Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 april 2015, 08:07   #1
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard Stoute Bart aan de schandpaal nagelen kan wel eens in uw gezicht ontploffen.

Afgelopen week sprong iedereen (regering en oppositie) over elkaar heen om maar duidelijk te maken hoe schandalig N-VA wel niet was.

Citaat:
Alle partijen oneens met De Wevers 'racisme is relatief': 'Er is een dodelijke gewenning ontstaan'
http://www.knack.be/nieuws/belgie/al...al-544269.html
En als het stof gaat liggen, komt er een slimme mens de puntjes op de i zetten.
Citaat:
Etienne Vermeersch vond naar eigen zeggen de uitspraken van De Wever allerminst racistisch. “Het is pijnlijk dat men hem hiervoor een proces wil aandoen”, klinkt het. “Het bewijst ook dat racisme relatief is.”
http://www.gva.be/cnt/dmf20150403_01...tspraak-gedaan
Schitterend vond ik dat uiteraard. Eindelijk wordt er eens zwart op wit aangetoond wie er verstandig is en wie populistisch.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 4 april 2015 om 08:08.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 08:46   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Het toont enkel aan dat er nog steeds een verschil is tussen de traditio's en N-VA; De traditio's zijn laf en achterbaks en houden halsstarrig vast aan de linkse dogma's die zeggen dat je niks negatiefs over andere bevolkingsgroepen mag zeggen en als je dat toch doet je onmiddellijk als racist gebrandmerkt moet worden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 08:57   #3
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het toont enkel aan dat er nog steeds een verschil is tussen de traditio's en N-VA; De traditio's zijn laf en achterbaks en houden halsstarrig vast aan de linkse dogma's die zeggen dat je niks negatiefs over andere bevolkingsgroepen mag zeggen en als je dat toch doet je onmiddellijk als racist gebrandmerkt moet worden.
Je zou denken dat ze nu toch stilaan moeten beseffen dat 30 % van de bevolking er niet meer intrapt.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 09:17   #4
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het toont enkel aan dat er nog steeds een verschil is tussen de traditio's en N-VA; De traditio's zijn laf en achterbaks en houden halsstarrig vast aan de linkse dogma's die zeggen dat je niks negatiefs over andere bevolkingsgroepen mag zeggen en als je dat toch doet je onmiddellijk als racist gebrandmerkt moet worden.
Ach die kleffe praatjes van de traditio's zijn een aantal mensen beu... Liefde voor iedereen, haat voor niemand. Wij sluiten niemand uit. Zonder haat straat. Het wordt allemaal iets te versmachtend, die grote "liefde" voor iedereen. Belgie is voor iedereen.

Haat bestaat, deal with it !

Mijn vrijheid is nog net iets belangrijker dan die versmachtende "liefde" v d traditio's. Fuck off ! Ik wil je "liefde" niet, ze is fake en goedkoop.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 10:07   #5
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ach die kleffe praatjes van de traditio's zijn een aantal mensen beu... Liefde voor iedereen, haat voor niemand. Wij sluiten niemand uit. Zonder haat straat. Het wordt allemaal iets te versmachtend, die grote "liefde" voor iedereen. Belgie is voor iedereen.

Haat bestaat, deal with it !

Mijn vrijheid is nog net iets belangrijker dan die versmachtende "liefde" v d traditio's. Fuck off ! Ik wil je "liefde" niet, ze is fake en goedkoop.
Liefde voor iedereen?

Staat dat echt ergens in een partijprogramma??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 10:50   #6
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Blijkbaar is nog steeds niet duidelijk waarom De Wever over de schreef ging. En is dat ook Vermeersch ontgaan. Het is dan ook niet de eerste keer dat die laatste iets ontgaat.

De Wever noemde het gedrag van een bepaalde bevolkingsgroep de oorzaak van racisme. Nu, er zijn GEEN excuses voor racisme. Racisme berust op vooroordelen. Vooroordelen berusten per definitie niet op feiten. Het bevestigen van die vooroordelen heeft dus ook niets te maken met het "benoemen van de waarheid".

Gek genoeg bevestigt Vermeersch zelf dat er geen excuses zijn voor racisme. Ik vrees dus dat hij niet goed naar De Wever heeft geluisterd in Terzake.

En wat de topicstarter natuurlijk vergeet te vermelden is dat Vermeersch de uitspraken van De Wever volgens het artikel wel degelijk afkeurde.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 10:57   #7
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En wat de topicstarter natuurlijk vergeet te vermelden is dat Vermeersch de uitspraken van De Wever volgens het artikel wel degelijk afkeurde.
Als waarheid, of als uitspraak?
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 11:14   #8
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Liefde voor iedereen?

Staat dat echt ergens in een partijprogramma??
De sossen; dat zijn moderne hippies. Peace, love, flower power. De liberalen zijn ook iets te gebrainwasht door die hippiepraatjes, anders had ik wel voor ze gestemd....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 11:44   #9
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Blijkbaar is nog steeds niet duidelijk waarom De Wever over de schreef ging. En is dat ook Vermeersch ontgaan. Het is dan ook niet de eerste keer dat die laatste iets ontgaat.

De Wever noemde het gedrag van een bepaalde bevolkingsgroep de oorzaak van racisme. Nu, er zijn GEEN excuses voor racisme. Racisme berust op vooroordelen. Vooroordelen berusten per definitie niet op feiten. Het bevestigen van die vooroordelen heeft dus ook niets te maken met het "benoemen van de waarheid".

Gek genoeg bevestigt Vermeersch zelf dat er geen excuses zijn voor racisme. Ik vrees dus dat hij niet goed naar De Wever heeft geluisterd in Terzake.

En wat de topicstarter natuurlijk vergeet te vermelden is dat Vermeersch de uitspraken van De Wever volgens het artikel wel degelijk afkeurde.
Vermeersch keurde de uitspraak niet af, alleen het feit dat ze gemaakt werd door een burgemeester noemde hij kwetsend. En de Wever gaf hem daarin zelfs gelijk.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 11:58   #10
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Blijkbaar is nog steeds niet duidelijk waarom De Wever over de schreef ging. En is dat ook Vermeersch ontgaan. Het is dan ook niet de eerste keer dat die laatste iets ontgaat.

De Wever noemde het gedrag van een bepaalde bevolkingsgroep de oorzaak van racisme. Nu, er zijn GEEN excuses voor racisme. Racisme berust op vooroordelen. Vooroordelen berusten per definitie niet op feiten. Het bevestigen van die vooroordelen heeft dus ook niets te maken met het "benoemen van de waarheid".

Gek genoeg bevestigt Vermeersch zelf dat er geen excuses zijn voor racisme. Ik vrees dus dat hij niet goed naar De Wever heeft geluisterd in Terzake.

En wat de topicstarter natuurlijk vergeet te vermelden is dat Vermeersch de uitspraken van De Wever volgens het artikel wel degelijk afkeurde.
Laat eens weten op welk tijdstip van het interview hij dat zegt ?
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...erzake/2.38146
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 12:54   #11
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
De sossen; dat zijn moderne hippies. Peace, love, flower power. De liberalen zijn ook iets te gebrainwasht door die hippiepraatjes, anders had ik wel voor ze gestemd....
Ik vroeg niet naar uw fantasiebeelden, ik vroeg of dat werkelijk in een partijprogramma staat.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 april 2015 om 12:55.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 13:02   #12
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vroeg niet naar uw fantasiebeelden, ik vroeg of dat werkelijk in een partijprogramma staat.
Neen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 13:06   #13
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Neen.
Ik vind het desalniettemin goed gevonden.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 april 2015 om 13:07.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 13:11   #14
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Bart's strapatsen zullen ooit geheid in zìjn gezicht ontploffen.

Hij zegt gewoon dat wij, de Vlamen racistisch zijn.

U & ik, jullie die op hem stemmen, mogen hem hebben.

Ik wens iemand die de problemen durft te benoemen hoe ze zijn en niet eeuwig diezelfde mantra dat wìj de racisten zijn, in 'n andere verpakking.

Hij heeft 't over Berbers en de blatende kudde juicht.

Schapen, letterlijk & figuurlijk.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 13:17   #15
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Bart's strapatsen zullen ooit geheid in zìjn gezicht ontploffen.

Hij zegt gewoon dat wij, de Vlamen racistisch zijn.

U & ik, jullie die op hem stemmen, mogen hem hebben.

Ik wens iemand die de problemen durft te benoemen hoe ze zijn en niet eeuwig diezelfde mantra dat wìj de racisten zijn, in 'n andere verpakking.

Hij heeft 't over Berbers en de blatende kudde juicht.

Schapen, letterlijk & figuurlijk.
Je moet het wel iets groter zien dan België. Er komt waarschijnlijk een totaal eengemaakt Europa aan en Bartje zal dat zeker niet kunnen tegenhouden. Als het Vlaams Belang aan de macht is en een beetje teveel het varken uithangt wordt België platgemept zoals een vlieg door onze buurlanden.

Dat kerktorengedoe is niet meer van deze tijd.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 13:28   #16
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Je moet het wel iets groter zien dan België. Er komt waarschijnlijk een totaal eengemaakt Europa aan en Bartje zal dat zeker niet kunnen tegenhouden. Als het Vlaams Belang aan de macht is en een beetje teveel het varken uithangt wordt België platgemept zoals een vlieg door onze buurlanden.

Dat kerktorengedoe is niet meer van deze tijd.
Wat heeft dat te maken met wat ik schreef, wat heeft dat überhaupt ergens mee te maken?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 13:52   #17
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.866
Standaard

Bart is niet aan de schandpaal genageld. Bart hangt wel de gekruisigde uit telkens hij tegenwind krijgt. Dat wel.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 14:03   #18
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Bart is niet aan de schandpaal genageld. Bart hangt wel de gekruisigde uit telkens hij tegenwind krijgt. Dat wel.
Dat is omdat hij nog over enig empathisch vermogen beschikt. Echte politici gaan letterlijk over lijken als er teveel gezaagd wordt bij elke stap dat hij doet. Vernietig de concurrentie koste wat het kost.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 14:56   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Bart is niet aan de schandpaal genageld. Bart hangt wel de gekruisigde uit telkens hij tegenwind krijgt. Dat wel.
Men maakt het hem dan ook heel gemakkelijk.

Als men al zou stoppen met hem aan de schandpaal te nagelen iedere keer als hij de waarheid spreekt, hij zou dan minder automatisch als held bekeken worden door de gemiddelde Vlaming.

Want dat is het grappige van de zaak, het zijn de anti-Vlamingen met hun hysterisch gebral en getier die er voor zorgen dat BDW als de Vlaamse Robin Hood wordt aanzien.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 16:30   #20
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Bart is niet aan de schandpaal genageld. Bart hangt wel de gekruisigde uit telkens hij tegenwind krijgt. Dat wel.
Hij buigt de laffe aanvallen van traditioneel inderdaad op meesterlijke wijze om in zijn voordeel en in het nadeel van de aanvallers. Zo te zien wekt dit zeer veel frustraties op vooral bij de aan hang van links, zo zien we het heel graag.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be