Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 november 2009, 02:07   #1
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard Verbod op godslastering

Onlangs kwam ik 2 artikels tegen.

Het eerste: http://www.radio1.nl/contents/9939-h...schrapt-worden

Het tweede: http://nieuwreligieuspeil.net/node/3165


Mooi voorbeeld van hoe verschillende religies en delen van de wereld een andere richting uitgaan.
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 03:02   #2
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Beledigen en uitschelden van andersdenkenden en wat ze denken is een ziekte en deze ziekte moet uit de wereld. Je kan mijn levensbeschouwing/cultuur altijd kritiseren, maar dan wil het niet zeggen dat je mij/mijn geloof mag beledigen en uitschelden.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 07:01   #3
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

1
2
3
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 08:42   #4
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Beledigen en uitschelden van andersdenkenden en wat ze denken is een ziekte en deze ziekte moet uit de wereld. Je kan mijn levensbeschouwing/cultuur altijd kritiseren, maar dan wil het niet zeggen dat je mij/mijn geloof mag beledigen en uitschelden.
Uiteraard mag ik uw geloof belachelijk maken en door het slijk halen. Een verbod op godslastering hoort thuis in een religieuze dictatuur. Ik heb weinig zin om mijn mond te moeten houden omdat sommigen nog geloven in kaboutertjes.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 09:31   #5
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Beledigen en uitschelden van andersdenkenden en wat ze denken is een ziekte en deze ziekte moet uit de wereld. Je kan mijn levensbeschouwing/cultuur altijd kritiseren, maar dan wil het niet zeggen dat je mij/mijn geloof mag beledigen en uitschelden.
Kritiek geven is een beleefde vorm van beledigen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 09:31   #6
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Uiteraard mag ik uw geloof belachelijk maken en door het slijk halen. Een verbod op godslastering hoort thuis in een religieuze dictatuur. Ik heb weinig zin om mijn mond te moeten houden omdat sommigen nog geloven in kaboutertjes.
Voor zover het relevant is maar gratuit verbaal geweld is dat niet!Indien,echter,je kan aantonen dat de kabouters niet bestaan hoef je niet over te gaan tot schelden.
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 09:33   #7
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Kritiek geven is een beleefde vorm van beledigen.
niet als het opgebouwde kritiek is.
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 12:20   #8
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Voor zover het relevant is maar gratuit verbaal geweld is dat niet!Indien,echter,je kan aantonen dat de kabouters niet bestaan hoef je niet over te gaan tot schelden.
Indien jij kan aantonen dat kaboutertjes bestaan, dan kan je hen klacht laten indienen. Tot het zover is, moet godsdienst - zoals meningsuitingen - kunnen beschimpt en uitgelachen worden.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 12:27   #9
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Ik ga akkoord Distel.
Maar ik vind tegelijk, dat we eigenlijk veel te veel aandacht geven aan geloof.
Als geloof een privékwestie wordt, wat het eigenlijk gewoon moet zijn, dan kan er al veel discussie voorkomen worden.

Want hij die in de kijker wil staan met zijn geloof heeft dan geen poot meer om op te staan. Het is echter een privékwestie. Maar het is dan ook wel gewezen de gelovige niet uit zijn schelp te trachten halen door middel van provocatie.

Ik ben een gelovig man, iedereen mag daar over denken en zeggen wat hij/zij wil. Dat bepaalt mijn vorming van mijn waarheid niet.

Dus die vrije meningsuiting moet dan mss wel kunnen op fora etc. Een vrije meningsuiting mag voor mijn parten ook gerust een privékwestie worden wanneer het naartoe geloof gericht is.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 12:32   #10
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ik ga akkoord Distel.
Maar ik vind tegelijk, dat we eigenlijk veel te veel aandacht geven aan geloof.
Als geloof een privékwestie wordt, wat het eigenlijk gewoon moet zijn, dan kan er al veel discussie voorkomen worden.
Akkoord.

Citaat:
Want hij die in de kijker wil staan met zijn geloof heeft dan geen poot meer om op te staan. Het is echter een privékwestie. Maar het is dan ook wel gewezen de gelovige niet uit zijn schelp te trachten halen door middel van provocatie.
Zolang dat maar niet in een wet gestoken wordt.

Citaat:
Ik ben een gelovig man, iedereen mag daar over denken en zeggen wat hij/zij wil. Dat bepaalt mijn vorming van mijn waarheid niet.

Dus die vrije meningsuiting moet dan mss wel kunnen op fora etc. Een vrije meningsuiting mag voor mijn parten ook gerust een privékwestie worden wanneer het naartoe geloof gericht is.
Echte vrijheid van meningsuiting hoort thuis zowel in de prive als publieke sfeer. Anders is het ook geen vrijheid van meningsuiting maar een beperking ervan.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 12:36   #11
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Zolang dat maar niet in een wet gestoken wordt.

Echte vrijheid van meningsuiting hoort thuis zowel in de prive als publieke sfeer. Anders is het ook geen vrijheid van meningsuiting maar een beperking ervan.
Als geloof een privékwestie wordt, moet dat dus ook niet vermeld of getoond worden in cartoons, reclame, scholen, maatschappij, ...
Die uiting daartegenover moet voor mijn parten even pivé blijven als het geloof op zich.

Tuurlijk moet jij daarover kunnen spreken op fora en op publieke plaatsen. Dat moet geen beperking vormen.

Maar waarom zou provocatie nog nodig zijn wanneer geloof een privékwestie is?
Een vrije meningsuiting die belust is op provocatie de wereld insturen zou toch misschien beter ook een privékwestie worden.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 12:43   #12
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Beledigen en uitschelden van andersdenkenden en wat ze denken is een ziekte en deze ziekte moet uit de wereld. Je kan mijn levensbeschouwing/cultuur altijd kritiseren, maar dan wil het niet zeggen dat je mij/mijn geloof mag beledigen en uitschelden.
Religies en religieuzen zijn beschermt onder een heleboel andere wetten, zoals het anti-discriminatie beginsel. Godslastering komt daar bovenop, je mag denkbeeldige vriendjes niet beledigen als ze erkens zijn als God van een grote religie. Iedereen heeft het recht om te denken wat hij vindt, om zich te verenigen hoe hij wilt en om te zeggen wat hij wilt, maar iedereen heeft ook het recht om bijvoorbeeld niet vermoord, beroofd, bedreigd of zwaar beledigd te worden. Maar gelovigen hebben hier door de wet op godslastering meer recht op dan andere mensen, sterker nog, volgens die Nederlandse godslasteringswet hebben alleen Christenen dat recht. Klinkt scheef, niet? Afschaffen dus, en de wet op majesteitsschennis ook maar meteen.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 13:29   #13
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Als geloof een privékwestie wordt, moet dat dus ook niet vermeld of getoond worden in cartoons, reclame, scholen, maatschappij, ...
Die uiting daartegenover moet voor mijn parten even pivé blijven als het geloof op zich.

Tuurlijk moet jij daarover kunnen spreken op fora en op publieke plaatsen. Dat moet geen beperking vormen.

Maar waarom zou provocatie nog nodig zijn wanneer geloof een privékwestie is?
Een vrije meningsuiting die belust is op provocatie de wereld insturen zou toch misschien beter ook een privékwestie worden.
Kijk, roken is ongezond. Zelfs al zou roken wettelijk slechts tot de privesfeer beperkt worden, dan nog dient het roken afgeraden te worden.

Analoog dient ook het geloof bekritiseerd en zelfs uitgelachen te worden. Elke ouder die op die manier tot inkeer komt, betekent een kind dat niet in de sekte wordt ingelijfd.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 13:38   #14
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Kijk, roken is ongezond. Zelfs al zou roken wettelijk slechts tot de privesfeer beperkt worden, dan nog dient het roken afgeraden te worden.

Analoog dient ook het geloof bekritiseerd en zelfs uitgelachen te worden. Elke ouder die op die manier tot inkeer komt, betekent een kind dat niet in de sekte wordt ingelijfd.
Ik ga akkoord. Zolang dit van de tv schermen, kranten, tijdschriften, ... gehouden wordt.
Geloof zou geen zaak moeten zijn waar iedereen op kijkt en in het wildeweg over gaat praten in de media etc. Iedereen bekijkt dat anders door zijn/haar ogen.

Geloof afraden mag, maar hoeft geen doel te zijn.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 13:59   #15
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Fantasie & een intermezzo op de filosofie:

Fantasie is de bron van alle inspiratie:

Logica en kennis brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit.
Fantasie gaat kennis en logica vooraf in ons denken.
Fantasie is dus belangrijker dan kennis.
Een mens zonder fantasie kent geen logica en beschikt over weinig kennis.
Een mens zonder fantasie is weinig creatief.

Een van de basis kenmerken van b.v. autisme is:

Totale fantasieloosheid en een te strikt tijdsbesef.
Eng-denkendheid is een product van fantasieloosheid.
De toekomst behoort aan diegenen die in hun fantasie geloven.

Even ontheemen en reizen:

Reizen, even ontheemen en het ontmoeten van andere culturen en leefgewoonten wekt fantasie en curiositeit op.
Reizen is naar jezelf kijken tegen een andere achtergrond.
Reizen is als een parachute, wie hem niet gebruikt stort vroeg of laat te pletter op de rotsen van de eigen onwetendheid.
Opgesloten zitten in de eigen cultuur knot af en geeft je een bekrompen gevoel, het is als een open gevangenis waar je nooit buiten komt.
Eigen cultuur is noodzakelijk, maar deze vergelijken met andere culturen is vooral verrijkend voor je eigen geest.
De isolatie van de mens in zijn eigen cultuur maakt hem tot gevangene van de eigen gedachte.

Wetenschappelijk gezien is er maar één menselijk ras, racisme is dus waanzin!
Duizenden jaren van cultuur, gewoonten, tradities, religies, ontwikkeling, eigenheid en samenlevingsverband maken het verschil.

Reizen is een muur van kortzichtige eigeninteresses doorbreken en het venster op de rest van de wereld openen.
Een cultuurschok is daarom zeer leerzaam, een spiegel die je eigen levenswijze in vraag stelt.
Reizen is als een boek, wie niet reist leest enkel één bladzijde.

Talenkennis en ervaring in het benaderen van andere culturen is het gereedschap voor een open geest.
Door gebrek aan wereldcultuurkennis kan je andere culturen niet begrijpen, dit door teveel enkel en alleen met zichzelf en de omringende kring bezig te zijn, natuurlijk omdat de huidige samenleving volledig op het individu zelf gebaseerd is, individualisme en engdenkendheid dus, de mens is daardoor vatbaar voor alle soorten van geweld, oorlogen en vooroordelen tegen andersdenkenden.
Reizen is een kunst die berust op ervaring en kennis.
Wereldvreemdheid bevordert fantasieloosheid en onverdraagzaamheid tegenover andere culturen.


Ervaring is de moeder van alle weten en kennis:

De gehele wetenschap, politiek en kennis is niets anders dan een verfijning van het dagelijkse denken en leven.
Als men de fantasie niet heeft om kennis te willen opslaan, dan is kennis waardeloos.
Het omzetten van fantasie naar inspiratie en van inspiratie naar werkelijkheid, dat is de ware kunst van het leven.


Werkelijkheid is in de eerste plaats:

De werkelijkheid is maar voor een klein deel materieel en voor een groot deel niet materieel.
Tijd, gezondheid, vrijheid, levensvreugde, vrolijkheid, tevredenheid, vertrouwen in de medemens, genieten, respect, gezelligheid, humor, Fantasie, liefde en geliefd worden, al deze zijn niet materieel.
Al deze samen zijn de verwerkelijking van de fantasie, het geluk.
De werkelijke waarde van een mens kan worden gevonden in de mate waarin hij bevrijding van zijn eigenbelang heeft bereikt. (A.E)

Een intermezzo op de filosofie:

Wij houden van Corsica & Cuba voor zijn achteruitgang en zijn wilde, maagdelijke, woeste en ongerepte natuur.
Op Corsica & Cuba worden en werden dictators geboren en terecht, ze leerden hier denken.
De mens is een deel van de natuur, wie dat niet begrijpt moet deze eilanden gezien en gevoeld hebben.
Daarna kan men pas spreken over echte vrijheid, hier relativeert de mens de vooruitgang.
Voor vele geconditioneerde en wereldvreemde mensen is de natuur de verbinding tussen twee steden.
Voor mij zijn steden de verbinding tussen de natuur.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 14:14   #16
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ik ga akkoord. Zolang dit van de tv schermen, kranten, tijdschriften, ... gehouden wordt.
Ik zou niet weten waarom.

Citaat:
Geloof zou geen zaak moeten zijn waar iedereen op kijkt en in het wildeweg over gaat praten in de media etc. Iedereen bekijkt dat anders door zijn/haar ogen.
Waarom zou geloof een speciale status van bescherming moeten krijgen? Moeten we dan ook programma's als Hobbykok (of hoe heet het) gaan verbieden omdat bepaalde kookstijlen er zwaar beschimpt worden?

Citaat:
Geloof afraden mag, maar hoeft geen doel te zijn.
Kinderen mogen er gerust tegen beschermd worden.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 15:09   #17
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Beledigen en uitschelden van andersdenkenden en wat ze denken is een ziekte en deze ziekte moet uit de wereld. Je kan mijn levensbeschouwing/cultuur altijd kritiseren, maar dan wil het niet zeggen dat je mij/mijn geloof mag beledigen en uitschelden.
In de meeste gevallen wordt kritiek op een overtuiging gezien als een belediging. Hoe fout die ook is.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 15:39   #18
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Waarom zou geloof een speciale status van bescherming moeten krijgen? Moeten we dan ook programma's als Hobbykok (of hoe heet het) gaan verbieden omdat bepaalde kookstijlen er zwaar beschimpt worden?
Kinderen mogen er gerust tegen beschermd worden.
Geen bescherming. Gewoon geen aandacht geven.
Ik begrijp je punt wel, maar ik vind gewoon debat over geloof een zinloze zaak.
Iedereen houdt zich toch vast aan zijn idee, en zodus laat het maar vloeien zoals het vloeit.

Maar mensen afstempelen of provoceren omdat hij/zij in iets gelooft, vind ik gewoon niet kunnen.
Net zoals gelovigen niet moeten smeken achter erkenning, noch subsidies, noch gebouwen die overstijgen in onze maatschappij.
Geloof moet een privékwestie worden en dan heeft niemand nog iets over om over te mekkeren, want wie het niet zien wil heeft dan pas echt de vrijheid dat geloof niet te zien.
En die gelooft heeft de vrijheid zijn/haar God te aanbidden binnen gesloten muren.
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 21 november 2009 om 15:40.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 16:57   #19
Sean
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 529
Standaard

Het recht op vrijheid van meningsuiting, satire en spot vormt de hoeksteen van elke vrije maatschappij, de bluts en buil dit met zich meebrengt is totaal te verwaarlozen vergeleken met schade veroorzaakt door radicale godsdiensten en ideologieën. Het streven naar beknotting van de vrijheid van meningsuiting is symbolisch voor zwakkere overtuigingen die de confrontatie met andere strekkingen niet aankunnen zonder dwang en onderdrukking.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 16:58   #20
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Je kan mijn levensbeschouwing/cultuur altijd kritiseren, maar dan wil het niet zeggen dat je mij/mijn geloof mag beledigen en uitschelden.
Sommige mensen zien alle vormen van kritiek als gelijkstaand aan een belediging.
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be