkinderen dan wel Turken?). Ik heb in de Wezenberg, waar ik toch twee keer per week ga zwemmen, niets opgemerkt aan de ruiten van de kantine. Toegegeven, ik ga dan ook naar het zwembad om te zwemmen en niet om te loeren vanuit die kantine.

Samengevat: twee kleinkinderen die gewoon hebben kunnen zwemmen, een bejaarde die niet zomaar wat mocht rondhangen in het zwembad (schijnbaar omdat h/zij niet Turks was, maar wellicht omdat niet-zwemmers niets te zoeken hebben in een zwembad) en een club die het zwembad heeft gehuurd voor haar leden. Dat laatste gebeurt trouwens al decennia: in Antwerpen bijvoorbeeld huurt een nudistenvereniging de Wezenberg af en toe. Dan mogen mensen met zwembroeken het bad niet in. Boe-fucking-hoe. Moet ik nu ook anonieme kettingmails sturen over hoe die vuile naaktlopers hier alles mogen?

Over hygiëne nog dit: zo'n burkini is gemaakt uit badpakstof en is dus niet onhygiënischer dan een gewoon badpak.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 10:46   #40
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Van de drie zwembaden in de buurt hier zijn er twee voor een jaar dichtgegaan.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be